-
26.
+2voohhhoo ben geldim lan nasıl gözden kaçırmışım ben burayı
edit:adam uğraşıp her soruya uzun uzun açıklayarak cevaplar vermiş okuyun okumaktan zarar gelmez sorun sormaktan da zarar gelmez çok takdir ettim valla sağda solda hocayım diye geçinen adamlara maaş versen bu kadar ciddiye alıp yazmaz burda helal olsun -
-
1.
+1sen işi bitirmişsin kardeş hepsini baştan sona okudum insanları bilinçlendirmek çok önemli çünkü milletin sorularından gördüm ki yanlış bilmek hiç bilmemekten daha kötü
-
1.
-
27.
+1 -1
-
28.
+2damdandudeninek abi söylediklerini Allah'a şükür babamın bu konuları küçüklüğümden beri bana anlatması sayesinde gayet iyi anlayabiliyorum. Yine şükür ki yaşıtkarımın aksine körü körüne giden bi özelliğim yok ve özellikle Kur'an dışındaki kaynaklar konusunsda ben de arkadaşlarımla konuşurken sorun yaşıyorum. Okulda nispeten diğerlerine göre ahlaklı ve dine daha yakın ailelerde yetişmiş arkadaşlarım var.Bu arkadaşlarımla konuşurkem ne zaman ki Kur'an dışındaki kaynaklara güvenemeyeceğimizi dile getirsem çeşitli şeylerel bana karşı çıkıyorlar. Komik bir şekilde Kur'an'ı biz anlayamayız bile diyorlar.Bu arkadaşlarımla bu konuyu bu yüzden rahatça konuşamıyorum. Tabi ki bunun nedeni daha dine bağlı ailelerden geldikleri için kalıplaşmış düşüncelerinin fazlalığı. Benim bu arkadaşlarımı kendimden uzaklaştırmadan bu konuya bi açıklık getirmem için nasıl bir yol önerirsin.Çünkü cidden her ne kadar genç de olsalar çoğu kaynağa inanmaya inanılmaz eğilimliler.Ve ben onlar hazır doğruyu öğrenmeye meyilleri varken onları bu konuda biraz bilgilendirmek istiyorum. Biliyosunuz ki bu şekilde sorgulayıcı düşünen tek kaynağı Kur'an gösteren benim yaşıtım birilerini bulmam zor.Bu yüzden ben de arkadaş çevremi kendim uğraşarak farkındalık kazandırmak istiyorum. Arkadaşlarıma fikri olarak güvenebilmek ve onlarla uzun süreli bi dostluk kurmak istiyorum. Bana yol yordam olarak ne tavsiye edebilirsin?
(Not:Lise 1'e gidiyorum) -
-
1.
+1panpa kitap hediye edebilirsin bu konuyla ilgili ,arkadaşlarında kavga vari tartışmalara sakın girme daha kötü olur ama konu açıldığında güzel ve anlaşılır bir dille anlat kuranda kanıtlar getir şu sitelerdeki ayetlere bak ;
https://tr-tr.facebook.co...asi/posts/545736012134859
http://www.kurandakidin.c...nekler-verebilir-misiniz/ -
2.
0Teşekkür ederim *
-
3.
+3öncelikle hoşgeldin kardeşim senin yaşındaki birinin bile bana bunları yazması mutlu etti beni açıkçası çünkü yaşıtların genelde burada başka başlıklarda gezecekti. Kardeşim öncelikle insanları değiştirmeye çalışmaktan bence vazgeçmelisin çünkü gerçekten kendimden biliyorum değişmezler. Yani bir insan sadece kendi isterse değişebilir yoksa babası annesi bile bir çocuğu kendisi istemedikçe değiştiremez
örnek verecek olursam babası çocuğu gider döver senelerce çocuk büyüyünce asi olur baba der ki asi olmasın diye hep dövdüm çocukken çocuk der ki babam beni dövdü asi oldum bunun gibi hayatta da sürekli o yüzden şöyle yap
kendin yaşa onlar sorduklarında cevap ver. Onlar kendi aralarında senin inanmadığın bir kaynak hakkında konuşuyorlar diyelim sus o konu hakkında konuşma ne zaman yanındaki arkadaşın sen ne düşünüyon ali ahmet falan derse o zaman doğru olan cevabını ver. Yani karışma politikası işe yaramaz. Hatta gerçekten bu ikinci dediğim daha çok işe yarar görürsün. Çünkü sürekli anlatmaya çalışırsan sürekli kaçarlar bir yerden sonra seni dinlemezler bile hatta sen bir şey anlatırsın adam sanki seni hiç dinlememiş gibi cevaplar verir sana.
