1. 26.
    0
    @53 dur sana yetmemiştir o kaynak birde şurdan vereyim bekle

    http://www.hikmet.net/sor...larla-evlenmek-caiz-midir

    Burda uzun uza diye yazmış bizim için önemli olan yerı şurasıdır bak aynen kabyala yapıştır yapıyorum

    Talak Suresi’nin 4. ayetinin meali şöyledir:

    "Kadınlarınızdan âdetten kesilenlerin iddetinde tereddüt ederseniz, onların iddet süreleri üç aydır. Henüz âdet görmeyenlerin de süreleri böyledir. Hamile olan kadınların iddetleri, çocuklarını doğurdukları vakit biter. Kim Allah’ı sayıp O’ na karşı gelmekten korunursa, Allah onun işinde bir kolaylık verir.

    Dört mezhebe göre, buluğa ermemiş bir çocuğun nikâhı velisinin izni olmak şartıyla caizdir. Velisinin izni olmadıkça evlenemez. Baba ve dedenin dışında biri evlendirmişse, buluğa erdiğinde vazgeçme hakkı da vardır"

    Bu yeterlimidir Sana?
    ···
  2. 27.
    0
    @51 deki video akla yatkın bi kayıt.. her neyse..

    peygamber pedofil falan değildi. yırtmayın kıçınızı.. uydurma hadisleriniz de sizin olsun.

    cima esnasında mekanın karanlık olması.. avretin görünmemesi ve hatta örtü olması..
    ···
  3. 28.
    0
    ulan haysiyetsizler kackere oturup kuran okudunuz kackez önyargısız bısekılde ögrenmeye calıstınız? işiniz gücünüz marjinallik. inanmıyorsanız yorumda yapmayın. bırde hıc alakanız yok barı susunda cehaletiniz belli olmasın. burda oturup islama hakaret etmek insanların dini hassasiyetlerini zedelemek cokmu komik? inanmıyan yorum yapmasın kardesım din dogmatiktir inanan yasar inanmıyanda saygı duyar.
    ···
  4. 29.
    0
    okuyanı gibsinler
    ···
  5. 30.
    0
    dıbına koduklarım arap yarımadasında önceden kızlar ergenliğe girdikten sonra yaşı başlıyomuş kültür olayar öyle imiş mesela 9 yaşında diyorlarsa 11+9 falan hemde alakasız bir bcc arap kültürü belgeselinde izlemiştim amk
    ···
  6. 31.
    0
    @67 Dedıgınde çelişki Yokmu Sence Burada Hadi Nikah Cagı gelinceye kadar deneyin diye soylenıyor degılmı peki dıger entryden dıyorsunki nikah cagı dıye bırsey yoktur isterse 1 yasındakı cocukla bile evlenebilir.ve cocuk buyudugunde evliligi istemesse reddebilir (sence nedekadar mantıklıysa ozaman neden evlendiler ki degilmi bu ne perhiz bu ne lahana turşusu) bak ben ateist olarak sabit bir cizgi üzerinden gidiyorum saga sola sarpma gibi bir durmum soz konusu degıl ama sen konun gıdısatına göre saga sola sapıyorsun kendınle çelişiyorsun Sorulara cevap vermeden başka sorulara atlıyorsun

    Ve Söyle bir Baktımda Ayetlerin Inıs Sırasına Gore Nisa Suresi Yanı NıkAH cAGI AYETi iLK inen ayetlerden talak ise ondan sonra inmiş islamda ayetlerin birbirini nesh ettiginide biliyoruz bunun nesh olma ihtimali sencede yokmu kaldıkı ayetlerınde bırbırıyle pek alakası(artık neshin mantıgıda tartışılır dini reddemek için nesh kuralı bile yetmektedir) bir yerde yetımlerden onları evlndirmekten ve mal payından vs bahsediyor diger yerde Hayız Gormemıs biriyle evlilikten

    bu arada ben o adamı tanımam etmem banane mk yanı onu savundugum yok ama siz bunu hep yapıyorsunuz birini ornek gosterıyoruz yok o boyle bırını ornek gosterıyorum yok dunya duz dedı cubbeliyi örnek gösteriyiorum yok mehdiyle ilgili yanlıs bırsey konustu mezheplerden örnek gösteriyorum yok o oyle degil boyle dedi e ozaman sen dınını neye gore yasıyorsun mk kurana gore deme bana yuaptıgın ıbadetlerın alayı mezhepbine gore

    Kuranda Mantıklı Yerleri Gözümüze gözümüze sokup mantık yerlerini çıkarmak sence nasıl bir mantık ürünüdür
    ···
  7. 32.
    0
    burdaki yazı aklımı karıştırdı http://www.sorularlaislam...ginde-kac-yasindaydi.html
    ···
  8. 33.
    0
    hala hadislere göre iş yapanlar var aq..
    ···
  9. 34.
    0
    @65 canım kardeşim bak hadisi siteyi falan unut şimdi..

