1. 1.
    +6 -4
    hz aişe'nin peygamberimizle (sav) evlendiğinde yaşının 9 değil de 19 olduğunu ve evlenilecek yaşta olduğunu kesin bir şekilde kanıtlıyorum.

    hz aişe'nin ablası Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir.(hz esma'nın kaç yılında öldüğü ve kaç yaşında öldüğü kesin olarak bilinir) Hicret vaktinde hz esma yirmi yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder. hz. aişe ile hz peygamber (sav) hicretin ikinci yılında evlendiğine göre hz. aişe peygamber efendimiz (sav) ile evlendiğinde 19 yaşında idi. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.”

    kaynak: (hatemü’l enbiya hz. muhafazid ve hayatı, ali himmet berki, osman keskioğlu, s. 210)

    haşa hz peygamber sübyancı olsaydı niye 25 yaşındayken gidipte 40 yaşında ki hz hatice'yi alsın ki?
    ···
  2. 2.
    +2
    @13 19 yaşında salıncakta arkadaşlarıyla mı oynuyormuş?
    ···
  3. 3.
    +2
    ayet var amk koca
    ergenliğe girmeyen karılarınıza iyi davranın diye
    ···
  4. 4.
    +2
    size ne amk aysenin yasından. 19 olunca müslüman mı olcanız turşucuklar
    ···
  5. 5.
    +2
    ya gibtir git dıbına kodumun malı zütünden hikaye uydurmuş huur çocuğu

    9 du işte
    ···
  6. 6.
    +1
    @12 mantık hatası amk 30 yaşında olunca ne diyicen oç
    ···
  7. 7.
    +1
    he ya 17ydi amk. peygamberi aklayacağınıza kendinizi aklayın artık amk. 1400 yıldır en ufak bir hoşgörü göremedik amk.
    ···
  8. 8.
    +1
    zamanında arabistanda bayanları yaşı ergenlikten sonra sayılırdı beyler ortalama 10 yaşında giriyolarsa zaten 19 yaşında olur
    ···
  9. 9.
    +2 -1
    http://25.media.tumblr.co...1fp16dFV1rqiy78o1_400.gif
    ···
  10. 10.
    +1
    @1 yarram o kadar aliminiz diyor 6-9 yasi arasi diye sen nediyon. sus v kabul et
    ···
  11. 11.
    +1
    @20 0 diyeceksin. 83 yaşındaysan da 3 diyeceksin. *
    ···
  12. 12.
    0
    hibilu.
    ···
  13. 13.
    0
    heyula.
    ···
  14. 14.
    +1 -1
    @29 panpa benim kaynaklarım daha sağlam.

    "Hatice, Peygamber (s.a.v.), Medine'ye gitmeden 3 yıl önce vefat etti. Ondan sonra 2 veya 2 seneye yakın bir müddet bekledikten sonra Âişe ile 6 yaşındayken evlendi, 9 yaşına bastığında onunla zifafa girdi."

    (Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve ibn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âişe asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, iz Yayıncılık: 2/227)

    "Allah Rasulu (s.a.v.), benimle ben 6 yaşımdayken evlendi (nişan¬landı). Medine'ye geldik. Haris bin el-Hazrecoğullarında konakladık. Sıtmaya yakalan¬dım. Saçlarım döküldü, (iyileşince) yine uzadı. Ben salıncakta arkadaşlarımla sallanıp oynarken annem Ummu Rûmân bana geldi. Benden ne istediğini bilmeden yanma vardım. Elimden tutup beni evin kapısında durdurdu. Ben soluk soluğa idim. Nerdeyse kalbim du¬racaktı. Biraz su alıp yüzüme ve başıma sürdüm. Beni eve soktu. Evde bir takım Ensâr hanımları vardı.
    «Hayırlı, uğurlu ve bereketli olsun!» dediler.
    Annem beni onlara teslim etti. Üstümü başımı düzelttiler. Çok geçmeden Allah Rasulu (s.a.v.)'i orada görünce irkildim. Beni hemen ona teslim ettiler. Ben o zaman 9 yaşındaydım."

    (Bu hadisi Buhârî (nikâh 38-39, VI, 134; 57-59, VI, 139; 61, VI, 140), Muslim (nikâh no. 69-72, s. 1038-9), Ebû Dâvud (no. 2121,4933-7), Nesâî (nikâh 29/1-3, VI, 82) ve ibn Mâce (no. 1876), Hisâm b. Urve an ebîhî an Âise asl-ı senedi ile tahrîc ettiler. Rudani, Büyük Hadis Kulliyatı, Cem’ul-fevaid, iz Yayıncılık: 2/226-227.)

    Bu hadise dayanan islâm ulemâsı, küçük yaşta bulunan kız çocuğunun babası tarafından nikahlanabileceği hükmünü çıkarmıştır. Nevevî, bu cevaz hususunda islâm ulemâsının icma ettiğini belirtir. Hanefîlere göre bu câizdir. Ancak kızın buluğa erince seçme hakkı vardır, dilerse kabul etmeyebilir. Bu hakkını daha önce kullanamaz. Şâfiî, Mâlikî gibi Hicaz ulemâsı bu seçme hakkını tanımazlar. imam Şâfiî, Mâlik, Ahmed, Ebu Yusuf gibi birkısım ulemâ buluğa ermeyen küçüğü nikahlama yetkisine sadece babanın sahip olduğunu, diğer velilerin bu hakka sahip olmadığını söylerler. Ebu Hanife, Evzâi ve diğer birkısım ulemâ velilerin de evlendirebileceğine hükmetmiştir
    Tümünü Göster
    ···
  15. 15.
    0
    heyalu.
    ···
  16. 16.
    0
    @32 ha bide bak şöyle bir kaynakta var o da hz aişe'nin kendi ağzından.

