-
1.
+12bu yuzden Caner taslaman adamdır...
29 ne la öyle... -
2.
+10Harbi harbi emek var ve baktıklarım. Doğru noktalara değinilmiş helal olsun.
-
-
1.
0Eyvallah dostum;)
-
1.
-
3.
+9 -21. Hadislerin hepsine güvenilmez doğru kaynaklar araştırılır
Ki zaten Kuranda da geçer tek ve yegane güvenilir kaynak Kurandir
2 . önce bi düşün onyargili davranma dinine inancına lafim yok senin seçimin iraden
3. Sekizinci maddede Kuran in yedi farkli okunuşu 7 farklı Kuran olduğu anlamina gelmez onu bi araştır
Mesela türkçe de düşüneceğim kelimesi tek şekilde yazılır ama okurken düşüncem düşünecem düşüneceğim gibi farkli sekillerde okunur
istersen pm atabilirsin merak ettiğin birşey anlamadığın birşey var yobaz falanda değilim anlayışla karşılarım herşeyini -
-
1.
+1Adam zaten 1. Maddeyi açıklamış. Güvenmeyin diyor.
2 madde için editi oku ve sen önyargılı davranma. islama sorgulayan herkes gayrimüslim değildir
3 belki ancak kutsal kitaplar her tarafa çekilememesi için kesin olmalı -
-
1.
+1araştırdım şükür bu hadisler yüzünden deist olmuştum sonra bir olay yaşadım kuranı okudum müslüman oldum merak etme yeterince sorguladım her şeyi.bu hadisler çok azıydı daha neler neler var bunlarla ilgili...
-
1.
-
2.
0Anlatmaya çalıştığım farkli okunuşlar anldıbını değiştirmiyor sadece okuyus olarak ses nefes hiz gibi düşün
-
1.
-
4.
+6kardeşim bunların hepsi saçma ve yalan hadistir
-
-
1.
0hadislerin yalan olduğunu göstermek için zaten bu kardeşim
-
2.
0he tamam bro
-
3.
0dogru hadis diye bisi yok zaten ya hadisleri boyle kabul edicen yada hic kabul etmeden kaynak olarak kurani alican
-
-
1.
0aynen öyle kardeşim tek kaynak kurandır maşallah:))
-
1.
diğerleri 1 -
1.
-
5.
+3foto EDiP YÜKSELe ait
-
-
1.
0Ben de renginden dolayı öyle düşünmüştüm pampa saol
-
1.
-
6.
+2Peygamberimiz 23 yıllık Peygamberlik hayatında hiçmi birşey yapmadı hiç mi birşey söyledi? Sadece Kuranımı tebliğ etti?
(69/HÂKKA-46: (44-46) Eger o (muhafazid), Bize karsi, ona bazi sozler katmis olsaydi, Biz onu kuvvetle yakalardik, sonra onun sah damarini koparirdik.) -
7.
+2@6 kardeş ben demiyorum 6 7 tane büyük hadis kitalarinda bunlar yazıyor ac bi araştır
-
8.
+2Son olarakta Kurana uygun olmayan tüm hadisler geçersizdir. Yazdıklarının çoğu peygambere iftiradır
-
-
1.
0ULAN KAFAYI YiYECEM BEN NE DiYORUM SABAHTAN BERi AMK
-
1.
-
9.
+2peki sen hiç eline kutübü sitte alıp içini karıştırdın mı gerçekten
-
-
1.
0kuranın mealini okudum evet bu kitaplara da baktım benim de hadislere inanmamam çok zor oldu çünki peygamberime asla yalan söylemem ama bu peygamberimizin sözleri değil bunu biliyorum
-
-
1.
+1meal okumuş o bi alim
-
2.
0Şüphesiz ki bu Kur'ân, insanları en doğru ve en sağlam yola iletir ve salih amel işleyen müminlere büyük bir ecir olduğunu müjdeler.
şimdi buradan uzaklaş dostum küfür etmek istemiyorum sana
-
1.
-
1.
-
10.
