1. 26.
    0
    ne kabul mü la
    ···
  2. 27.
    0
    @1 var mı sende o züt?
    ···
  3. 28.
    0
    yaz lan
    ···
  4. 29.
    0
    başkasının diniyle yada dinsizliğiyle uğraşarak kendini dindar hissetmek çok kolay değilmi binlerr.. sayın v hakkınızda türban fantazisinden rahibe fantazisine geçiş var diye duydukk.. yoksa bilirizki materyalizmin ışığıyla aydınlanan dogmanın karanlık mahzenleri arasında seçim yapmaz, ve o salak afyonu asla içmezz.. tanrı oğul ve yüce ruh adına şukuluyorum hepinizi..
    ···
  5. 30.
    0
    pastafaryan ol amk
    ···
  6. 31.
    0
    @1 siyonist çıktı, dağılın beyler
    ···
  7. 32.
    0
    Âişe Vâlidemiz, dokuz yaşında iken evlenmiş olsa bile o günkü toplum telakkilerine göre bu çok tabii ve doğal olmakla birlikte hadiseye daha genel bakıldığında onun, on yedi veya on sekiz yaşlarında iken ‘Mü’minlerin Annesi’ hüviyetini kazandığı anlaşılmaktadır.

    Burada akla, "Madem öyle; bugüne kadar bu mesele niye bu şekilde gündeme gelmedi?" şeklinde bir soru gelmektedir. Başta da ifade edildiği gibi yakın zamana kadar bu hususta olumsuz hiçbir beyan serdedilmemiş; ne Ebû Cehil gibi her fırsatı aleyhte değerlendiren muannit bir firavundan ne de Abdullah ibn Übeyy ibn Selûl gibi olmadık yerden fitne ve iftira üreten nifakın adresi olmuş birisinden bu evliliğe herhangi bir itiraz söz konusu olmamış, olamamıştır. Çünkü ortada itiraz edilecek herhangi bir durum yoktur. O günkü telakkilere göre her iki durum için de tabii bir kabullenme söz konusudur ve muhtemelen bu durum, konuya farklı yaklaşıp yeni bir bakış açısı getirme ihtiyacını da netice vermemiş, dolayısıyla söz konusu haberlerin doğruluğu veya alternatif bilgilerin varlığı hususunda islâm âlimlerinin farklı bir mütalaada bulunmaları da mümkün olmamıştır.
    ···
  8. 33.
    0
    NEDEN iSLAM
    1- i̇slâmda tek ilah vardır. hıristiyanlıktaki üç tanrı inancı, ilim sahiplerince saçma görülmüştür.

    2- i̇slâm, sadece ahiret saadetini değil, dünyada da mutlu yaşamanın yollarını bildirmiştir.

    3- i̇slâmda, her çocuk günahsız doğar. hıristiyanlıkta ise, günahkâr doğar. bu da, akla, ilme, aykırıdır.

    4- i̇slâmda, ibâdetlerin mabette yapılma şartı yoktur. her yerde ibâdet edilebilir. hıristiyanlar, kilisede putu, papazı aracı yaparak ibâdet eder.

    5- i̇slâmda günahları yalnız allah affeder. hıristiyanlıkta, güya papazın, günahları affetme ve dinden çıkarma yani aforoz etme gibi yetkisi vardır.

    6- yahudi kendini asil bilir. hıristiyan, zenciyi aşağı görür. i̇slâmda ise ırk, renk ve dil ayrımı yoktur.

    7- i̇slâmda bütün peygamberler beşer, yani insandır. ancak seçilmiş, günahsız insandır. hiç kimse, diğerlerinin günahını çekmez. hıristiyanlıkta, hz. i̇sa oğul tanrıdır, günahkârların affolması için çarmıhta ölmüştür. bu da akla ve ilme aykırıdır.

    8- i̇slâmda hurafe yoktur. diğer dinlerde ateşe, güneşe, taşa, heykele tapılır.

    9- i̇slâmda, "dinde zorlama yoktur" düsturu vardır. hiç kimse dine girmeye zorlanmaz. hıristiyanların dine sokmak için yaptıkları işkenceler ve mezheb kavgaları meşhurdur.

    10- i̇slâm, iç temizliği yanında, dış temizliğe de çok önem verir. meşhur versay sarayında yıllarca bir hela yoktu. bu, hıristiyanların ne kadar pis olduğunu göstermeye kâfidir.

