-
1.
+7Hadise diye okudum ilk. O heyecanla bastım başlığa. Bir hadise fotosuyla akşamı şenlendirmek için. Ama yanlış okumuşum panpa pardon. Sana şuku ama.
-
-
1.
0eyvallah
-
1.
-
2.
+2doğru panpa. rivayetler 200 sene sonrasına ait. nereden bileyim yalandan uydurmadıklarını
-
-
1.
+1Sen ne biliyorsun ki ? Ayrica benim bilgi haznemi nerden biliyosun ?
-
1.
-
3.
+1Yahu şu namaz diyen beyinsiz müslüman çomarlara ayar oluyorum. Ulan davar kardeşim namaz zaten o dönemde bilinen bir faaliyetti/ibadetti.
islam inanışına göre ilk namaz kılan kişi Hz.ibrahim'dir ve kendisi Kur'an gelmeden çok önce yaşamıştır. "Eee hadisler yoksa nasıl kılıo yhaa .s.s" Hayır Allah öğretiyor zaten.
Bugün ben bir kitap yazsam ve desem ki kitapta "her akşam saat 7:00 futbol maçı yapıyoruz" ve bunu futbolun nasıl oynanacağını açıklamadan yazsam dahi herkes ne demek istediğimi anlar ve "futbol nasıl oynanıyordu yavvv .s.s" diye sorgulamaz.
Agnostiğim islam'ı sizden iyi biliyorum, yazık. Bilseniz Müslüman olmazsınız o ayrı bi konu zaten. * -
-
1.
0namaz putperest araplar tarafından bilinmiyordu zaten hristiyanlarda kılmıyodur çünkü dinleri orjinalinden çıktı. hadis Hz. muhafazid'in yaptıklarıdır. Sahabe ondan görerek öğrendiğine göre gördüklerinide hadis olarak tutmuşlar. göre göre namazı zaten öğrenirdin ama yazılı kanıtıda var ve müslümanların 80%'i hadislerde anlatıldığı gibi yapıyo zaten geriye kalanda şiiler. hadis inkarcılığı saçma.
-
-
1.
0Mantık arıyorum ama çok boş konuşuyorsun. Hadis, rivayet anldıbına gelir. Yani Hz.muhafazidin yaptıkları değildir. Sahabe ondan gördüklerini hadis olarak tutmuş dedin peki buna bir kanıtın var mı ? Nerden biliyorsun o adamların kafasından uydurmadığını ? Bu işler öyle kelle sayısına bakarak olmaz. Ona bakarsan Hristiyanlar daha çok ama bu onların doğru yolda olduğu anldıbına gelmez. Ben Şii değilim, herhangi bir mezhebim yok. Çünkü ben kendimi güvenilmez sahabelere, şeyhlere, hocalara değil Allaha teslim ettim.
-
2.
0Hz. muhafazid'in yaptıkları değildir diyosun ama dediğim gibi müslümanların %80'i hadislerde anlatıldığı gibi namaz kılıyo ve %100'ü hadislerde anlatıldığı gibi hac yapıyor. Hz. muhafazid'e en yakın olan insanlar, ilk halifeleri güvenilir bulmuyosun. Bu zamana kadar hep kuran ve hadis birlikte kullanıldı yani şu ana kadar doğru müslümanlık yaşanmadı mı? istanbul'un fethi, müziğin insanların kulaklarının içinde olacağı falan yalan mıydı?
-
3.
0Bak canim kardesim tekrar soyluyorum. Bu isler kelle sayisina bakarak olmaz. Muslumanlar yanlis evet. Muslumanlarin yuzde kaci bi seyleri sorguluyor peki ? Ben sana ilk halifeler guvenilir demiyorum ki. Bak benim guvensizligim peygambere ya da hadislere degil. Onlardan sonra yazilmis olamaz mi ? Mesela Istanbulun fethi hadisi, gaz vermek icin sonradan uydurulmus olamaz mi ? Muzikle ilgili olan, tumune inanc saglasin diye sonradan uydurulmus olamaz mi ?
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
4.
+1sonuna kadar arkandayım sonunda sadece kuran mesajı diyen insanlar çoğalıyor.
-
-
1.
0işimiz zor be kardeşim
-
1.
-
5.
+1Hadislere iman ne amk. imanın şartları bellidir. 1400 yılda tonla sahte hadis çıkmış ortaya. Biraz kafayı da çalıştırırsan hangisinin doğru hangsinin yanlış olduğunu anlarsın zaten.
-
6.
+1sırf şukunu vermek için giriş yaptım.
-
-
1.
+2Adamsin kardesim
-
1.
-
7.
03 milyon civarin da uydurma hadis oldugu soylenir . Hadislerin dogru olup olmadigini anlamak icin kuran-akıl suzgecinden gecirilmesi lazim zaten ikisinden birine uymuyorsa hadis sahih degildir .
-
-
1.
+1Sahih hadislerden de uymayan çok var.
-
2.
0O zaman hadis sahih degildir . Buharinin kendi kitabinda birsuru sahih olmayan hadis var digerlerinde de oyle.
-
1.
-
8.
+2 -2Bunlar hep farklı olma heyecanı.
Edit: Bundan önceki alimler hep gerizekalı zaten. Hadislere falan inanmışlar. -
-
1.
0Einstein gerizekali mi da Musluman degildi ?
-
-
1.
0Hadislere inandıysa gerizekalı
-
2.
0Musluman degildi aq
-
1.
-
1.
-
9.
0Zaten rivayet edilirken ya aynısını söylemiştir yada buna benzer bişey söylemiştir deniliyor (s.a.v). ayrıca o vahiyleri de sokaktan geçenlere söyletmiyolar, peygamber efendimizin hep yanında olmuş vahiy katipleri kaydedilmesi amaçlanan veriyi doğrulamaya çalışıyor, yani zaten kesin değil doğru rivayet edildiği ama mana anlamından kesin.
-
-
1.
+1Peki boyle olduguna dair bir delilin var mi ?
-
2.
0Hayır hutbede dinlemiştim onlarda zütlerinde uydurmuyolardır herhalde
-
-
1.
0illa uydurmalarına gerek yok belki iyi niyetlilerdir ama yanlış biliyorlardır. Eğer bir delilin varsa getir ben de hadislere iman edeyim. Ben Kuranın, Allah sözü olduğuna dair yeterince delil bulabiliyorum. Aynısı hadisler için de sağlanırsa ona da iman ederim.
-
2.
0Sizin gibilere bişey sormak istiyom ya siz gerçekten peygamberin söylediğini bilseniz inancakmısınız? Emin olamadımda. hani 1. Ağızdan duyanlar tarafından yazıya geçirilmiş ya, her hadisin kimin rivayet ettiği bellidir mesela tonlarca hadis kitabı vardır, ne bileyim ben çok hadis kitabı okumadım ama annem çok okurdu bunu bu rivayet etmiş şöyle söylemiş vs diye. Ve emin olun rivayet ederken yalan söylememek için titriyorlardı yani bilmiyom elimde bi kaynak yok ve sana delil gösteremem çünkü senin için gereken delili hz muhafazid (sav) yazması gerekir hz ebu bekir yazsa bile inanmazsın sen
-
3.
