-
51.
0@40 a yardım edin binler
-
52.
0@40 adjust budget'a tikla, "transfer budget"dan "wage budget"'a aktar..
-
53.
0http://www.buzdanheykelle...page.php?id=11978#gallery oy vermeyeni dedeler gibsin
-
54.
0@43 olursa taşşaklarını yerim sağol 3 4 gündür kafamı gibtiydi bu iş
-
55.
+1@45 eger bulamazsan diye..
üstteki menüden takiminin adi yazan menüye tikla -> board room -> asagida edit budgets -> slider'dan ayarla iste.. -
56.
0bu 10.3 de dikkat ettm cok penaltı kacıyo sizde de ole mi bu lanet oyun?
-
57.
0@47 evet, eger penaltiyi atan oyuncunun mac ici motivasyonu kötüyse "having a poor match" vs.. o vakit kaciriyor cogunlukla, dikkat ettim..
-
58.
0fm 2010 u yaklaşık 4 aydır aralıksız oynadım ve gördüm ki gerçekten SI Games vaad ettiklerini en iyi şekilde verebilmiş. Fazlasıyla geliştirilmiş yapay zeka, taktiksel derinlik vs... Eee tabi oyun da baya komplex bir hal almış dolayısıyla zorlaşmış. 4 aylık süre içerisinde 8 farklı ülkede 5 er yıl olmak üzere 40 sezon oynadım, envai çaşit taktik, antreman programları denedim, basın toplantıları da her zaman farklı cevaplar vererek her türlü cevabın ne gibi etkiler yaptığını araştırdım falan filan... bütün bu verilerin de bir istatistiğini çıkardım ve neyin neden kaynakladığını bulmaya çalıştım. Sonuçta benim gibi programcılığa bir yerden bulaşan insanlar durmadan oyunlarda gelişen olaylara bir cevap bulup mantık geliştirmeye çalışırlar ve programcılığın en temel esaslarından biride neden olmazsa sonuçta olmaz. Yani oynadığınız oyun bir SiMÜLASYON, yaptığınız yada yapmadığınız herşey data ya kaydediliyor. Peki sizin açınızdan herşeyin en iyi şekilde olmasını istemez misiniz? her ligde başarılı olmayı, serie c de ki takımın başına geçip onu şampiyonlar ligi şampiyonu yapmayı, yıllar sonra yeni yapılacak stada sizin adınızın verilmesini istemez misiniz? bunun için her zaman en doğru kararlar vermeli ve zamanın da hamleler yapmalısınız. işte bu noktada bana işiniz düşüyor! benim vereceğim hap halindeki püf noktalarını yutup yeteneklerinizi sergileyeceksiniz. Hadi başlayalım:
-
59.
0OYUNU PARÇALARA AYIRMAK
Ne oynadığınızı anlamak zorundasınız önce. Her yıl çıkan FM serilerinin hepsinin bir karakteristiği vardı. Bunun için oyunu parçalara bölmek gerek;
Kadro yönetimi : antrenman, kadro statülerinin ayarlanması...
taktik yönetim : taktik menüsündeki herşey
klüp yönetimi: finansal kontrol, basın toplantıları, personeller...
BAŞLAYALIM
oyunda sizin de bir profiliniz var ve bu profile yaptıgınız yada yapmadığınız herşey etki ediyor puan larınız düşüyor yada yükseliyor. Peki oyuna ilk girdiğiniz hiç tanınmamış bir menajerken başarılar geldikçe büyük kluplerden size teklif geliyor ve bu başka bir profilinizle alakalı, yani sizin göremediğiniz durmadan değişen yaptıgınız yada yapmadıgınız herseyin kaydedildiği baska bir profiliniz! bu profiline bakılarak size büyük takımlar teklif veriyor. peki bu profili nasıl göreceksiniz? Programı var! bu programın adı "fm genie scout 2010" (internette bulamayanlar pm atabilir) yapmanız gereken şu; fm genie scout un exe sini tıklıyorsunuz kayıtlı progrdıbınızı load yapıyorsunuz ve normal oyunda göremeyeceginiz pek cok şeyi goruyorsunuz! bu programı bilen arkadaslar bunun bir hile oldugunu söyleyeceklerdir ki bunu söylemeleri çok normaldir çünkü gelecekte yıldız olacak olan butun futbolcuları görebiliyorsunuz AMA katılmadığım şey şu ki; bu programın size saglayacagı yarar öyle sandıgınız gibi çooooook da buyuk değil! yani evet ileride büyük futbolcu olacak gençleri görebiliyorsunuz ama kaldıki bu gencler dogru antrenman programları ile ve yogun mac trafiği ile karşılaşmazlarsa büyük bir yıldız olmuyorlar. yani ben fm genie scout'un başarının %20 si olduğunu düşünüyorum hemde en fazla! hile yapmışda sayılmazsınız *
Şimdi gelelim bahsedilen FM Genie Scout(FM GS) progrdıbını ne amaclarla kullanabilecegimize; -
60.
