-
21.
+1su testisi su yolunda...
-
20.
+1Kendi kazdığı kuyuya düşme durumu
-
19.
+5instant karma
-
18.
+116 09 2016 bxksvsmsvskzhz
-
17.
+2 -1Dbdjdv hdjdv djdh
-
16.
+2Gebersin oç
-
15.
+3Odunu bol olsun.
-
14.
+4Hadi amk trende girer bu ddnvdkdgdhd
-
13.
+5Altını şer incisi ker dgdngdmdvdmdhd
-
12.
+6Zaaaaa sjsnshsksvksvdkd
-
11.
+8binoz a iyi olmuş hak yerini buldu
-
10.
+6Ha ben patlatmıştım lan o bombayı haahah
-
9.
+7Hur dassak pokeri dgdndvdmdhdksgdjd
-
8.
+25 -1Ateşi bol olsun
-
-
1.
0Oruspu cocugu değilsen sende bu it gibi böyle koltuk cıkmanın amacı nedir?
-
1.
-
7.
+13hoşuma gitti
-
6.
+12Hak eden hakk ettiğini bulur
-
5.
+19Genc demissin amk dgskdgdkvdkevrkevrkdvdj
-
-
1.
+2Sen hiç genç kürt gördün mü zaten 17 yaşında kürt 30 yaşında duruyor hür evlatları evrimin kanıtı bunlar
-
1.
-
4.
+15Çok garip
-
3.
+41 -1iyi olmuş
-
2.
+152 -17Güzel olmuşTümünü Göster
gebersin vatan haini it
edit:
Selamun aleykum
Evrim konusunda söylenecek iki ana madde var,
1- evrim kanıtlanmış bir gerçek midir?
2- kur-an evrime nasıl bakıyor
bu soru için zannediyorum ki ikinci konu bizi daha çok ilgilendiriyor.
öncelikle şunu bilmemiz lazım, yüzyıllardır kur-an tefsirleri yapılıyor, ancak her biri birbirinden daha farklı bakış acılarıyla yazılıyor. çünkü insanlarin yaşayışları, hayata bakışları cağın sorunları olayları vb. değişiyor. örneğin kur-an da evrimle alakalı bir ayet vae diyelim ki. yüz yıllar önce yapilan bir tesfirde bunun yazması imkânsız, çünkü müfessirler, bulundukları cağ dolayısıyla boyle bir şeyin düşüncesiyle olgunlaşmamış, belki de duymamış düşünmemiş olabilirler. yani tesfirde bunun yazmaması gayet doğal bir olay. belki yeni bir tesfir kitabi çıkarsa, bu konuda bir söz söyleyebilir. burada bir ateist, müslümanlar kendi isteğine göre değiştiriyor diyebiliyor maalesef. bu yanlış. Kur-an, sadece araplar için gönderilmedi, bütün dünya için gönderildi. aynı şekilde sadece 600 yılı için değil, kıyamet kopama kadarki zaman için indirildi. yani bizim için ve bizim günümüz için de gönderildi. Cemil Meriç, 1980 li yılların en büyük edebiyat yazarlarından biridir benim kanaatimce. kitaplarını anlayabilmek için, bilgi birikimine sahip olmak gerekir. ornegin karl marx in kim olduğunu bilmezseniz, yaptığı bazı göndermeleri anlamayabilirsiniz. saha sonra karl marxi tanıdığınız de ayni satırları okursanız ve göndermeyi anlarsanız kitap değil siz değişmiş olursunuz. Kur-an daki tefsiz ilmi de böyledir, ve kıyamete kadar da yeni tesfirler gelmeye devam edecektir. yani bu kur-anin değiştirilmesi değil, onu yazanın sonsuz ilim sahibi olduğunun bir göstergesidir.. kur-an in ayetlerinden günümüz için sonuçlar çıkarılması, o dönemin cahil arabistanindan çıkan, sıradan bir insanin kendi aklıyla boyle bir kitabi yazamayacağınin en büyük delili değildir de nedir :*')
islâm akil dinidir ve düşünmeyi öğütler,
20 den fazla ayette neden düşünmüyorsunuz yazan bir kitabın, düşünmeyi reddettiğini söylemek ve onun akıl dışı olduğunu söylemek, cahilliktir. burada şuna değinmek istiyorum, açıklamaları veya fetva(!) ları ile insan hayatini zorlaştıran islam alimlerine itimad etmememiz gerektiğini düşünüyorum. örneğin bankadan kredi çekmemek gibi.. (bununla alakalı bi açıklamam var, eğer merak ederseniz onu da atarım) kaldı ki, Kitaplar ışıktır, bilgiyi aynadaki yansımasından değil bizzat ışıktan alın.. Allah dostu dediğimiz, eski alimler namaz kaldırmak için imamlık yaparken kirk dereden su zütürürlermiş özellikle fetva verirken, üstüne uzun uzun düşünürlermiş, çünkü yanlış hüküm vermek büyük bir vebaldir. ancak günümüz