+2 -143) içerisinde köpek leşleri, kadın hayız bezleri ve insan pislikleri olan kuyudan su içilebilir. ([Ebû Dâvud, Tahâret 34, (66); Tirmizî, Tahâret 49, (66); Nesâî, Miyâh 2, (1, 174))Tümünü Göster
44) Dünya bir balığın üzerindedir; bu balık, başını sallayınca dünyada depremler olur. (ibn-i Kesir)
45) Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için, bacağını açıp, baldırını gösterir. ((Buhari, K. Tefsir el-Kur’an, Sure: 68, bab: 2 K. et-Tevhid, bab: 24 / Muslim, K. el-iman, bab: 302, Hadis No: 183; Fethul Bari C. 10 , S. 116 – 117))
46) muhafazid Peygamber, nerede güzel bir kadın görse, hemen eve gelir ve zevceleriyle ihtiyacını giderirmiş. (Buhari)
47) Deniz tutması sebebiyle kusan bir kişiye -Allah tarafından- şehit sevabı yazılır. (Ebu Davud)
48) Allah, muhafazid Peygamber ile görüşmüş ve el sıkışmış. (Hanbel)
49) Ölünün dünyadaki yakınları kendisi için ağlarsa, kendisine -Allah tarafından- azap edilir. (Buhari)
50) Bir gün muhafazid Peygamber, bir Yahudi tarafından büyülenmiş ve şuursuz bir biçimde günlerce ortalıkta dolaşmış. (Buhari, Hanbel)
51) Mushaf’taki Leyl Suresi’nin 3. Ayetinde fazladan bir kelime vardır. (Buhari)
52) Yılan, karga ve akrep fasıktır. (ibn-i Mace)
53) Bir gün Aişe annemiz; kendisine namahrem iki erkeğe, bir perdenin arkasından uygulamalı olarak -cünüplükten nasıl kurtulunabileceği hususunda- gusül abdesti almayı tarif etmiş. (Buhari, Müslim)
54) muhafazid Peygamber’in on bir tane zevcesi varmış ve kendisine otuz tane erkeğin cinsel gücü -Allah tarafından- verilmiş. (Buhari, Nesai)
55) Müşriklerin yaşlıları katledilmelidir. (Tirmizi, Ebu Davud)
56) Mushaf’taki Kehf Suresi’nin 79. Ayetinde hatalı yazılan bir kelime vardır. (Buhari)
57) Bir gün Aişe annemiz; kendisine misafir olan namahrem bir erkeğe, ertesi sabah, elbisesine bulaşan menileri nasıl temizlemesi gerektiğini -sözlü olarak- tarif etmiş. (Müslim)
58) muhafazid Peygamber vefat etmeden önce kendisine, dünyadaki bütün kadınlarla evlenebilmek -Allah tarafından- helâl kılınmış. (Nesai, Tirmizi)
59) Fare, israiloğulları’nın kaybolan bir ümmetidir. (Müslim)
60) Horoz öterse, Melek görmüş demektir; merkep anırırsa, şeytan görmüş demektir. (Müslim)
61) Şair şeytandır. (Müslim)
62) Mehdi, Meryemoğlu isa’nın ta kendisidir. (ibn-i Mace)
63) Sarı renkli elbise giymek günahtır. (Müslim, Nesai, Ebu Davud)
64) Namaz kılan bir erkeğin önünden eşek, kara köpek veya kadın geçerse, namazı bozulur. (Buhari, Hanbel)
65) Zina suçu sabit olan dul ya da evli bir kişi, göbeğine kadar toprağa diri diri gömülmeli ve taşlanarak hunharca katledilmelidir. (Buhari, Müslim, Nesai, Tirmizi, Ebu Davud, ibn-i Mace, Muvatta, Hanbel)
66) Erkeğe zevcesini neden dövdüğü sorulmaz. (Ebu Davud)
67) Din Günü’nde bütün Peygamberler -korku içerisinde- canlarının derdinde iken, sadece muhafazid Peygamber ümmetini düşünecek. (Buhari)
68) Savaşta çocukların ve kadınların katledilmesinde bir sakınca yoktur. (Buhari, Ebu Davud)
