-
1.
+40 -28Önceki başlığımda gelen küfürler ve sorular için bu başlığı açtım.
Sorularınızı ve küfürlerinizi burdan yapabilirsiniz dostlarım.
Saygılı soru soranlara saygıyla cevap vereceğim tartışabiliriz.
http://imgim.com/lW9X8B.jpg
1 saat içinde neden hristiyan oldugum ve islam ile ilgili goruslerimle ilgili uzun bir yazi yazacagim bu basliga -
2.
+23Benim Günahımı çıkartır mısın buradan
-
-
1.
+1anlat dostum, elimden gelirse çıkarırım..
-
2.
+2 -3Papaz efendi aklına gelmiyor günahlar illa günah işlemişimdir 15 yıllık günahımı çıkartır mısın pnp
-
3.
0günah çıkartma sadece katolik klisesinde vardır ve günümüz hristiyanlarının 'katolik olmayanları' tarafından saçma bulunur.
diğerleri 1 -
1.
-
3.
+7 -16oğlum şu boş başlıkları trende çıkartıp prim vermeyin şunlara
-
4.
+18 -3islamiyeti araştır bence çünkü nazik ve anlayışlı bir arkadaşa benziyorsun. Kanım ısındı sana nedense.
-
5.
+17 -2Neden teslis inancına inanıyorsun?Tümünü Göster
Hangi mezheptensin?
Azhap suresiyle ilgili bir yorum yapmışsın ayetin tefsirini okuma tavsiye ediyorum
birde Azhab 53.ayet tefsiri
Ahzab suresi, 53. Ayet- "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır."
Ahzab suresi, 53. Ayet tefsiri- "Ey iman edenler! Size izin verilmedikçe peygamberin evine girmeyin... " Ümmetin Peygamber ile ilgili durumu iki şekildedir:
Birisi Peygamberle başbaşa olduğu durumdur. O zaman vacip olan onun rahatsız etmemektir. işte bu sûrenin 53. âyeti olan "Ey iman edenler! Peygamberin evlerine yemeğe çağrılmaksızın vakitli-vakitsiz girmeyin" emri ile bu, beyan buyuruluyor.
ikincisi ise Peygamber (s.a.v.) insanların arasında bulunduğu esnadadır. O zaman vacip olan da ona hürmet göstermektir. Yine bu sûrenin 56. âyeti" olan "Ey iman edenler! Siz de ona salat ve selam getirin" ayetiyle de bu beyan buyruluyor.
Nur Sûresi'nde de "Ey iman edenler! Kendi evlerinizden başka evlere izin alıp sahiplerine selam vermeden girmeyin." (Nur, 24/27) buyurulmuş, kendi evlerinizden başka evlere sahiplerinden izin almaksızın girmeyiniz diye yasaklama getirilmişti. Bu hüküm genel nitelikli olduğu için, elbette Peygamberin evlerini dahi kapsıyordu.
Fakat "Peygamber müminlere canlarından ileridir. Onun eşleri de müminlerin anneleridir." (Ahzab, 33/6) buyurulmakla, Peygamberin müminlere canlarından daha ileri ve hanımlarının onların anneleri olması, müminlerin Resulullahı'ın evine kendi evleri gibi izin almaksızın girebilmelerine caizlik verecek zannedilebilirdi.
işte bu ayet hem böyle bir zanna yer olmadığını anlatıyor, hem bu vesileyle Resulullah'ın eşlerine "hicab"ı (tesettürü) emrediyor, hem de müminlerin anneleri olmalarının mânâsını açıklıyor.
Âyetten anlaşıldığına ve ibnü Abbas'tan rivayet olunduğuna göre, birtakım kimselere zaman zaman Resulullah'ın evinde yemek yediriliyordu. Bunlar bazen, yemekten önce yetişinceye kadar bekliyorlar, yemekten sonra da hemen çıkıp gitmiyorlar, Resulullah (s.a.v.) sıkılıyordu, bu ayet nazil oldu. Hz. Zeyneb ile evlendiği zaman yapılan düğün yemeğinde nazil olduğu da Buharî, Tirmizî ve başka kitaplarda Hz. Enes'ten rivayet olunmuştur. Sizin için yemeğe izin verilmedikçe, denilmeyip denilmesi, izin kelimesinin içine davet manasını da yüklemek içindir. Beydâvî'nin ifadesine göre bu mânâ yüklemenin sebebi de, izin verilse bile yemeğe çağrılmadan varmanın güzel olmayacağına işaret etmek içindir. Yemek zamanına bakmaksızın veya yemeğin olmasını gözetmeksizin veya gözetmemek üzere girmeyin.