    11- i̇slâm, sömürüyü reddeder. bunun için kapitalizmi, komünizmi kabul etmez. i̇slâm hariç, hiç bir dinin ekonomi sistemi yoktur. bugün hıristiyan ülkelerde kapitalizm hakimdir.

    12- müslümanların geri kalışları sebebi, dinlerinin icablarına uymamalarındandır. hıristiyanların maddi refaha kavuşmaları ise, dinlerinden uzak kalmalarındandır. müslümanlıkta cahil olan dinden çıkar, hıristiyanlıkta ise, âlim olan hıristiyanlığı bırakır.
    13- i̇slâmda, alkol, uyuşturucu ve kumar haramdır. zinanın cezası ise, ağır olduğu için, fuhuş yaygınlaşamaz. hıristiyan batı, fuhuş bataklığı içindedir.

    14-i̇slâm, en yeni ve en son dindir. kur'an-ı kerim, günümüze kadar hiç bozulmadan, bir kelimesi bile değişmeden gelmiştir. hâlbuki i̇ncillerin birbirini tutmadığını herkes bilir.

    15-i̇slâm, kadınlara çok kıymet vermiş, onlara en büyük hakları tanımış, (cennet anaların ayağı altındadır) buyurmuştur. hiçbir din kadına bu değeri vermemiştir.

    16-i̇slâm dini bir milletin değil, bütün insanlığındır.
    Tümünü Göster
    ···
  9. 34.
    0
    adam ağır troll ya da misyoner beyler ayık olun.
    ···
  10. 35.
    0
    @1 entry nick tribine girmiş oç anlayan anladı
    ···
  11. 36.
    +1 -1
    24 aralıkta kilisemize bekleriz panpa.
    gel gör tiyatral bişeyler izle, ilahiler dinle, barış üzerine konuşmalar dinle ve asla yabancılık çekmezsin. herkes gelir sana seldıbını verir, diyalog kurar. yemek yiyip çıkarken incilini alırsın.

    edit: geç eksilediniz huur çocukları.
    ···
  12. 37.
    0
    elin addıbının tanrı olduğuna mı inancan panpa.
    kafanı gibeyim.

    bu arada:
    troll detected
    ···
  13. 38.
    0
    @1 senin dinini elinden alanlarla savasacagına yaptıgına bak oldu mu? o söylediğin şeyleri hristiyanlar binlerce sene önce yapıp ruhban sınıfını cıkardılar meydana
    ···
  14. 39.
    0
    ol dıbına kodumun tutan mı var
    ···
  15. 40.
    0
    o değilde bu adam haçlı seferleri ve ortaçağ avrupa tarihi diye bişey duymamış heralde lan.

    özet: adam ultra kara cahil beyler.
    ···
  16. 41.
    0
    iyi misin lan olm öteki tarafı düşünmüyosan bari ölümü düşün belki bu dünyaya faydan olur. @2 He tamam gibtirla Atın bunuda onların arasına.
    ···
  17. 42.
    0
    allah kabul etsin.
    ···
  18. 43.
    0
    DEDiĞiM GiBi SiZiN ŞU AN YAŞADIĞINIZ ORTAMDA BiR KADININ DUL YAŞAMASI GAYET DOĞAL BiR ŞEY AMA DOĞU DA DiNDAR YERLERDE BiR KADININ DUL OLMASI HOŞ KARŞILANMAZ KENDiSiNDEN ŞÜPHE EDiLiR HEM DE GEÇiMiNi KENDi TEK BAŞINA SAĞLAYAMAZ HELE ÇOCUĞU VARSA O YÜZDE DOĞUDA EŞi VEFAT EDEN KADIN EŞiNiN KARDEŞiYLE EVLENDiRiLiR SEN BU TÜR OLAYLARI KENDi YAŞANTINA GÖRE DEĞERLENDiRDiĞiN iÇiN SANA GARiP GELMESi NORMALDiR.
    ···
  19. 44.
    0
    @105 bu entryne gelecek olursak...

    arap geleneginde köle ile asil bir kadının evlenmesi diye bir olay yoktu. çünkü kölelere aşagı bir varlık gibi bakılıyordu. insanlar sadece birbirlerine takva bakımından üstün olabilirler emri geregince bu tabuyu yıkmak gerekiyordu. Cahiliye devrinin yanlis âdetlerinden birisini daha yikmak istedi.