0Peygamberin söylediğini bilsem gözüm kapalı inanırım. Sorun orda zaten o söylemedi diyorum bunları. Benim annem de bazen arkadaşlarıyla böyle konular konuşur günlerde falan ve hassas davranırlar ama bu bir şeyi ispatlamaz. Hadislerin yazıldığı döneme bakarsan güvensizliğimin sebebini anlarsın. Emeviler döneminden bahsediyoruz. Bu adamlar peygamberimizin torununu öldürdü. Sence peygamberimize ne kadar saygıları olabilir ki ? Çoğu hadiste Arap milliyetçiliği, şeyh muhtaçlığından falan bahsettiler çünkü dini kullanıp rahat rahat insanları sömürdüler. illa muhafazid peygamberin yazması gerekmez. Yazılmış hadislerden birinin mutlaka doğru olduğunu kanıtlasan da inanırım ben. Ama kanıtlayamazsan, Allahın kitabına şüpheyle şirk koşmuş olursun.
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
10.
0Kardeş sen sünnet oldun mu ? Eğer olduysan sana şunu sorcam
1-sünnet nedir?
2-mademki hadisleri peygamber efendimizin söylediğinin garantisi yok(sana göre) o zaman sünnet olduğununda garantisi yok neden kestirdin sen kendininkini -
-
1.
+1Sunnet oldum evet.
1) Sunnet (penisden bahsediyorsan tabi) toplumda yaygin olan bir adettir.
2) Peygamberin sunnet olduguna dair bir delil yok zaten ki olmadigini tahmin ediyorum. Ben neden kestirdim demek :D Cocuktum, ailem kestirdi.
-
1.
-
11.
0"Öncelikle Müslüman olduğumu " dan sonrasını okumadım gerek yok.
-
-
1.
0Yobazlığını açıkça belirtmen güzel tabi.
-
-
1.
-1afferim sanaa
-
2.
0Başlığımdan gider misin.
-
1.
-
1.
-
12.
0Şu sözlük sözlükte 2 satır bilim tartışıldığını görmedim amk. Gerçi herkes kafasının bastığını konuşurmuş pardon.
-
-
1.
0inanç bölümündesin aq. Haklısın sen de kafanın bastığı kadar konuşabiliyosun.
-
1.
-
13.
0Allemlerin rabbine hamd olsun
Ey mumin kardeslerim bu ve bunun gibi şüphe ile gelen din düşmanı ve muslumanlari delalete sürüklemeye çalisan islam düşmanlarına ancan imani zayif olan kişiler ve cahil insanlar itimat eder.
Bu şüpheye basit bir cevabı var bu şüpheyi ortaya atan kişi kendine sormalidir. Öğle namazi kaç rekat ? Zekatin nisap ölçüsü nedir ?
Allahu (cella celalehu) kitabı celilinde namazı kilin zekat verin diye emir ediyor Ama keyfiyetinden bahsetmiyor va nasil olurda peygamberin sunnetine bakmadan amel edilir ...
Bu şüpheyi ortaya atan kişiler Kurani kerimde Allahin kelaminida inkar ediyorlar .
Bkn =مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ
Peygamber, size ne verirse alın onu ve neden vazgeçmenizi emrederse vazgeçin ondan ve çekinin Allah'tan; şüphe yok ki Allah'ın azâbı çetindir.
(Haşr süresi 7. Ayet)
قُلْ أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ فَإِن تَوَلَّوا فَإِنَّمَا عَلَيْهِ مَا حُمِّلَ وَعَلَيْكُم مَّا حُمِّلْتُمْ وَإِن تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ
De ki: Allah'a itaat edin; Peygambere de itaat edin. Eğer yüz çevirirseniz şunu bilin ki, Peygamberin sorumluluğu kendine yüklenen, sizin sorumluğunuz da size yüklenendir. Eğer ona itaat ederseniz, doğru yolu bulmuş olursunuz. Peygambere düşen, sadece açık açık duyurmaktı.
(Nur suresi 54. Ayet ) -
-
1.
+1Demek islam düşmanı :D Bak şimdi nasıl çürütüyorum fikirlerini. Kuranda Allah her şeyden apaçık bahsettiğini belirtiyor. Peki nasıl oluyor da rekat sayısını söylemeyi unutuyor ? Cevabı çok basit. Unutmuyor:
Tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde kısaltılması öğütlenen namaz bir rekat olunca normal koşullarda kılınan namaz en az iki rekat olmalı ve namazda dış dünya ile irtibatı minimuma indirmeliyiz (4:101-103).
Senin alimlerinin uydurduğu rekatlar, ölçüler Kuranda yok diye; Kuran yetersiz diyemezsin. Ayrıca ikinci verdiğin ayetin son kısmında ne diyor bak : Peygambere düşen, sadece açık açık duyurmaktır. Yani peygamber de öyle kafasına göre rekat koymuyor. Senin kıldığın rekatlar sadece bizim gibi insanların koyduğu saçma düzenler. Şirk koştuğunun farkında bile değilsin. -
2.
0... فَوَيْلٌ لِّلَّذِينَ يَكْتُبُونَ الْكِتَابَ بِأَيْدِيهِمْ ثُمَّ يَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِندِ اللّهِTümünü Göster
EDiP YÜKSEL: Kitab'ı elleriyle yazdıktan sonra onun ALLAH'tan olduğunu söyleyenlerin vay haline
(Bakara suresı 79.ayet)
وَإِذَا ضَرَبْتُمْ فِي الأَرْضِ فَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ أَن تَقْصُرُواْ مِنَ الصَّلاَةِ إِنْ خِفْتُمْ أَن يَفْتِنَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنَّ الْكَافِرِينَ كَانُواْ لَكُمْ عَدُوًّا مُّبِينًا
Edip Yüksel: Yeryüzünde savaş için yolculuğa çıktığınız zaman inkarcıların size saldırmasından korkuyorsanız namazı kısaltmanızda bir sakınca yok. Kuşkusuz (inkarcı)lar sizin açık düşmanınızdır.