alimleri(!) rahatlıkla fetva verebiliyor. ben bunu israiliyyat olarak görüyorum, pek samimi gelmiyor.. islam akil dini ise, akılla pek ala sonuca varılabilir ancak bazı durumlarda insan aklı yetmez ve fetva ister. işte bu, yanlış bir durum. rabbin varlığını sorgulamak, akıl erginliğe işarettir ve hayırlı bir iştir ancak kontrollü olmalıdır ve küfre düşülmemelidir, zor soruların üzerinde fazla durulmamalı bilene sorulmalıdır. çünkü bunlar akil erginligi değil, şeytan vesvesesidir. batıdan gelen kişisel özgürlük, fikir hürriyeti merak gibi kavramlar yüzünden: tesfir bilgisi hayli yüksek insanları bile ikircikte birakacak bazı sorular tefsir eğitimi almamış, belki de namaz bile kılmayan insanlara musallat olabiliyor. şimdi sana bir sorum var bir dondurma dükkanına girdin ve sadece 3 top çeşidi var, aralarından bir tanesini seçmek zorundasın. bu mu daha zor, yoksa 200 tane seçenek olan bir dükkandan seçmek mi? kendi akil sağlığımız için, bilmediğimiz konularda bazen geri çekilmeli, buna yeterli ilmim yok, demeli ve fazla secenekten geri gelmeli, üstünde düşünmemeliyiz. işte bu iman etmek, yani inanmak demektir. diyeceksiniz ki, islam akil. dini ve akılla çözebiliriz demediniz mi? evet dedim. Cemil Meriç örneğine dönecek olursak, Ne kadar zeki olursan ol, karl marxi tanımıyorsan, göndermeyi anlayamazsın. Ama Marxi tanımak da yetmez, göndermeyi yaptığını anlayacak kadar da zeki olmak gerekir..
bu yüzden bolca kitap okunması lazım. kaldı ki islam dini ilmi edinmeyi de öğütler, emreder.. bu yapılmıyorsa, iman edip bir adim geri çekilmeli insan. aksi taktirde karl marxi tanımadığı halde anlamaya çalışmak, ya da tanımadığı dolayısı ile anlamadığı için yazara eleştiri de bulunmak cahilliktir :*)
kur-an ve evrim teorisine bakış için, caner taslaman in adını hatırlamadığım bir kitabı var, onu alırsan, konuyu açık bir şekilde kavrarsın.
kaldı ki, kur-an in evrimi reddettiği, büyük bir yanlıştır. Hz Âdemin nasıl yaratıldığına dair belirli bir görüş yok, topraktan yaratıldığı söylenir kur-anda fakat bildiğim kadarıyla nasıl yaratıldığı yazmıyor. tefsir ve hifzim yeterli olmadığı için bilgi konusundan ziyade felsefeye değindim.
VAKIA-61 için 40 meâl bulundu. Ömer Nasuhi Bilmen (56/VÂKIA-61: (61-62) Sizin emsâlinizi değiştirmek ve sizi bilmediğiniz bir neş'ette yaratmak üzere (kâdiriz). Ve muhakkak ki, siz ilk yaradılışı bildiniz, o halde düşünmez misiniz?) /
ilk yaratılıştan kastedilen şey, dinazorlar yahut şu an fosilleri bulunan eski insanlar olabilir. Öyle ise bu, evrimin ispati değil midir?
tefsirim ve arapçam yok/kuvvetli değil ancak bu ayetten evrim' e varabiliriz belki de. dediğim gibi, kelimeler çevrilirken darlastirilmis olabilir olmaya da bilir. bu ayetten evrime varabiliriz de varmayabiliz de kur-anda evrimin geçmesi gerektiği gibi bir kural yok, ben sınırlı tefsir ve hıfzım ile size ayet sıralayamam maalesef. acil bir sonuç istediğiniz için en kısa sürede cevap vermek istedim hazırlık yapamadığım için de felsefik ve yanlış lanse ettirilen kısmını anlatmaya açıklamaya çalıştım. umarım yeterli olmuştur..
bu bir fetva değildir, benin görüşümdür. eğer yine de merak ediyorsanız bir süre araştırma yaparak gerekli ayetleri yapabilirim.
doğrusunu Allah bilir -
-
1.
+25
BiTTi TEBRiKLER
-
2.
+1Sen ne diyon la değişik
-
3.
0O zaman ben senin ananı gibim
-
4.
0Lan evrime niye daldın hemen aq @2 yi gibmişsin
-
5.
0Ne yazmişin huur evladı
-
6.
0Insan okuycak bunu amk
-
7.
0Okursam saçlarım yağlansın
-
8.
0Manas destanınımı yazdın bilader
-
9.
0insan okucak okuyamıyo
-
10.
0Okumadim bin
diğerleri 8 -
1.
başlık yok! burası bom boş!