/i/İnanç

İnanç
  1. 5.
    -1
    böyle adamları görünce baya gülüyorum ya. ahahahah
    ···
    1. 1.
      +1
      bizde size gülüyoruz

      http://www.incisozluk.com...Fistler-kom%C3%BCnistler/
      ···
  2. 4.
    0
    1500 küsür yıl önce olmuş olaya yaşar nuri öztürk dedi diye kesin öyle mi oldu yani?turan dursun ise 9 diyor . http://www.turandursun.com/images/genel/aise1.jpg

    Ki bence genel mesele bu değil.Asıl mesele hadis denen gerçekçiliği hiç bir temele dayandırılmamış ifadelerden din konusu altında sonuca varmak.Bakın hadisler kesin yalandır demiyorum.Herhangi bir temele dayandırabiliyo muyuz?Hadi kuran allahın kelamı dogmatik.Hadisle kanı ya varmak nedir ya
    ···
    1. 1.
      +1
      dostum o hadiste arapçanın yapısı gereği bakarısn 10 yaşından sonra 9 manası var arağçada böyle bir kullanımvar o 6 ve 9 rivayetleri böyledir 10 yaşının üstüne eklemedir o rakamlar
      ···
  3. 3.
    +1
    Burda asıl mevzu yaş değil neden evlendiğidir. Peygamber efendimiz'in (s.a.v) eşlerinin çoğu kadınlara islamiyeti öğretmesi için seçilmiştir. Eşlerine hocalık etmiş ve onların kadınlara islamiyeti öğretmesini amaçlamıştır. Eğer biraz araştırırsanız, Hz. Ayşe en büyük kadın islam alimidir ve sahabeler arasında en çok hadis rivayet edenlerden biridir.
    ···
    1. 1.
      +1
      Zaten butun ev halini o sunnetleri fln Hz.Ayşeden öğreniyoruz haklisin bu konuda
      ···
  4. 2.
    +2 -1
    dıbınakoyim millet isviçrede hadron çarpıştırıyor bu gib kafalının tartıştığı şeye bak
    ···
    1. 1.
      +1 -2
      beyinsizmisin sen evladım mühendismiyim ben napıyım onu inanç alt incisi burası mühendissen veya fizikçiysen gidersin teknoloji alt incisinde tartışırsın

      Edit:Bana diyene bak birde amk görende bizim ülkedeki o çok aydın geçinenler evde atomu bölüyo ulan sizinde bir gib yaptığınız yok en azından ben alanımla ilgileniyorum bir işlevim var o malum çevreler hem o alanda olduklarinı iddia ediyo hemde bir gib yaptıkları yok hani öyle milyon dolarlar gerekmiyo bir kara tahta bir tebeşir geliştir teorini hani nerde ne yaptınız siz ne geldi elinizden
      ···
      1. 1.
        0
        Başarılı. Uzun zamandir muslumanim yani bi kac gun olmustur. Güzel entry
        ···
  5. 1.
    -1
    Evlilik yaşı ile ilgili yorum ve tartışmalar
    Aişe'nin evlilik yaşı ile ilgili olarak farklı kişi ve kaynaklarda birbirinden farklı ifadeler yer almaktadır. muhafazid'in kızı Fatıma ve Aişenin kızkardeşi Esma'ya ait rivayetler üzerinden Aişenin doğumu ve evlilik yaşı ile ilgili farklı rakamlar elde edilen çıkarımlar şeklinde yapılmaktadır.

    Yaşar Nuri Öztürk Aişe'nin evlilik yaşının 17 ile 20 yaş aralığında olduğunu ifade etmektedir.

    Süleyman Ateş, Aişe'nin evlilik yaşı ile ilgili olarak:"Tarihçilerin ve bibliyografların tesbitine gore Hz. Ayşe, Peygamberimizin kızı Hz. Fatıma'dan beş yaş küçüktür. Hz. Fatıma Peygamberlikten 5 yıl önce doğmuştur. Demek ki Hz. Ayşe, Peygamberliğin başlangıç yılında doğmuştur. Hz. muhafazid Peygamber olduktan itibaren 13 yıl Mekke'de kaldı. Peygamber hicret ettiği zaman Ayşe 13 yaşında olmalıdır. Peygamber Medine'ye göçtükten iki yıl sonra Ayşe ile evlendiğine göre (el-isâbe: 4/359) demek ki evlendiği zaman Hz. Ayşe en az 15 yaşında idi. Ayrıca Hz. Ayşe, Peygamber'le nişanlanmadan önce Cübeyr ibn Mut‘im’e nişanlı veya sözlü idi. Bu da onun, Peygamber, kendisini istemeden önce evlenecek yaşta olduğunu göstermez mi? Bu yaş da her hâlde dokuz yaş değildir. Demek ki Peygamber istediği zaman Ayşe, en azından evlenecek çağ olan 15 yaşlarında idi... Hz. Ayşe'yi direkt olarak Peygamber istememiş, halası onu Peygamber'e önermiş, o da uygun görmüştü. Bir başka rivayete göre Hz. Ayşe Peygamberimizin kızı Fatma ile yaşıttır. Fatma’nın doğumunda babası 35 yaşında idi. Bu durumda Ayşe evlendiğinde 20 yaşlarındadır." ifadesini kullanmaktadır.

    Aişenin evlilik yaşı ile ilgili günümüzde ileri sürülen teorilerden birisi de o dönemde kızların yaşının adet görmeye başladıktan itibaren sayılmaya başlanmasıdır. Buna göre rivayetlerde belirtilen 6 ve 9 yaş Ayşenin adet gördükten sonraki yıllarını ifade etmektedir. Ahmet Tekin ve Mustafa islamoğlu'nun da dile getirdiği bir görüşe göre, Arapça belagatinde 10'dan sonraki rakamların sayım biçimine istinaden bu rakamların 16 ve 19 olarak anlaşılması gerekir.
    ···