وَإِذَا كُنتَ فِيهِمْ فَأَقَمْتَ لَهُمُ الصَّلاَةَ فَلْتَقُمْ طَآئِفَةٌ مِّنْهُم مَّعَكَ وَلْيَأْخُذُواْ أَسْلِحَتَهُمْ فَإِذَا سَجَدُواْ فَلْيَكُونُواْ مِن وَرَآئِكُمْ وَلْتَأْتِ طَآئِفَةٌ أُخْرَى لَمْ يُصَلُّواْ فَلْيُصَلُّواْ مَعَكَ وَلْيَأْخُذُواْ حِذْرَهُمْ وَأَسْلِحَتَهُمْ وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ وَأَمْتِعَتِكُمْ فَيَمِيلُونَ عَلَيْكُم مَّيْلَةً وَاحِدَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِن كَانَ بِكُمْ أَذًى مِّن مَّطَرٍ أَوْ كُنتُم مَّرْضَى أَن تَضَعُواْ أَسْلِحَتَكُمْ وَخُذُواْ حِذْرَكُمْ إِنَّ اللّهَ أَعَدَّ لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُّهِينًا
Edip Yüksel: Sen içlerinde olup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir grup sizi korumak için yanınızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın. Namaza duranlar secdeye vardıklarında arkanızda bulunsunlar. Sonra namaz kılmamış olan grup gelsin ve seninle birlikte namaza dursunlar, (namazı bitirmiş olan grup ise) silahlarını alıp nöbet tutsunlar. inkarcılar, silahlarınız ve eşyanız hakkında dikkatsiz davranmanızı ve böylece sizi ani bir baskınla bozguna uğratmayı umarlar. Yağmur ve hastalık gibi özürlerden ötürü silahlarınızı bırakmanızda bir sakınca yok. Ancak alarmda olun. ALLAH kafirlere alçaltıcı bir azap hazırlıyor.
فَإِذَا قَضَيْتُمُ الصَّلاَةَ فَاذْكُرُواْ اللّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِكُمْ فَإِذَا اطْمَأْنَنتُمْ فَأَقِيمُواْ الصَّلاَةَ إِنَّ الصَّلاَةَ كَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ كِتَابًا مَّوْقُوتًا
Edip Yüksel: Namazı bitirdiğiniz zaman ayakta, oturarak ve uzanarak ALLAH'ı anın. Güvene kavuştuğunuzda namazı gözetiniz. Namaz, inananlar üzerine belirli vakitlerde farz kılınmıştır.
Senin verdiğin ayeti kerime anlamı böyle olmadığını hadis inkarcısı Edip yukselden gore biliyoruz...
(Nisa suresi 101-102-103. ayetler) (4:101-102-103)
• ** مَا ضَلَّ صَاحِبُكُمْ وَمَا غَوَى
Edip Yüksel: Arkadaşınız (muhafazid) ne sapmıştır, ne de azmıştır.
وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَى
Gültekin Onan: O, hevadan (kendi istek, düşünce ve tutkularına göre) konuşmaz.
إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَى
Gültekin Onan: O (söyledikleri), yalnızca vahyolunmakta olan bir vahiydir.
(Necm suresi 2-3-4)
---
-burdan anlıyoruz ki Resullullahın kelamı Hadisi sunnetleri kendisinden değil Allah tarafındandir .
Allah sizlere hidayet etsin... -
-
1.
0Süslü konuşarak, ayetlerin Arapçasını getirerek beni manipüle edebileceğini sanıyorsan yanılıyorsun. Diyelim ki söylediklerini kabul ettim eyvallah. Peki bugün senin hadis diye bildiğin şeylerin, muhafazid peygambere ait olduğuna dair bir delilin var mı ?
-
1.
-
1.
-
14.
0Sokratesin vs felsefecilerin falan düşünceleri yazıları günümüze kadar ulaşmışken( felsefe dersinde bunları tartışıyoruz(bu arkadaşların düşüncelerini)) peygamberimizin hadislerinin ulaşmasıda mümkündür. Kesinlikle hepsi kelimesi kelimesi kelimesine doğrudur demiyorum. Ama biz bunlardan işte doğruluğundan en az şüphe ettiklerimize inanıyoruz. Sonuçta hadisleri dinimizin temeli değildir. Hadisleri kutsalımızda değildir. Sadece bize yeri geldiğinde yardımcı olacak bilgilendirecek sözlerdir.
-
-
1.
+1Dinde şüphe olmaz. Eğer her şeyi kesin bilip Müslüman olamıyorsan, ateist olman daha iyi inan bana.
-
2.
0Dinde şüphe olmaz ne alaka, biz kitabınızdan şüphe etmeyiz. Ama hadislerin doğruluğuna körü körüne inanamayız araştırmak zorundayız.
-
-
1.
0Peki senin hadisleri kabul etmen, Allah'ın sözüne ortak koşmak olmaz mı ? Ayrıca Kurana uysa bile hadisin doğruluğundan emin olamazsın.
-
2.
0Bana şirkin tanımını yapabilir misin? Ya bas git işine kardeşim. Olmadı peygamberi kabul etmek de şirk olur senin mantığınla. Peygamberim bana namazın nasıl kılınacağını öğretmiş, peygamberimin gösterdiği gibi kılıyorum diye şirk mi oluyor. Ne kadar kıt düşünüyorsun.
Gözünün çapağını yiğiyim kulapının yağını içiyim böle konuşmayın. Böyle düşünmeyin. Sünneti hadisi yok sayarsanız nasıl müslüman olmayı düşünüyorsunuz? illa reddederek müslüöan olmayı hayal ediyotsanız. Gidin irana orda nasıl müslüman oluyorlarsa oyle müslüman olun. Orda sözde şeriat uygulanıyormuş. Sizde gidin şii olun. iran da yaşayın doğrusu iyisi güzeli buysa. Burdan bile kıyaslayabilirsin. Onlarla bizi -
3.
0Şirk: Allaha ortak koşmak.
Allaha ortak koşmak yanında, Allahın sözüne de ortak koşmak şirktir. Peygamber günümüzde olduğundan çok daha yukarlara çıkarılmıştır. Yahu hadisleri, hadislerle bile çürütebilirim kardeşim ben.
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
15.
0Bizzat Hz. muhafazid tarafından hadis yazılmasının yasakladığı, buna uymayıp hadis yazmaya devam eden Ebu Hureyrenin bu tutumundan men edilmek için cezalandırıldığı ve gözetim altında tutulduğu, hatta yalancılıkla(Hz. Ayşe tarafından yalancı, dolandırıcı olduğu söylenmiş) itham edildiği gerçeği yüzyıllar sonra ortaya çıkmış.
Kimisi peygamberin sadece belirli kişiler için hadis yazılmasını yasakladığını söylüyor, kimisi komple yasakladığını söylüyor. Bu tartışmalar da hadislerle belirleniyor yada belirlenmeye çalışılıyor. Neticede uydurma hadislerin olduğu, gerçeğin çarpıtıldığı ve bunun herkese zararının olduğu reddedilemez bir gerçek.
Gerçek mi değil mi bunu belirlemek için ilim var, gerçek olduğu söylenen hadislerden biri örneğin;
Mumsema . “Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.” (Müslim, Sahihi Müslim Kitab-ı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33) Darimi’deki hadis : “Sahabe Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi.”(Darimi, es-Sünen) El Hatib’teki hadis: “Biz hadis yazarken Hz. Peygamber yanımıza geldi ve yazdığınız şey nedir? dedi. Senden işittiğimiz hadisler (sözler) dedik. Hz. Peygamber Allah’ın kitabından başka kitap mı istiyorsunuz? Sizden evvelki milletler Allah’ın kitabı yanında başka kitaplar yazdıkları için yoldan çıktılar.” (El Hatib, Takyid, sayfa 33) Tirmizi’de: “Allah elçisinden sözlerini yazmak için izin istedik, bize izin vermedi.” (Tirmizi, es-Sünen, K. ilm, sayfa 11)
Hadislere çok takılmayın derim. Kuran herkes için yeterli. Şahsen hiçbirine kafa yormuyorum. -
16.