iNÂ, bir şeyin zamanı gelip çatmak, yahut bir şey kemaline erip yetişmek mânâlarına gelir. Burada ikisiyle de tefsir edilmiştir. Bu "bakmaksızın" kaydı "Girmeyiniz" fiilinin fâilinden haldir. Yani zamanı gözetmemeniz, beklememeniz üzere, size yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağrıldığınız zaman da girin. Zamanından önce de olsa girin. Fakat yemeği yediğiniz zaman da hemen dağılın. Hiç durmayın. Söz dinlemek veya sohbet etmek üzere izin verilmedikçe girmeyin. Bu da üzerine atfedilmiştir.
Bizim anlayışımıza göre, bu kaydın yararı, yemekten başka maksatlar için de izinsiz girmenin yasaklığını genellemektir. Çünkü o izinsiz, zamansız giriş ve duruş Peygambere eziyet veriyordu. Evini daraltıyor, ev halkını sıkıyordu; fakat sizden utanıyor, girmeyin çıkın demekten sıkılıyordu. Halbuki Allah gerçeği söylemekten çekinmez, sıkılmaz.
Yani Nûr Sûresi âyeti gereği, başkasının evine izinsiz girenlerin ve ihtiyaçtan fazla duranları çıkarılması bir haktır. O halde Allah'ın söylediği gibi söylemekten sıkılmamak gerekir. Şayet size "Geri dönün' denilirse dönüp gidin. Bu sizin için daha temizdir." (Nûr, 24/28) izin ile girdiğinizde de kadınlara bir meta, gerekli bir şey soracağınız veya isteyeceğiniz zaman artık onlara bir "hicab", yani görülmelerine engel bir perde, bir siper arkasından sorun.
Bundan böyle "harem", farz kılınmışıtır ki, o zamana kadar Araplar da adet değildi. Öyle yapmanız, izinsiz girmemek, çabuk dağılmak, hareme soracağınızı perde arkasından sormak hem sizin kalbleriniz, hem onların kalbleri için daha fazla temizliktir. Şeytanî düşüncelerden, vesveselerden uzaklaşırsanız, hem kadınların, hem erkeklerin iffet ve ismet hisleri daha fazla yükselir, edeb, nezihlik, takva, hürmet gösterme artar.
Hem Resulullah'ı üzmeniz, incitmeniz sizin için doğru ve caiz olamaz. Ona hak ve yetkiniz olmadığı gibi, size yaraşmaz ve hakkınızda iyi olmaz. Onun için onu incitmesi düşünülen durumların ve hareketlerin hepsinden sakınmalı hiçbirini caiz görmemelisiniz. Onun arkasından, yani vefatından sonra hanımlarını nikahlamanız asla olamaz. işte onların müminlerin anneleri olmalarının asıl mânâsı budur. Öz anneler gibi nikahlarının ebediyen caiz olmamasıdır.
Çünkü o günah, Peygamberi üzmek, buna dahil olmak üzere o vefat ettikten sonra hanımları ile nikahlanmak günahı Allah katında çok büyük bulunuyor. Peygambere kasten eziyet etmek inkâr olduğu gibi, hanımları ile nikahlanmayı, helal saymak da öyledir. Resulullah, vefatında da Allah katında öyle muazzam ve öyle saygı gösterilmesi vacip olandır.
KURAN'I KERiM TEFSiRi (ELMALILI muhafazid HAMDi YAZIR) -
-
1.
+10 -1Okuduktan sonra a haber nickini görünce güvenemedim
-
2.
+1Nick-Entry
-
3.
0Napmışın sen olum
-
4.
0Manyak yaaa
-
5.
0ee buna kimse cevap vermiyo mu
-
6.
0Nickimle dalga geçmeyin
-
7.
0Nick-entry uyumu
diğerleri 5 -
1.
