-
1.
+1lar feda olacak hatta gidip nick altı gireceğim, evet beyler ben bu sözün anldıbını temelde neye atıfta bulunduğu neyi ifade ettiğini biliyorum ve benim gibi taşşaklı biri var mı bu sözlükte merak ettim
"Bir put demiş ki kendine tapana, Bilir misin niçin taparsın bana? Sen kendi güzelliğine vurgunsun, Ben ayna tutar gibiyim sana."
let the game begin
edit: yavaş cevap yazıyorum gelen entrylere özümsemek kolay değil beyler tekrar tekrar okuyup düşünüyorum cevabınızı
edit2: beyler ayrıca herkes az buçuk ilk gördüğü doğru şeyi söylüyor bir yanlış yok dediklerinizde ama sizde bunları söylerken aslında ezberden gidiyorsunuz ama hissederek değil ben zoru istiyorum oda tam analiz
-
2.
0ayrıca kısa birşey istemiyorum basit şekilde yazın ama tam olsun anlam bütünlüğünü toplasın yani
-
3.
0yok mu bu sözlükte taşaklı felsefeci en azından edebiyatçı
-
4.
0insanlar egoist ve kendini beğenmiştir mi demek istemiş.
-
5.
0et4 ben cevap veremem panpa o kadar basit değil zaten egoist olduğunu kendi söylüyor tekrar etmişin sözü
-
6.
0putçuluk kendine tapmaktır diyo
putların genelde insan şeklinde olduğunu biliyorsun ya işte o, insan egosunu kendine tapma isteğinden geliyor. bakıyosun inek putu bile insan şeklinde oturmuş halde yapılmış -
7.
0@5 gibtir lan orada egoist yazmıyor tekrar falan yok
-
8.
0tanrıyı insan yaratmıştır, tanrı insanı değil.
-
9.
0tanrı insan ruhuna üfledim der ya hani insanda tanrının bir parçasıdır kendinde tanrıyı görmek yani tanrıya taparken aslında kendini övdüğünü mü anlatmak istemiş. ben öyle anladım
-
10.
0Putu,bir nesne olarak algılamamak lazım önce.Put bir simge yani tanrıyı simgeliyor. Niçin taptığımızı sorgulatıyor. Sebebi nedir diye.Ve aslında sadece bir yönlendirici olduğunu, kendimizdekini bize gösteren olduğunu ima ediyor
-
11.
0@7 "kendi güzelliğine vurgunsun" ne demek kamil egoist çıkarımını yapmak çok basit tekrar işte
@6 bahsettiğin şey uzak değil aslında panpa tüm anlam bütünlüğüne baktığımda %30 u karşılıyor söylediklerin aradığım bu değil -
12.
0"Ben de gördüğün güzellik bana ait değildir, eğer güzelliğim zati olsa idi yaşlanınca benden uçup gitmezdi. Bu hakikat sana şunu ihtar ediyor, bir su damlasında gördüğün pırıltı suya ait değildir, güneşe aittir. Bana bakma kaldır kafanı da güneşe bak. Hem bana hem bütün varlığa ışığını veren odur. Nazarını benimle kısıtlarsan güneşten mahrum kalırsın... "
ok. kazandım mı ? -
13.
0put kavramı şiirde, hayyam zamanının tek tanrı, hayal edilemez, bilinen sıfatlardan münezzeh, aşkın bir varlığın antagonistini oluşturan bir kavram: yani somut, gözlenebilen, dokunulabilen, önünde yerlere kapanılabilen bir obje. yani "bu dünyaya ait" bir imgedir. bilinmezliklerle süslü değildir.
bu haliyle put kavramı, her ne kadar "tapma" işiç içine girse de, seküleristik öğeler içerir.
bilinene, somut olana, bu dünyadan olana tapan, onu seven insan haliyle, gökten indiğine inanılan ve tamamen hipotetik aşamada olan, ayrıca cinsel, sosyal ve ekonomik yönden bir çok zorunluluk, yükümlülük getiren geleneksel ibrahimi dinlere karşıdır. bu dünyayı ve içindeki tüm unsurları seviyordur. bu nedenle aslında puta tapmakla, hayata tapıyordur.
not: müslümanım. -
14.
0putlar da insan formundadır genel olarak. insan gibi somut birer varlıktır. insan kendisine benzeyen formlarda oluşturduğu bu imgeyi tanrılaştırarak aslında bi anlamda kendini yüceltmek ister.
-
15.
+1putu yaparken kendi karakteristik özelliğini puta yansıtıyor bi nevi kendini ilah edinmek için puta tapıyor?
-
16.
0@8 soruya soruyla cevap verilmez yarrram
@9 evet bir yönden başlangıç bu şekilde panpa
@10 aynen örnekte put bir nesne olsada anlamda değil, sorgulamada doğru yansıtmada doğru ama bunları zaten kendi söylüyr panpa sen sadece genişletiyorsun evet doğru ama aradığım değil
@12 panpa aslında parelel ama soruya soruyla cevap vermeyin dıbına koyim ben temiz bir analiz istiyorum -
17.
0hayyam diyor ki biz güzeliz putlar da güzel.
-
18.
0@13 öncelikle şunu belirteyim panpa senin söylediklerinde bazı ekgib noktalar var kendi içinde. puta tapan dinlere baktığımız da hepsinin kendine göre bir ahlak düzeni, ritüeli,zorunlulukları,hac, oruç vs hepsi var. yani bu şekilde bir red ediş mümkün değil evet puta tapan adam hayata tapıyor ama başka bir anlamda bu.
beyler ipucu vermek istemiyorm ama burada ki "put" bir dinin eleştirilmesi değil yani şair cephe almıyor.bir dine atıf yok aslında temelde işte bunu görmenizi istiyorum cevap bu şekilde gelecek
@15 ya saçma değil ama düz mantık olunca olmuyor panpa uğraş biraz aq bizımla deyılsin
@16 bir yönden doğru ama %5 i ancak -
19.
0@19 hadi lan, ömer hayyam yazıyor ve "put" kavrdıbını islam eleştirisi ve hayat sevgisi olarak öne sürmüyor öyle mi? hayyam'ın özünde zorunluluklara isyan, ve hoşgörü vardır.
senin yorumunu merak ediyorum. -
20.
+1insan temelde narsisttir ; bu özellik bazılarında had safhadadır ki bunlar yöneticilerdir bazılarında ise
az şekilde ortaya çıkar.
konu inanca geldiği zaman bu narsist tarafımız kendini en aleni şekilde belli eder. insan kendinde neyi
görmek isterse onun peşinden gider. ona inanır onun için bedeller verir.
siz hiç inandığı şeye küfür eden bir yaratı gördünüz mü? göremezsiniz çünkü bunu yapması bir nevi kendine
küfür ve hakarettir.
Bundan mütevvellit hayyamın dediği gibi inançlarımız bizim aynalarımızdır.