0Diğer peygamberlerin hadisleri varsa da onlara inen kitap orjinal halinden çıkartılmış hadislerine kim bilir ne olmuştur?
Haccı nasıl yapıcağın, abdesti nasıl alıcağın falan hadisten bilinir.
Ayrıca bu hadis inkarcılığı çok sonradan gelen bir hareket panpa. Hadislerde istanbul'un fethi, müziğin insanların kulaklarının içinde olacağı ve bunun gibi gibi tahminler tutmuştur. Hadis bilimi diye bir şey var öyle her hadis'e 'sağlam' denmez. Birden fazla dinine bağlı kişiden duyulan bir hadis incelemelerden sonra ancak "sahih" olabilir ve Kur'an'a aykırı gelen hadisler asla kabul edilmez panpa. -
-
1.
0Hemen sıcağı sıcağına sondan başlayayım çok önemli çünkü. Kurana aykırı olan hadisler kabul edilir hatta Sahih bir hadis, Kuranın bir ayetini nesh edebilir yani hükmünü kaldırabilir (sünnilere göre yani). Bak bu doğru bildiğin birinci yanlış umarım şok etkisi yaratmıştır. Sonra en baştan devam ediyorum. Onların hadislerine kim bilir ne olmuştur diyorsun ya işte aynısı muhafazid peygamber için de geçerli. Abdesti nasıl alıcağın apaçık bir şekilde Kuranda yazar. Yani sen diyorsun ki Kuran tek başına yetmez öyle mi ? O tutturulmuş dediğin hadislerin sonradan uydurma olmadığını nereden biliyorsun ? Hadis bilimi nedir kardeşim bunu sen biliyor musun ? Sadece sana hadis bilimi var diyorlar yutturmak için. Kesin ispat istiyorum ben. Bul, göster, inanayım.
-
2.
0Kurana aykırı hadisin sahih kabul edildiği hatta kuranın ayetini nesh edebileceğini söyleyen birisi kafir olur direk çünkü kuran ayetlerinin birini inkar etmek demek kuran'a inanmamak demektir zaten. kuran her zaman geçerlidir hadisler doğru veya yanlış olabilir. Hadisin Kuran'ı nesh ettiği diye bi olay yoktur. Örnek ver, bende kanıt istiyorum.
Kuran tek başına yetmez demiyorum, zaten hadis peygamber efendimizin sözleri ve yaptıkları olduğu için Kuran'ın uygulanmış halidir.
Hadis bilmi mekke üniversitesi gibi islami üniversitelerde öğretilen bir şeydir yani var olup olmadığını tartışmak saçma olur. bir hadisi aynı veya benzeri bir şekilde kaç farklı kişi aktardığını, aktaranların dinle arası nasıldı, bu adam yalan söyleyebilir mi vs. vs. gibi şeylerle ilgilenir. Bir hadisin sahih kabul edilmesi öyle kolay bi şey değil. islam'ın ilk zamanlarından beri hep Kuran ve hadis birlikte kullanılmıştır dediğim gibi bu hadis inkarcılığı sonradan gelen bir hareket. Yani onca zamandan beri kimse doğru müslüman olmamış mı? -
-
1.
0Internette Nesh yazarsan kanitlari gorursun.
Peygamberin uyguladigi her sey sunnet olmaz. Atiyorum namazi 4 rekat kiliyorsa oyle istedigi icindir bu bizi baglamaz. Allah bu konuda kendk kitabinda en az iki rekat olmasi gerektigini belirtmistir ve sonrasi bize kalmistir.
Bunu kendi fikirlerimle curutmek yerine sana sahihlerden celiskili hadisler gostersem kabul eder misin ? -
2.
0Nesh denilen şey ayetlerin geçerliliğini yitirmesi değildir. örnek olarak alkol ile ilgili ilk ayet indiğinde daha alkol günah diye bir ayet yoktu ilk ayette alkolün zararlı olduğu içinde biraz fayda daha çok zarar olduğu inmiştir sonra namazı ayık kafayla kılın emri inmiştir bundan sonra alkolün günah olduğu ve içilmesinin yasaklanması açıklanmıştır.
Yani bu durumda alkol içmeyin ayeti indiği için 'namaz kılarken ayık olun' ayeti geçerliliğini yitirmemiştir. alkol dinimizde yasak ama diyelim içtin insanız sonuçta günah işledik ve namaz vakti geldi bu durumda "ayık kafayla kılın" ayeti hala geçerlidir. Nesh denilen şey budur panpa. -
3.
0Soylediklerinin, nesh olayiyla alakasi yok. Tahminimce iyi niyetlisin ama iyi niyetin seni kor etmesin. Nesh olayini iyice arastir.
diğerleri 1 -
1.
-
1.
- 17.
-
-
1.
+1 -1Cübbeliyle cevap verme bana aklın varsa. Artık bu adamı yerden yere vurmamın 1001 yolu var beni o seviyeye indirme. Yukarda bir soru sordum. Hadisler ne kadar güvenilir diye. Madem güvenilir olduğunu savunuyosun ve cübbelinin öğrencisisin bana cevabı sen ver o zaman. Bekliyorum ?
-
-
1.
0Aklım olduğu iddiasında değilim. Cübbelinin öğrencisi de değilim. Bilgisinin benden çok olduğu düşüncesinden, bir de videoda meselenin etraflıca açıklanmış olmasından hareketle linki attım. Söylenenin mutlaka doğru olduğunu da savunmuyorum ama dikkate değer şeyler söyleniyor. Adamı yerden yere vurabilecek olman, -ki bundan emin değilim- bu konuda senin mutlak haklı olduğun anldıbına gelmez. Konuya özgü deliller üzerine tartışma yapılması gerekir.
-
2.
+1Her şeyi bir kenara bırak. Aklın yok mu ?
-
3.
0Kur'an bir bütündür. Ayetlerin nuzül sebepleri, peygamberin her olayda nasıl ve hangi ayeti esas alıp hareket ettiğinin anlaşılması gerekir. Aksi halde, birbirinden çok farklı şekilde hareket etmeyi öğütlyen ayetler Kur'an içinden çekilebilir. Hangi ayetin hangi duruma denk geldiği ancak peygamberin uygulamasıyla tespit edilebilir. Uzunca süre hadislerin yazılmamasının sebebi Hz. muhafazid'in bu yolda açıkça emir vermiş bulunmamasındandır. Sahabe bid'at mı ortaya çıkarırız korkusuyla hadislerin ortadan kalkmasına ihtimali ortaya çıkıncaya kadar yazıya geçirmeden uzak durmuştur. Bunun yanında yazılı kaynağın bilhassa uzak coğrafyalara tahrif edilmiş şekilde ulaşmasından çekinilmiştir. Sahabenin güvendiği belli bir sayıda ve birbirini denetleyen insan toplulukları vasıtasıyla hadislerin aktarılması usulü benimsenmiştir. Bunun sebebi Kur'an ın Allah tarafından korunacağına dair ayet olması, hadislerle ilgili ise böyle bir deyim yerindeyse garantinin olmamasıdır. Sahabe hadislerin yanlış yorumlanmasından, tahrif edilmesinden çekindiği için uzunca bir süre -kaybolma ihitmali ortaya çıkıncaya kadar- hadisler yazıya geçirilmemiştir. Bu arada Kur'an ının emirlerine aykırı hadisler ayıklanmıştır, ayıklanmalıdır. ama bu arızi durum toptan bir hadis inkarcılığını gerektirmez.