-
6.
+6 -10türkce biliyonmu
-
-
1.
0biliyorum
-
2.
+10Bilmiyor ama yazıyor amk malı ya
-
-
1.
0Tespit gibi tespit
-
2.
0Eyvallah
-
1.
-
1.
-
7.
-10Allah yoksa olmayan bişey i nasıl inkar ediyorsunuz?
-
-
1.
+1Adam tanrıya inanmıyorum demedi bizim gibi o da kendi tanrısına inanıyor
-
2.
+2Marul kafalı
-
3.
+6Bu arkadaş bu zeka seviyesi ile ancak amipler için gurur kaynağı olur. Alın şunu şuradan..
-
4.
0Olm adam ateist değil lan adam hristiyan
-
5.
-1Yemin Ediyorum Aptal Bu huur Çocuğu
-
6.
+1nick entry
-
7.
0Amkk cocu anani fahıyse edene kadar gibim amk peceteden uremesi gib kafali
-
8.
0inciyi bu enrtyden sonra bırakıyorum
-
9.
0gibtir git buradan cahil huur çocuğu. Onlarda Allah'a inanıyor ama Hz isayi Allah'ın oğlu diye inanıyorlar.
-
10.
07/24 Elizabeth yapıp 5 vakit namaz kılmayan, oruç bile tutamayan, tutmaya da yaşı yetmeyen veletler, yaptığım espriyi anlamayacak kadar geri zekalısınız.. Sövenlere de selam olsun herkez yediğinden ikram eder demişler. Birilerini ananıza bişey yapıyor ki milletin anasına laf atıyorsunuz..
diğerleri 8 -
1.
-
8.
+1 -9Soruları birlikte cevaplayabiliriz istersen
-
9.
+4 -5Y A N A C A K S I N
-
-
1.
0Ona Görede Sen Yanacaksın
-
1.
-
10.
+5 -1Kuran'a neden inanmıyorsun yani nasıl görüyorsun
-
-
1.
+4 -1Beni kurandan en çok uzaklaştıran ayet:
Azhab 53:Ey iman edenler! Yemeğe izin verilmeksizin, vaktine de bakmaksızın, Peygamberin evine girmeyiniz. Fakat dâvet edildiğinizde girin. Yemeği yiyince hemen dağılın, yemekten sonra sohbete dalmayın. Çünkü bu hareketiniz Peygamberi rahatsız ediyor, lâkin utandığından, size karşı bir şey söylemiyordu. Oysa Allah, gerçeği açıklamaktan çekinmez. Eğer (müminlerin annelerinden) bir şey soracak veya isteyecek olursanız, onu perde arkasından isteyiniz. Böyle yapmanız, hem sizin hem de onların kalpleri yönünden daha nezihtir. Sizin Allah'ın Resulünü rahatsız etmeniz ve kendisinin vefatından sonra onun eşlerini nikâhlamanız asla helâl değildir. Çünkü bu, Allah katında büyük bir günahtır. -
-
1.
0dostum bunu yazdıran tanrıysa neden peygamberinin evine girip çıkanlara 'şöyle böyle davranın' diye ayet indirip bunu tüm insanlığa göndereceği kutsal kitabına koymuş.
-
2.
0kuranı kerim direk kitap halinde inmediki zaten toplandı
-
3.
0Şu sence artık genel bir kültür değil mi? ihtiyacımız da olsa evine ve ya artık iş yerine girip çıkarken empati yapmamız? Yani sadece Hazreti Peygamber * için mi geçerli?
-
4.
0( @taninmayanlar )indirildigi zamani bakmamizi istiyorsan bu o zamani ilgilendiriyor demektir... ayrica kuranda 4 defa evlenmeye izin var... peygambere uvey oglu zeydin olumunden sonra dul karisini nisanlamak helal... erkegin esini dovmesi helal... bunlari da goz onunde bulundurup degerlendirmeniz lazim... ayrica herseye bir kilif bulmaya cabalamak allahin gozune gireceksiniz anlamina gelmiyor...
-
5.
0bu başlığa girdiğim en son yazıya bakabilirsiniz.
- 6.
diğerleri 4 -
1.
-
2.
