1. 26.
    0
    şaşırtıcı
    ···
  2. 25.
    0
    Devam et ve kanıt sun
    ···
  3. 24.
    -1
    Kodumun oğlu gibtirgit burdan
    ···
  4. 23.
    0
    sakin olun panpalar
    ···
  5. 22.
    0
    @1 sahtekarsin... bu soylediklerin cogu hristiyan ve avrupali tarihcilerin uydurduklari seyler. onlarin uydurduklarini gelip burada dogruymus gibi yaziyorsun. tarih belgeyle ispat edilir lafla ispat olmaz. cikart belgesini goster...
    @2 organize isler bunlar. sende gibtirol git serefsiz kominist kitapsiz
    ···
  6. 21.
    0
    @20 tekrar söylemek isterim Mevla'nın vecizesini: "ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır."
    ···
  7. 20.
    0
    @19 umarım sansürlemezler ama inan gerçekler batar.
    ···
  8. 19.
    +1
    @17 bence sansür sansür diye zırvalayan sözde çağdaş "inci yönetimi" bence bu konuyu sansürlememeli (farkında olmadan 'meme' demiş olabilirim). lakin sorgulamalar yapıp, tarihi gerçeklerin ışığında islam tarihine farklı bir bakış açısıyla yaklaşmaya çalışmıştık naçizane...
    ···
  9. 18.
    0
    @13 adam niyet okuyucu. Falcı lan o videodaki adam. Kimle ne için evlendiğini nerden biliyo. Belki içlerinden 1 tanesi hoşuna bile gitmiştir. Bu da kötü bişey değil ayrıca. Keşke hepimizin ayrı ırktan 11 karısı olsa. Hayali bile güzel..
    ···
  10. 17.
    +1
    reserved.
    harika yazmışsın, çok doğru yazmışsın. şuku veriyorum. hatta kopyala yapıştır yapıyorum ki bin modlar uçurursa sağlama alalım.
    onun dışında ise, islamın açıklarını say say bitmez.
    ama elbetteki açıklamaları var, "ALLAHIN iŞiNE KARIŞILMAZ TÖVBE AŞA"
    ha gibtir.
    ···
  11. 16.
    0
    @13 sen bu videolar ile öğreniyorsan zaten sendeki düşünceler yalan ve kişiliksizdir. Okumak varken ne diye birisinin anlatımına ihtiyaç duyarsınız?
    ···
  12. 15.
    0
    @10 işte yani kardeşim ben o kadar açıklama söylüyorum sen bana "falan filan inter milan" yapmıyorsun *
    ···
  13. 14.
    0
    @8 evet, yaşadığına dair hiçbir kanıt ve belge yok ancak birkaç çok zayıf kalıntılar ve ihtimaller var.
    ···
  14. 13.
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=yl7XlkwPHio

    çok iyi açıklıyor.

    inşallah anlaşılır ve açıklayıcı olmuştur. herişinde hikmetler saklı olup hüküm sahibi olan ve ilmin sahibi olup ilmi veren yalnızca allah teala'dır. allah teala çok affedendir. herşeyin en doğrusunu allah teala bilir.
    ···
  15. 12.
    0
    @10 haklı beyler verdim şukunu
    ···
  16. 11.
    0
    Sen nufus memurumusun
    ···
  17. 10.
    +1
    amk abartmayın evet bir çok kişiyle evlenmiştir nedeni ise o kişi kocası savaşta felan canını kaybetmesi sayıp çıkmak maksadıyla evlenmiştir
    ···
  18. 9.
    +2
    muhafazidin evlendiği hanımları:

    1. hatice
    2. sevde binti zem'an
    3. ebubekir kizi ayse
    4. omer kizi hafsa
    5. huzeyme kizi zeynep
    6. ummu seleme (hine)
    7. haris kizi cuveyriye
    8. zeyd kizi reyhane
    9. zeynep binti cahs
    10. ebu sufyan kizi "ummu habibe" (remle)
    11. huvey kizi safiye
    12. haris kizi meymune
    13. sem'un kizi marya kibri

    hz.muhafazid'in boşadığı hanımları:

    1. dahhak kizi fadime
    2. zabyan kizi aliye
    3. kab kizi mileyke

    hz.muhafazid'in nikahlayıp sonradan ayrıldığı kadınlar:

    1. numan kizi esma
    2. kays kizi kuiteyle
    3. esma veya seba (sena) binti salt
    4. necdet kizi selma
    5. huzeyl kizi havle
    6. seraf binti halife
    7. yezit kizi amre el-gifariye
    8. yezit kizi hind el-kitabiye
    9. davud kizi mileyke
    10. rufaa kizi nesatlsat
    11. kab kizi esma
    12. haris kizi (saire) kuteyle
    13. amr kizi senba/seyba/sabiye
    14. cundup bin dimre cind-i'nin kizi
    15. serahil kizi imeyme (binti cevn)
    16. muaviye kizi amre
    17. sufyan kizi seba (sena)
    18. ummul haram
    19. hakim kizi leyla

    hz.muhafazid'in mehir parasını ödemeden aldığı kadınlar:

    1. haris kizi meymune
    2. huzeyme kizi zeynep
    3. ummu serik
    4. hakim kizi havle

    hz.muhafazid'in cariyeleri:

    1. nefise
    2. cemile

    hz.muhafazid'in sözlendigi kadınlar:

    1. amir kizi dubaa
    2. nuame bel'anberi
    3. sehl kizi habibe ensariye
    4. cemre binti haris bin avf bin kab bin zabyan
    5. sevde kiresiye
    6. besame kizi safiye
    7. ebu talib'in kizi ummu hani (fagite)
    8. ismi bilinemeyen bir kadin

    hz.muhafazid'in bazı nedenler yüzünden evlenemediği kadınlar:

    1. abbas kizi ummu habibe
    2. hamza kizi emame (ammare)
    3. muhafazid'e önerilen baldizi

    hz.muhafazid'in cariyeleri:

    1. bereke (ummu eymen)
    2. emetullah binti ruzeyme
    3. hudre
    4. redva
    5. sad kizi meymune
    6. ruzeyne
    7. selma (ummu rafi)
    8. marya (ummu rebab)
    9. marya (ceddetu'l musenna)
    10. ummu iyas
    11. havle (ceddetu hafs)
    12. meymune binti ebi abis
    13. ummu dumeyre
    14. ummu ayas
    15. rebiha
    16. saibe
    ···
  19. 8.
    -1
    o adamın yaşadıgına dair kanıt yok xd
    ···
  20. 7.
    +1
    birçoğunuz okumadan eleştirdi, lakin aşırıya kaçmadan sorgulamalar yapıp, tarihi gerçeklerin ışığında islam tarihine farklı bir bakış açısıyla yaklaşmaya çalışmıştık naçizane...

    dünü idrak edemeden bugünü yaşayamayacağımız gerçeği ile hakaret ve saldırı içermeden çarpık ilişkilerin 2. ayağına geçiş yapalım...

    hz muhafazid'in hayatında en tartışılır noktalardan biri eşi aişe ile olan evliliğidir hiç kuşkusuz.
    ehli sünnet muaviyecilere göre bu evlilik son derece normaldir ve ayşe hatun o kadar da küçük yaşta değildir.
    ben şimdi burada ayşe hatun'un yaşı polemiklerine hiç girmeyeceğim, zaten vereceğim örnekte ayşe hatun'un yaşı da ortaya çıkacak...

    ayşe hatun hz muhafazid'i aldattı mı?

    bizi hiç ilgilendirmeyen bir durumdur.
    lakin bazı kaynaklara göre böyle bir yasak ilişki vuku bulmuş, yine bazı kaynaklara göre bu bir iftiradan ibarettir.
    (bkz: ifk olayı)
    hicret'in 5. yılında ayşe hatun 15 yaşında iken hz muhafazid'in eşlerinin arasında çekilen bir kura neticesinde eşi ile birlikte sefere çıkma şansını elde eder.
    -bu kura çekme olayı islam tarihinde çok önemlidir, hz muhafazid sefere çıkacağı zaman o'nunla birlikte sefere iştirak edecek eş kura ile tayin edilir ve içlerinden bir tanesi hz muhafazid ile birlikte sefere katılır ve ganimetten pay alırdı-

    neyse efendim, iş bu sefer esnasında(bu sefer yahudi bir kabile olan müstakil sülalesine karşı yapılmıştır) hz muhafazid, ibn'i kays'ın ganimetlerinden biri olan ve daha sonra müslüman olup "cuveyriye" ismini alacak olan müstakil kabilesi'nin reisinin kızı olan berre hatun'un desti izdivacına talip olur. lakin berre hatun evvelce bahsettiğimiz üzre ibni kays'ın savaş ganimetidir. bunun üzerine hz muhafazid ibni kays'a bedel öder ve berre hatun'u kendine alır. berre hatun'un tüm akrabalarını serbest bıraktırır, o'na "küçük kadın-kız" anldıbına gelen "cüveyriye" ismini verir...
    bakınız özellikle "küçük kadın-kız... "

    geçelim...