-
4.
0Aklımda bunu diyo
-
5.
+1Buna da cevap vereceğim ama önce şu sorduğuma cevap ver. Aklın yok mu ?
-
6.
0Aklın var mı sorusu, deli olup olmadığımı sorgulamak içinse toplumda makul kabul edilen biriyim. Yok eğer, bir zihni problemin üstesinden gelebilecek yeterlilikte akli kabiliyete sahip misin diyosan, o bahsedilen problemin muhtevasına göre değişir. Hadislerle ilgili bu meseleler de kolay konular olmadığından, daha basitçe aklımın bu meseleyi tamamıyle kavrama kabiliyetine sahip olup olmadığı konusunda çekincem olduğundan sana açık bir evet cevabı veremiyorum
-
7.
+1Cübbeliye aklını teslim etmiş bir köleden başka bir şey değilsin. Dünyada saygı duymayacağım yegane insan, salak insandır. Seninle vakit harcamam.
-
8.
0Bu bir cevap değil daha çok hakaret gibi gözüküyor arkadaşım. Bana kalırsa yazdıklarımda iyi bir tartışma için yeterince malzeme vardı. Sen bilirsin.
-
9.
+1Bak basmıyor herhalde. Sana diyorum ki istediğin hadisi getir, ispatla peygamberin söylediğini. inanıcam. Bana uzun uzun saçma paragraflarla hikayeler anlatma. Çoğu kopyala-yapıştır zaten. De ki şu hadis şu delile dayanarak peygamberin sözüdür. De hadi
-
10.
0Kur'an ın Allah sözü olduğunu da ispatlayamam islamdan vaz mı geçeceksin? Hadisleri tamamıyla inkar edersen peygamberden geriye ne kalıyo? Arazisni mi bölüşcez? Ayrıca sahih bir hadisin hangi silsileyle aktarıldığı, bu aktaran kimselerin ne kadar güvenilir olduğu ve bir kaç güvenilir kanaldan aynı hadisin rivayet edilmiş olması gereklilikleri vardır. Yani sahih hadisleri derleyen kimselere göre bunlar ispat edilmiş hadislerdir.
-
11.
+1Onlar nerden biliyor ? Yalan söylemediklerini nerden biliyorsun ? Kuranın Allah sözü olduğunu ispatlayabiliyorum ben.
-
12.
0Mutlak bir ispattan söz edemezsin sen de o yolda bir kanaat oluşturan deliller yekünü vardır. aksi halde o ispatın sayesinde, dünyada müslüman dışında bişey kalmazdı. Demem o ki yerçekimini ispat gibi bişey olayın doğasına aykırıdır.
-
13.
+1Uykum var abisi 7de kalkıcam aq. 3 gecedir şurda inanç konuşmaktan uyuyamıyorum. Senin gibi mantıksızlarla uğraşıyorum her gün. Yoruldum. Ne haliniz varsa görün.
-
14.
-1Müsademei efkardan barikai hakikat doğar delikanlı öyle deme. iyi geceler.
-
15.
-1Btün yazılanlar kendi eserimiz copy paste yok. Paragraflar ne uzun ne saçma aslan parçası
diğerleri 13 -
1.
-
1.
-
18.
0sayısal düzen olmayan bir kitap mı varmış aq? her kitaptan sayısal düzen çıkarabilirsin. uğraşman gerekir
-
-
1.
0basit bir düzen değil güzel kardeşim. insan üstü bir şey olmasa zaten söylemem
-
2.
0söylersin. uğraşmamışsındır. kuran üzerine yoğunlaştığın için hep ondan bişeyler bulursun
-
-
1.
+1Nerden biliyosun söyliyceğimi ?
19.org/tr/19-kodu
Bak bakalım hangi insan yazabilir bunu ? -
2.
0tahmin ettim ondokuzcu olduğunu. okumadım. hangi insan mı yazabilir? hz muhafazidin arkadaşları mesela
-
3.
+1Okumadığın çok belli. Söylediklerimi dikkate almayacaksan yani yobazlık yapacaksan hiç tartışmayalım. 600lü yıllarda muhafazidin arkadaşları mükemmel bir sayısal düzeni olan bir kitap yazıyor ve bu kitabın içine 365 kez yıl kelimesi, 12 kez ay kelimesi, dünyanın yuvarlak olduğunu yazıyorlar öyle mi ? Mantığını ayakta alkışlıyorum
-
4.
0evet okumadım. yobazlık yapmıyorum ki sana yasakladım mı 19 sitesini? kitabı yazanlar kim eline kalemi alıp? hz muhafazid veya birisi okuyor kankileri yazıyor işte. ki okudğu sıraya göre yazmamışlar bile.. değiştirmişler sıralamayı :D
1- dünyanın yuvarlak olduğu yazsa ne özelliği olur ki? ayrıca nerde yazıyor? yuvarlak dünya demek çok mu imkansız? ayın yuvarlak olduğu görünüyor tüm gök cisimlerinde yuvarlaklık ipuçları zaten belli. zaten direk yuvarlak demez çeşitli kelimelerin farklı anlamlarından çıkarımla yuvarlaklık sonucuna ulaşırsınız
12 kez ay kelimesi geçsin de mucizevi olsun. 365 kez gün geçsin de mucizevi görünsün diye yapılabilir. ki ben saymadım. olsa da etkilenmem olmasa da etkilenmem..
12 aylık takvim kullanan başka medeniyet hiç mi yokmuş
edit: gün -
5.
+1Öh artık :D Kardeş sen bildiğin inanmamaya yer arıyorsun. Yazdıklarında bırak mantığı samimiyet bile bulamıyorum. Sana ısrar etmiycem zaten okuyanlar bana hak verecektir.
-
6.
0olm adamlar kafayı bu işlerle bozmuş. kurandan nasıl tespitler çıkarırım diye gece gündüz çalışıyorlar.. ki öyle bi kitapta mutalaka özellikle hazırlanmış ilginç düzenler olması hiç şaşırtıcı gelmez bana. kuran bu iş için özellikle hazırlanmış. arapçanın üstün özellikleriyle ve kişisel yeteneklerle.. allah vergisi
daha birsürü tepsitler çıkarırlar kurandan hiç şaşırmam
kuran sözlerini sıralayan hazırlayan heyetin kasten yapmadığı şeylerin haricinde de şeyler bulurlar -
7.
