-
1.
-1kim nasıl gusül abdesti alıyor yazsın. kesin alayınız cenabet geziyosunuz amk
-
2.
+3fortumla çükümüzü iyice yıkıyoz
- 3.
-
4.
+1 -1Gusül (Boy Abdesti)Tümünü Göster
Gasl, yıkamak demektir. Gusül ve iğtisal da, yıkanma anldıbını taşır. Din deyiminde gusül: Bütün bedenin yıkanmasıdır, boy abdesti alınmasıdır. Buna taharet-i kübra (büyük temizlik) denir. Böyle bir temizliği gerektiren hal cünüplüktür. Ayrıca kadınların hayız ve nifas kanlarının sona ermesidir. Cünüplük hali ise, aşağıda açıklanacağı üzere, şehvetle meninin atılmasından ve cinsel ilişkiden meydana gelir.
Guslü Gerektiren Haller:
a. Cünüplük: Cinsî münasebet, ihtilam ve ne şekilde olursa olsun meninin vücut dışına çıkması boy abdestini gerektirir.
b. Hayız ve Nifas (Lohusalık): Hayız ve nifas hali sona erince gusül farz olur.
Şehvetle yerinden ayrılan ve şehvetle dışarıya atılan bir meniden dolayı gusletmek gerekir. Şehvetle yerinden aynlıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da, imamı Azam ile imam muhafazid'e göre, gusletmek gerekir. Fakat imam Ebu Yusuf'a göre gusül gerekmez.
Rüyada şehvetle ayrılan bir meninin, şehvet kesildikten sonra dışarıya akıtılmasını sağlamak için tenasül organını tutmak ve sonra dışarıya akıtmakta, misafir ve soğukta bulunanlar için imam Ebu Yusuf görüşünü seçmekte kolaylık vardır. Bu yönden bu görüşün tercih edilmesini uygun görenler vardır. Bakmak ve dokunmak suretiyle şehvetle gelen meniden dolayı da gusletmek gerekir.
Cinsel ilişki halinde sünnet yerinin veya o kadar bir kısmın duhulü ile, buluğ çağına ermiş erkek ve kadının gusletmeleri gerekir. Meninin gelip gelmemesine bakılmaz. Bunlardan yalnız biri buluğ çağına ermiş ise sadece ona gusül gerekir, diğerine gerekmez. Ancak buluğ çağına yaklaşmış bir devrede ise, yıkanmadan namaz kılmasına izin verilmez. Namaza devam için taharette tedbirli olmak lazımdır. Bu ve buna benzer hangi haller olursa olsun ihtiyat olan yol gusletmek suretiyle şüpheli hallerden sakınmaktır.
Uykudan uyanan kimse, yatağında, çamaşırında veya bedeninde bir yaşlık görünce bakılır: Eğer rüyada cinsel ilişkide bulunduğunu hatırlıyorsa, gusletmesi gerekir. Yaşlığın meni olup olmamasında şüpheye düşmesi bir önem taşımaz. Ancak ihtilam olduğunu hatırlamadığı takdirde, yaşlığın mahiyetinin ne olduğu üzerinde durulmaz ve gusül gerekmez. Çünkü akıntının şehvetle geldiği bilinmemektedir. Bu mesele imam Ebû Yusuf'a göredir, imamı Azam ile imam muhafazid'e göre, gelen akıntının mezi olduğunu anlıyorsa, gusl etmesi gerekmez. Fakat meni olduğunu biliyor veya şübheye kapılıyorsa, gusletmesi gerekir. ihtiyata uygun olan da budur. Onun için fetva buna göredir.
Yatağından uyanıp kalkan kimse, ihtilam olduğunu hatırladığı halde, tenasül organında bir yaşlık görse gusletmesi gerekir. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse, uyanıp da bu organında bir yaşlık görse, bakılır: Eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati varsa veya uyumadan önce bu organı hareketsiz bir halde idi ise, gusletmesi gerekir. Fakat böyle bir kanaati yoksa ve tenasül organı da önceden uyanık durumda idi ise, gusletmesi gerekmez. Bulunan yaşlığın mezi olduğuna hükmedilir. Çünkü organın uyanık olması, mezinin çıkmasına sebeb olur.