    tabii, berre hatun(cüveyre)ile hz muhafazid arasındaki bu izdivaç ayşe hatun'un hiç hoşuna gitmez. ayşe, cüveyriye'yi fevkalade kıskanır. zira cüveyriye çok güzel bir kızdır.

    ayşe'nin sözleriyle cüveyriye;

    --alıntı--
    o, çok güzel bir kadındı, gözde onun için bir hisse vardı (gören göz haz duyardı)... cüveyriye kapıda durduğu vakit onu görünce durumu hoşuma gitmedi (resûlullah'ın onu beğenip evlenmeye kalkacağından korktum). resûlullah aleyhissalâtu vesselâm'ın da benim onda gördüğüm (güzelliği) göreceğini derhal anladım.
    --alıntı--

    ayşe hatun bir intikam almalıydı... almalıydı ama nasıl?

    sözkonusu seferde tam geri dönüş hazırlıkları yapıldığı esnada ayşe hatun bir şekilde ordugahtan ayrılır... bir süre sonra geri döner. lakin döndüğünde kızkardeşinden emanet olarak aldığı gerdanlığının boynunda olmadığını görür. eşi hz muhafazid her türlü gösterişe karşı olduğundan eşlerinin ziynet takmalarına pahalı şeylerle süslenmelerine hoş bakmazdı. bu gerdanlık da bu yüzden emanet alınmıştı. ayşe hatun gerdanlığı aramak üzere tekrar ordugahtan ayrılır. döndüğünde ise ordugah yerinden ayrılmış, medineye doğru yola çıkmıştır.(bu arada demek ki baya bir uzun süre geçmiş) ayşe hatun ufak tefek bir kız çocuğu olduğundan yokluğu farkedilmemiş, tahtırevan'ı deve sırtına yüklenerek içinde ayşe hatun var sanılarak medine'ye hareket edilmişti...
    ordugahın bulunduğu yerde yalnız başına kalakalan ayşe hatun, bir süre sonra oradan artçı olarak geçen bir müslüman asker olan safvan tarafından farkedilir.

    ayşe hatun ve safvan aynı deve üzerinde seyahat ederek 1 gün sonra islam ordusu'na yetişir. lakin ayşe hatun ve safvan'ı aynı deve üzerinde gören ahali çoktan dedikoduya başlamıştır. bu dedikodular üzerine hz muhafazid bir süre ayşe hatun'dan uzak durur... daha sonra ise allah cc tarafından vahiy gelir, ayşe'nin suçsuz ve günahsız olduğundan bahisle ayet iner,(nur suresi 11.-20. ayetler) bir süre sonra da safvan adlı süvari "iktidarsız" olduğunu beyan eder... bu olay da bu şekilde kapanır... tarihin tozlu raflarına bir daha açılmamak üzre kaldırılır.

    aradan 1500 yıl geçse dahi konuşulmaz, konuşan "dinsiz" ilan edilir, bağımsız mahkemeler ve savcılar tarafından canlarına okunur belki de...

    peki bu olay gerçek mi?
    olabilir.

    zira olay çok amatörce örtbas edilmiştir...

    evet örtbas edilmiştir.
    ayşe hatun bilindiği üzre ebubekir'in kızıdır... ebubekir ise hz muhafazid için son derece önemli bir dost, hami ve finansördür...
    yani ebubekir'in kızı ayşe öyle kolay beri "boş ol boş ol boş ol" denilecek biri değildir.

    düşünün ki hz muhafazid ebubekir'in kızını boşuyor... sanırım bu o dönem için biraz ihtimal dışıdır.