herkes kendini ilgilendirir onlarla dostluğunu kur yine tabi ama değiştirmeye çalışma değişecekleri varsa seni göre göre değişriler zaten. -
4.
0Teşekkür ederim * Ben de bunun farkındayım. Bugüne kadar sürekli konuşarak kimseye bi şey anlatamadım.Bu yöntemin daha etkili olacağını anlayabiliyorum.
diğerleri 2 -
1.
-
29.
+1 -1geldim panpa
-
30.
+1 -1O zaman aleviler islamin dışında mı yasiyorlar acaba... cemevlerinde kadınlı erkekli belirli zikir hareketlerini kol kola yapiyorlar ... onemli olan niyet gibi cumlelerle masum gostermeye calisiyorlar.. kadinlarda kapali giyinme diye birsey yok.. ama sunni gibi yasayan aleviler de var tabi... o yuzden alevilerin islamini hic anlamiyorum
-
-
1.
0Onları ben de anlamıyorum panpa bi yandan gerçekten aleviliği yaşayanlar on numara insanlar olarak görüyoruz ama bi yandan da bakıyorsun kabul ettikleri her şey kendi işlerine gelecek şekilde düzenlenmiş gibi duruyor. namaz mı oo kanka çok zor ya başka bi şekil ayarla sen bize. oruç mu 30 çok be kanka 3 yap sen onu şimdi başka zaman arada gene tutarız sıkıntı yok
-
1.
-
31.
+1 -1ulan 2016 oldu hala mı islamiyet ya?
-
-
1.
-1muhafazid'e küfür etsem karışır mısın?
-
-
1.
+2 -1Seni biri bulur kafana sıkar. Akıllı ol
-
2.
-1hoşgörü dini islam LOL
al sana küfür : bütün müselmanları gibeyim.
-
1.
-
1.
-
32.
-2Tehlikeli sularda yüzmeye gerek yok
Yapılacak ibadet belli haram helal belli.
Tövbe kapısı hep açık.
Şuku almak iöin böyle derin konularda başlık açna yeğen. giberim teneşir taşını.
Şimdi gibtir git -
33.
+1 -1Hadislere gerek yok tek kaynak kurandir zaten okusaydin anlasilir bir dili oldugunu gorurdun yani anlamicak birsey yok kuranda birileri inatla anlasilmicak hale getirmeye calisiyo hepsi bu
-
-
1.
-1kuran namaz kıl buyurur . Namazın kuranda nasıl kılınacağı anlatılmaz . O zaman namazı nasıl kılacaz ?? Bunu kurandan ayet ile cevapla namaz nasıl kılınır
-
2.
+2 -1KURAN`A GÖRE NAMAZTümünü Göster
Namazın Amacı
Namaz kılmak, sıkça zekatla ve muhtaçlara yardım etmekle birlikte anılarak namaz kılan kişinin toplumsal bilinç ve sorumluluğa sahip olması vurgulanır (2: 43, 83, 110; 4: 77, 22: 78; 107: 1-7). Namaz sadece Allah`ı anmak için kılınır (6: 162; 20: 14). Bu özel anma ve iletişim ibadeti gözetilirken dış dünya ile ilişkiler minimuma indirilmeli (4: 101-103). Namaz, müslümanları günahlardan ve başkalarına zarar vermekten alıkoyar (29: 45). Namaz hayat boyu gözetilecek bir görevdir (70: 23).
