-
276.
0Fdsfsfs
-
277.
0Bilimsel şeyler mi yazıyor burada süleymanın yüzüğüne, cinlere falan mı bağlıyor
-
278.
+4devam edeyim mi beyler?
-
-
1.
0Devam et
-
1.
-
279.
0Prezerve
-
280.
+3«Hiç yalan olmadan doğrudur , kesindir ve çok gerçektir.»
Metin öncelikle söylenenlerin doğru olduğunun söylenmesi ile başlar. Bu bir anlamda kendini doğrulamaktır. Burada “çok gerçektir” ifadesi de anlamı kuvvetlendirmekte. -
281.
0Rezervasyon
-
282.
+3«Aşağıda olan yukarıda olan gibidir, yukarıda olan da aşağıda olan gibidir , ve birlikte tek bir şeyin mucizesini gerçekleştirirler. »
Bizim dünyamızın, üst dünyaların damgası/yansıması olduğu, hatta kendi evrenimizde bile atomun içini ve yıldız sistemlerini incelediğinizde küçükten büyüğe bir birlik söz konusudur. -
283.
+4«Ve bütün her şey bir olandan geldiğinden , bir olanın düşüncesinden gelmiştir. Böylece her şey bu tek olandan uyum sağlayarak çıktı. »
Burada ise her şeyin Tanrı’dan geldiği vurgulanarak yaradılış ifade edilmiştir. Bu ifadelerdeki anahtar sözcükler meditatio ve adaptatio’dur. Meditatio derin düşünmeyi ifade eder ancak buradaki anlamıyla , bir eylemi ifade etmekte ve Tanrı iradesini belirtmektedir. Adaptatio ise daha anlamlıdır. Adaptatio , adaptasyon, uyarlama anldıbına geldiği için, tek olandan uyum içinde çıkmak , zaten bu tek olanın içinde her şeyi barındırdığını ve uyarlanarak varolan her şeyde bulunabileceğini göstermektedir. -
284.
+3«Güneş onun babasıdır, Ay annesidir.»
güneş ve ay, kadim medeniyetlerde tanrı ve tanrıça olarak sembolize edilmiştir. Tanrının iki zıt yüzü gibi düşünebiliriz. varlığı dualiteyle var ettiğini, yani iki zıt/kutup koşulun olduğunu anlatır. Bazende güneş tanrıyı veya enerjiyi ay ise insanı veya maddeyi sembolize eder, bu daha önce anlattığım ademin cennetten kovuluşu hikayesi gibidir, yaratımın nasıl olduğunu açıklar... maneviden maddiyata doğru
«Rüzgar onu karnında taşımıştır, Toprak beslemiştir.»
Rüzgar enerji, toprak ise maddedir. Enerjideki potansiyel madde formunda ortaya çıkmıştır. Dahada açacak olursak enerji katılaşıp maddesel hale geldi ve varlığı var etti. -
285.
+2«Dünyanın bütün gücünün babası budur. Onun gücü eğer toprağa dönerse her şeye yeter. »
Dünyanın bütün gücü enerjidir, enerjiyle maddeye/dünyaya yön verilebilir ve hükmedilebilir. (bu dünyanın en büyük gücüdür. -
286.
+5«Toprağı ateşten ayıracaksın, sübtil olanı kalın olandan ; bu büyük bir maharetle olmalı. Topraktan gökyüzüne çıkacak ve yeniden toprağa inecek , ve yukarıda ve aşağıda olanın gücünü alacak . Bununla bütün dünyanın zaferi senin olacak ; bunun için bütün karanlık senden uzaklaşacak.»
Burada ise tanrının gücü olan enerjinin nasıl hükümdarı olunabileceğinin şartını anlatıyor, Toprağı ateşten , subtil(kalın) olanı inceden ayırmak demek ruhunu maddenin esaretinden kurtarman gerektiği anldıbına gelir. bu büyük bir maharetle olur çünkü insan için maharetli bir süreçle gerçekleşebilir.
yukarıda ve aşağıda olanın gücü enerji ve maddenin gücüdür. Tanrısallığının farkına varmış insanın madde üzerinde kontrolü olanaklı olabilir.
Aydınlandıktan sonra yine maddi aleme dönerek , maddeye hükmederek , yaşdıbına devam etmeli ve bu dünyada alacaklarını almalıdır. (Ölene kadar izdivaya çekilmek yok yani) Artık bundan sonraki hayatta , bu aşama bir kere geçildikten sonra karanlıklar uzak olur. insan tekrar gündelik yaşantısına döner ama gerçeğin farkında olarak... -
287.