Sarhoş veya bayılmış olan bir kimse uykusundan uyanıp da, kendisinde meni bulacak olsa, gusletmesi gerekir. Mezi bulacak olsa yıkanması gerekmez.
idrarını yaparken, tenasül organı uyanık olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Organ uyanık olmayınca; gusletmek gerekmez, çünkü uyanıklık şehvetin bulunmasına delildir.
Bir erkek veya bir kadın rüyada ihtilam olsa da, meni dışarıya çıkmış olmasa, yıkanmak gerekmez. imam muhafazid'e göre, böyle bir kadının ihtiyat olarak yıkanması gerekir. Çünkü kadından çıkacak bir sıvının yine ona dönmesi ihtimali vardır.
ihtilam olan veya cinsel ilişkide bulunan bir kimse, idrarını yapmadan veya çokça yürümeden veya yatıp uyumadan yıkansa da, sonra kendisinden meninin arta kalan kısmı çıkacak olsa, ikinci kez yıkanması gerekir. Fakat idrarını yaptıktan veya epeyce yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek meni guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda o meni, yerinden, şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadından, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa, tekrar gusletmesi gerekmez.
Bir yatakta yatıp uyuyan iki kimse, uyandıkları zaman ihtilam olduklarını hatırlamayarak yatakta meni gibi bir yaşlık görseler veya kurumuş meni görüp de o yatakta kendilerinden önce başka bir kimse yatmış olsa bu durumda meninin kime ait olduğu bilinmese, her ikisinin de ihtiyaten yıkanması gerekir.
Şehvet olmayıp da döğülmeden, ağır bir yük kaldırmadan ve yüksek bir yerden düşmeden dolayı meni gelmesiyle gusül gerekmez.
(imam Şafî'ye göre bu hallerde de gusül gerekir.)
Yerinden şehvetle ayrılan bir meni, bedenin dışına veya dış hükmünde olan yere çıkmadıkça gusül gerekmez.
Bakire bir kızın bekaretini yok etmemek sureti ile yapılan bir ilişkide meni gelmeyince gusül gerekmez; çünkü bekaret, sünnet yerine kadar duhule engel olmuş demektir.
Cünüplük, hayız veya nefselik (loğusalık) halinde iken, gayrimüslim bir kadın veya gayrimüslim bir erkek ihtida etse, gusletmesi farz olur. Hayız veya nefseliği son bulmuş olsa da, yıkanmamış bulunsa, yine gusül gerekir. Fakat yıkanmış bulunan veya henüz cünüplük, hayız ve nefselik haline düşmemiş olan erkek veya kadın gayrimüslim ihtida etse, yıkanması mendub olur.
Gusül Nasıl Yapılır:
Gusletmek isteyen bir kimse önce besmele okur ve : "Niyet ettim Allah rızası için gusletmeye" diye niyet eder. Elleri bileklere kadar yıkadıktan sonra edep yerlerini temizler. Bundan sonra sağ avucuyla ağzına üç kere su alır ve her defasında ağzını boğazına kadar gargara şeklinde çalkalar. Oruçlu ise boğazına su kaçmamasına dikkat eder. Sağ avucuyla burnuna, genzine kadar üç defa su çeker, her defasında sol eliyle burnunu temizler. Bundan sonra tıpkı namaz abdesti gibi abdest alır.
Abdest aldıktan sonra önce başına, sonra sağ, daha sonra da sol omuza üçer defa su döker ve vücudunu yıkar. Suyu her döküşte elleriyle vücudunu iyice ovuşturur. iğne ucu kadar kuru yer kalmaksızın vücudun her tarafını güzelce yıkar. Gusülde bıyık, saç ve sakal diplerine suyun iyice işlemesi için ovuşturulur. Göbek boşluğu, küpe delikleri dikkat edilerek yıkanır. Böylece gusül abdesti almış oluruz.
Guslün Farzları:
1. Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.
2. Burna su çekip yıkamak.
3. Bütün vücudu ıslanmayan yer kalmayacak şekilde yıkamak.
Guslün sünnetleri:
1. Gusle niyet etmek.
2. Besmele ile başlamak.
3. Bedenin bir tarafında pislik varsa onu önceden güzelce temizlemek.
4. Avret yerini yıkamak
5. Gusülden evvel abdest almak.
6. Bedenine üç defa su dökmek ve suyu bedenin her tarafına ulaştırmak.
7. Su dökünmeye baştan başlamak, sonra sağ omzuna, sonra sol omzuna dökmek ilk defa döktüğü zaman bedeni ovmak ve suyu bedenin her tarafına ulaştırmak.