69) muhafazid Peygamber; zevcelerinin hayız dönemlerinde mübaşerette bulunmak isterse, onlara izar (bir çeşit örtü) giymelerini emreder ve sonra da sine ve göğüslerine iltizamda (temasta) bulunurmuş. (Nesai)
70) Deve şeytandır. (Tirmizi, Ebu Davud)
71) Bir gün muhafazid Peygamber’in bir zevcesi bir cariyesini azat edip, durumu muhafazid Peygamber’e izah edince, muhafazid Peygamber kendisine şöyle demiş: Neden azat ettin ki? Keşke dayılarına verseydin; böylelikle senin için daha hayırlı olurdu. (Buhari, Müslim, Ebu Davud)
72) Tasvirciler cehennemliktir. (Buhari, Tirmizi, Ebu Davud)
73) Cuma namazı; köle, kadın, çocuk ve hastalara vacip değildir. (Ebu Davud)
74) Saban veya ziraat aleti olan eve Allah mutlaka zillet sokar. (Buhari)
75) Kıyamet Günü’nde hesaba çekilecek bir kişi, mutlaka helâk olmuş demektir. (Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud)
76) Karga, çaylak, akrep, sıçan ve yırtıcı köpek fasıktır; binaenaleyh katledilmelidir. (Buhari, Müslim, Nesai, Tirmizi, Muvatta)
77) muhafazid Peygamber oruçluyken, zevceleri ile mübaşerette bulunurmuş. (Buhari, Müslim, Ebu Davud, Muvatta)
78) Kadın parmağı kesen bir kişi; bir parmak için on deve, iki parmak için yirmi deve, üç parmak için otuz deve, dört parmak için yirmi (20) deve fidye vermelidir. (Muvatta, Hanbel)
79) muhafazid Peygamber’in izni ile ihramdan çıkan bazı Sahabeler, zekerlerinden (erkeklik organlarından) meni damlaya damlaya Mina’da bulunan zevcelerine yönelmiş. (Buhari, Müslim)
80) Kişi, bekâr olan cariyesinin, kölesinin ve ücretlisinin avret yerlerine bakabilir. (Ebu Davud)
81) Öldüğünde muhafazid Peygamber’in zırhı, birkaç kilo arpa karşılığında bir Yahudinin yanında rehin duruyormuş. (Buhari, Hanbel)
82) içerisinde köpek ve suret bulunan eve Melekler girmez. (Buhari)
83) Eti bıçakla keserek yemek, harama yakın yasaktır. (Ebu Davud)
84) Güzel kadının yüzüne veya yeşilliğe bakmak görmeyi artırır. (Ebu Nuaym)
85) Kim bir hadis söyler de, onun yanında aksırılırsa, o hadis haktır. (Taberâni)
86) Sözün en doğrusu, yanında hapşurulandır. (Taberâni)
87) Örümcek şeytandır ama Allah onun şeklini değiştirmiştir; binaenaleyh katledilmelidir. (Suyuti)
88) Kimin çocuğu olur da, bereket talebiyle ona “muhafazid” ismini verirse, kendisi de çocuk da cennetliktir. (ibn Bukeyr)
89) Yiyecek ya da içecek kabına sinek düşer de bir kanadı içine banarsa eğer, diğer kanadı da bandırılmalıdır zira onun bir kanadında hastalık, diğerinde şifa vardır. (Buhari, Nesai, Ebu Davud, ibn-i Mace)
90) Cinsel ilişki anında kadınla pek fazla konuşulmamalıdır zira bu, dilsizlik ve kekelemeye neden olur. (ibn Asâkir)
91) Cinsel organa bakmak körlüğe neden olur. (ibn Asâkir)
92) Kocasının vücudu irinle kaplı olsa da kadın tüm irini diliyle yalayarak temizlese, yine de kocasının hakkını ödemiş olmaz. (Hanbel)
93) Kadına yazı öğretilmemelidir; dikiş ve Nur Suresi öğretilmelidir. (ibnü’l Cevzi)
94) Cehennemde en şiddetli azaba ressamlar uğratılacak. (Buhari)
95) Dünya öküzün ve balığın üzerindedir. (Suyuti)