    bu durumda bir çıkış yolu olmalıydı.
    ebubekir de kızının birşeyler yaptığından haberdardı. lakin kızının suçunu kabul etmesi o'nu arap toplumunda küçük düşürür, siyasi nüfuzu ve ticareti olumsuz etkilenirdi.
    bu durum karşısında ebubekir ve hz muhafazid bir çare düşündüler. böylece o gün için iman edenleri etkileyebilecek bir yol buldular ve bunun bir iftira olduğunu ayetler halinde halka bildirdiler.
    lakin halk yine de tatmin olmaz... bunun üzerine olayın diğer kahramanı safvan adlı süvari ise "iktidarsız" olduğunu, "kadınlara ilgi duymadığını" açıklar...
    yine de bu açıklama ve ayetlerden tatmin olmayanlar ise şiddetli bir şekilde cezalandırılır...

    lakin bu olay sonunda tatmin olmayanlardan biri de hz muhafazid'in amcasının oğlu hz ali'dir... hz ali, ebubekir'in iktidar hırsını gayet iyi bimekte ve bu hususta hz muhafazid'i sürekli uyarmaktadır. hz ali bu olay sonrası hz muhafazid'e "sana kadın çoktur" demiş ve ayşe hatun'un cezalandırılması gerektiğine dikkat çekmiştir.
    babasının nüfuzu sayesinde peygamber eşi olmaya devam eden ve yaptığı şeyin üstü örtbas edilen ayşe hatun ise bu sebeple hz ali'ye düşman olmuş, hz muhafazid'in sağlığı boyunca hep hz ali'yi ona kötülemiş ve evlerinde istememiştir.

    bu olay aslında islam dünyasının ilk kez kutuplara ayrıldığı olaydır.
    neticesinde yapılan kulislerle birlikte ebubekir illegal bir şekilde islam halifesi olmuştur. illegal bir şekilde olmuştur zira hz muhafazid vefatından önce ve bu aldatma-aldatılma olayı henüz yaşanmamışken kendisinden sonra islam site devleti'nin başına hz ali'nin geçmesi gerektiğini bizzat söylemiş, ve hz ali'ye;
    "sen bana oranla harun'un musa'ya oranla sahip olduğu mevkiye sahipsin. ancak benden sonra peygamber gelmeyecektir."
    demiştir.
    pek tabi hz ali'ye verilen bu müjde ebubekir'in kulağına gitmiş ve bu tarihten sonra ebubekir hz ali'nin halifeliğini engellemek maksatlı elinden geleni yapmıştır. 9 yaşındaki kızı ayşe'yi hz muhafazid'e vererek o'nunla akraba olması da bu siyasi manevralardan biridir...

    ayşe hatun'da babasının izinden gitmiş, hz ali aleyhine hep kulis faaliyetlerinde bulunmuş o'nun halifeliğini tanımamış ve camel vakası adlı olaydan bildiğimiz üzre hz ali ile savaşmış, o'na yenilmesine rağmen faaliyetlerine ara vermemiş, neticesinde akrabası olan muaviye'ye destek vererek halifeliğin yeniden haşimiler'den umeyye oğulları'na geçmesinde aktif rol oynamıştır...

    bu aslında ebu sufyan denilen kişinin islamiyete hakim olma çabasıdır.
    zira ebu sufyan ve bağlı olduğu umeyye oğulları (bkz: emeviler) islamiyetten evvel de mekke'nin yöneticileri ve tüm arabistan'ın en etkili isimleriydi...
    lakin hz muhafazid'e nebilik bahşedilip islamiyet kitleler üzerinde etkili oldukça umeyye oğulları nüfuzlarını kaybettiler, peygamber sülalesi kut'lu haşimiler araplar arasında daha efdal konuma yükseldi...
    işte islamiyet'in baş düşmanı ebu sufyan bu tehlikeyi önceden sezinledi ve islamiyete geçti. ama islam düşmanlığı, emevi milliyetçiliği hep gizliden gizliye sürdü. hz muhafazid'den sonra ilk halife olarak umeyye oğullarının akrabası ebubekir seçildi, sonra ömer, daha sonra ise yine umeyye oğullarından osman bin affan...
    iktidar hep umeyye oğullarında kalmış, hz ali'nin halife olması ve umeyye oğullarından olan valileri görevden almasıyla islam dünyasına hakim olma planları bir süre suya düşmüş, daha sonra türlü ayak oyunlarıyla ebu sufyan'ın oğlu muaviye halifeliği ele geçirmiş ve islam dünyasında bir daha peygamber soyu olan haşimiler iktidara gelememiştir...
    Tümünü Göster
    ···