+1Aynısını kendin için düşündün mü hiç ? Kurandan nasıl açıklar bulurum diye gece gündüz çalışıyosun. Kaldı ki bir şey bulamayınca, sana karşı sunulan kanıtlara saldırıyorsun. Her türlü kanıta rağmen, son söz olarak etkilenmiyorum deyip susuyorsun. itiraf ediyim, sen de beni hiç şaşırtmıyorsun.
-
8.
0kuran beni etkileyemediği için açık. hani ileri sürülen birşeye sözlü açıklamalı tepki verememek etkilendim manasına gelmez. etkilendiğim an cehennemden korkup itaat etmem gerekir. öyle bi etkisi niye yok? açık var.
kurandan açık bulmak için gecemi gündüzümü falan vermedim. o amaçla bi çalışmam olmadı ki. veremem de başka işlerim var. hayati önemde işlerim var. o işlerele uğraşıp önemli meselelerimi riske atmaya cesaretim yok -
9.
+1Öncelikle cehennemden korktuğum için değil, tersi ispatlanamadığı ve doğruluğunu bildiğim için Müslümanım. Neden etkisi olmadığını ben sana söyleyeyim. Senin derdin islamdaki mantık değil. Sen, günümüzdeki yobaz islamcıları görüp, islami yanlış tanıyıp, alkol ve zina gibi yasaklara uymak istemeyip, sadece tahammülsüz olduğun için etkilenmene izin vermiyorsun.
-
10.
0yobaz islamcılarla alakası yok. kurana uymazsam cehenneme mi giderim? ispatla. buna gelince imtihanın ne manası kalırdı diyonuz aq. kuranı da göstermeseydi o zaman
-
11.
+1Genelleme yapma bak benim söylemediğim şeyleri söylemişim gibi gösteriyorsun. Kurana uymazsan, Allahı kabul etmiyorsun demektir. Allahın bilgisi sana geldiği halde kabul etmediğin için cehenneme gidersin. Ben cehenneme gitmiycem demedim, sadece cehennemden korktuğum için Müslüman değilim dedim.
-
12.
0sen benim neden kurana uymadığımı kafandan uydurup yazmışsın oraya. ben de cehenneme inanmadığım için yazdım. yobazlarla alakası yok dedim.
allahın bilgisi bana gelmedi. cehennem bilgisi bana gelmedi. matematiksel şeyler olan bir kitapta cehennem vaatlerinin olması da cehenneme dair bana ip ucu vermiyor. bilgi demeye layık değil yani. -
13.
+1Ne ara dedim sen Kurana uymuyorsun diye ? Ya ne kadar çarpıtıyorsun söylediklerimi. Bilgi demeye layık değil demek ? Falanca bilim adamı bu böyledir dese hiç sorgulamadan inanıyorsun. Marsta su bulundu diyorlar hemen seviniyorsun. Onlar bilgi ama di mi ? Peki nerden biliyorsun ? Gözünle gördün mü ? işine gelen bilgi gelmeyen değil.
-
14.
0pardon soru olarak değil ama önerme yapmışsın. neden etkisi olmadığını ben sana söyleyeyim senin derdin islamdaki mantık değil sen günümüzdeki yobaz islamcıları görüp islami yanlış tanıyıp alkol ve zina gibi yasaklara uymak istemeyip sadece tahammülsüz olduğun için etkilenmene izin vermiyorsun bunları sen yazdın. o önermeyle alakalı.
bişey inandırıcıysa işime otomatikman gelir. bilim adamlarına sorgulamadan inandığımı nerden çıkardın? bakalım işime geliyor mu sorgulayayım.. aklın yaptığı iş değil mi. bilgi ama inandırıcı olmadığı için benim kategorimde bilgi değil. yanlış haber -
15.
+1Rica etsem sana başta attığım linke tamamen bakar mısın ? Hepsini okumanı istiyorum ama lütfen. Ondan sonra tartışalım.
-
16.
0ben onun sadece birkaç videosunu izledim. okuyacam zaten daha detaylı. mesela tevbe suresinin son iki ayeti falan diyolar o nedir araştırmadım. okusam açıklama getiremesem gene sonuç değişmez hani. alakasız şeyler çünkü. ikna edip itaat ettirici bi özelliği yok. 19 mu var? 19 var. he iyi güzel hesaplamışsınbay bay bu kadar yani
-
17.
+1Bir kaç videosunu izlemen onun yanlış söylediğini ispatlamaz. Herkesin yanlış düşünceleri olabilir kaldı ki ben de tamamen kefilim demedim. Doğrularını kabul ediyorum. Attığım linke bakarsan seni de ikna edeceğini düşünüyorum. Ama lütfen objektif bak.
-
18.
0neye ikna olacağım 19 sayısıyla bağlantı kumana mı iman edeyim? kuranda 19 mucizesi var. ok. iman ettim noldu?
-
19.
+1Doğru yolu buldun. Bana bi yararın olmadı. Kendini yanlıştan kurtardın.
-
20.
+1Kendi mushafı var zaten.
-
21.
0kuranda 19 sayısıyla bağlantılı şeyler vaaaar. oleeey. bunu tespit ettik. başım göğe erdi
-
22.
0buldum http://quranix.org/1#1
-
23.
+1Kuranda 19 sayısıyla bağlantılı şeyler olması değil olay. Kuranda insanüstü bir düzen olup, bunun tanrının varlığına delil olması.
-
24.
0ilk defa bakıyorum. bara'e suresini 127 ayet yapmış. diyanetin mealinde 129 ayet. o son iki kısım nereye gitti?
-
25.
0tanrı 19 sayısıyla bağlantılı kuran düzenini birinin aklına sokmuş.. bundan sonra ne sonuç çıkabilir ki? sokmuş ne olmuş.?
-
26.
+1Tahminimce Bara'e suresini baktigin site eklememistir. Daha once boyle bir elestiri duymadim. Incelenmesj gerekir.
19 mucizesinden, Kuranda 74. surede soz edilir. Peki bu mucize hangi yil kesfedilmistir biliyor musun ? 1974 yilinda yani 19-74. Tanrinin varligina ispat iste hepsinj dusununce.
diğerleri 24 -
1.
-
1.
-
19.
+1 -1Hz. Musa ya yada Hz isa ya inmiş kitaplar bozulmuşken başka peygamberlerin hadislerinden bahsedilebilir mi?
-
-
1.
0Anlamadım ? Yani hadisleri kabul ediyor musun etmiyor musun ?
-
2.
0Diyorum ki hadis denen sözlerin kimisi peygamberimiz ağzından belki çıkmamış olsa da bu sözlerin doğruluk payı bence oldukça fazla. Ve bu sözlere etc itibar ettiğimde kaybedeceğim bir şey yok zaten genel olarak iyi ameli tavsiye eder. Herhangi bi hadisinde içki iç karı gib etc şeylerden bahseder mi?
