/i/İnanç

İnanç
    başlık yok! burası bom boş!
http://www.hanifdostlar.n...4546&PN=1&TPN=323
  1. 1.
    +2 -13
    Selamlar,

    islama Emeviler devrinde  özellikle  Mervan bin Hakem, Abdülmelik ve Velid devirlerinde  yahudi, Hristiyan ve Zerdüştlerden çok şey aktarıldı. Bu aktarılanların dinsel temelini kurmak için hadisler uyduruldu. Kurandaki bazı kavramların içi boşaltıldı.

    Miraç, Namazın 5 vakit oluşu, sırat köprüsü, peygambere mağarada bir melek vasıtasıyla vahiy gelmesi bunlar Zerdüştlükten gelmedir. Zerdüşte de 30-40 yaşlarında peygamberlik gelmiştir. O da bir mağara da kendi tanrısına ibadet etmekteyken bir melek gelir. Onun peygamber olduğunu söyler. Sonra onu alır Miraç a çıkarır. Tanrıdan dininin buyruklarını alır. Zerdüşt dinin de de 5 vakit namaz vardır. Bu sitede zerdüştlükle ilgili yazılar çıkmıştı. O yazıları da inceleyebilirsiniz. 

    Zerdüştlük dininin içinde olan bu olaylar sanki Hz. muhafazidin başına gelmiş gibi hadisler şeklinde yazdılar. Şamdaki Mervan, Abdülmelik ve Velid in Yahudi, Hristiyan ve Zerdüştlükten gelme danışmanları  islama kendi dinlerindeki bir çok kavramı soktular.

    Yahudiler israiliyyatı (tevrat kıssalarını), detaycılığı  (farz, sünnet, mendup, müstehap, haram, mekruh vb) , Hristiyanlar Şefaat kavrdıbını, (Hz. isa kendine inananları kurtaracak, Hz. muhafazid sünnetlerini yerine getirene şefaat edecek vb. )  ve Zerdüştler ise miraç, namaz vakitlerini ve sırat köprüsü (aslı çimvat köprüsüdür.)  inancını sokmuştur. 

    Namazın şekli konusunda Bazı yahudi, Hristiyan mezhepleri bizim kıdığımız namaza benzer namaz kılıyordu. (Yemen yahudileri, Mısır Hristiyanları) Bu mezheplerin yaşayan üyeleri hala namaz kılıyorlar. Bunları Murat Matrak isimli bir arkadaş bunların youtube  Linkini vermişti.

    http://www.hanifdostlar.n...4546&PN=1&TPN=323

    Zerdüştlerin 5 vakit namazı var. Hinduların  Surya namaskar diye (güneş eksersizleri) var. 12 adet tanrıları için her sabah 12 adet yaparlar. Yoga ile ilgilenenler de bunları yaparlar. 33 kere yaparsan günlük spor olarak yeterlidir. Başka hiçbir şey yapman gerekmez.



    Ben Kuranda açıkça tariflenmeyen, olmayan şeylerin hep bu kültür etkileşimi sonucunda dine sokulduğuna inanıyorum. Hakkı Yılmaz  Hocanın sitesinde de Salat kavrdıbının Namaza indirgenmesinin bu baskıcı yönetimler eliyle olduğu anlatılmakta.



    http://www.tebyinulkuran....php?page=salatvenamaz#Sal atinNamazlasmasi



    Mervan bin Hakem, Abdülmelik, Velid dönemleri ve bu dönemin komutanı Haccac bin Yusuf, bunlar  harplerde bütün Sahabeyi yok ettiler. Peygamber devrini bilen bir tane adam bırakmadılar. Velid den sonra gelen Ömer bin Abdülaziz devrinde de Şihab ez zühri ve ibn-i ishak tarafından Hadisler toplandı. Yazıldı ama kayboldu. Ama bu hadisler belki sözel olarak halkın diline doladılar. Sonrada Abbasiler devrinde Çoğu iran Asıllı ve iran kültürlü  Buhari, Müslim, Nesei, Tirmizi, Ebu Davut ve ibn-i Mace tarafından Kütüb-i Sitte yazıldı.. Üstüne Ahmet bin hanbel in Müsned  ve imam Malik in Muvatta isimli eserleri yazıldı. Bu eserler Yahudi, hristiyan ve zerdüşt ve cahiliyye arap kültürünü dinin içine koydular. 



    Yakın zamana kadar din Hadisten ibaretti. Kur�an öyle herkesin anlayamayacağı, Arapça okunan, okuması çok sevap bir kitaptı. 1926 ya kadar bir Allahın kulu da yahu bu kitabın içinde ne yazıyor demedi. 1970 lere, hatta 80 lerin başına kadar meal okuma yaygınlaşmadı. 



