0
cedd-i azizim kutbu’l-‘arifîn zahru’l-vâsılîn el-hacc bektâş-ı velî kuddise sirruhu’l-hafî ve’l-celî hazretlerinin tarîkat-ı ‘aliyyesine meşrût ve müntehî zevâyadan olub, medîne-i ebî eyyub-i ensârî ‘aleyhi’r-rahmetu’l-bârî’de vâki’ merhum bektâşî bosnevî dervîş mustafa’nın müceddeden binâ ve ihyâ eylediği zâviyesinin zabt ve tasarrufu için güruh-i bektâşiyândan dervîş ismâîl bin muhafazid nâm kimesne medîne-i eyyub mahkemesinde meclis-i şer’i hatîrde dervîş ‘alî bin muhafazid nâm kimesne ile terâfu’larında güruh-i bektâşiyândan merhum bosnevî dervîş mustafa nâm sahibu’l-hayrın medîne-i mezburede zeyneb hatun mahallesinde vâki’ eyyub câmi’i şerîfi vakfına arsası senede yüzciksen akçe mukata’a-i kadîmesi olub iki taraftan makâbir-i müslimîn, bir taraftan velîzâde efendi bahçesi ve bir taraftan tarîk-i ‘âmm ile mahdud müceddeden binâ ve ihyâ eylediği bir bâb tahtânî sağîr oda ve bir sağîr ahır ve etrâf-ı erba’ası taş duvarı muhtevî mülk-i memlûkesini bin yüzyetmiş iki [1172] senesi muharreminin yirminci günü hasbeten lillâhi ta’âla vakf-ı sahîh-i müebbed ve muhalled ile vakf ve habs edüb, evvelâ hayatda oldukça zâviye ta’bîr olunur vakf menzil-i mezburda kendi sâkin olub ba’de vefat evlâd-ı evlâdı evlâdına şart ve ba’de’l-i̇nkıraz kendi hulefâlarının eslahına verile deyu şart ve herbiri sâkin oldukları müddetde arsa-i mezkurenin mukata’asını vakf-ı mezbura verib iktizâ eden ta’mir [u] termîmini dahi mallarından edeler. ve hulefâlarından kimesne bulunmaz ise el-hacc bektâş-ı velî âsitânesinde seccadenişîn-i ‘azîzin ‘arzıyla eslah-ı bektâşiyâna şart ve ta’yîn eylediğini meş’ar tarîh-i mezkuruyla müerreha işbu vakfiyye-i ma’mûlun bihasına tasrîh olunmağla ber mantûk-i vakfiyye zâviye-i mezbureye mezbur dervîş mustafa mutasarrıf iken bilâ veled ve bilâ hulefâ fevt olub zâviye-i mahdûde mezkur hacı bektâş-ı velî seccadesinde postnişîn olan eş-şeyh abdullatîf efendi’nin ‘arzı ve icâzetiyle bana tevcîh ve işbu yedime verilen ‘askerî berâtı mucebince zâviye-i mahdud-i mezkur benim iken merkum dervîş ‘alî fuzûlî zabt etmekle suâl olunub zâviye-i mahdud-i mezkuru bana teslîme tenbîh olunmak murâdımdır. dedikde ğibbu’l-istintak merkum dervîş ‘alî dahi cevâbında müteveffa-yı mezbur dervîş mustafa’nın ben eslah-ı hulefâsından olub merhum dervîş mustafa’nın ber muceb-i vakfiyye-i ma’mûlun biha zâviye-i mahdud-ı mezkura evvelâ kendiye ba’de vefatihi hulefâsının eslahına ve evlâd-ı evlâdına meşrut ola. zâviye-i mezbur ber muceb-i şart-ı vâkıf kendüden sonra nevbet-i tasarrufunu bana şart ve ta’yîn eylediğini huzûr-i müslimînde işhâd etdiğime binâen ber vech-i muharrer-i meşrutiyye üzere bihakkın. zabt ve tasarruf ederim deyu ba’de’d-def’ ve’l-inkâr mezbur dervîş ‘alî ber vech-i muharrer müteveffa-yı mezbur dervîş mustafa’nın eslah hulefâsından olub yedlerinde olan vakfiyye-i me’mûl biha nâtık olduğu üzere nevbet-i tasarruf-ı zâviye kendinin olduğu lede’t-tezkiye ‘adâletleri zâhir olan medîne-i mezbure ahâlisinden imâm-ı sânî el-hâcc salih efendi bin isma’îl ve mehmed sa’îd efendi bin ahmed ve sâbıkan karcıbaşı halîl ağa bin mehmed ve el-hâcc ömer ağa bin ahmed ve molla mustafa bin ibrahîm nâmun kimesneler şehâdetleriyle mezbur dervîş isma’îl muvacehesinde vech-i şer’î üzere isbât etmeğin mucibesiyle zikrolunan zâviyedârlık mezbur dervîş isma’îl’in üzerinden ref’ olunub yedine verilen ‘askerî berâtının dahi kaydı ba’de’t-terkîn ve küçük evkâf muhasebesine kayd ber muceb-i şart-ı vâkıf eslah-ı hulefâdan dervîş ‘alî’ye tevcîh ve zâviye-i mezkurenin zabt ve tasarrufu için müceddeden yedine berât-ı şerîf-i ‘âlîşân sadaka ve ihsân buyurulmak üzere emr-i ‘âlî sudûrunu iktizâ eylediğini halen medîne-i mezkure kadısı mevlâna mustafa efendi dâ’îleri i’lâm etmeleriyle ber vech-i meşruh zâviye-i mezkure mezbur dervîş isma’îl’in ref’inden şart-ı vâkıf üzere merkum dervîş ‘alî’ye tevcîh ve ber muceb-i i’lâm-ı şer’iyye mahalline kayd ve âyende ve revendeye it’âm-ı taâm eylemek üzere yedine berât-ı şerîf-i ‘âlîşân sadaka ve ihsân buyurulmak bâbında pâye-i serîr-i a’lâya ‘arz olundu. bâkî emr u fermân ve lutf u ihsân limen lehu’l amq lan
Tümünü Göster