    "Ben Mekke’de oyun oynayan bir kız iken Hazreti muhafazid (sallallahu aleyhi ve sellem)’e, ‘Doğrusu, onların asıl buluşma zamanları, kıyamet saatidir; Kıyamet saatinin dehşeti ise, tarif edilemeyecek kadar müthiş ve ne acıdır!’ (Kamer Sûresi, 54/46) ayeti nâzil oldu."(Buhârî, Fezâilü’l-Kur’ân 6, Tefsîru Sûre, (54) 6; Aynî, Bedruddîn Ebû muhafazid Mahmûd ibn Ahmed, Umdetü’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, Dâru ihyâi’t-Türâsi’l-Arabî, 20/21; Askalânî, Fethu’l-Bârî, 11/291.)

    bilgisini vermektedir ki bu bilgi, onun yaşıyla ilgili olarak bize farklı kapılar aralamaktadır. Şöyle ki:

    Söz konusu ayet, Kamer sûresinin 46. ayetidir ve bütün halinde nâzil olan bu sûrenin, ibn Erkam’ın evinde iken ve bi’setin dördüncü (614),13 sekizinci (618) veya dokuzuncu (619)14 yılında indiğine dair farklı rivayetler vardır. Özellikle ayın ikiye yarılma hadisesini ve o gün buna olan ihtiyacı nazara alan bazı âlimler, söz konusu tarihin 614 olması gerektiği üzerinde durmuşlardır ki bu tarih esas alındığında Hz. Âişe Vâlidemiz, ya henüz dünyaya gelmemiş veya yeni doğmuş demektir. 618 veya 619 tarihi esas alındığında da durum pek değişmemektedir. Zira bu durumda o, henüz dört veya beş yaşında demektir ki her iki yaş da, söz konusu hadiseyi kavrayıp yıllar sonra da aktarabilecek bir olgunluğu ifade etmemektedir. Bu durumda ise o, en yakın ihtimalle risâletin başladığı günlerde dünyaya gelmiş olmalıdır.

    Burada dikkat çeken başka bir husus da, o günü anlatırken bizzat Âişe Vâlidemiz’in, "Oyun oynayan bir kız çocuğu idim." şeklindeki beyanıdır. Kendisini ifade ederken kullandığı ‘kız çocuğu’ kelimesinin karşılığı olan ‘câriye’ lafzı, ergenlik çağına geçişi ifade etmekte ve o dönemler için kullanılmaktadır. Arap şairlerinden ibn Yerâ, bu yaşlardaki birisini kastederek maksadını şu şekilde ifade etmektedir: "Sekiz yaşına geldiğinde artık o, benim için bir câriye değil; Utbe veya Muâviye’ye nikahlayabileceğim gelin adayımdır." Bazı bilginler bu kelimenin, on bir yaşın üzerindeki kız çocukları için kullanıldığını ifade etmektedir.

    Kamer sûresinin indiği tarih olarak 614 yılını esas alacak olursak, Âişe Vâlidemiz’in risâletten en az sekiz yıl önce doğmuş olduğu ortaya çıkar ki bu tarih 606 yılına tekabül etmektedir. Bu ise, evlendiği gün onun on yedi yaşında olduğunu ifade eder. Sûrenin indiği tarih olarak 618 yılını kabul ettiğimizde ise onun, 610 yılında dünyaya gelmiş olma ihtimalini ortaya koyar ki bir yönüyle bu, evlendiği gün Âişe Vâlidemiz’in on dört yaşında olduğu sonucunu doğururken diğer taraftan onun, risâletten dört yıl sonra dünyaya gelmiş olamayacağını ispat eder.

    Bu bilgilerle birinci maddede ifade edilenleri yan yana getirdiğimizde, Âişe Vâlidemiz’in 606 yılında dünyaya geldiği ve on yedi veya on yedi buçuk yaşında iken de evlendiği sonucuna ulaşmamız mümkün olmaktadır.
    Tümünü Göster
    ···
  17. 17.
    +1 -1
    kaynak göster oç.
    öyle ben de sallarım bol keseden. bak şimdi:

    hz aişe'nin peygamberimizle (sav) evlendiğinde yaşının 19 değil de 9 olduğunu ve evlenilecek yaşta olmadığını kesin bir şekilde kanıtlıyorum.

    hz aişe'nin ablası Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir.(hz esma'nın kaç yılında öldüğü ve kaç yaşında öldüğü kesin olarak bilinir) Hicret vaktinde hz esma on yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam yedi yaşında olması icap eder. hz. aişe ile hz peygamber (sav) hicretin ikinci yılında evlendiğine göre hz. aişe peygamber efendimiz (sav) ile evlendiğinde 9 yaşında idi. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.”

    haşa hz peygamber sübyancı olsaydı niye 25 yaşındayken gidipte 40 yaşında ki hz hatice'yi alsın ki? (olm adam olgun seviyo demekki)
    ···
  18. 18.
    0
    ulan buharide geçen hadisi kabul etmüyorsun sen nasıl müslümansın amk? haşa hz peygamber sübyancı olsaydı niye 25 yaşındayken gidipte 40 yaşında ki hz hatice'yi alsın ki? bunun cevabı para dostum
    ···
  19. 19.
    0
    @32 o kadar açıkladım anlamamışsın neyse. ayrıca alt kısımda yazan "bu hadise dayanan islam uleması" diye başlayan yerin de kaynaklarını verde görelim o zaman. ebu hanife, imam şafii, imam malik bunları nerde söylemiş onlarada bir örnek ver istersen.
    ···
  20. 20.
    0
    araplara yaşı sorulmaz
    ···