    Bugün  meal okuyan, Aklını işleten, ayetleri hadisleri tartışan, çevirileri eleştiren, körü körüne inanmayan, uydurulan değil, indirilen dini arayan geniş bir kitle var çok şükür. 



    saffet metin.
    den alıntı.
    ···
  1. 2.
    -1
    okumadan derin bi hasgibtir ordan çektim sana helal et
    ···
    1. 1.
      0
      Okusan cekmezdin.
      ···
  2. 3.
    +2 -2
    Allah, kitabını ve peygamberinin sözlerini korur, sen rahat ol. Burda amacın genç dostlarımızın aklını bulandırmak çok belli oluyor. ikile.
    ···
    1. 1.
      -1
      Kardesim aptal misin? Her sey ispatiyla yaziyor. Videosuyla birlikte. Neyi inkar ediyosun. Namaz birebir zerdustlukten alinmis bi sey iste kabullen bunu. Kurani kerimde namaz la ilgili tek bir ayet yok. Gosterebilirsen gotume kaşık sokucam amk. Bu kadar bagnaz olunmaz.
      ···
      1. 1.
        0
        Namazla ilgili tek bi ayet yok mu? -Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.2:43 -Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.2:45 -Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.2:83 -Hani bir vakitler israiloğulları'ndan şöylece mîsak (kesin bir söz) almıştık: Allah'dan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz.2:110 -Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.2:125 -Biz ta o zaman bu Beyt'i, insanlar için bir sevap kazanma ve bir güven yeri kıldık. Siz de Makam-ı ibrahim'den kendinize bir namazgah edinin. Ayrıca ibrahim ile ismail'e şöyle ahid verdik: "Beytimi, hem tavaf edenler için, hem ibadete kapananlar için, hem de rükû ve secde edenler için tertemiz tutun!"

        Kur'an'da 86 yerde namaz emrolunmaktadır.
        ···
    2. 2.
      0
      Namaz kılmak islam’ın Kuran da yazan bir ibadeti değildir. Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur. Kimse gösteremez çünkü yoktur. Namazın nasıl kılınacağı.Ne kadar kılınacağı.Ne zaman kılınacağına dair de ayet yoktur. Hiç kimse namazı açıklayıcı bir söz kuran’da bulamaz ve gösteremez. Göstereceğim diyen olursa Mutlaka Kuran meallerden kontrol ediniz. Kuran da yazanları hadis kitaplarıyla yada başka bir şeyle anlatanlar Allaha ve kurana karşı gelmiş olmaktadırlar. Genel olarak böyle şeylerle çok karşılaşmaktayız. Günümüzde insanları siyasete uygun hareket ettirmek ve onları rahatça kullanabilmek için kuran dışında uygulamalar yapılmakta, insanlar Dinden çıkarılmakta ve Allaha karşı gelmesi sağlanmaktadır.

      Aşağıda Zerdüş’ün kutsal kitabında namaz nasıl yapılır anlatılıyor.“Zerdüşt namazına başlamadan önce kişi; ellerini, ayaklarını ve yüzünü yıkar, başa takke veya başörtüsü giyip, güneşe doğru dönerek Ashem, Yatha, Kemna Mazda için dua eder. Güneşin doğuşundan öğlen 12:40’a kadar olan namaza Havan Geh, öğlen12:40 ile 15:40 arasındakine Rapithavan Geh, 15:40 ile günbatımına kadarki namaza Ujiren Geh, günbatımından 24:40’a kadar süresi olan namaza Aiwisuthrem Geh denirken 24:40’dan güneşin doğuşuna kadar kılınması gereken namaza ise Ushahin Geh denir.” Bu namaz da ne tesadüftür ki günde tam 5 vakittir!

      “iSLAM DA namaz Kuran da yazmazken NAMAZ I KiMLER NASIL ANLATIR “işte aşağıda açıklaması okuyun.
      1-ikindi Namâzı : Öğle vakti bitince başlar. Bu da: imâm-ı Ebû Yûsüf ve imâm-ı muhafazide göre, gölge kendisini meydâna getiren cism kadar uzayınca başlar ve güneş kayboluncaya kadar devâm eder.
      2- imâm-ı a’zam Ebû Hanîfeye göre ise; gölge kendisini meydâna getiren cismin iki misli olunca başlar, güneş kayboluncaya kadar devâm eder. Fekat, güneş sarardıkdan sonra ya’nî üfuk hattına bir mızrak boyu yaklaşınca, her namâzı kılmak harâmdır. Ya’nî ikindi namâzını bu kadar gecikdirmek harâmdır. Fekat, ikindi namâzını kılmamış ise, güneş batıncaya kadar da kılmak lâzımdır.
      3-(Mukaddimet-üs-salât), (Tefsîr-i Mazherî) ve (Halebî-yi kebîr)deki hadîs-i şerîfde buyuruldu ki:
      fecr doğarken sabâh nemâzını, güneş tepeden ayrılırken öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyu uzayınca ikindiyi, güneş batarken [üst kenârı gaybolunca] akşamı ve şafak kararınca yatsıyı kıldık. ikinci günü de, sabâh nemâzını, hava aydınlanınca; öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyunun iki katı uzayınca; ikindiyi, bundan hemen sonra, akşamı, oruc bozulduğu zemân, yatsıyı gecenin üçde biri olunca kıldık.

      işte böyle kuranda olmadığı için aralarında görüşbirliği bile yoktur.Ma’un suresinde Allah namaz kılanı beğen mediğini açık olarak söylemiştir. Dinayet mealinde Namaz kılanlar için Allahın düşünceleri aşağıdaki gibidir.