    madem öyle ayetle yürüyelim olur mu?

    nisa 6: Ve yetimleri nikâh çağına gelinceye kadar deneyin. Bundan sonra eğer kendilerinde bir rüşd (yeterlilik) hissederseniz, o taktirde mallarını onlara teslim edin. Ve büyürler (geri alırlar) diye, onları (malları) israf etmeyin ve acele ile yemeyin. Ve (vâsi) zengin bir kimse ise, o taktirde iffetli olsun (yetimlerin mallarını yemekten kaçınsın). Ve (vâsi) fakir bir kimse ise, o taktirde örfe uygun olarak yesin. Nihayet onlara mallarını geri vereceğiniz zaman, onlara karşı şahit tutun. Hesap görücü olarak Allah yeter.

    ayette dikkat etmen gereken 2 nokta var.

    bunu aslında @51 deki videoda adam anlatmış. ben de gireyim madem

    "nikah çağı" diyor ayet.. bi "nikah çağı" var.. bu cepte !

    sonra onların ergenlik çağına geldiğini görürseniz mallarını verin diyor. yani burada bi maddiyata hükmedecek akıl ve düşünce kapasitesine ulaşmış olması lazım. "bu çağa gelmelerini beklerken de büyüyüp alacakları için mallarını yemeyin saklayın" diyor ayet..

    taşları koy yan yana şimdi..

    nikah çağına gelmeden evlenmek yok bu 1
    mala paraya hükmedecek kapasitesi olmayan birinin evlilikle ne alakası olabilir bu da 2

    geçtik..

    verdiğin ve kaynak kabul ettiğin (ya da google da rast gele denk geldiğin) siteye gelince..

    bi kere site dr. ahmet çolak a ait. "mehdi şahıs olarak değil manevi olarak gelecek. fikir ve mantalitesi ile müslümanlar hükmedecek" diyebilmiş bi zevat..

    ama biz mehdi as. ın geleceğini biliyoruz. bedenle şahsıyla gelecek. ne demek lazım şimdi bu hoca efendiye ?

    yok ben hocanın kaynağını kabul ediyorum dersen o senin bileceğin iş. hakkında 2 tane dava var. bağış topluyor her yerde. sitesinde de var bak

    http://www.feyyaz.org/icerik/bagis
    ···
  10. 35.
    0
    Olum çok saçma lan ışid nasıl bu kadar yayıldı anlamadım. Kesin abd falan destek oluyordur.
    ···
  11. 36.
    0
    @60 Amın evladı ben orALARIDA OKUDUM Merak etme bu ne çelişkidir mk Neden evlendiriyorsun diye sormazmılar adama Bak şimdi Mumın Kardeş Söyle düşün

    Sen Ufak Yaştakı Kızını neden 55 yaşındakı bır adamla evlendirırsın şimdi açık konuşalım eger o çocuk onun kadını olmayacaksa ve onun ıznı dogrultusunda boyle bırsey yapılacaksa neden evleniyorlar mk çelişkinin allahını yapıyorsun suanda haberin yok bak 1

    Orada vermıs oldugum linke aynen soyle dıyor bak
    "zaten aklı başında bulunan hiçbir ebeveyn, çocuklarını rasgele evlendirmeyi düşünmez. Böyle bir evlilikte cinsi münasebet pek uygun görülmemiştir. Zira yaş ve biyolojik durum, buna müsait değildir."

    Burada Anahtar kelimemiz ne peki "cinsi münasebet pek uygun görülmemiştir cinsi münasebet pek uygun görülmemiştir" Yanı yapabilirsin ama uygun degil haa şayet yasak olsaydı katiyen reddedilmiştir yazamazmıydılar uygun görülmemıştır yerine boyle bırsey yerıne cınsı munasabet katiyen yasaklanmıştır olması mantıklı degılmı dil anlatım dersı falan gorduysen cumlenın yapısından ne demek ıstedıgını anlarsın
    ···
  12. 37.
    0
    olm bak bişey anlatıyorum belki iki kişi nasiplenir diye..

    girip durma araya. anladık ateistsin.

    talak 4 işte.. 3 ay bekle diyor. 3 ay içinde eşin adet görmezse o hamiledir. hamileye yaklaşılmaz diyor. daha neyini soruyosun. mal mısın kafan niye almıyor ?

    biri gelir dünya dönmüyor sabit diyen adamın videosunu getirir. diğeri kravat haram müzik haram diyen adamı getirir. biri gelir talak 4 diye diretir.