8. Ayağının olduğu yere su birikirse, abdest aldığı zaman ayak yıkamasını sonraya bırakmak. -
5.
0duşa girdim. unutmazsam sol ayak ile. normal duş al sabun ile vb. Sonra niyet et. Vücudunun her yerine su deydirerek temizle. Sabunsuz yalnız. Sonra sağ ayak ile duştan çık. Bitti panpa.
-
6.
+13-5 defa falan su dökme diye bişey yok panpalar önemli olan niyettir niyet et uygulama kısmında tüm vucudunu agzını ve burnunun içini yıka kurulan. tebrikler gusül abdesti aldınız.
-
7.
0hocam ben abdest alırken farklı ayıp seyler düşünmeden duramıyorum acaba abdestim kabul olmazmı? -lan bin 2 dakka başka seye odaklan oda olmazsa sürekli normal birşey düşün ona odaklan
-
8.
0yıkanıp çıkıyom panpa olmaz mı
-
9.
0@8 niyetsiz olmaz. eskiden bende öyle yapıyordum. Belki bilmeden yaptığımız için affolunulmuştur bilemem
-
10.
0oğlum her kafadan bi ses bende diyorum başım niye dertten kurtulmuyor. yokmu bunu doğru bilen biri
-
11.
+1 -5ushüL (ß0yh aßdhéshti) qashL, yhıqhaMaqh dhéMéqhtir. qushüL vhé iğtishaL dha, yhıqhaNMa aNLdıbını taşır. dhiN dhéyhiMiNdhé qushüL: ßütüN ßédhéNiN yhıqhaNMashıdhır, ß0yh aßdhéshti aLıNMashıdhır. ßuNa taharét-i qhüßra (ßüyhüqh téMizLiqh) dhéNir. ßoyhLé ßir téMizLiği qéréqhtiréN haL chüNüphLüqhtür. ayhrıcha qhadhıNLarıN hayhız vhé Nifash qhaNLarıNıN sh0Na érMéshidhir. chüNüphLüqh haLi ishé, aşağıdha açıqhLaNachağı üzéré, şéhvhétLé MéNiNiN atıLMashıNdhaN vhé chiNshéL iLişqhidhéN MéyhdhaNa qéLir. qushLü qéréqhtiréN haLLér: a. chüNüphLüqh: chiNshî MüNashéßét, ihtiLaM vhé Né şéqhiLdhé 0Lursha 0LshuN MéNiNiN vhüchut dhışıNa çıqhMashı ß0yh aßdhéshtiNi qéréqhtirir. ß. hayhız vhé Nifash (L0hushaLıqh): hayhız vhé Nifash haLi sh0Na ériNché qushüL farz 0Lur. şéhvhétLé yhériNdhéN ayhrıLaN vhé şéhvhétLé dhışarıyha atıLaN ßir MéNidhéN dh0Layhı qushLétMéqh qéréqhir. şéhvhétLé yhériNdhéN ayhNLıph, şéhvhét qhéshiLdhiqhtéN sh0Nra dhışarıyha atıLaN MéNidhéN dh0Layhı dha, iMaMı azaM iLé iMaM MuhaMMédh'é qoré, qushLétMéqh qéréqhir. faqhat iMaM éßu yhushuf'a qoré qushüL qéréqhMéz. rüyhadha şéhvhétLé ayhrıLaN ßir MéNiNiN, şéhvhét qhéshiLdhiqhtéN sh0Nra dhışarıyha aqhıtıLMashıNı shağLaMaqh içiN téNashüL 0rqaNıNı tutMaqh vhé sh0Nra dhışarıyha aqhıtMaqhta, Mishafir vhé sh0ğuqhta ßuLuNaNLar içiN iMaM éßu yhushuf qorüşüNü shéçMéqhté qh0LayhLıqh vhardhır. ßu yhoNdhéN ßu qorüşüN térchih édhiLMéshiNi uyhquN qoréNLér