1. 62.
    0
    @6 haklı. @1 kardeş bu kanular insan zekasının çözebileceği bir olay değil. gerçekten.sana bir hayat bahşedilmiş. yaşamaya bak. gerisi boş.
    ···
  2. 61.
    0
    @6 şakirt dedected
    ···
  3. 60.
    0
    @6 makinist edasıyla
    ···
  4. 59.
    0
    @6 gibmiş diyen mallar asıl siz liseli siniz @1 şuku
    ···
  5. 58.
    0
    @6 7. sınıfta amk. gitmiş din hocasını dinlemiş gelmiş
    lan hala bu lokomotif hikayesi dönüyor mu
    ···
  6. 57.
    0
    ben deistim @1 liseli
    ···
  7. 56.
    0
    @6 harbi gibip atmış
    ···
  8. 55.
    0
    özet en altta
    "

    Teselsülün muhal olduğuna dair bazı misaller takdim edelim:

    On-onbeş vagonlu bir tren düşününüz. Bu vagonlardan herbirisini bir önceki vagon çeker. Ve nihayet iş lokomotife dayandığında artık "lokomotifi kim çekiyor?" diye bir soru sorulamaz. Zira, çekip fakat çekilmeyen bir lokomotif olmazsa bu nizam bozulur ve hareket meydana gelmez.

    Aynı şekilde, bir şekerin nasıl yapıldığını sorsak, bize cevaben, şeker fabrikasında yapıldığı söylenecektir. Şeker fabrikasındaki âletlerin nerede yapıldığını sorduğumuzda onların da tezgâhları gösterilecektir. Sonunda mes'ele bir zatın ilmine, iradesine ve kudretine dayanmazsa, tezgâhın da tezgâhı sorulacak ve teselsüle gidilecektir.

    Diğer taraftan bir elma, tabiri caiz ise, elma fabrikası olan ağacında yapılmaktadır. Bu ağaç ise kâinat fabrikasında inşa edilmiştir. Eğer elma ağacının da, kâinatın da yapılması sonsuz bir ilim ve kudret sahibine verilmezse, kâinat fabrikasına da bir fabrika, o fabrikaya da bir fabrika gerekecek ve çıkmaza girilecektir.

    Bir asker emri onbaşıdan, o da yüzbaşıdan ve başkumandan da padişahtan alır. "Ya padişah kimden emir alıyor?" şeklinde bir soru sorulamaz. Zira padişah da birinden emir alsa, o da asker derecesine iner ve emir aldığı zât padişah olur. Bu durumda birinci şahıs padişah değildir ki: "Padişah kimden emir alıyor?" diye bir soru sorulabilsin. Padişah denilince, emir veren, fakat emir almayan bir hükümdar akla gelir.

    Bu misâllerden anlaşıldığı gibi, bu kâinatın yaratılışının; zâtı, esması ve sıfatlarıyla ezelî ve ebedî olan Allah’ın ilim, irade ve kudretine dayanması zaruridir.

    "Cenâb-ı Hakk'ı -hâşâ- kim yarattı?" diye firavunâne soru soranlar “teselsülün muhal oduğunu” bilmediklerini ve nefisleriyle bir demogoji yaptıklarını açığa vurmuş olurlar.

    "

    özet :

    bu zırvalarla tatmin olan beyinlerin var olması bile allahın olmadığına delalettir.
    ···
  9. 54.
    0
    @6 sen gel mübarek
    ···
  10. 53.
    0
    @6 ibretlik beyler
    ···
  11. 52.
    0
    @6 allahü ekber
    ···
  12. 51.
    0
    @6 el kaide nin 2 numarası
    ···
  13. 50.
    0
    @6 subhanallah bu nasil bir tespittir lan
    ···
  14. 49.
    0
    @6 adamsın
    ···
  15. 48.
    0
    @47 eğer ilk oluşan canlı herşeyi yarattığını söylüyosa evrim sormayız
    ···
  16. 47.
    0
    @6 yediğin hurmaların çekirdeği zütüne dursun emi, raylarıda lokomotif mi döşedi mal ? berzah alemi terk
    ···
  17. 46.
    0
    @33 evrim üzerinden ateizm tartışmayın aq ilk canlı oluşumunu inceleyen teori abiyogenezdir.
    evrim bi gerçektir ister kabul et ister etme yerçekimi kadar gerçektir inanmıyorum demen neyi değiştirir ki doğru kelime bilmiyorum olacak.

    eğer din olmasaydı yine iyi insanlar iyi kötü insanlar kötü olurdu ama iyi insanların kötü şeyler yapabilmesi için dine ihtiyaç vardır.
    ···
  18. 45.
    0
    @45 ulan ilk canlı nasıl oluştu diye evrimcilere neden soruyosunuz o zaman
    ···
  19. 44.
    0
    lan şakirt ve ateist huur çocukları yapıcağınız iş şu. allah yok veya var demiceksiniz binler din ile ilgili yapmak istediğinizi yapıp yapamadığınızı veya istemediğinizi yapmıcaksınız. din bizi zorlamıyo bişeye o yüzden kafanıza gore tkaılın ve olup olmadığını bilmediğiniz bir şeye küfür etmeyin yada çok bağlanmayın.
    ···
  20. 43.
    0
    allahı kim yarattı (haşa) diyelimki x yarattı bu sefer x i kim yarattı diyeceksiniz sonu olmayan bir gidiş ama mutlaka bi başlangıç var işte beyler biz ona allah diyoruz
    ···