96) Yemekten sonra eller, dille yalanmadan ya da birisine yalatılmadan mendile silinmemelidir. (Buhari, Müslim, Ebu Davud)
97) Kadınlar arasında iyi kadın, yüz tane karga arasında alaca bir karga gibidir. (Buhari)
98) Kadın, kocası kendisinden razı olduğu hâlde ölürse cennetliktir. (Riyaz’üs)
99) muhafazid Peygamber’in döneminde mescidlere köpekler girer çıkarmış ve hatta işermiş ama Sahabeler temizlemek için işeklerin üzerine su bile dökmezmiş. (Buhari, Müslim, Ebu Davud)
100) Bir gaza dönüşü muhafazid Peygamber şu konuşmayı yapmış etrafındaki Sahabelere: …Medine’ye varınca, zevcelerinizle cinsel ilişkiye girmeye bakın. (Müslim)
101) Bir gün Musa Peygamber yıkanırken elbiselerini çıkarıp, bir taşın üzerine koymuş ama taş elbiselerini alıp kaçmış. Bunun üzerine Musa Peygamber taşı kovalamaya başlamış ve israiloğulları’ndan bir grup, O’nu bu vaziyette (anadan doğma, çırılçıplak) görmüş. Bilâhare Musa Peygamber taşı yakalamış ve altı yedi kere dövmüş. (Buhari)
102) Tek yolcu şeytandır. iki yolcu şeytandır. Üç yolcu ise cemaattir. (Tirmizi, Ebu Davud, Muvatta)
103) Bir atlı bir şeytandır. iki atlı iki şeytandır. Üç atlı bir gruptur. (Tirmizi, Ebu Davud, Muvatta)
104) Kişi hastayken ölürse, şehit olur; kabir azabından kurtulmuş olur ve sabah akşam cennetten -Allah tarafından- rızıklandırılır. (ibn-i Mace)
105) Toprağa diri diri gömülüp, katledilen bir çocuk cehennemliktir. (Ebu Davud)
106) Varise, vasiyet yoktur. (Buhari)
107) Katil de maktul de cehennemliktir. (Müslim)
108) Kalp, Allah’ın evidir. (Suyuti)
109) Kadına danışılmalı ve ne derse, tam tersi yapılmalıdır. (Suyuti) -
-
1.
0Kardeş gibleyen yok bence yorma kendini gibtiret işine bak
-
2.
+1 -1Kardeş adamsın
-
3.
0Kardeş adamsın
-
4.
0Lan bunlar bunların hadisi değil amk daha buhari veya tirmizinin kitabını okumadan gelip yorum yapma
-
-
1.
0kardeş gibtir git aç kitabı bak bunlar yazıyor amk
-
1.
diğerleri 2 -
1.
-
11.
+1Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. Zamanı ve mekanı yaratan Allah için, zaman veya mekan demek mümkün değildir.
Hadislerde geçen ifade “dehr”dir. Bütün kaynaklarda hadisin ilgili yeri, “Sizin dehre nisbet ettiğiniz olayların asıl fâili ve yaratıcısı Allah’tır; bu sebeple zamana sövmekle Allah’a hakaret etmiş olursunuz.” şeklinde açıklanmıştır.
Kardeş verdiğin hadisleri anlayabilmek için , fıkıh dahil bir kaç ilimini öğrenmen lazım yani senin benim gibi sıradan düşünen insanlar mana yı anlayamazlar. Yani kısaca onlara göre malız. Sadece 5. hadisin acıkmalası bu. Gerisini var sen düşün.
Okumak lazım. -
-
1.
-1tamam kardeşim bu yalan hadislere inanmaya devam et..
-
2.
0Kardeş , sahih sayılan hadislerin her biri Arapçadır , Türkçe hadis zaten yoktur. Yani o hadisteki zaman (dehr) zaman kavramında değil .
Kopyala yapıştır yaptım k.bakma ama suç bizim arapçayı tam manası ile çeviremeyen yazarlarda , diyanetin ta kendisinde . Aslında gördüklerimizin daha derini var ama işte bize ne dayarlarsa onu okuyup anlıyoruz.