Abdest
Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir (4: 43; 5: 6). Yüzler, eller yıkanır, başlar meshedilir, ayaklar da topuklara kadar. Ayetlerdeki ifade, ayakların hem yıkanabileceği ve hem meshedilebileceği biçimde anlaşılır (nitekim bunu bir önceki cümleyle yansıtmaya çalıştık). Böylece, duruma ve iklime göre bize serbesti tanınır. Abdesti sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermek bozar; gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz (5: 6; 2: 222). Su bulunmazsa, namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir (5: 6).
Giyim
Namaz için örtünme diye bir koşul yoktur. Odasında kendi başına veya eşiyle birlikte namaz kılan biri dilerse çırılçıplak namaz kılabilir. Tanrı bizi elbileselerimize göre değerlendirmez ve bizim saklamaya çalıştığımız organları yaratan ve çalıştıran da kendisi olduğundan onları görmekten mahcup olmaz. Adem ve Havanın cennetteki tavırları suç işleyerek bedenlendikleri için suçluluk pgibolojisiyle gösterdikleri bir refleksti aradan milyonlarca yıl geçmiş ve bu suç herkese ayan beyan olmuştur ayrıca örtü olarak kullanılan pamuk yün naylon gibi nesnelerin çıplak vucutları meleklerden gizleyeceği biçimindeki yaygın inanış da temelsiz bizim çıplak vucudumuz meleklerin umurunda bile olmaz kaldı ki banyolardan veya yatak odalarından melekler kaçmaz onlar her an bizim hizmetimizdedirler ve yaptıklarımızı her an kaydetmektedirler ayrıca namazda muhatabımız melekler değil allahtır. Örtünme toplumsal bir gereksinme olup kişiyi cinsel ve duygusal ilişkilerde diğerlerinden koruma amacını güder. (7: 26, 31; 24: 31; 33: 59).
Kıble
Namaz için ibrahim peygamberin kurduğu Kutsal Mescide yani Kabeye yönelmeli (2: 125, 143-150; 22: 26). Yolculuk anında kıbleye dönme koşulu ihmal edilebilir (2: 115).
Rekat Sayısı
Kuran namaz icin belli bir rekat sayısı bildirmiyor. Normal koşullarda Rekatlerin minimum 2 rekat olduğu tartışılabilir (4: 101-103). Cuma namazının sadece iki rekaat olması ilginçtir. Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekat sayısına ekleme yapılamamıştır. Cuma namazı dışında, cemaatle kılınmayan namazların rekat sayıları çeşitli biçimlerde zamma uğramış olabilir. Namazın kaç rekat kılınacağı kişinin durumuna ve koşullara bağlıdır. Toplu namazlarda namazı iki rekaatle sınırlandırmak daha uygundur.
Mekaniği
Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2: 238; 3: 39; 4: 102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2: 239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (ruku ve secde) böylece Allah`a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (4: 102; 22: 26; 38: 24; 48: 29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2: 239).
Okuma
Namazda okuduğumuz duanın anldıbını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4: 43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23: 2). ihtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allahin herhangi bir ismini sıfatını zikredebiliriz 17 111 namazda allahtan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6: 162; 20: 14; 29: 45). Namazda Allahı anmalı övmeli yüceltmeli tesbih etmeli ve sadece ondan yardım istemeli (1: 1-7; 20: 14; 17: 111; 29: 45; 2: 45). Fatiha suresi baştan sona Allahı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur 62 9 11 4 101 103 namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır 17 111 toplu namaz kılınırsa namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli 7 204 17 111 otururken “tahiyyat” denilen duayı okumamalı zira bu dua muhafazid peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve allahtan başkalarını anmaktadır. illa birşey okunmak dilenirse, Allah`ın birliğine şehadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.