01. futbolcularınız sık sık sakatlanıyor olabilir yada kronik sakatlığı olan futbolcunuz olabilir(örn: santacruz). bunun sebebi şu: oyunda futbolcuların profillerinde gözukmeyen gizli tutulan bir özellik var "injury pronense". bu özellikde digerleri gibi 1 den 20 ye kadar puan alabiliyor. bu deger 1 olursa futbolcunun sakatlanma olasılıgı zayıf, 20 olursa bu futbolcunun kronik sakat oldugunu gosteriyor. futbolcu alırken bu özelliğe u programdan bakarsanız en az sakatlanacak futbolcuyu secebilirsiniz
2. aynı injury pronense gibi gizli tutulan bir baska ozellik var "dirtness". bu özellik futbolcunun kart gorme sıklığını ayarlıyor. bu deger 1 olursa futbolcu ender kart goruyor, 20 olursa sık sık kart goruyor AMA dirtness puan ı yuksek olan futbolcuların rakibi daha çabuk kızdırdığını, rakip futbolcuları daha sık sakatlamaya maruz bıraktığının da altını çizmek lazım! yani bu özelliği cok dusuk olmayan ama cok da yuksek olmayan futbolcularla çalışmak en mantıklısı
3. FM 2010 değişen en önemli olay ise "ADAPTASYON". eger farklı bir ulkeden farklı bir kulturden futbolcu transfer ettiyseniz o futbolcunun ulkeye alısması dili ogrenmesi bi kere kafadan 6 ay alıyor. daha uzun surmesi de mümkün hatta ne kadar kalırsa kalsın uyum sağlayamaması da mümkün, üstelik aynı şeyler personeller içinde geçerli ama personller den farklı olarak futbolcuların adaptasyon puanını goremiyoruz. programcılar onu da bizden saklıyorlar. bunu da FM GS programından gorebilirsiniz.
4. futbolcularının bir maç harika bir maç berbat mı oynuyorlar? çözümü basit! programcıların bizden gizlediği bir başka özellik de "consistency". 1 den 20 ye kadar derecelendirilen bu özellik ne kadar yukcikse futbolcu o kadar istikrarlı oluyor. FM GS ile bu değere de bakmak işinize yarar
5. bir baska gizlenen özellik "important match". bu özellik düşük oldugu zaman futbolcu her maça aynı önemi gostermiyor ve ortaya yine istikrarsızlık cıkıyor. bu özellik yuksek olmalı, FM GS ile takip edin
6. futbolcuların yine gizlenen ve kişiliklerini belirleyen diğer özelliklere göz atalım şimdi; -
61.
0Loyalty : futbolcunun klübüne ne kadar sadık olduğunu belirleyen özellik yükcikse sadıktır, kontrat yenilemeyi kolaylaştırır, başka takımların onunla ilgilenmesine pek aldırıs etmezTümünü Göster
controversy : futbolcunun kadro içerisindeki uyumunu belirler. oyunda "tartışma seviyesi" olarak kullanılıyor. bu özellik kesinlikle düşük olmalıdır aksi taktirde squad harmony de ciddi bozulmalar yaşarsınız. takım içinde kavgalar çıkar.
versatility : futbolcunun çok yönlülüğünü ayarlayan özellik. örneğin defans oyuncusunu forvete koyun bu özellik yuksek ise tahmin edeceğiniz kadar kötü oynamaz. asıl etki yaptığı şey ise futbolculara yeni pozisyon verdiğinizde alışıp alışamayacagını belirler.
ambition : genç futbolcuların prograss rate seviyesini ayarlıyor. bu özelliği yuksek olan genc oyuncular daha fazla gelişiyor. unutmayınki butun futbolcular 24 yasına kadar gelisebilirler. ayrıca saha içinde ne gibi etkiler yarattığını bu özelliğin halen gözlemlemekteyim
sportsmanship : "Trouble at Barcelona" gibi bi haber okumuşsunuzdur sanırım(hangi takımdaysanız artık). futbolcuların birbirleriyle olan ikili ilişkilerindeki yada sizin medyaya verdiğiniz demeçlerdeki tepkilerini değiştiren özellik. bu özellik dusuk olursa takımda kavga olma olasılığı daha yuksek, ayrıca sizin medyaya verdiğiniz sert demeçlere karşı tepkileri olumlu oluyor çunku sportmen değiller.
pressure : futbolcuların baskılara ne kadar dayanıklı oldugunu belirleyen bir özellik. ne kadar yuksek ise futbolcular baskılara o kadar dayanıklı (örn: medya kötü oynayan futbolcuları eleştirir her zaman pressure puan ı yuksek olan futbolcular bunlardan daha az etkilenirler ayrıca transfer baskılarına da daha dayanıklı olurlar)
professionalism : bu özellik en buyuk etkiyi yedek kalan futbolcuların uzerinde yapıyor(örn: bir futbolcuyu uzun sure oynatmazsanız sans bulamadıgı için üzülür ve neden oynamıyorum diye size kızar. bu özellik ne kadar yukcikse futbolcu o kadar yedekliğe dirayetli olur, neden oynamıyorum diye sorun cıkarmaz)
temperament : futbolcunun ne kadar iyi niyetli olduğunu belirliyor. özellikler para cezası felan verdiğinizde futbolcunun tepkisini ve bunun gibi pek cok sizinle ilişkilerinizde ki tepkilerini değiştiren özellik
Ayrıca Fm GS sizin icin hangi taktigin sizin icin daha uygun oldugu ile ilgili tavsiyelerde veriyor ama bunlara kulak asmayın. bu konuda zayıf bir program
Aslında bu programla ilgili söylenebilecek çok fazla şey var ama daha başka konularda da bahsetmek zorunda olduğumuz için FM GS konusunu burada kapatıyorum. Sorularınız için bana PM atabilirsiniz. -
62.