0Ben de bu konuda çok şey bilmiyorum yanlış bilgilendirmek istemem gören biri cevap verecektir zaten
-
3.
0Neden bu ayet?
-
4.
0Usta bu ayetin neresi seni kurandan uzaklastirdi
-
5.
0Usta bu ayetin neresi seni kurandan uzaklastirdi
-
6.
0Moruk ayetlerin iniş olaylarına bak. Kuran yazılı bi şekilde kitap halinde gelmedi
-
7.
+1Burda sahabi efendilerimiz r.a peygamberimizin evine gidiyorlarmış ve durmadan onun yanında oturup onu dinlemek istiyormuş. Ne kadar peygamberde sallallahü Aleyhi vesellem olsa oda uyuyacak kendi evinde bişeyler yapacak söyleyemiyor daha sonra vahiy geliyor. Araştır sen yorumlama
-
8.
0Takıla takıla bu ayete mi takıldın awq
-
9.
0başlığa girdiğim en son yazıya bakabilirsiniz.
-
10.
0Kardeş hanimlarinizi yavaşça uyarabilirsin belki bir tokat ama fazlası doğru değil
-
11.
0Bunun neyi uzaklastirdi
-
12.
0Neden uzaklastirdi
diğerleri 10 -
1.
-
11.
-6O zaman anani gibeyim Islam dusmani pic
-
-
1.
0Kardeş bende müslümanımda niye küfrediyon aq adama
-
1.
-
12.
+3 -1Hristiyanlığa göre Tanrı'nın insanı yaratma sebebi nedir ?
-
13.
+4senin itikadına göre sadece hıristiyanlar mı gidecek?
-
-
1.
0Bu niye cevaplanmadi amk
-
1.
-
14.
+2 -1Çok saçmalamışsın amk açıklamanda Hz.muhafazidde bir beşerdi onun korkması kadar doğal bişey yok
-
-
1.
0adam birsey anlatmis ciddi ciddi yazmis sacmalamissin demen senin cok bilgili oldugun anlamina gelmiyor... sen soyle madem adam sacmalamis sen sacmalamadan inandigin dine neden inaniyorsun digerlerine neden inanmiyorsun anlat ta okuyalim
-
1.
-
15.
+1 -1Neden hristiyan oldun ve tanri diyemi dua ediyorsun
-
-
1.
0Hayır God'um diye hitap ediyor veya rab israiloğullarına yollandığı için rab diyor veya God
-
2.
0Olm aklima oyunlarda god açma geldi sebebsizce güldüm amk hahahahah
-
3.
0Ya ne kadar malsın amk
diğerleri 1 -
1.
-
16.
+2Sen sor asıl gel kurtaralım seni yanlış yoldan
-
17.
+2Öncelikle müslümanlık hakkındaki görüşlerim.Tümünü Göster
Buraya copy-paste ile atmaya vaktimin yetmeyeceği birçok ayet var, peygamberin evliliğiyle veya kendi hayatıyla ilgili. Bunların en belirgini azhab-53.
insanlığı kurtarmaya, doğru yola iletmeye gelen bir dinde neden zamana uygun olmayan yazılar mevcut ?
'muhafazidin ölen üvey oğlunun dul eşiyle evlenebilmesine izin veren ayet' gibi..
Görüşlerim neler ?
muhafazidin birsürü eşi, cariyesi olmuş, hayatında mal varlığı iyi düzeydeyken,isa'nın hiçbir kadınla ilgili bir yazısını göremiyoruz.
isa evlenmemiş ve hiç zenginlik görmemiştir.
Bunun üstüne acı ve ızdırap içinde, fakir ve çok zayıf bir şekilde ölmüştür.
muhafazid ise mal varlıklı, eşleri var, kendisini koruyan askerleri ve toplumu var.
Kısacası rahat bir hayatı olduğunu söyleyebiliriz.
---
Şimdi incildeki şu parçaya bakalım:
Revelations 20:10 (On the day of resurrection when the King of kings appears – there will be judgment) “And the devil, who deceived them, was thrown into the lake of burning sulfur, where the beast and the false prophet had been thrown. They will be tormented day and night for ever and ever.”
Buradaki 'king of kings' isa için kullanılır, bunu bilmeniz yeterli.