vhardhır. ßaqhMaqh vhé dh0qhuNMaqh shurétiyhLé şéhvhétLé qéLéN MéNidhéN dh0Layhı dha qushLétMéqh qéréqhir. chiNshéL iLişqhi haLiNdhé shüNNét yhériNiN vhéyha 0 qhadhar ßir qhıshMıN dhuhuLü iLé, ßuLuğ çağıNa érMiş érqhéqh vhé qhadhıNıN qushLétMéLéri qéréqhir. MéNiNiN qéLiph qéLMéMéshiNé ßaqhıLMaz. ßuNLardhaN yhaLNız ßiri ßuLuğ çağıNa érMiş ishé shadhéché 0Na qushüL qéréqhir, dhiğériNé qéréqhMéz. aNchaqh ßuLuğ çağıNa yhaqhLaşMış ßir dhévhrédhé ishé, yhıqhaNMadhaN NaMaz qhıLMashıNa iziN vhériLMéz. NaMaza dhévhaM içiN taharétté tédhßirLi 0LMaqh LazıMdhır. ßu vhé ßuNa ßéNzér haNqi haLLér 0Lursha 0LshuN ihtiyhat 0LaN yh0L qushLétMéqh shurétiyhLé şüphhéLi haLLérdhéN shaqhıNMaqhtır. uyhqhudhaN uyhaNaN qhiMshé, yhatağıNdha, çaMaşırıNdha vhéyha ßédhéNiNdhé ßir yhaşLıqh qorüNché ßaqhıLır: éğér rüyhadha chiNshéL iLişqhidhé ßuLuNdhuğuNu hatırLıyh0rsha, qushLétMéshi qéréqhir. yhaşLığıN MéNi 0Luph 0LMaMashıNdha şüphhéyhé dhüşMéshi ßir oNéM taşıMaz. aNchaqh ihtiLaM 0LdhuğuNu hatırLaMadhığı taqhdhirdhé, yhaşLığıN MahiyhétiNiN Né 0Ldhuğu üzériNdhé dhuruLMaz vhé qushüL qéréqhMéz. çüNqhü aqhıNtıNıN şéhvhétLé qéLdhiği ßiLiNMéMéqhtédhir. ßu MéshéLé iMaM éßû yhushuf'a qorédhir, iMaMı azaM iLé iMaM MuhaMMédh'é qoré, qéLéN aqhıNtıNıN Mézi 0LdhuğuNu aNLıyh0rsha, qushL étMéshi qéréqhMéz. faqhat MéNi 0LdhuğuNu ßiLiyh0r vhéyha şüßhéyhé qhaphıLıyh0rsha, qushLétMéshi qéréqhir. ihtiyhata uyhquN 0LaN dha ßudhur. 0NuN içiN fétvha ßuNa qorédhir. yhatağıNdhaN uyhaNıph qhaLqhaN qhiMshé, ihtiLaM 0LdhuğuNu hatırLadhığı haLdhé, téNashüL 0rqaNıNdha ßir yhaşLıqh qorshé qushLétMéshi qéréqhir. ayhaqhta vhéyha 0turdhuğu yhérdhé uyhuyhaN qhiMshé, uyhaNıph dha ßu 0rqaNıNdha ßir yhaşLıqh qorshé, ßaqhıLır: éğér ßu yhaşLığıN MéNi 0LdhuğuNa qhaNaati vharsha vhéyha uyhuMadhaN oNché ßu 0rqaNı haréqhétshiz ßir haLdhé idhi ishé, qushLétMéshi qéréqhir. faqhat ßoyhLé ßir qhaNaati yh0qhsha vhé téNashüL 0rqaNı dha oNchédhéN uyhaNıqh dhuruMdha idhi ishé, qushLétMéshi qéréqhMéz. ßuLuNaN yhaşLığıN Mézi 0LdhuğuNa hüqhMédhiLir. çüNqhü 0rqaNıN uyhaNıqh 0LMashı, MéziNiN çıqhMashıNa shéßéß 0Lur. sharh0ş vhéyha ßayhıLMış 0LaN ßir qhiMshé uyhqhushuNdhaN uyhaNıph dha, qhéNdhishiNdhé MéNi ßuLachaqh 0Lsha, qushLétMéshi qéréqhir. Mézi ßuLachaqh 0Lsha yhıqhaNMashı qéréqhMéz. idhrarıNı yhapharqhéN, téNashüL 0rqaNı uyhaNıqh 0Ldhuğu haLdhé MéNi qéLshé, yhıqhaNMashı qéréqhir. 