1. 1.
    +3 -4
    peygamberlik ortadoğuya has bir meslektir. arada hasan mezarcı vs gibi peygamberlerde türkiye'de mesken tutmuşlardır.

    peygamberlik genellikle kabile tarzı hayat yaşayan toplumlarda söz konusu olmuştur. peygamber olduğu iddia edenler yüce yaratıcıyla konuştuklarını beyan ederek mal mülk cariye hatta devlet sahibi olmuşlardır. kimi zaman peygamberi oldukları toplumu sömürmekten korkup geri adım atmışlardır.

    örnek olarak önce ganimetlerin tümünü:

    enfal-1 "(ey muhafazid!) sana ganimetler hakkında soruyorlar. de ki: “ganimetler, allah’a ve resûlüne aittir. o hâlde, eğer mü’minler iseniz allah’a karşı gelmekten sakının, aranızı düzeltin, allah ve rasûlüne itaat edin.”

    daha sonrasında ganimetlerin hepsinin bir peygambere gitmesine atarlanan halktan korkan bir peygamber yeni bir ayet indirerek ganimetlerin 5'te biri ile yetinmeye çalışmıştır:

    enfal-41 "bilin ki, ganimet olarak aldığınız herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka allah’a, peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir. eğer allah’a; hak ile batılın birbirinden ayrıldığı gün, (yani) iki ordunun (bedir’de) karşılaştığı gün kulumuza indirdiklerimize inandıysanız (bunu böyle bilin). allah, her şeye hakkıyla gücü yetendir."

    şakirt panpalarımda bu ganimette azalmanın bir açıklamasını bekliyorum?
    ···
  1. 2.
    -2
    ananın fikrini değiştirdim ;))
    ···
  2. 3.
    0
    bu konuyu araştıralım

    teşekkürler panpa
    ···
  3. 4.
    0
    deniyor işte. baktı olmadı azaltmış, ileri görüşlü adam. tok gözlüymüş hem arttırmamış sonra.
    ···
  4. 5.
    0
    @4 hem enfal-1 hem de enfal-41 allah kelamı değil mi? hangisi daha doğru bu mantıkla. aç gözlülüğünün kurbanı olmamak için ganimetteki payını azaltmış olması daha akla yatkın değil mi?
    ···
  5. 6.
    0
    kuranı pek bilmem ama o paşlaştıkların ayet se hz muhafazid fikir değiştirmemiş allah ganimet izni vermiştir hadis se bilemem
    ···
  6. 7.
    +1
    bunda ne var lan dingil?

    'ganimetler, allah’a ve resûlüne aittir. '

    yani karar allah'a aittir burda bunu soyluyor bildiricisi de peygamberdir.

    ve sonra bildiriyor yani kararini acik ediyor peygamber ile allah yeri ve zamani geldigi icin.

    'herhangi bir şeyin beşte biri mutlaka allah’a, peygamber’e, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolculara aittir.'

    ---

    simdi ergen ateist kardesim diyelim ki cocugum var ve baba bana pigiblet al diyor..'maasin sahibi kim?benim..bunu nasil harcayaagimi kim karar verir?ben karar veririm..ve kararim o yondeyse cocuguma pgiblet alirim..ilk ayette bunun yetkisinin kimde oldugu belirtiliyor ikinci ayette ise bu yetki kullanilarak karar veriliyor..

    anladik sivilceleriniz sizi rahatsiz ediyor ayet cimbizlayarak ordan burdan copy-pastle biseyler yapmaya calisiyorsunuz buyuyunce gecer zaten ama lutfen;

    http://grapefruits.files..../2011/07/brain-use-it.png
    ···
  7. 8.
    0
    allahın apaçık bir ayeti der ki
    biz bir ayetin hükmünü kaldırınca yerine yerin bir ayet göndeririz
    yoksullara ve yetimlere ganimet dağıtıldığı için bir insan suçlanıyorsa

    o insan doğru iş yapıyordur .
    ···
  8. 9.
    0
    sevgili amsever kardeşim. çok anlamlı bir resim paylaşmışsın. "use it"!!!

    sana cidden sormak isterim kuranı okudun mu? entryinde anladığım kadarıyla "kader" inancın var. kader inancına göre allah zamandan muaf değil midir? gelmişi şu anı ve geleceği bilen değil midir? peki neden "çok kutsal" olduğu söylenen ayet daha sonra indirilen yüzünden geçerliğini yitiriyor? bir başka örnek daha vereyim. bunun açıklamasını da bekliyorum.

    enfal suresi 65. ayet:
    "Ey Peygamber! Mü'minleri savaşa teşvik et (isteklerini arttır). Eğer sizden sabırlı olan 20 kişi olursa, 200 kişiye gâlip gelir. Ve şâyet sizden 100 kişi olursa, onların fıkıh (idrak) edemeyen bir kavim olmalarından dolayı, kâfir kimselerden 1000 kişiye gâlip gelir."

    daha sonra sahabelerin gücü değişiyor. 1 ayet sonrasında geleceği bilen allah bir ayet önce söylediğini unutuveriyor:

    enfal suresi 66.ayet: "Şimdi Allah, içinizde zayıflık olduğunu bildi ve sizden hafifletti. Bundan sonra eğer sabreden 100 kişi olursa, 200 kişiye gâlip gelir ve şâyet sizden 1000 kişi olursa, Allah'ın izniyle 2000 kişiye gâlip gelir. Ve Allah, sabredenlerle beraberdir."

