-
51.
0iyi misin lan olm öteki tarafı düşünmüyosan bari ölümü düşün belki bu dünyaya faydan olur. @2 He tamam gibtirla Atın bunuda onların arasına.
-
52.
0allah kabul etsin.
-
53.
0DEDiĞiM GiBi SiZiN ŞU AN YAŞADIĞINIZ ORTAMDA BiR KADININ DUL YAŞAMASI GAYET DOĞAL BiR ŞEY AMA DOĞU DA DiNDAR YERLERDE BiR KADININ DUL OLMASI HOŞ KARŞILANMAZ KENDiSiNDEN ŞÜPHE EDiLiR HEM DE GEÇiMiNi KENDi TEK BAŞINA SAĞLAYAMAZ HELE ÇOCUĞU VARSA O YÜZDE DOĞUDA EŞi VEFAT EDEN KADIN EŞiNiN KARDEŞiYLE EVLENDiRiLiR SEN BU TÜR OLAYLARI KENDi YAŞANTINA GÖRE DEĞERLENDiRDiĞiN iÇiN SANA GARiP GELMESi NORMALDiR.
-
54.
0@105 bu entryne gelecek olursak...Tümünü Göster
arap geleneginde köle ile asil bir kadının evlenmesi diye bir olay yoktu. çünkü kölelere aşagı bir varlık gibi bakılıyordu. insanlar sadece birbirlerine takva bakımından üstün olabilirler emri geregince bu tabuyu yıkmak gerekiyordu. Cahiliye devrinin yanlis âdetlerinden birisini daha yikmak istedi.
Kölelerin asagilanmasini ortadan kaldirmak ve islâmiyetin insanlari esit saydigini göstermek üzere Zeyneb’e dünürcü olarak gitti.
Zeynep ve kardesleri bu isi uygun görmediler. Hür bir kadinin, azâtli biriyle evlenmesi o günki örfe göre imkân dahilinde degildi. Bunu içlerine sindiremediler. Hatta Zeynep tavrini su ifadeleriyle ortaya koydu: "Ya Rasûlallah! Ben senin halanin kiziyim. Ona varmaya râzi degilim. Ben Kureysliyim." dedi. Bunun üzerine Allah Teâlâ Ahzab sûresinden 36. âyet-i kerîmeyi nâzil buyurdu. Meâlen:
"Allah ve Resûlü bir ise hüküm verdigi zaman, inanmis bir erkek ve kadina o isi kendi isteklerine göre seçme hakki yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karsi gelirse, apaçik bir sapikliga düsmüs olur."
Zeynep binti Cahs (r.anhâ) tekrar Rasûlullah (s.a)’e sordu: "Yâ Rasûlallah sen, Zeyd ile evlenmemi istiyor musun?" dedi. Efendimiz de: "Evet!" buyurdu. Bunun üzerine o: "Rasûlullah’a âsî olamam" dedi ve kabul etti.
Fakat Hz. Zeyd ile Hz. Zeynep arasinda samimi bir sevgi ve sicak bir anlayis hâkim olamadi. Evlilik onlara rahat getirmedi. Geçimsizlikleri artti. Bu beraberligin uzun ömürlü olamiyacagini sezen Zeyd ibni Hârise (r.a) durumu Fahr-i Kâinat (s.a)’e açma zarûretini duydu ve Efendimize gelerek: "Ya Rasûlallah! Ben ailemden ayrilmak istiyorum." dedi. iki Cihan Günesi Efendimiz bu söze üzüldü. Kendisinin sebeb oldugu bir ailenin dagilmasina gönlü râzi olmadi. Fahr-i Kâinat (s.a) Efendimiz ona: "Esini tut, bosama. Allah’tan kork!.." buyurdu.
iki Cihan Günesi Efendimiz bu âilenin devam etmesi için gayret ediyordu. Fakat gönüller bir defa sogumustu. Ülfet edebilmek, tahammül gösterebilmek bir hayli zorlasmisti. Buna ragmen âile olarak beraberlikleri bir sene devam etti. Geçimsizlikleri son haddine vardi. Bu birliktelige tahammülü kalmayan Zeyd (r.a) nikah akdini bozmak zorunda kaldi. Zeynep (r.anhâ)’yi bosadi.
Resûl-i Ekrem (s.a) bu hadiseye çok üzüldü. Ancak cahiliye âdetleri toplumu kara bulutlar gibi sarmisti. Bir kimse evlâtliginin hanimi ile evlenemezdi. Allah Teâlâ bu yanlis anlayislarin, bâtil âdetlerin kalkmasini murad etti. Çok geçmeden vahyini indirdi.
ve zeynep r.a. peygamberimizle evlenerek zeynep r.a. dul kalmasını engelledi. -
55.