Bu çerçevede düşündüğünde bir başka insan tarafından uydurulmuş sözler net bi şekilde anlaşılır. -
-
1.
+1Yani diyorsun ki hadisler islama ters düşmez, islama yardımcıdır. Doğru mu anladım ? Eğer öyleyse sana kötü haberlerim var.
-
2.
0Abicim "islama yardımcı" ne demek? Yada islama ters düşmesi nedemek? Örnek "Kıyamet 1000 yıl sonra kopacak" denmiş adamın biri çıkmış diyor ki bu hadistir. 1 islamla ters düşer. Allahtan başka bilen yok kıyamet vaktini. 2.si hadis değildir. Apaçık yalan olduğu ortada olan bir bilgiye de hadis diyemeyiz. ( Doğruluğu bir noktada tartışılır diğer hadisler için) onu da kanyağı etc araştırır o şekilde kanaat edersin doğru olup olmadığına.
-
3.
0Yavrucum hadislerin yazıldığı döneme bir bakar mısın ? Emeviler dönemi islamdan ne kadar uzak farkediceksin. Hadisler, muhafazidden 300-400 sene sonra yazılmaya başlıyor. Kaldı ki sahih hadisler arasında bile Kuranla ve birbiriyle çelişen çok var. ispatlamamı ister misin ?
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
20.
-1e namazı nasıl kılacaksın pnp?
-
-
1.
+1Kuranda bu konuda yeteri kadar açıklama var kardeşim
-
- 1.
-
2.
+1Kamer -17: ‘’Andolsun biz, Kuran'ı öğüt almak için kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mudur?’’
Kamer-22: ‘’Yemin olsun ki, biz, Kuran'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?’’
Nahl-89: ‘’Gün olur, her ümmet için kendi aleyhlerine, kendi içlerinden bir tanık çıkarırız. Seni de şu insanlar hakkında tanık olarak getireceğiz. Sana bu kitabı indirdik ki her şey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz, bir rahmet, Müslümanlara da bir müjde olsun.’’
Nisa-174: ‘’Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, her şeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik.’’
Nisa-175: ‘’Allah, kendisine inanıp sarılanları, kendisinden bir rahmetin ve lütfun içine sokacak ve onları kendisine ulaşan dosdoğru bir yola kılavuzlayacaktır.’’
isra-89: ‘’Yemin olsun, biz bu Kuran'da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.’’
Kehf-54: ‘’Yemin olsun biz, bu Kuran'da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. insan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.’’ -
3.
0Verdiğin açıklamalar namazın nasıl kılınacağını göstermiyor pamp.
-
4.
+1Yanlış yoruma baktığın için olabilir mi ? :D Aşağı bak.
-
5.
0sünnete bakıp kılacan, hadise değil.
-
6.
+1Ohohohoho :D Sünneti nerden bilecen kardeş ?
-
7.
+2Namaz o dönemde bilinen bir ibadetti zaten. Mesela bugün ben bir kitap yazsam ve geceleri futbol oynayın desem futbolun nasıl oynanacağına dair bir şeyler yazmasam bile futbol oynayabilirsiniz. Namazın tarihini araştırmadan gelip de sözlükte din hakkında münazaraya girmeyin. Sonra yamulursunuz.
diğerleri 5 -
2.
-1namazla ilgili? atsana ayetleri, hareketleri, duaları,
-
-
1.
0Sana birazdan dönücem kardeşim diğerlerine cevap vereyim onlar daha kısa.
-
2.
0Rekat SayısıTümünü Göster
Tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde kısaltılması öğütlenen namaz bir rekat olunca normal koşullarda kılınan namaz en az iki rekat olmalı ve namazda dış dünya ile irtibatı minimuma indirmeli (4:101-103). Cuma namazının sadece iki rekat olması ilginçtir. Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekat sayısına ekleme yapılamamıştır.
Mekanik Biçim
Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2:238; 3:39; 4:102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2:239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (rüku ve secde) böylece Allah’a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (3:43; 4:102; 22:26; 38:24; 48:29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2:239).
Okuma
Namazda okuduğumuz duanın anldıbını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4:43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23:2). ihtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allah’ın herhangi bir ismini (sıfatını) zikredebiliriz (17:111). Namazda Allah’tan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6:162; 20:14; 29:45). Namazda Allah’ı anmalı, övmeli, yüceltmeli, tesbih etmeli ve sadece O’ndan yardım istemeli (1:1-7; 20:14; 17:111; 29:45; 2:45). Fatiha suresi baştan sona Allah’ı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur (62:9-11; 4:101-103). Namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır (17:110). Toplu namaz kılınırsa, namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli (7:204; 17:110).
Cuma Namazı
Kadın-erkek tüm gerçeği onaylayanlar haftada bir Cuma (toplantı) günü öğle namazına açık bir duyuru ile çağrılır ve namazı erkek veya kadın bir müslümanın önderliğinde topluca gözettikten sonra herkes tekrar işine döner (62:9-11). Duyuru Allah’ı anmaya bir çağrı olup başka isimler zikredilmez (72:18-20). Hutbe namazın bir parçası olmayıp toplantıdan yararlanılarak yapılan bazı hatırlatmalar ve güzel öğütlerden ibarettir. Mescitler (camiler) sadece Allah’a özgülenmeli. Allah’ın ismi bir levhaya asılmışsa O’nun ismi yanında hiçbir ismi özellikle yerleştirmemeli (72:18-20). Mescitler topluma açık yerler oldukları için mescitlere gidenler temiz ve güzel giyinmeli. (7:31).
Cenaze namazı olarak bilinen dua, bir namaz değil aslında. Dileğe bağlı bir duadır. Allah’a ortak koşmadan ölmüş olanları hayırla anıp geride kalmış yakınlarına destek verme amacını güder (9:84).
Vakitler
Gecenin gündüzün iki ucuna yakın bölümlerinde gözetilmesi gereken Sabah (Fecr: 24:58; 11:114) ve Akşam namazlarıyla (işa: 24:58; 17:78; 11:114; 38:32) güneşin sabah ile akşam arasında olduğu, yani öğle vaktinde kılınan Orta (Vusta: 2:238) namazı olmak üzere üç vakit namaz mevcuttur.
Kuran’da sadece üç namazın ismi geçer. Bir başka deyişle, “salat” (namaz) kelimesi, zaman bildiren üç tanımlayıcı kelime ile birlikte anılır.
Salat-el Fecri-SABAH NAMAZI (24:58; 11:114).
Salat-el işa’-AKŞAM NAMAZI (24:58; 17:78; 11:114; 38:32)
Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ (2:238)
Namaz Sonrası
Namazları oruç gibi kazaya bırakmak diye birşey olmayıp belli vakitlerde yerine getirilmeli (4:103). Namazdan sonra Allah’ı anmaya ve zikretmeye devam etmeli (4:103). -
3.
+1 -1Sadece Kur'anda yer alan bilgilerden hareketle bu açıklamalara ulaşmak hele bildiğimiz usulde namaz kılınacağını tespit etmek çok güç.