Dehr, bizim kullandığımız, "zaman" anlamında değildir. Çünkü zaman; şimdiye, geçmişe ve geleceğe denebilir. Dehr ise, "kesintisiz devanı eden uzun zamana (âlemin ömrüne)" denir. (Tecrid-i Sarîh Terceme ve Şerhi XI, 180)
ikinci ayette işaret edilenler, öncelikle cahiliyye (islâm öncesi) devrindeki inkârcılar ve müşriklerdir. Cahiliyye devrinde, bütün hadiseler, özellikle musibetler, gece ve gündüzden ibaret olan dehre nisbet edilirdi. Bu inançtaki cahiliyye mensupları iki fırka olup, bunlardan bir fırka Allah'a inanmaz, diğeri ise her şeyi dehr'in yaptığına inanırdı. Bunlar her kötülüğü dehre nisbet ettiklerinden, Dehriyye adını almışlardır.
Câsiye sûresi yirmi dördüncü ayetindeki "ancak bizi dehr öldürür" diyenler bu gruba dahil olanlardır. ikinci fırkayı teşkil eden cahiliyye mensupları ise dehri, hâlik (yaratıcı) tanırlardı. Fakat, kötülükleri ona nisbet etmekten tenzih ederler de dehre nisbet ederlerdi. Bir de kalkıp dehre söverlerdi. Dolayısıyla bu sövme Allah'a dönmüş oluyordu. (el-Hattâbî, Meâlimü's-Sünen, Humus, 1974, V, 423)
Nitekim Hz. Peygamber (asm)'in bildirdiğine göre bir kudsî hadiste Cenâb-ı Allah şöyle buyurmuştur: "Âdem oğlu dehre söverek beni ezalandırır, halbuki ben dehr(in yaradanıy)ım. Her emir benim elimdedir. Geceyi gündüzü ben idare ederim." (Buhârî, Tefsiru Süre 45/1; Tevhid, 35; Edeb,101; Müslim, Elfâz,1,2, 5, 6; Ebû Dâvûd, Edeb,169) -
-
1.
0Tamam benim canım kardeşim içindeki iyiliği biliyorum cevabın için teşekkürler.Ama ben hayatımdaki en hassas noktamı dinimi bu saçma sapan hadislere göre belirleyemezdim.. Yaradan Rabbim de her defasında Kuran size yeter demesine rağmen KuraN'dan başka kaynak mı arıyıcam? Kesinliği belli belirsiz hadislere mi inanıcam?Bu kumardır.Ve ben deist olduğum zamanlar bu hadislere inanarak çıkmıştım. Gerçek dini Kuran'dan öğrenip tekrar müslüman oldum elhamdulillah
-
2.
+1Maşallah güzel kardeşim , Zaten bende sana hadislere göre gidecezğiz demiyorum , müslümanın feneri Kur'an ı Kerim dir zaten. Fakat sahihliğinden emin olmadığımız hadisleri inkar yerine kur'an da bağlayıcı bir çözüm aramak gerekiyor .. Şimdi Eğriyi doğruyu ayıramıyoruz 1400 sene geçmiş üzerinden görmedik ya , inanmak zor oluyor ;
“Hayır, hayır! Senin Rabbin hakkı için, onlar aralarında ihtilâf ettikleri meselelerde seni hakem kılıp, sonra da verdiğin hükümden ötürü içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın sana tam bir teslimiyetle bağlanmadıkça, iman etmiş olmazlar.”(Nisa, 4/65),
Bende bu ayetten dolayı , hadisleri inkar etmiyorum ama hadislerin bahsettiği gibi de davranmıyorum. Yani Yalan bunlar lan diyip küfüre gireceğime , etli sütlü beni bağlamaz aga önce kur'an diyip sıyırıyorum :D -
3.
0eyvallah kardeşim Allah hidayete erdirsin hepinmizi *
diğerleri 1 -
1.
-
3.
0Kardeşim @1gerizekalı anlatsanda anlamaz...
-
-
1.
0bak küfür etmek istemiyorum editlerimi oku liseli
-
1.
-
4.
0Kardeşim @1gerizekalı anlatsanda anlamaz...
-
5.