0islam insanlara kötülüğü ,adam öldürmeyi, hırsızlık yapmayı ,zinayı ,kan davasını ,içkiyi vb. birçok pisliği yasaklamıştır sen muhtemelen inanç bakımından zayıf bir ailenin binisin bu senin iddiaların (islama saldırmak için son dönemlerde kullanılan nifaklardır) kendi kanaatin deil muhtemelen bi şerefsizin sitesinden bulmuşsundur.Zra sen sen açıp kuran ı kerimin mealini okusan bu bölümleri bizim gibi hiç görmezdin.
islamın geldiği dönemde en azılı nifakçılar münafıklar bile HZ. AiŞE meselesini ortaya atmamıştır çünkü bu o dönem toplumunda kabul gören birşeydir sen o meseleyi günümüze göre değerlendirmeye kalkarsan işin içinden çıkamazsın her dönemi kendi içinde değerlendirmek lazım gelir. -
56.
0--- garantisiz kimse kalmasın bizce ---
-
57.
0sen bilin kafana göre...
-
58.
0ayrıca beni kurayza kabilesinin katledildiği söylentisine gelecek olursak
senin bu anlattığın olay iBNi iSHAK denen bir kişinin rivayetlerine dayanır bir çok tarihçi olayın derinliğine inip araştırmaktansa bu şahsın verdiği bilgileri kullanmıştır.bu şahıs anlattığı bilgileri sağlam bir ravi zincirine bağlayamamıştır ayrıca kendi dönemindeki islam alimleri tarafından yahudi torunlarından derlediği bu hikayeyi anlatmakla suçlanmıştır.
beni kurayza müslümanlarla yapılan anlaşmaya sadık kalmamış cezalandırılmışlardır ancak bu ceza iddia edildiği gibi bir katliam şeklinde olmamış tıpkı diğer yahudi kabileleri gibi medineden çıkarılmamıştır.bu olay çok mantıksızdır eğer böyle birşey gerçekleşmiş olsaydı neden diğer yahudi kabilelerine de aynı uygulama yapılmamıştır.
AŞAĞIDAKi OLAYDA BÖYLE BiR OLAYIN OLMAYACAĞINI iSPATLAR NiTELiKTEDiR
Hayber Müslümanlar tarafından fethedildiğinde, Hayber halkı içinde öyle bir aile/sop vardı ki, Hz. Peygamber’e çirkin hakaretlerdeki aşırılığıyla şöhret bulmuştu. Hz. Peygamber o gün onlara azarlama sınırlarını geçmeyecek şekilde şöyle hitap etti: “Ey Ebu’l-Hukayk’ın çocukları! Ben sizin Allah ve O’nun Elçisi’ne olan aşırı düşmanlığınızı biliyorum. Fakat bu husus, [geçmişte] kardeşlerinize muamelede bulunduğum gibi size de aynı muamelede bulunmama mani olmayacaktır” [Yani sizi bu kin ve düşmanlığınızdan dolayı yargılayacak değilim]. Bu olay, Beni Kurayza olayından sonra vuku bulmuştu. -
59.
0Eğer, yüzlerce insan pazarda öldürülmüş ve bunun için hendekler kazılmış ise, bununla ilgili herhangi bir iz’in olmaması, bahsi geçen yere işaret eden herhangi bir referansın ya da yazının olmaması çok ilginçtir.
Bu katliam gerçekten olmuş ise, fıkıh alimleri bunu bir emsal karar olarak kabul edeceklerdi. Gerçekte ise, durum bunun tam tersinedir. Fıkıh alimlerinin yaklaşımı ve hükümleri, bunun zıddına olarak “Hiç bir günahkâr başkasının günahının sorumluluğunu yüklenmez” şeklindeki Kur’ânî öğretiye daha uygundur.
imam El-Evzaî zamanında, Abdullah b. Ali’nin (Abbasi lider) vali olduğu bir dönemde, Lübnan’da Kitap Ehli’nden bir grup olay çıkarmıştır. Vali isyanı bastırmış ve sorun çıkaran topluluğun sürgüne gönderilmesi emrini vermiştir. El-Evzai, toplumun ileri gelen müçtehidi yetkisiyle hemen bu kararı reddeder. Bu tavrıyla ilgili gerekçesi ise, isyan olayının, anılan tüm topluluğun iştirakiyle gerçekleşmemiş olmasıdır. “Bildiğim kadarıyla, az sayıda kişinin yaptığı bir hata nedeniyle çok kişiyi cezalandırması Allah’ın bir sünneti değildir, aksine O’nun sünneti çok kişinin yaptığı hata nedeniyle az kişinin cezalandırılmasıdır.” -
60.