Cuma Namazı
Kadın-erkek tüm inananlar haftada bir Cuma (toplantı) günü öğle namazına açık bir duyuru ile çağrılır ve namazı erkek veya kadın bir müslümanın önderliğinde topluca gözettikten sonra herkes tekrar işine döner (62: 9-11). Duyuru Allahı anmaya bir çağırı olup başka isimler zikredilmez 72 18 20 hutbe namazın bir parçası olmayıp toplantıdan yararlanılarak yapılan bazı hatırlatmalar ve güzel öğütlerden ibarettir mescitler camiler sadece allaha özgülenmeli. Allahın ismi bir levhaya asılmışsa onun ismi yanında hiç bir ismi özellikle yerleştirmemeli (72: 18-20). Mescitler topluma açık yerler oldukları için mescitlere gidenler temiz ve güzel giyinmeli. (7: 31).
Cenaze namazı olarak bilinen dua, bir namaz değil aslında. Dileğe bağlı bir duadır. Allah`a ortak koşmadan ölmüş olanları hayırla anıp geride kalmış yakınlarına destek verme amacını güder (9: 84).
Vakitler
Gecenin gündüzün iki ucuna yakın bölümlerinde gözetilmesi gereken Sabah (Fecr: 24: 58; 11: 114) ve Akşam namazlarıyla (Işa: 24: 58; 17: 78; 11: 114; 38: 32) güneşin göğün ortasından sarkmaya başlamasından akşama kadar kılınması gereken Orta (Vusta: 2: 238; 17: 78) namazı olmak uzere üç vakit namaz mevcuttur.
Kuran`da sadece üç namazın ismi geçer. Bir başka deyişle, “salat” (namaz) kelimesi, zaman bildiren üç tanımlayıcı kelime ile birlikte anılır.
1. Salat-el Fecri-SABAH NAMAZI (24: 58; 11: 114).
2. Salat-el işa`-AKŞAM NAMAZI (24: 58; 17: 78; 11: 114; 38: 32)
3. Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ (2: 238; 17: 78)
Namaz vakitlerini belirleyen ayetlerin hepsinin bu üç vakit hakkında olduğunu görüyoruz. Spekülasyonlara girmezsek ORTA NAMAZ olarak adlandırılan namazın sabah ile akşam namazı arasındaki öğle namazı olduğunu rahatlıkla bulabiliriz. Gecenin uyumamız için yaratıldığını (78: 10-11) ve gece ortasında kalkıp Allah`ı anmanın üzerimize farz kılınmadığını (73: 20) ve Cuma namazının günün ortasında kılınmasının emredildiğini (62: 9-11) düşündüğümüzde “orta” namazın sabah ile akşam namazı arasındaki öğle namazı olduğunu anlarız.
Tevrat bu anlayışı destekler. Namazın ibrahim peygamberle başladığını ve Musanın namaz kıldığını hatırlarsak tevratta namaz vakitleriyle ilgili ifadelerin tarihsel değerini daha iyi idrak ederiz. Tevratın çevirilerine güvenim tam olmamakla birlikte tevratın en az üç ayetinde bulduğumuz bu desteğin bir hata vaya tahrif sonucu oluştuğuna inanamıyorum. Tevrat`taki bu ayetlerin gerek birbirleriyle ve gerekse Kuran ayetleriyle olan tutarlılığına dikkatinizi çekerim. (Bak: 1 Samuel 20: 41; Zebur 55: 16-17; Daniel 6: 10).
Namaz vakitlerinin beşe çıkarılmasının oluşturduğu kara dumanların izini mezhepler tarihinde görebilirsiniz. Şianın beş vakit namazı üç vakte sıkıştıran garip pratiği namazları beşe çıkartan sunnilerin baskısı neticesi bir uzlaşmadan kaynaklanıyor olmasın? Sünnetlerle, nafilelerle, teravih namazlarıyla namaza sürekli zam yapan hadis ve sünnet izleyicilerinin üç vakit namazı beşe cıkarmaları çok mu uzak bir ihtimal?
Namaz Sonrası
Namazlar oruç gibi kazaya bırakmak diye bir şey olmadığı için belli vakitlerde yerine getirilmelidir (4: 103). Namazdan sonra Allah`ı anmaya ve zikretmeye devam etmeli (4: 103).