      MA’UN-4.5.6.Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,Onlar namazlarını ciddiye almazlar. Onlar gösteriş yaparlar.

      Kuranda olmayanları Hadislerle yapın diye açıklamak Kuranı ve peygamberini reddetmektir.. Allah mecaz yapmadım açıklayıcı ayetler gönderdim diye aşağıdaki ayetlerde yazdırmış. Allah anlatıp açıklayamamış ben onun yerine açıklayayım diyenler Müslüman olabilir mi siz karar verin.

      ZUMER-27.yemin ederim, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik.
      EN’AM SURESi-38 AYET.."Kitapta biz, hiçbir şeyi ekgib bırakmadık... "
      En’am-114:Allah size Kitab’ı açıklanmış indirmişken, ondan başka hakem mi isteyeceğim?(hakem=hadisci)
      NUR SURESi-46AYET"Andolsun ki, biz, bilmediklerinizi size açık seçik bildiren ayetler indirdik."
      BAKARA-159- apaçık ayetleri Kitap’ta açıklamamızdan sonra onları anlamazsınız diyenler var ya,

      Allah yapılmasını istediğim hiçbir şeyi ekgib bırakmadım derken sen nasıl kuranda olmayan bir şeyi insanlara bu Allahın emridir diye şart koşarsın?Bu ayetlerden sonra hala kuran yeterli değildir, Kuranda olmayan şeyler için açıklama gereklidir diye düşünen biri nasıl Müslüman’ım diyebilir. Kuran yeterli değil mecaz var o neden ile hadisçiler olmalı diye düşünen kişiler Kurana ve Allaha karşı gelmiş olurlar. Yukarda ki ayetlerde Allah Mecaz yapmıyorum Kurandan başkasına uymayın demektedir.

      Kuranda namazın olmadığını söyleyenlere karşılık olarak Kuranda ki SALAT “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir. Bu tamamen sahtekarlıktır. Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmazken namaz kelimesinin olduğunu ifade etmek fayda sağlamayacaktır.Bu yalanı söyleyenlerin cehennemden kurtuluşu yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler. SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.
      Tümünü Göster
      ···
    3. 3.
      0
      Hz. muhafazid, Kur'an'ın tamamlayıcısı olarak bütün insanlığa gönderilmiş bir peygamberdir.
      Namazın nasıl kılınacağının Kur'an'da yazmıyor olması (haşa) Kur'an'ın ekgibliğinden kaynaklanmaz.
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 4.
    0
    Ulan okumadan etmeden neyi eksiliyosunuz amk yobazlari? Eksiliyosan kendi dusunceni de soyle madem amk evladi.
    ···
  4. 5.
    0
    çok haklısın tek şukunu verdim panpa, panpa çok az sayıda doğru hadis olabilir ama bunlar hangisi bilinemez ve bunlar gereksizdir islamın tek kaynağı kurandır (el kitap)
    ···
  5. 6.
    0
    panpa sencede sünnilik, şiilik falan farklı dinler değilmi islam dinine mensup insan sayısı çok çok az bence
    ···
  6. 7.
    +1
    Panpa sırayla şaapalım. Bu kadar iddialı konuştuğuna yada alıntı yaptığına göre Arapça biliyorsun. ikam'üs-Salât la salat arasındaki fark ne?
    ···
  7. 8.
    +1
    ikinci olarak madem açık açık Kuran'da geçsin diyorsun. isra 1 ve Necm 7-18'e bi bak istersen.
    ···
  8. 9.
    +1
    Sonra bu senin dediğin gibi bir nesili yok etmekle mümkün mü? Hadi diyelim Sahabe yok oldu. Onları gören Tâbiin onları gören Tebe'üt-Tâbîîn bu silsile halinde gelir. Sahabeyi yok ettik Peygamber dönemi silindi oleeey!! Bu kadar basit olabilir mi?
    ···
  9. 10.
    +1
    Neyse cevap vermeye başladığında devam ederiz. *
    ···
  10. 11.
    0
    Hz. muhafazid, Kur'an'ın tamamlayıcısı olarak bütün insanlığa gönderilmiş bir peygamberdir.
    Namazın nasıl kılınacağının Kur'an'da yazmıyor olması (haşa) Kur'an'ın ekgibliğinden kaynaklanmaz.
    ···