0Kanka iyi hoşta incil falan zırvalıklarla dolu amk hiç değilse kur'an orjinal :s
-
61.
0
-
62.
0UHUD SAVAŞINDAN BiR OLAY
Nihayet küfür ordusu, vaktiyle bir harbi lehlerine ne-
ticelendirdikleri Uhud civarındaki sahrada toplandı,
sonra da hendeğin iç tarafındaki Sahabe çadırlarının
karşısında kuvvetini taksim ederek büyük bir şıma-
rıklık içinde yerlerini alıp karargah kurdular. Bu sı-
rada Beni Gatafan Yahudilerinden biri Müslümanların
bu güç durumundan istifade etmeyi düşünerek hu-
zur-u Risalete (peygamberin yanına) girip:
«- Medine hurmalıklarının yarısı kendisine ve-
rilirse müşrik ordusundan ayrılacağını teklif ediyor-
du. Tam o anda içeriye ÜSEYYiD Bin HUDAYR girdi.
Yahudinin kibir ve azamet içinde ayaklarını uzatarak
oturduğunu görünce:
"- Ey tilki gözlü herif, ayağını topla ve edebinle
otur. Eğer Resulullah'ın huzurunda hürmet hislerim
mani olmasa, sırtındaki şu kürkü elimdeki mızrağım-
la delik deşik ederdim" damesi üzerine Yahudi kalkıp
gitti ve Müslümanlar aleyhinde faaliyetine hız verdi...
yahudiler kendilerini diğer ırklardan üstün görmüşlerdir oysa islam tüm insanları eşit kefeye koymuş ırk ayrımı yapmamıştır. yahudilerin islamı kabullenememelerinin bir nedenide budur. islamın kökleşmesinden yayılmasından rahatsız olan yahudiler tarihte birçok kez böyle sinsice yalanlarla islama saldırıp nifak sokmaya çalışmışlardır bu da asılsız uydurma bir yahudi zırvasıdır tamamen asılsızdır.
islamın katliamı onaylaması öğütlemesi mümkün değildir. -
63.
0gibiyim böyle ülkeyi amk hangi dine mensup doğacağıma bile önceden karar vermişler yobaz pekekentler
-
64.
0@91 zorlama biladerim. bak 95 entari olmuş bir sürü yazan var. amacına ulaştın polemik oldu otur çekirdek al eline izle. ama ben senin gazına gelip allah kitap yarıştırmam. ne tak yiyosan ye. "senin dinin sana benim dinim bana"
provakatif muallak seni ! ahaha -
65.
0@1 surp agop ermeni kilisesi başrahibesi
-
66.
0flash tv yalçın reyizin programında bunu itiraf etsen meşhur olursun kardeşim.ama burda açıklarsan bol bol küfür yersin.
-
67.
0@38 yok hedonist boyutta bakıyorum olaya.
-
68.
0@7 bir araştırmacı huur çocuğu olarak gerçek kaddafiyi amerikan askerlerinin öldürdüğünü vs.vs.
-
69.
0susun bak hepinizi ateist yaparım
-
70.
0allah seni ıslah etsin
-
instagram tiktok twitter alayının amg
-
olum bu sözlükte ne değişik adamlar var lan
-
wow girl sesin çok çıkmasınn
-
wow girl kiziniz olabilirdi
-
öz anasının zütünü yatarken çekmiş
-
bu karı önünüze domallsa
-
gay pataklayan senin derini yüzdürüp
-
wow girl olarak 560bin tl
-
39 yaşındayım hala 31 çekiyorum bakirim
-
wow girl olarak 20 ocakta diktirme
-
45 tane ermeniyi geberten babayiğit
-
dünyada en çok 31 çekilen ülke
-
wow girl bu adam hakkında ne düşünüyorsun
-
burdaki pek cok kişi
-
zalinazurtt annene arkadaan
-
wow girl olarak bekaretim ssli
-
cccrammsteinccc gran torino gwynplaine adlı
-
beyler putu acaba neden beni terketti
-
beyler 560 kez sex yaptım ve bankada
-
özgür özel iktidara kırmızı kart gösterdi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 15 01 2025
-
aylar geçti halen aklımdan çıkmıyor
-
züt kanseri olsanız makatınizdan
-
beyler whatsap ve insta fotomu ne yapsam
-
ferrelardaki karilar birilerinin kizi ve bacisi
-
sözlükte kimse ne başlık açıyor ne de
-
tokmakçım olur musun
-
eski sevgilim putu beni terkettiğinden beri
-
googleda yandexi aratınca
-
wow girl birinin kizi ve bacisi dusundunuzmu
- / 2