Bidatler
Namazları birleştirmek, kaçırılmış namazları kaza etmek, namazları yolculuk anında kısaltmak, sünnet ve nafile namazlar eklemek, namaz kıldırma memurluğu (imamlık) diye bir meslek icad etmek, kadınların namazda önderlik etmesini yasaklamak, otururken Et-tahiyatu duasını okumak ve bu duada peygambere ikinci şahıs olarak seslenmek, şehadette muhafazid peygamberin ismini Allahın yanına eklemek fatihadan sonra zammussure okumak, eller ve parmakların yeri konusundaki detaylarla meşgul olmak, abdest alırken ağzı ve burnu yıkamayı abdestin bir şartı bilmek, namazdan önce ağzı misvaklamanın, sarık veya terlik giyilmesinin daha sevap olacağına inanmak gibi nice kurallar ve inançlar Hadis-Sünnet ve mezhepler yoluyla muhafazid Peygamberden daha sonra dine sokulan bidatlerdir. -
3.
0vakitler konusunda kurandan çıkmışsın .namaz mekaniği konusu sallama olmuş hepsine tek tek baktım ayetlerin bir ayette secde yapın diyor ama secde nasıl yapılacak neler okunacak bunlar yazılmıyor .okuma kısmını batırmışsın ne kadar okuyacağız onlar falan hiç girmemişsin kaç ayet falan yüzeysel olmuş baya bi .insan bilgisiz olsa vallahi kandıracaksın . Bu kadar yani sen hadisi inkar edeceğim derken birçok şeyi inkar etmişsin al sanada ayet : “Arkadaşınız (muhafazid) sapmadı ve bâtıla inanmadı. O, arzusuna göre de konuşmaz. O, bildirilen bir vahiyden başka bir şey değildir”necm2-4
d) “Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resûl'e zütürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir Nisa59
Ey muhafazid) insanlara açıkla diye Kur’an’ı sana indirdik.” (Nahl -44) madem kurana inanıyon al sana kapı gibi ayet
-” Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler ve (inanma hususunda) Allah ile peygamberlerini birbirinden ayırmak isteyip “Bir kısmına iman ederiz ama bir kısmına inanmayız” diyenler ve bunlar (iman ile küfür) arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu?” (Nisa-150) Oku faydalı bunlar kopyala yapıştır yapılmadı devamı daha dehşetli -” işte gerçekten kâfirler bunlardır. Ve biz kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamışızdır.” (Nisa-151)
b)“Yanlarındaki Tevrat ve incil’de yazılı buldukları o elçiye, o ümmî Nebi’e uyanlar (var ya), işte o Nebi onlara iyiliği emreder, onları kötülükten meneder, onlara temiz şeyleri helâl, pis şeyleri haram kılar. Ağırlıklarını ve üzerlerindeki zincirleri indirir. O Peygamber’e inanıp ona saygı gösteren, ona yardım eden ve onunla birlikte gönderilen nûr’a (Kur’an’a) uyanlar var ya, işte kurtuluşa erenler onlardır. (A’raf, 157 Birde yazmışın yok tahiyyat okuma ıvır zıvır Allah herşeyi bilmiyormu eğerki bu yanlış olsaydı Allah bildirmez miydi ?
Edit : imla -
-
1.
+1kardeşim namazın amacı allahtan yardım istemektir ve o yatıp kalkmada bunun için kendini pgibolojik olarak hazırlamaktır GTA ViCE City oynamıyoruz yani hareketleri tamamla sözleri söyle cebin silah dolsun gibi birşey yok
-
2.
-1Bende öyle bir şey demedim konu sapıyor .içeriğini bilemeyiz dedim.
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 1 -
1.
-
34.
+2Rehber Kuran dır.
insanlar şaşar ama Peygamberimiz herhangi bir insan değildi.
Bugünki alimler hadis ve sünneti istismar ettiği için kuranla çelişiyor.
Bu peygamberi hatalı yapmıyor. -
35.
+2Aklını şeyhine emanet adam kesin yanılgıda olmayabilir belki.
Ana şeyhinin dölünü karısına içirip saksosunu izlerjen kendinden geçen adamların olduğu sapkın tarikatlar da var.