-
4.
+2 -2Kardeşim rica etsem saçmalamaz mısın ? Kurana bakmıycam da nereye bakıcam. Dinin tek kaynağı Kurandır. Sence Allah, Kuranı yetersiz mi yarattı ? Namazın nasıl kılınıcağını düşünemedi mi ? Biraz mantık lütfen.
-
5.
+2 -1Kardeş senin mantıkda peygambere gerek yok, kitap pat diye düşerdi bi rehberin anlatımına ihtiyaç olmasaydı. Ancak Allah açıkça anlaşılması için bir peygamber vasıtasıyla göndermiş, neyin nasıl uygulanacağı o surette belirtilmiş. Peygambere de bakacaksın.
-
6.
+2Peygambere gerek yok demiyorum ki. Yazımın kendisinde de söyledim Hadis inkar etmek, peygamberi inkar etmek değildir diye. Ben güvenilemeyeceğini söyledim. Şuan hiç bir hadisin peygamber sözü olduğunu ispatlayamazsın bana. ispatlarsan tövbe edip inanıcam.
-
7.
-1Kur'an ın Allah sözü olduğunu da ispatlayamam islamdan vaz mı geçeceksin? Hadisleri tamamıyla inkar edersen peygamberden geriye ne kalıyo? Arazisni mi bölüşcez?
-
8.
+1Ben Kuranın Allah sözü olduğunu ispatlayabildiğim için konuşuyorum işte. Önce git peygamber ne demek onu öğren. Peygamber elçi demektir. Madem bu kadar peygamber meraklısısın, o zaman git Musa, Davut, Yakup peygamberlerin de hadislerini bul. Onlar da Allahın dinini yaymaya çalışmadılar mı ?
-
9.
0Doğru bir hanefi olarak peygamber meraklısıyım. Bahsettiğim net bir ispat.%100 kanıtlayamazsın. Belli bir ağırlıkta kanaat oluşur, sonrasını inanırsın. Geçmişlte yaşanmış herşey için bu böyledir. Kur'an ın indirilmesi dahil. sözlük anldıbının elçiye - o da tam değil ya senin güzel hatrın için-tekabül etmesi, vasıfsız bir temsilci olduğu anldıbına gelmez. Bulsam memnun olurum. Ki bir kısmı eski ve yeni ahitte vardır. Bildiğini umduğum üzere, günümüzde esas alındığı haliyle bu kitaplar aslında havarilerin nakillerinden ibarettir. Bizdeki gibi belirgin bir ayet hadis ayrımına gidilmez. O peygamberlerin hadislerine ulaşmak da istenen bir şeydir. Ama son ve kamil din islamdır. islamın gelmesiyle diğerlerinin hükmü kalkmıştır. o sebeple bahsettiğin peygamberlerin hadislerini tespit etmek için zor, yanıltıcı ve gereksiz bir çabaya girmem
-
10.
+1Lan olum. Bela mısın sen benim başıma ? Hakaret etmek istemiyorum zorluyorsun. Ben sana kanıtla diyorum, sen bana ''sen kanıtla' diyosun. Kanıtla aq kanıtla.
-
11.
0Yazdıklarımdan bu sonuca ulaşmayı nasıl başardın helal olsun. Benim soylediğim, geçmişte yaşamış olaylarla ilgili mutlak kanıt elde edilemeyeceğidir. Belli bir kanaat eldeki delillere dayanarak elde edilir kalanı inançtır.Bu meseleyle ilgili ceza yargılamasında ispat ve delillerle ilgili bi kaç bişey okursan zihnin açılır.
Burdaki kanıt işine gelince, hadisleri yazanlar yalan söylüyo olabilir, rivayet edenler de öyle. ama birden fazla kişinin yalan söylemesi daha düşük olasılıktır. Bu sebeple farklı coğrafyalarda yaşamış, farklı etnik kökenden gelen hadis alimlerinin biribirini doğrulaması doğruladıkları hadisle ilgili bir kuvvetli delildir. yine aktaran kimselerin güvenilirlikleri, ki bunlar sahabeden tabiinden ve tebei tabiindendir genel olarak islam üzere yetişmiş yalan söylemeyi hele peygambere iftira atmayı büyük bir suç addeden kimselerdir. hadisler bunlardan gelen bir kaç kanalın birbirini doğrulamasıyla sahih kabul edilir. Bu da bir delildir. Bunun yanında Kuran ayetleri bellidri bunlarla uyumsuz bir hadis de doğru kabul edilmez. Böylece hadislerin güvenliğinin sağlanmasında bir isnad daha elde edilir. Demek istediğim sahih hadisler senin dediğin gibi tamamen kaynak olmaktan uzak hayal ve yalan mahsulü sözler değildir. Ayıklanıp üzerinde düşünülmesi gerekir ama asla toptan bir retçiliğe konu olamazlar. -
12.
+1Sana sahih hadislerin Kuranla ve birbiriyle celistigini ispatlarsam ne dersin ?
-
13.
0Namazda okudugumuz duanın anldıbını bilmeliyiz 4: 43 demişsin öyle bir ayet yok uydurdun galiba hepsini tek tek kontrol edemem dostum hadislere iman edilebileceğini düşünüyorum mesela tebessüm etmek sadakadır hadisi doğrudur din hakkında önemli hükümler kurana göre verilmeli hadisler zaten kuranla çelişmez çelişiyosa hadis değildir
-
14.
04-43: inananlar! Sarhoşken, ne dediğinizi bilinceye kadar, yolcu olanlar hariç cinsel ilişkiden sonra yıkanıncaya kadar namaza durmayın. Hasta veya yolcu iseniz, yahut biriniz tuvaletten gelmişse, yahut kadınlarla cinsel ilişkiye girmiş olup da su bulamamışsanız, temiz ve kuru bir toprağa dokunup yüzünüze ve ellerinize sürerek teyemmüm edin. ALLAH Affeder, Bağışlar. Buradaki ne dediğinizi bilene kadar demesi sadece sarhoşluk için değildir. Zaten alkolun yasak olması, kendimizde olmamızı engellemesidir. Ha alkol içip Türkçe ne dediğini bilememişsin ha ayık kafayla Arapça ne dediğini bilememişsin fark yok.
Kurana uyuyor diye illa gerçek diyemezsin ki. Kesin ispatı yok çünkü. Mesela adam inanılsın diye bir sürü Kurana uyan hadis yazar ama aralarında Kurana uymayanları da yutturur. Hem gülmek sadakadır diyorsun. Gülmek güzel bir şey eyvallah. Sadaka olduğuna kim karar veriyor ? Bak yanlış anlama gülmeyi eleştirmiyorum. Hatta bu sadaka kelimesinin de mecazi olduğunu anlıyorum ama Allahın kitabında yazmayan bir hükmü mecazi olarak bile kullanamazsın. Allahın kitabına ortak koşmak kimin haddine ?
diğerleri 12 -
1.
-
3.
-1Sallama
diğerleri 1 -
1.
başlık yok! burası bom boş!