0rqaN uyhaNıqh 0LMayhıNcha; qushLétMéqh qéréqhMéz, çüNqhü uyhaNıqhLıqh şéhvhétiN ßuLuNMashıNa dhéLiLdhir. ßir érqhéqh vhéyha ßir qhadhıN rüyhadha ihtiLaM 0Lsha dha, MéNi dhışarıyha çıqhMış 0LMasha, yhıqhaNMaqh qéréqhMéz. iMaM MuhaMMédh'é qoré, ßoyhLé ßir qhadhıNıN ihtiyhat 0Laraqh yhıqhaNMashı qéréqhir. çüNqhü qhadhıNdhaN çıqhachaqh ßir shıvhıNıN yhiNé 0Na dhoNMéshi ihtiMaLi vhardhır. ihtiLaM 0LaN vhéyha chiNshéL iLişqhidhé ßuLuNaN ßir qhiMshé, idhrarıNı yhaphMadhaN vhéyha ç0qhça yhürüMédhéN vhéyha yhatıph uyhuMadhaN yhıqhaNsha dha, sh0Nra qhéNdhishiNdhéN MéNiNiN arta qhaLaN qhıshMı çıqhachaqh 0Lsha, iqhiNchi qhéz yhıqhaNMashı qéréqhir. faqhat idhrarıNı yhaphtıqhtaN vhéyha éphéyhché yhürüdhüqhtéN vhéyha uyhudhuqhtaN sh0Nra şéhvhétshiz 0Laraqh qéLéchéqh MéNi qushLü qéréqhtirMéz. çüNqhü ßu dhuruMdha 0 MéNi, yhériNdhéN, şéhvhét 0LMaqhshızıN ayhrıLMış ßuLuNur. yhiNé ßir qhadhıNdhaN, yhıqhaNdhıqhtaN sh0Nra, qh0chashıNıN MéNishi çıqhachaqh 0Lsha, téqhrar qushLétMéshi qéréqhMéz. ßir yhataqhta yhatıph uyhuyhaN iqhi qhiMshé, uyhaNdhıqhLarı zaMaN ihtiLaM 0LdhuqhLarıNı hatırLaMayharaqh yhataqhta MéNi qißi ßir yhaşLıqh qorshéLér vhéyha qhuruMuş MéNi qorüph dhé 0 yhataqhta qhéNdhiLériNdhéN oNché ßaşqha ßir qhiMshé yhatMış 0Lsha ßu dhuruMdha MéNiNiN qhiMé ait 0Ldhuğu ßiLiNMéshé, hér iqhishiNiN dhé ihtiyhatéN yhıqhaNMashı qéréqhir. şéhvhét 0LMayhıph dha dhoğüLMédhéN, ağır ßir yhüqh qhaLdhırMadhaN vhé yhüqhshéqh ßir yhérdhéN dhüşMédhéN dh0Layhı MéNi qéLMéshiyhLé qushüL qéréqhMéz. (iMaM şafî'yhé qoré ßu haLLérdhé dhé qushüL qéréqhir.) yhériNdhéN şéhvhétLé ayhrıLaN ßir MéNi, ßédhéNiN dhışıNa vhéyha dhış hüqhMüNdhé 0LaN yhéré çıqhMadhıqhça qushüL qéréqhMéz. ßaqhiré ßir qhızıN ßéqharétiNi yh0qh étMéMéqh shuréti iLé yhaphıLaN ßir iLişqhidhé MéNi qéLMéyhiNché qushüL qéréqhMéz; çüNqhü ßéqharét, shüNNét yhériNé qhadhar dhuhuLé éNqéL 0LMuş dhéMéqhtir. chüNüphLüqh, hayhız vhéyha NéfshéLiqh (L0ğushaLıqh) haLiNdhé iqhéN, qayhriMüshLiM ßir qhadhıN vhéyha qayhriMüshLiM ßir érqhéqh ihtidha étshé, qushLétMéshi farz 0Lur. hayhız vhéyha NéfshéLiği sh0N ßuLMuş 0Lsha dha, yhıqhaNMaMış ßuLuNsha, yhiNé qushüL qéréqhir. faqhat yhıqhaNMış ßuLuNaN vhéyha héNüz chüNüphLüqh, hayhız vhé NéfshéLiqh haLiNé dhüşMéMiş 0LaN érqhéqh vhéyha qhadhıN qayhriMüshLiM ihtidha étshé, yhıqhaNMashı MéNdhuß 0Lur. qushüL NashıL yhaphıLır: qushLétMéqh ishtéyhéN ßir qhiMshé oNché ßéshMéLé 0qhur vhé : &qu0t;Niyhét éttiM aLLah rızashı içiN qushLétMéyhé&qu0t; dhiyhé Niyhét édhér. éLLéri ßiLéqhLéré qhadhar yhıqhadhıqhtaN sh0Nra édhéph yhérLériNi téMizLér. ßuNdhaN sh0Nra shağ avhuchuyhLa ağzıNa üç qhéré shu aLır vhé hér dhéfashıNdha ağzıNı ß0ğazıNa qhadhar qarqara şéqhLiNdhé çaLqhaLar. 