Sorsan amacı cennet.. -
36.
+1 -1ben elfim panpa sen ork musun söylermisin kulaklaırını yaladıgım
-
-
1.
+1 -1gonor daglarında vururken yolum buraya düştü demek
kaptaki suyu kızarmak neferti doguru evlat
-
1.
-
37.
+1Hadis bir ilim dalıdır. Fıkıh kelam siyer ve nice ilim dini inceler.
Bu konuda yazılan eserleri binlerce tır a koysan almaz. Burada bir başlıkla açıklanamayacak kadar dallı budaklı konu bu. -
38.
+1islam ilahi ve evrensel kurallar bütünüdür.
Ülkelerin sadece anayasası olsaydı toplumsal yaşama dair binlerce kuralı kapsayamazdı.
Düşünsenize trafik kuralları, evlilik hukuku, ticari hukuk, gayrimenkul hukuku, binlerce hak ve mahrumiyetler.
Peygamber efendimizin sözleri yaşama dair ayrıntıları da yorumlamıştır. Tüm bunlar şeriat adı ile anlamlandırılır.
Sadece kuran ayetleri ile yorumlanan islam kişilerin işine geldiği gibi yorumlaması sonucunu doğurur.
Namaz kılmıyorum ama kalbim temiz geyikleri ne kadar komikse her taku yiyorum ama namaz borcumu ödüyorum diyen adamın kafası da o kadar komik
Ölçümüz ayetlerle çelişmeyen hadisler ile karma bir yorum olmalı.O kapasite Allah tarafından bize verildi bence -
39.
+1panpa klavyene sağlık güzel yazıyorsun.
-
40.
-1Kardesim sagdan soldan ne duymuşsan gelip bize anlatmışsın ne anlamı kaldı şimdi
-
41.
+1türkiyedeki ateistler zaten sünniateist başka açıklaması yok bir kaç hadis okuyup bu din saçma diyor zehir beyinli kardeşlerimiz
-
42.
-1panpa kaç yaşındasın ? ve ne zamandanberi kuranı merkeze alıyorsun
ben 19 yaşındayım 17 nin sonlarından itibaren sadece müslüman olup kuranı tek kaynak olarak görüyorum -
-
1.
+3Kardeşim bir konuya açıklık getirmek istiyorum başlığı açan panpamda bunu okursa sevinirim.Şimdi ; Kuranı tek kaynak olarak görüyorsun yani hadisleri(peygamberimiz sav söz fiil davranışları) red ediyorsun yanlış anlamadıysam.Şimdi sana bu düşüncenin yanlıl olduğunu izah etmeye çalışıcam. Kuranla çelişen her hadis uydurmadır bunda sorun yok ama sahih/doğru hadisleri inkar etmek peygamberimizi sadece bir "postacı",bize Kuranı teslim edip hiçbir şeye karışmayam birisi modeline dönüştürmektir. Buyur sana bir ayet :
Nahl Sûresi(44) : (O peygamberleri) apaçık belgeler ve kitaplarla gönderdik. insanlara, kendilerine indirileni AÇIKLAMAN ve onların da (üzerinde) düşünmeleri için sana bu Kur’an’ı indirdik.
Ayetteki "açıklama" sence nedir? Hadisleri tümden reddedetmenin yanlış olduğunu gördün umarım.
Bir de şu var.Şeriat hükümleri ana hatlarıyla Kuranda mevcuttur, ancak ayrıntıyı Kuranda bulamazsınız.Bu peygamberimizin görevidir. Düşünki şuan şeriat geldi ve hadisler yok. Küçük günahların cezalarından tut her türlü detayı hadislerden alırız. Umarım anlatailmişimdir. Okuduysan teşekkürler -
-
1.