+4«Bu bütün kuvvetlerin en kuvvetlisi ; çünkü her sübtil/ince şeyi yenecek, her katı şeyin içine girecek.»
Enerjiye hükmetmek bütün kuvvetlerin en kuvvetlisidir çünkü Görünmez olan görünene göre daha üstündür, Evren hiyerarşisinde daha hızlı titreşen şey daha az titreşene göre daha rütbelidir. bu sebeple enerjiye hükmedersen katı/maddeye de edeceksin. çünkü maddenin aslı enerjidir. -
288.
+4«Dünya da böyle yaratıldı.»
bizim boyutumuz Enerjinin yoğunlaşması ve titreşim hızının yavaşlaması ile var oldu
«Hayranlık verici biçimler bundan çıktı , bunların ortamı buradadır.
Bu yüzden bana Üç Kere Büyük Hermes denir , çünkü bütün dünyanın felsefesinin üç bölümü de bana aittir. Güneş’in yaptıkları hakkındaki söylediklerim böylece bitiyor ve tamamlanıyor.» -
289.
+5Ruhu maddenin esaretinden nasıl kurtaracaksın?
Bu sorunun cevabını yanıtlayabilmek için Hermesten insanlığa yayılan bir bilimde simyadır.
simya mistik ve pratik olarak ikiye ayrılır. biz mistik simyayı inceleyeceğiz.
Aslında Simya köken olarak çok eski zamanlara dayanır ve maddi olarak altın elde etmekten çok daha derin amaçları vardır. Evreni yaratan Tanrı Ruh’a çeşitli formlar vermiş ve madde oluşmuştu ; ancak bu Tek olanın farklı görünüşlerinden ibaretti. Her yaratılan unum in multa diversa moda , Türkçesi ile farklı şekillerde tek olan idi. Simyacı ise bu formların arasında Altın olanı aramaktaydı.
Simyanın, maddenin içinde sağaltım ile altını keşfetmesi, bir bakıma insandaki Tanrısal tözün ortaya çıkarılması ile benzerlik göstermektedir. Metallerdeki hastalığın, kirin yok edilip altının ortaya çıkarılması gibi , uzun bir süreçten sonra da insandaki tanrısal töz açığa çıkabilir. insan Tanrı ile birleşebilmekte, kendini maddeye bağlayan bağlardan kurtulabilmektedir.
Simya en genel anlamı ile bir sanat ya da bir teknik olarak anlaşılabilir ve amacı maddenin içindeki altını ortaya çıkartmaktır. Simyacılara göre madde hastadır ve iyileştiğinde altın ortaya çıkmaktadır.
Simya gerçekte bir dönüşüm sanatıdır. Kirli olanı, hasta olanı bir çok süreçten geçirerek , arınmış ve mükemmel olana dönüştürmeyi amaçlar. Bu bağlamda Felsefe taşı da mutlak olana , tanrısal töze kavuşturan bilinç anldıbını kazanmaktadır. Aynı şekilde iksiri içip ölümsüzlüğe kavuşmak da ruhun ölümsüz olduğunu anlamak anldıbına gelmektedir.
Öyleyse kendi içindeki Tanrısal tözü bulmak isteyen kişi , tıpkı maddenin saflaştırılması gibi , kendi içine dönerek kendini saflaştırmalı ve gizli olan , içindeki Felsefe taşına ulaşmalıdır. -
290.
+10okuyan yoksa boşuna devam etmiyim
-
-
1.
0Devam et yine sen okuyan bir kaç kişi var bende bunlara dahilim. herkes idrak edemiyor neler olup bittiğini, burada nereden baksan en az 4 bin yıllık bir bilgi var ve hala geçerli üstelik biz bu konuyu ilk kez 130 yıl önce nietzsche tarafından üstün insan denilen olguyla ele almışız.bu arada eğer devam etmiyorsan bir zahmet bana kaynaklarını paylaşırmısın.
-
2.
0okuyorum
-
1.
-
291.
0Rez aldim
- 292.
-
293.
0Okuyoruz biz devam et sen
- 294.
-
-
1.
0bu sen misin moruk
-
2.
0değilim
-
1.
-
295.
0Rrzerveexx