-
376.
0@314 vur kafasına bayılt panpa :=)
tabiki şakaydı, biraz derine inersek farklı da sen felak nas surelerini oku ayetel kursu oku korunursun Allah'ın izniyle. iyi cinlerde var hepsi kötü değil.
selam ve dua ile -
377.
0@1 söyle bakalım adam öldürmenin caiz olduğu durumlar hangileridir?
- 378.
-
379.
0@312 hocam kafamı gibtin ama yine de teşekkür ederim
-
380.
0@318 önemli değil kardeşim her zaman :d
-
381.
0cevap versene o.ç nasıl adamsın sen bin biz sorcaz sen cevap vercen işin ne amk
-
382.
0@320 kardeş özel mesaj attım, sen gerçekten mi soruyosun yoksa deniyomusun beni anlamadım. Gerçekten soruyosan cevap vereyim, beni deniyosan hiç hoşlanmam
-
383.
0@320 kardeşim genel olarak adam öldürmenin caiz olduğu durumlardan ilki, mürtedin yani dinden çıkanın öldürülmesi. bu farzdır. onun dışında islam hukukunda kısas vardır. eğer birini öldürürse kişi onun cezası ölümdür. Mesela bir erkek karısını yabancı biriyle zina ederken basarsa onu öldürmesinde bir sakınca yoktur. Şafiilerde bu ölüm mevzusunu farz haram mekruh mübah olarak ayırırlar. Şafiilerde;
- Farz: Mürted (dinden çıkan)'ın tevbe etmediği ve düşman savaşçısının islâm'a girmediği yahut cizyeyi vermediği zaman öldürülmesi farzdır.
2- Haram: Kanının dökülmesi caiz olmayan masum kimsenin öldürülmesi haramdır.
3- Mekruh: Bir kimsenin, kâfir olan hasmını Allah'a ve Resulüne sövdüğü zaman onu öldürmesi mekruhtur.
4- Mübah: Kısas tatbik edilecek kimseyi veya devlet başkanının savaş esirini öldürmesi mubahtır. Çünkü o maslahata göre öldürüp öldürmemekte serbesttir. Nefis müdafaası için saldırganı öldürmek de mubahtır.
Dört büyük mezheb imamı, öldürmenin mübah olduğu halleri şu şekilde sıralarlar: Bir kimse yabancı birisinin evine girdiğini; yabancı bir erkeği karısı veya yakın akrabası ile zina ederken görse onu öldürmesi helâldir. Katile kısas gerekmez. Zina, erkekle kadının rızası sonucu oluşmuşsa Hanefi ve Hanbelîlere göre kadının kocası onları suçüstü yakalaması halinde her ikisini de öldürebilir. Eğer erkek, kadını zinaya zorlamışsa kadının bu erkeği öldürmesi mübah görülmüştür. Ancak sonradan zina ettiğini öğrenirse o takdirde öldüremez. Buna devlet yetkilileri ceza verir. Bu durumda erkek karısını boşayabilir.
Selam ve Dua ile... -
384.
0ne denemesi lan saçmalama nesin sen aklıma gelenleri soruyorum işte sor demişsin cevaplarınada şukunu veriyorum merak etme emeğe saygımız var
-
385.
0@313 simdi sunu soruyorum panpa , koskoca kainati yaratan Allah , isi gucu birakmis muhafazid e kimler helal kimler haram onu mu yazmis tum insanliga gonderdigi kitabinda ?
-
386.
0@323 tamam panpa eyvallah
@324 hz muhafazid sav Allah'ın elçisi, bizimde peygamberimiz. peygamberin görevi ümmetine doğru yolu göstermektir. Şu haram şu helal diyebiliyorsak kuran ve kuranın canlı açıklayıcısı peygamberimiz sayesindedir. iş güç falan biraz söylediklerimize dikkat edelim panpacım
selam ve dua ile. -
387.
0@325 soyledigimde birsey oldugunu dusunmuyorum panpa dikkat edecek birsey yok yani ama su aklimla bir kainat yaratsam boyle olmasini istemezdim...
-
388.
0@326 panpacım ben daha çok fıkhi sorularla ilgileniyorum. varsa içinden çıkamadığın, şöyle mi etsek böyle mi yapsak dediğin bir sorun?
-
389.
0ölen insanlar cenete veya ceheneme hemenmi didiyor yoksa kıyamet gününe kadar bekliyolarmı
-
390.
0@328 direk rötarsız sorgusu yapılıp gidiyor kardeşim.
selam ve dua ile -
391.
0panpa ben şimdi ramazandan önce ramazan gelmeden 31 işini halledeyimde bu 1 ay içerinde çekmeyeyim demiştim ama malum sözlük gibti belamı ne yapmamı önerirsin :( oruç değilken çekip halletsek mi ? tamam 31 günah ama benim durum kötüye gidiyo yani sokaktaki karıya kıza bakıp gündüz orucu gibip atmak istemiyorum.
-
392.
0@327 ok panpa , islam dininde alkol haram ama cennette sunulacaklar arasinda sarap akan derelerden bahsediliyor , eger burada haramsa cennette neden var ?
-
393.
0@330 eğer kötüye gidiyorsa kardeşim oruçlu olmadığın zamanlarda işini hallediceksin, sonra banyonu gusül abdestine niyet ederek yapacaksın. Halledip gidicen.
@331 sevgili kardeşim, şuan içtiğimiz alkolsüz içeceklere de meşrubat deniyor ve meşrubatın kökü şaraptan gelir. Şarap içecek demektir. Şarap ile alkollü içecek olan şarap birbiriyle özdeşleşmiştir. Normalde şarap arapça kökenlidir. Cennette akan şarap kevser nehridir, suyudur, yani kevser şarabıdır. içtiğimizde insana güzellik katacak, ferahlatacaktır. Yani haramlığıyla çelişen bir durum yoktur. O şarap alkollü olan şarap değil.
Selam ve dua ile kardeşim. -
394.
0rizörvıd
-
395.
0mezhep seçmek zorunda mıyız bazı kesinlikler dışında herkes yorum yapabilir
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 01 11 2024
-
incellik pgibolojik rahatsızlıktır
-
discordu niye kapattınız la
-
topal odlek ordek hayırlı sabahlardiler 01 11 2024
-
ne ediyonuzz
-
tecili bozup askere mı gitsem
-
dexer fatih altaylı yayınlarını izlese keşke
-
özelde checkup kaç para tutar
-
bir bakmışsın seneler geçmiş ömründen
-
gun gelcek akp ye oy verenler çok
-
benden allaha tavsiye
-
beyler sevgilime hediye ettiğim saati ifşa
-
adamı yaşlandırma tekniği ile yaşlandırdım
-
bu ne ya akp medyası ya
-
bana tyler dursun diyorlar
-
zütten narkoz yeseniz ne olur
-
her şey yanınıza kar kalacak
-
tostçu erol tostlarının içine eroin
-
suphi abi bir aslandı
-
plastik tokmakla kafama vura vura gibtiler
-
komikse şuku degilse cugu
-
başlığımı eksileyen kim
- / 1