0panpa şimdi kendimi şöyle izah edeyim kuranı yeterli buluyorum ve kurana ekleme olabilecek her şeyi reddediyorum kuran açıktır kardeşim peygamber kuranı açıklayabilir ancak bu açıklama Allahtan gelmez benim açıklamam gibi birşeydir bende daha bilgili olduğu için daha iyi açıklayabilir tabiki sana ayetlerlede kanıt getirecem peygamberi postacı olarak demişsin evet peygamber bir ileticidir ,postacıdır Allahtan aldığı vahiyleri bizlere iletir ve kural koyma yetkisi yoktur senin dediğin şirk panpa kusura bakma peygamberin her dediğide kabul edilmez vahiy hariç bunları örnek alabiliriz ama hepsini kabul etmekte şirktir bir kaç ayetle açıklayım şu ayetleri oku baştan sona yeterli olur ;
http://www.kurandakidin.c...nekler-verebilir-misiniz/
https://tr-tr.facebook.co...asi/posts/545736012134859
son diyeceğim şu kuran tastamam ve apaçıktır ayetleri uzun uzadıya açıklanmıştır hadislerin çoğu yanlıştır araştırırsan görürsün doğru olanlarda vardır tabi ama gerekli değildir peygamber toplatmamıştır zaten kuran islamın biricik kaynağıdır -
2.
+1Kardeşim beni cübbeli zannetme :D Peygamberimizin idrarı şifaydı, şukadar Allah dersen 100 milyon sevap gelir tarzı hadisleri demiyorum ben sana zaten. Seni hadis reddedicisi ilan etmedim diğer arkadaşa cevap yazdım iyi okursan. Senin de görmeni istedim
-
1.
-
2.
+1Müşrik de olduk ya neyse :D Kardeşim peygamberimizin hatalarının Allah tarafından düzeltildiğinde hemfikir isek, peygamber yanlış yaptığında Allah tarafından uyarılmıştır. Doğru yaptığı şeyler de Allah tarafından uyarılmadığı için onaylanmış demektir.Biz de onun yaptıklarını yapmış oluyoruz hadislere uyunca.
"peygamber bir ileticidir ,postacıdır Allahtan aldığı vahiyleri bizlere iletir ve kural koyma yetkisi yoktur senin dediğin şirk panpa kusura bakma peygamberin her dediğide kabul edilmez vahiy hariç bunları örnek alabiliriz ama hepsini kabul etmekte şirktir "demişsin
Peygamber kural koyamaz nedir? Allahın izni ve haberi olmadan, yanlış hüküm vermez, veremez zaten.Bu arada hadisleri nakledenler, Kuranı nakleden kişilerle aynıdır unutma. Kuran kadar sağlam diye bir şey kesinlikle demiyorum yanlış anlaşılmasın da.Dediklerin çok tehlikeli kardeşim kesin çizgiler koyma bu hususlarda. -
-
1.
+1"senin dediğin şirk panpa kusura bakma peygamberin her dediğide kabul edilmez vahiy hariç bunları örnek alabiliriz ama hepsini kabul etmekte şirktir "
Yav herşeyi üzerine alınmasana panpa bu bana bir kaç yukardaki entrylerde yazıldı ona cevap verdim :D
-
1.
-
3.
0Bu arada kardeşim attığın linkteki ayetlerin bazılarını yahudiler böyle çarpıtmaz be.insan Allahtan korkar.Bir tanesini açıklıyım
"Saffat Suresi 154-157
Neyiniz var? Nasıl hüküm veriyorsunuz?"
Bunu okuyan birisi direkt olarak :"yahu görmüyor musun ne diyor kuranda, kimse hüküm veremez" halbuki çok değil, sadece bir ayet yukarısına baksan, onun söyleniş nedenini anlarsın
Sâffât Sûresi (151-152) :iyi bilin ki onlar kendi uydurmaları olarak, “Allah çocuk sahibi oldu” diyorlar. Onlar elbette yalan söylüyorlar.
diğerleri 1 -
1.
-
43.
+1Devam panpa sıkıntı yok burdayız
-
44.
+1Ahsen tv muhabiriyim
-
-
1.
+5Reis yaradan soracak
-
1.
-
45.
-1Özet: Asıl kaynağımız Kur'an
Başka da bir gib neredeyse yazmıyor.