0ruçLu ishé ß0ğazıNa shu qhaçMaMashıNa dhiqhqhat édhér. shağ avhuchuyhLa ßurNuNa, qéNziNé qhadhar üç dhéfa shu çéqhér, hér dhéfashıNdha sh0L éLiyhLé ßurNuNu téMizLér. ßuNdhaN sh0Nra tıphqhı NaMaz aßdhéshti qißi aßdhésht aLır. aßdhésht aLdhıqhtaN sh0Nra oNché ßaşıNa, sh0Nra shağ, dhaha sh0Nra dha sh0L 0Muza üçér dhéfa shu dhoqhér vhé vhüchudhuNu yhıqhar. shuyhu hér dhoqhüşté éLLériyhLé vhüchudhuNu iyhiché 0vhuşturur. iğNé uchu qhadhar qhuru yhér qhaLMaqhshızıN vhüchudhuN hér tarafıNı qüzéLché yhıqhar. qushüLdhé ßıyhıqh, shaç vhé shaqhaL dhiphLériNé shuyhuN iyhiché işLéMéshi içiN 0vhuşturuLur. qoßéqh ß0şLuğu, qhüphé dhéLiqhLéri dhiqhqhat édhiLéréqh yhıqhaNır. ßoyhLéché qushüL aßdhéshti aLMış 0Luruz. qushLüN farzLarı: 1. ağza shu aLıph ß0ğaza qhadhar çaLqhaLaMaqh. 2. ßurNa shu çéqhiph yhıqhaMaqh. 3. ßütüN vhüchudhu ıshLaNMayhaN yhér qhaLMayhachaqh şéqhiLdhé yhıqhaMaqh. qushLüN shüNNétLéri: 1. qushLé Niyhét étMéqh. 2. ßéshMéLé iLé ßaşLaMaqh. 3. ßédhéNiN ßir tarafıNdha phishLiqh vharsha 0Nu oNchédhéN qüzéLché téMizLéMéqh. 4. avhrét yhériNi yhıqhaMaqh 5. qushüLdhéN évhvhéL aßdhésht aLMaqh. 6. ßédhéNiNé üç dhéfa shu dhoqhMéqh vhé shuyhu ßédhéNiN hér tarafıNa uLaştırMaqh. 7. shu dhoqhüNMéyhé ßaştaN ßaşLaMaqh, sh0Nra shağ 0MzuNa, sh0Nra sh0L 0MzuNa dhoqhMéqh iLqh dhéfa dhoqhtüğü zaMaN ßédhéNi 0vhMaqh vhé shuyhu ßédhéNiN hér tarafıNa uLaştırMaqh. 8. ayhağıNıN 0Ldhuğu yhéré shu ßiriqhirshé, aßdhésht aLdhığı zaMaN ayhaqh yhıqhaMashıNı sh0Nrayha ßıraqhMaqh.Tümünü Göster
En iyi mozilla firefox tarayicisinda 1024*768 çözünürlükte görüntülenir. -
12.
0farzlarını yapıyorum yetiyor panpa
-
13.
0@4 entry-nick. o bilmeyecekte biz mi bilicez.
-
14.
0dinimiz amin
-
15.
0cevap: hayır
-
16.
0@11 oha
-
17.
0teşekkürler panpa
-
18.
0@11 vikipediyi açıp emotranslatorden çeviri mi yaptın züt başka türlü bu mümkün değil sanırım
-
19.
0@11 harbi harbi oha
-
20.
0Niyet ettim allah rızası için diyoruz
3 kere ağıza su alıyoruz
3 kere buruna su alıyoruz
sonra bütün vicudunu yıka iğne ucu kadar bile su deymeyen yer kalmasın giberim