Şimdi şu hadise bakalım:
Sahih-Al-Bukhari Bk73:Num 224:“The most awful name in Allah’s sight on the Day of Resurrection, will be (that of) a man calling himself Malik Al-Amlak (the King of kings).”
Allah için en iğrenç isim kendisini kralların kralı olarak çağıran adamdır.
---
Şimdi dostlarım, daha geriye gitmek istiyorum.
muhafazid mağaradayken bir ruh ona geldi, onun cebrail olduğu söylenir.
muhafazide 'oku' dedi ve onu göğsünden sıkıştırdı, hırpaladı.
muhafazid 'neyi okuyayım' dediğinde bunu tekrar yaptı.
Bunu Yaklaşık 3 sefer üst üste yapıp 'Yaradan rabbinin adıyla oku,o insanı bir kan pıhtısından yarattı' dedi.
Şimdi, incile bakarsak isanın annesi meryeme, zekeriyaya ve diğer peygamberlere görünen cebrail(gabriel) diyor:
Korkma,ben rab tarafından gönderilmiş melek cebrailim.
Fakat muhafazid korktu, hırpalandı ve öleceğini hissettiğini belirtti(hadis kitaplarına bakabilirsiniz).
Dağın tepesin çıkıp intihar etmeyi düşündü ve eve dönünce karısına korktuğunu söyledi titreyerek, kıyafetleriyle üstünü örtüp oku korumasını söyledi.
Şimdi, tanrı neden peygamberini bu denli korkutsun?Bu da çok enteresan.
Sahih al-bukhari Vol2:Book 23:Number 334:The Prophet said, 'No doubt, death came to him. By Allah, I too wish him good, but by Allah, I do not know what Allah will do with me though I am Allah's Apostle.
muhafazidin burada dediği:'Allahın benimle ne yapacağını bilmiyorum'
Meryem suresi 71. ayet:
And there is none of you except he will come to it. This is upon your Lord an inevitability decreed.
Ve aranızdan oraya(cehenneme)gitmeyecek hiçkimse yoktur.Bu tanrının kesin bir hükmüdür.
Kuran ve hadislerde çok enteresan yazılara rastlıyoruz, internette yazılan yazılarda ise kendini mağrada tanıtmayan ruhun bir demon olduğu, sahte bir din uydurmak için muhafazidle konuştuğu söylenir.
Ve incilden bir yazı:Sahte peygamberler gelip birçok insanı peşine takacak.
Bir yazı daha : Ve şeytan onları kandırdı,ve sahte peygamberlerle birlikte cehenneme fırlatıldı, orada sonsuza kadar hırpalanacak. -
-
1.
-1iyi de kardes bu incilde gecenlerin kurandan sonra degistirilmedigi ne malum... yani sen desen ki dine inanmiyorum eyvallah diyecem de... sen eski sürüme gecmissin... yani nerden baksan al birini vur otekine ayni muhabbetler... herkes kendi inandigi dini gercek zannediyor... allah bir dinde merhametinden ve akabinde cehennemde yakacagindan bahsediyorsa kaldi ki insan gibi 3. kattan duşse olebilecek kadar zayif ve zavalli bir canlidan gormedigi bir seye sirf inanmadigi icin oc alir gibi cezalandirmasindan bahsediyorsa burda ters giden birseylerin oldugu da apaciktir
gormedigi birsey dedigim... ne isayi gorduk ne cebraili ne muhafazide mesaj getireni... ne o zamanlari... aradan 1.500 yil gecmis inanmamizin beklenmesi insana verilen en buyuk hediye olan beynimize hakarettir diye dusunuyorum -
2.
+1müslümanmısın dostum
-
3.
0kuranda da canimi giban seyler yok diyemem... deist gibi birseyim
diğerleri 1 -
1.
-
18.
+2Inci in bozulduğuna inanmıyor musun
-
-
1.
+6
incinin
bozulduğuna sadece o değil , herkes inanıyor (:
-
1.
-
19.
+2Hristiyan oldugundan ailenin haberi varmı?
-
20.
+1Panpa simdi sizde baba ogul kutsal ruh var ya bunlarin her biri bi kisi ama bunlar tanriyi olusturuyo ben bu kismi anlamadim yanlissam duzelt sevinirim