1. 76.
    0
    @37 ben buhariyi sahih kaynak olarak kabul ediyorum.. müslim i de öyle..

    ama diyorum ki müslim veya buharinin hangi kaynağını okudun?

    ben okudum ve diyorum ki o altında "buhariden rivayet, sahih müslimden" yazan hadislerin çoğunu göremedim ben bu kaynaklarda.. bu nasıl olacak ?
    ···
  2. 77.
    0
    @27 iste musluman beyni algilamiyor hadis tefsirleyeceksin diye tasak geciyorum adam ciddiye almis kiviramamissin bile.

    Ee buhari hadisinin nesini yalanliyor bu? Ayrica kaynakli konus gotunden atip tutma giberim.

    Galiba tatli su mumini beyler biri makarna atsin yazik. Simdi google da dolaniyor cevap vermek icin islam sitelerinden yararlaniyor. Cevap verme saat araligina bak
    ···
  3. 78.
    0
    şimdi güzel kardeşim bak hele.

    buhari'yi sahih hadis olarak kabul etmiyorsan namaz ve oruç şeklini hatta tüm din anlayışını değiştireceksin. sünni islam demek; buhari demek.

    kabul etmiyorsan önce mezhebini ve dinini iyi öğren de gel. yok eğer ediyorsan buhari'nin, sünni islam'In en büyük kaynağının dediği şey: "ayşe 9 yaşında muhafazid ile gerdeğe girdi."

    neyi tartışıyorsun?
    ···
  4. 79.
    0
    @32 hadisi vermis daha ne diyeceksin resmen hadisi inkar ediyorsun.

    Oyle kaynaga bulbul ote ben de bir seyler yazayim kitap okudum kafadan yaziyorum diyim. Senin soylediklerin de rivayetlerden ibaret kesinligi yok kaynagin kendinsin. Biz sana buhari hadisini kaynak gosteriyoruz.

    Facebook kullanmiyorum sizin bu her taka ordan burdan okudun demenize de ayar oluyorum madem o kadar isin var gibtir git yazma ben yurtdisinda ogrenciyim bu ay feiertagdayim.

    Hadi diyelim ki 11 12 yasinda olsun bu o yasta bir kizin 50 kusur yasindaki adamla iliskiye girmesini mesru mu kilar?
    ···
  5. 80.
    0
    @33 Ahuhahaha Kaynak Bizzat kendısıymıs ahuahaha ulan ne güldüm mk
    ···
  6. 81.
    0
    @32 de olduğu gibi yine..

    ÖNCE buharinin hadisini yazcak başına "sahih" diye yazıyor. ne hoş..

    sonra bi de numara "1553"

    sonra da buharinin dediğini rivayet ediyor. yani hadisi 2 ye katlıyor.

    yapmayın etmeyin yazıktır günahtır diyosun yok..
    ···
  7. 82.
    0
    kaynak benim bilader bizzat..

    az önce de dedim sen okuma bu başlığı !

    tek tek okuduğum kitapları senin güzel hatırın için listeleyemem. zaten işin gücün arasında parça parça yazabiliyorum. okuluna git. ilk günden devamsızlık etme.

    hz. aişe bu hadiseler cereyan ederken 8 veyahut 9 yaşındaydı. mutim ve oğlu cubeyr le de zaten 2 sene sonrası için sözleşmişlerdi. hz. muhafazid ise hz. aişe için 3 sene bekledi.

    hz. aişe peygambere geldiğinde 11 veyahut 12 yaşındaydı.

    bu hesap öyle bir çorba edildi ki..