    Kölelerin asagilanmasini ortadan kaldirmak ve islâmiyetin insanlari esit saydigini göstermek üzere Zeyneb’e dünürcü olarak gitti.

    Zeynep ve kardesleri bu isi uygun görmediler. Hür bir kadinin, azâtli biriyle evlenmesi o günki örfe göre imkân dahilinde degildi. Bunu içlerine sindiremediler. Hatta Zeynep tavrini su ifadeleriyle ortaya koydu: "Ya Rasûlallah! Ben senin halanin kiziyim. Ona varmaya râzi degilim. Ben Kureysliyim." dedi. Bunun üzerine Allah Teâlâ Ahzab sûresinden 36. âyet-i kerîmeyi nâzil buyurdu. Meâlen:

    "Allah ve Resûlü bir ise hüküm verdigi zaman, inanmis bir erkek ve kadina o isi kendi isteklerine göre seçme hakki yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karsi gelirse, apaçik bir sapikliga düsmüs olur."

    Zeynep binti Cahs (r.anhâ) tekrar Rasûlullah (s.a)’e sordu: "Yâ Rasûlallah sen, Zeyd ile evlenmemi istiyor musun?" dedi. Efendimiz de: "Evet!" buyurdu. Bunun üzerine o: "Rasûlullah’a âsî olamam" dedi ve kabul etti.

    Fakat Hz. Zeyd ile Hz. Zeynep arasinda samimi bir sevgi ve sicak bir anlayis hâkim olamadi. Evlilik onlara rahat getirmedi. Geçimsizlikleri artti. Bu beraberligin uzun ömürlü olamiyacagini sezen Zeyd ibni Hârise (r.a) durumu Fahr-i Kâinat (s.a)’e açma zarûretini duydu ve Efendimize gelerek: "Ya Rasûlallah! Ben ailemden ayrilmak istiyorum." dedi. iki Cihan Günesi Efendimiz bu söze üzüldü. Kendisinin sebeb oldugu bir ailenin dagilmasina gönlü râzi olmadi. Fahr-i Kâinat (s.a) Efendimiz ona: "Esini tut, bosama. Allah’tan kork!.." buyurdu.

    iki Cihan Günesi Efendimiz bu âilenin devam etmesi için gayret ediyordu. Fakat gönüller bir defa sogumustu. Ülfet edebilmek, tahammül gösterebilmek bir hayli zorlasmisti. Buna ragmen âile olarak beraberlikleri bir sene devam etti. Geçimsizlikleri son haddine vardi. Bu birliktelige tahammülü kalmayan Zeyd (r.a) nikah akdini bozmak zorunda kaldi. Zeynep (r.anhâ)’yi bosadi.

    Resûl-i Ekrem (s.a) bu hadiseye çok üzüldü. Ancak cahiliye âdetleri toplumu kara bulutlar gibi sarmisti. Bir kimse evlâtliginin hanimi ile evlenemezdi. Allah Teâlâ bu yanlis anlayislarin, bâtil âdetlerin kalkmasini murad etti. Çok geçmeden vahyini indirdi.

    ve zeynep r.a. peygamberimizle evlenerek zeynep r.a. dul kalmasını engelledi.
    Tümünü Göster
    ···
  20. 45.
    0
    islam insanlara kötülüğü ,adam öldürmeyi, hırsızlık yapmayı ,zinayı ,kan davasını ,içkiyi vb. birçok pisliği yasaklamıştır sen muhtemelen inanç bakımından zayıf bir ailenin binisin bu senin iddiaların (islama saldırmak için son dönemlerde kullanılan nifaklardır) kendi kanaatin deil muhtemelen bi şerefsizin sitesinden bulmuşsundur.Zra sen sen açıp kuran ı kerimin mealini okusan bu bölümleri bizim gibi hiç görmezdin.
    islamın geldiği dönemde en azılı nifakçılar münafıklar bile HZ. AiŞE meselesini ortaya atmamıştır çünkü bu o dönem toplumunda kabul gören birşeydir sen o meseleyi günümüze göre değerlendirmeye kalkarsan işin içinden çıkamazsın her dönemi kendi içinde değerlendirmek lazım gelir.
    ···