    o uydurma hadislere sarıln yatın uyuyun siz sıcacık.

    google hadisçilerine bak ya..

    hayır kafa da alımıyo anlatıyorum lan ayeti izaha gerk yok ayet açıkca yazmış

    hay aksi ya..
    ···
  13. 38.
    0
    islam ahlakı cima halinde kadının ve erkeğin, avrete bakmasını hoş karşılamaz. bu sadece cima ile sınırlı değil. hamamda da kadınların ve erkeklerin peştemal bağlaması da bununla ilgilidir. ve hatta zaruri bir hal olmadıkça (kadın veya erkek, eşinin vücudunda bir yara veyahut buna benzer bişeyi tesbit etmek niyetindeyse görebilir) kadının erkeğini, erkeğin ise karısını çıplak görmesi kabul görmez.

    odanın karanlık olması veya örtü kullanmak da bununla beraber ele alınır. karanlık oda diye kafada şartlamak yanlış tabi. ama avreti görmemek adına şayet örtü de kullanılmıyorsa odanın karanlık olması evladır. ama münasip olanı bir örtü kullanmaktır.
    ···
  14. 39.
    0
    @61 anca gülersin dıbına koyim, neyi savunduğunu kendin de bilmiyon ki. mal adam gibi konuşma ayrıca.
    ···
  15. 40.
    0
    talak 4 açık ve net bi şekilde.. 3 ay bekle, adet görmezse hamiledir ona yaklaşma diyor.. nesini anlamıyorsun ben bilemedim onu ya gülüyorum şu an yeminle
    ···
  16. 41.
    0
    @57 bak sırf senin verdiğin kaynaktan (!) alıyorum. dikkatli okuman için.

    nikah akdini kıymak zifafa girmek manasına gelmez. Örneğin bir yaşındaki bir çocuğun nikahı da kıyılabilir ve bu akit alimlerin çoğuna göre sahihtir. Ancak kadın buluğa erip evliliği kabul edene kadar zifaf olamaz. imam Azam'a göre bu yaş on yedi'dir.

    Evlenebilme yaşı konusunda farklı görüşler olmakla beraber, bu yaşın asgarîsi prensip olarak on iki yaş kabul edilmektedir.

    Nikah akdi ayrı bir şeydir, zifafa girmek ayrı bir şeydir. islam, çocuk yaştaki kızlarla -nikah akdinin kıyılmasına cevaz vermekle beraber- onlarla zifafa girmeye cevaz vermez.

    Kadın için âdetin başlangıcı dokuz yaş, (erkekler için on iki yaş) civarıdır. Bu duruma girmiş kadın ve erkekler, ergin ve mükellef kabul edilir. Bu haller görülmediği takdirde, erginlik çağı on beş yaş olarak kabul edilir.

    Her kadın aynı yaşta hayız görmez. Hayız görmediği halde yaşı itibariyle hayız gören bir çok kızdan daha büyük olan bir kızın evlenmesinde dinî bir sakınca yoktur

    tabi sen şimdi orda.. "Mucbir veli (baba, dede) buluğa ermemiş bir kızı -onun iznini almadan- evlendirmesi caizdir" i görünce atladın dimi..

    sazan
    ···
  17. 42.
    0
    @58 Ahuahaha Nasılda Kaçıyor huur çocugu ulan hadi hadisi uydurdum ayetıdemı ben uydurdum mk evladı

    bak @57 yazmışım işte cevap versene onlara ahuahaha

    amoo panpii ben 4 meshebede inanmıyom ki benım dınım kafamda yaratııgm bır dın ona ınanıyorum mezheplere inanmam ama namazı mezheplerın dedıgı şekilde kılarım ısıme gelenı kabul eder ısıme gelmeyını etmem dimi çocugum oo kıyamam hadi şimdi al mitlerini git
    ···
  18. 43.
    0
    @39 buyur

    http://allaelle.files.wor...m/2010/03/aise1yy4vf5.jpg

    Edit: su an senin yerinde olsam kurani yirtip cope atar intihar ederdim.
    ···
  19. 44.
    0
    @1 ekgib olarak düşünüp ilave etmek istediklerim bunlardı aşağı yukarı.. daha var da uzatmayım.

    kaç demiştik sonra..

    @14 mü

    @13 müş.. şu peygamber le ferdi tayfur u kıyaslayan arkadaş.. çay içiyodum masaya döktüm bak yemin ediyorum az önce..

    fetva vermiş abi bi de adam. karanlık olması şart değil. örtünmek şart değil ilişki sırasında diye..
    ···
  20. 45.
    0
    @21 ilgilenmessen bu 4 kişi anana grup yapsın ok
    ···