    çıktılar hiç alakası olmayan kaynaklara hz. aişe nin 6 yaşında evlendiğini falan isnat ettiler.

    vatandaş çıkıyo diyo ki "kütübi-sitte de yazıyor hz. aişe 6 yaşında evlenmiş."

    açtın okudun mu peki kütübi-sitte yi. yok ! ama "yazıyoor" ulan yazmıyor işte..

    bak şimdi.. "buhari rivayet etti. hz. aişe 9 yaşında gerdeğe girdi" nerde okudun bunu ? facebook ta..
    ···
  8. 83.
    0
    @27 Birincisi bu aişenın 9 yasında evlenmedıgının kanıtımı mk? Ozaman hadislerle gidelim çünki sende hadis veriyorsun

    sahih buhari 1553 no lu hadis

    rivâyete göre şöyle demiştir: ben altı yaşında bir kız iken nebî salla'llahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikâh eylemişti.
    (üç sene sonra) biz medîne'ye hicret ettik. hâris ibn-i hazrec oğullarının menziline indik. müteâkıben ben, sıtmaya tutuldum. bu cihetle saçım döküldü. (hastalıktan kurtulduktan sonra) saçım gürleşti, uzayıp omuzlarıma döküldü. bir kere ben, arkadaşlarımla berâber salıncakta oynarken annem ümmü rumân bana doğru geldi ve beni çağırdı. ben de annemin yanına geldim.
    beni ne edeceğini bilmiyordum.
    annem elimi tuttu. tâ evin kapısı önün (e geldiğimizde ora) da beni durdurdu.
    ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. nihâyet soluğum biraz yatıştı. sonra annem biraz su aldı. onunla yüzümü, başımı sıvazladı. sonra beni eve koydu.
    evde ensâr'dan birtakım kadınlar hazır bulunyordu. bunlar bana: "hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmet getirdin!" di(ye alkışla) dılar.
    annem beni bu kadınlara teslîm etti. bunlar da benim kılığımı, kıyâfetimi düzlediler ve resûlullah'a teslîm ettiler. beni hiçbir şey sıkmadı.
    ancak resûlullah salla'llahu aleyhi ve sellem'i habersiz görünce sıkıldım. (resûlullah bir sedir üzerine oturmuştu. yanında ensâr erkeklerinden, kadınlarından oturanlar vardı. beni resûlullah yanına oturttu). ensâr kadınları beni resûlullaha takdîm ettiklerinde, ben dokuz yaşında bir kızdım.
    ···
  9. 84.
    0
    "Peygamberimizin Hz.Hatice vefat ettikten sonra tebliğ işlerinde kendine yardımcı olacak eşlere ihtiyacı vardı"

    bu kısım çok komik olmuş. komedi niyetine okurum ben bunu sonra
    ···
  10. 85.
    0
    --spoiler--
    Bi KERE başlamadan @24 e bi gülümsemek lazım .. "hadis tefsirlemek" nedir lan.. gibtir git sen okuma bu başlığı aq
    --spoiler--

    mutim oğlu cübeyr müslüman olanlardandır. babası mutim müslüman değildi fakat cübeyr müslüman oldu. hatta peygamberden hadisler naklettiği bilinir.

    tabii hz. aişe ile hz. muhafazid evlenmezden evvel mi müslüman oldu sonra mı bilemiyoruz ama bir süre müşrikler safında olduğu ve hatta müslümanlara karşı savaştığı bilinir.

    cubeyr müslüman olduktan sonra huneyn de bulunmuş bi rivayete göre hayber i alan orduda yer almıştır.

    cubeyr den neden bahsettim. çünkü nişanın bozulmasını cubeyr in istediğini bildiren bazı kaynaklar var. aslında bu yukarıdaki ikilemi biraz aydınlatır.

    hz. muhafazid in yeniden evlenmesini en çok isteyen hz. osman dı..
    peygamberin izniyle hz. ebubekir e gidip hz. aişe yi isteyen de hz. osman dır.

    tabi mutim olayı ilginç. ebubekir in kızını almayı hiç istemiyor mutim. "oğlum ve beraberindekileri de dininize adam mı toplamak istiyorsunuz" diye sormuştu bir seferinde.

    cubeyr, "onlarla böyle bir mesele üzere karşı karşıya gelemem. ebubekir in kızı ile evlenmekten vazgeçtim. babamı bu hususta yarı yolda bırakacak değilim" demiş ve evlenmekten vazgeçmiş. tabi bu hadise birkaç kaynakta göze çarpıyor..
    ···
  11. 86.
    0
    reserved tartışma çıkarsa dalarım
    ···