0Kardeş bebe bu yaklaşım yanlış. Biz akılsız yetersiz gak guk değiliz, bu açıklamalar hadis merkezli sistemi yaşatmak için yapılmış zorlama açıklamalar. Birisi Allâh zamandır derse ben bunu okuduğum gibi anlarım. Nokta.
diğerleri 3 -
1.
-
12.
+1Tam basıyordum çuguyu tamdıbını okuyunca bastım şukuyu
-
13.
+1beyler daha kimseye cevap vermeyeceğim son olarak editlerimi okuyun lütfen önyargılı yyaklaşmayın sizin dininiz size benim dinim banadır çok şükür müslümanım hadisleri okusaydınız peygamberimizin bu saçma şeyleri söyleyeceğini anlardınız zaten.. neyse hepiniz Allah a emanet hidayet ermek dileğiyle..
-
14.
+1Rez panpa
-
15.
+1Bu kadar cahile laf anlatamazsın boşver. Akıllarını sadece para ve yalanda kullanır bu denyolar
-
16.
+1Bak güzel kardeşim. Sadece buhari ve tırmiziden uydurulmuş binlerce hadis var be bunların sahih olanları hadisi buhari gibi kitaplarda toplanmıştır.Ama senin gibi insanlar araştırmadan bilmeden google dan bunları çok kolay şekilde bulup hadisleri eleştirince entellektüel olduğunu zannediyor. Kuranda birçok ayet hadislerin önemli kaynak olduğunu savunur.
Peygamber size ne verirse onu alın, o sizi neden men ederse ondan sakının.”(Haşr, 59/7)
Sure (Mâide Suresi), 92. Ayet
Öyleyse Allah'a itaat edin, peygambere itaat edin ve Allah'a karşı gelmekten sakının. Şayet yüz çevirirseniz bilmiş olun ki elçimize düşen sadece apaçık tebliğdir.
Yani önce Kuran sonra hadistir -
-
1.
0peygamberimiz kuranın söylediğinden başka ne söyleyebilir?
Allah bunu Kurana yazabilir ve yazmıştır peygambere uymak kurana uymak kurana uymak peygambere uymaktır kurandan başka kaynak aramaya gerek yok kuran yeterlidir -
-
1.
0Hayır, hayır! Senin Rabbin hakkı için, onlar aralarında ihtilâf ettikleri meselelerde seni hakem kılıp, sonra da verdiğin hükümden ötürü içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın sana tam bir teslimiyetle bağlanmadıkça, iman etmiş olmazlar.”(Nisa, 4/65),
“O kendi heva ve hevesiyle konuşmuyor. O, kendisine vahyedilen bir vahiyden başka bir şey değildir.”(Necm, 53/3-4)
Kardeşim ezan, namazın nasıl kılındığı ve gusülün nasıl alınışını red mi ediyorsun yani -
2.
0Hayır benim güzel kardeşim bunlar kuran da mevcut yazıyor okusaydın anlardın namazında ezanında gusülünde ayetleri mevcut
-
1.
-
1.
-
17.
+1Atma Ziya, kaç defa Buhari Müslim veya Ebu Davud okudun... inanmayın liseliler. Uydurma hadis malesef bol ama bukadarı da yok.
-
18.
+2 -1Prim yapayım derken dinden çıkaracan bizi aq.
Her hadisi somut anlamda anlamayın. Ben birisine "aslan gibi adam" desem aslan gibi mi oluyor? Hayır.
https://sorularlaislamiye...minda-bir-hadis-var-midir -
-
1.
-1prim falan değil gerçeği görün ulan aklınız yok mu sizin Kuran yeter hadislerin çoğu yalan
-
-
1.
+1O kadar şey yazdım gitmiş en başa takılmış aq adam gibi oku şunu
-
1.
-
1.
-
19.
+1buna rez alıyorum
-
20.
0Hz muhafazid'in çok az hadisi vardır panpa ortalıkta dolaşan hadislerin yüzde doksanı uydurma, o zaman ki bazı din adamlarının hayalgücüdür
-
-
1.
+1Evet maşallah kardeşim benim bende bhnu söylemeye çalışıyorum ama bu çomarlarda akıl ne arar anlamıyorlar anlatılmaz bunlara..
-
1.
başlık yok! burası bom boş!