    Geleceği bilen allah sahabelere ders mi vermek istemiştir? kendilerine çok güvenmemelerini mi belirtmeye çalışmıştır? yoksa bütün insanların günahkar olabileceğini zayıf olabileceğini düşündüğü için fikrini mi değiştirmiştir? allahın fikri nasıl değişebilir?

    ya da hepsini geçtim peygamber ilk uydurduğu ayetin güçsüzlüğünü farkedip yenisi mi uydurmuştur?
    ···
  9. 10.
    0
    @6 paylaştıklarım diyanet işleri çevirisi olan kuran ayetleridir.
    ···
  10. 11.
    0
    hz. updullah
    ···
  11. 12.
    +1
    taam hadi onu açıkladınız diyelim evrensel bir kitap olan Kuran ın Hucuret 2 ayeti

    "Ey iman edenler! Seslerinizi, Peygamber’in sesinin üstüne yükseltmeyin. Birbirinize bağırdığınız gibi, Peygamber’e yüksek sesle bağırmayın, yoksa siz farkına varmadan işledikleriniz boşa gider."

    Peygamber öldükten sonra bu ayet ne işe yarar
    ···
  12. 13.
    0
    ganimeti gördüm geldim panpa
    ···
  13. 14.
    0
    şimdi güzel kardeşlerim öncelikle enfal suresi bedir savaşından sonra inmiştir. Bedir savaşının önemi müslümanların islam adına yaptıkları ilk savaştır.
    Şimdi ilk ayetten anlaşılacağı gibi müslümanlar arasında ganimetler arasında bir çekişme yaşanmış ve bu çekişme üzerine ilk ayet inmiştir. Böylece ilk ayet bu çekişmeyi ortadan kaldırmıştır. Bu ilk ayet aslında ilk müslüman savaşı olduğu için savaş hukuğunun değişmesini sağlamıştır. islamdan önce savaşta kazanılan ganimetler komutanlara ve krala kalırdı ve askerler avcunu yalardı.
    Ama bu savaşta peygamberimizin çevresinde muhafızlık edenler ganimetten pay istemekteydiler. Bu nedenle de problem ortaya çıkmış, tartışma büyümüştü.
    Bu konuda nasıl hareket edileceği, 41. ayetin inmesiyle belirlenmiştir.

    ayette geçen enfal sözcüğü, "asıl üzerine bir şey eklemek" demektir.Bu sözcük genelde "ganimet" olarak çevrilir. "Ganimet" de, yanlış olarak harpte elde edilen servet olarak anlaşılır. Hâlbuki "zahmetsiz olarak mal, başarı elde etmek" demektir.
    Eğer bu kavramlar doğru anlaşılmazsa, islam'ın öngördüğü savaşın amacı yanlış anlaşılır.

    41. Âyette, ganimetlerin 1/5'i kamuya, kalanının da eşit olarak gazilere ait olduğu hükmüyle, savaş ganimetlerinin paylaştırılması hususunda bir devrim gerçekleştirildi
    böylece ganimet elde etmek için savaş ortadan kaldırıldı.
    Bu ayetteki enfal sözcüğü, sadece savaş ekstrasını değil; maden, define, kamu görevlilerine verilen hediyeler vs. her türlü ekstra geliri ifade eder.
    ···
  14. 15.
    0
    ya birader islamı geç de, bu hayat boşa mı? tevhid kavrdıbını araştır.
    ···
  15. 16.
    +1
    bune lan kafam karıştı
    ···
  16. 17.
    0
    binler ateizmin çökmesi imkansız. islamiyetteki şüphelerin yok olması da imkansız. sınav olmanın manası ne o zaman amk?
    ···
  17. 18.
    -1
    @13 mesih gelmeyecek mi muallak. ona sesinizi yükseltmeyin diyor. umarım ibretlik bir cevap olmuştur.
    ···
  18. 19.
    +1
    okumadım mamede bir fikrine iki
    ···
  19. 20.
    +1
    @13 hucurat suresi peygamberin etrafında gelişen olaylar sırasında bazı düzenlemeler getirmek için inmiştir. Sura ayrıca ahlak suresi olarakda bilinir.
    Bu ayetlerde peygambere karşı nasıl davranılacağını söyler kuran ayrıca günlük yaşantında da böyle davranmanı tavsiye eder. Kötümü demiş yani kuran bağırma hakaret etme die yanlış bişeymi?
    geri zekalı olduğun için anlamazsın sen o ayrı bir dava
    ···