0ANTRENMAN PROGRAMLARI VE PERSONELLERTümünü Göster
yapılan en buyuk hata butun takımı tek bir program ustunden calıstırmaktır ki bu çok yanlış. defanslara neden şut çalışması yaptırmak isteyesiniz ki! yapmanız gereken şey belli. 4 tane antrenman programı olusturun, sezon öncesi, defans , ortasaha, forvet. sezon oncesinde butun futbolcuları sezon oncesi antrenmanına gönderin. bu antrenman programında neler yaptırmanız gerektiğini söylememe gerek yok herhalde * ama sezon oncesi antrenman progrdıbını cok sert yapmayın cunku ciddi sakatlıklar yasarsınız. hazırlık maclarını da 5 gunde bir yapın. futbolcuların hepsini forma getirmeye calısın daha sonra sezon baslamadan 10 gun once defansları defans progrdıbına ortasahaları ortasaha progrdıbına, forvetleri de forvet progrdıbına gönderin. hepsine özel program yapın. forvet e defans calıstırmayın! personelleri ayarlamaya gelince zaten takımın başına ilk geldiğiniz anda yapmanız gereken klübe bildiğiniz daha önce calıstıgınız personelleri getirmek olmalı ama altduzey takımlarda calısıyorsanız ve o personelleri takıma getirebilmek gibi bir şansınız yok ise bulundugunuz klübün itibarına göre personel secimi yaparsınız. Personelleri seçerken teknik özelliklerinin yanında mental özelliklerinin de çok önemli olduğunu söylememe gerek yok sanırım. Adaptasyon problemleri personeller içinde geçerli. personellerden max verim alabilmek için 6 ay kadar bir süre geçmesi gerekiyor. personellerin konuştuğu dillere de dikkat etmek gerekir. özellikle bazı diller zor öğreniliyor yada futbolcunun o dili öğrenmesi mental özelliklerinden kaynaklanan gecikmelere sebep olabiliyor. Kararlılık puan ı yuksek doktorlar sakat futbolcuların ne zaman oynamaya tam olarak başlayacaklarını dogru tahmin ediyorlar, disiplin derecesi yuksek doktorlar sakat futbolcuları daha hızlı iyileştirebiliyorlar ve ayrıca motivasyon puan ı yuksek doktorlar futbolcu sakatken moralinin dusmemesini saglıyor. fitness koçlarının özellikle de disiplin derecesi puan ına bakmalısınız futbolcuların kondisyonlarının yuksek olması için. Asistan menajerlerinizin profili ne kadar iyi ise verdikleri tavsiyelerinde o kadar doğru oldugunu sakın unutmayın. herşeye rağmen asistan menajerin verdiği tavsiyeler (asistan menajer ne kadar iyi olursa olsun) herzaman dogru değil. örneğin bu genç futbolcu ileride iyi bir oyuncu olamayacak satmalıyız diyor. 5 sene sonra futbolcunun değeri 35M $. aynı şey taktik tavsiyeleri için de geçerli. -
63.
0FUTBOLCU ETKiLEŞiM (PLAYER INTERACTION)
futbolcu etkileşim (player interaction) seçeneklerinin altında 22 yaşın altındaki genç oyuncularda learn from player (oyuncudan öğrenmek) başlığı bulunuyor.bu başlık altında aşağıdaki kutucuktan seçilecek örnek futbolcunun 22 yaşının altındaki genç oyuncunuza takıma adapte olmak için yardımcı olmasını, örnek futbolcunuzu kendisine rol model seçmesini, ve bir diğeri de o oyuncudan öğrenmesi gibi 3 farklı seçenek karşımıza çıkıyor. 1.sinde onu ideal rol olarak alıyor onunla yakın arakdaş oluyor, profilindeki degerler yukseliyor, onun maç içerisinde yaptığı hareketleri öğreniyor, 2.sinde profilindeki degerler yine yukseliyor ama hareketlerin sadece bir kısmını alıyor ve bazen arkadaslık ilişkileri oluyor, 3.sünde ise sadece hareketlerin bir kısmını alıyor, profilindeki degerlere bir katkısı olmuyor.
MAÇ MOTORU
eğer en dogru taktiği yapmak istiyorsanın fm 2010 un mac motorunun karakteristiğini kavramış olmalısınız. Nedir maç motorun karakteristiği? Örn fm 09 da defans ile ortasaha bloğu arasında her zaman inanılmaz bir bosluk olurdu ama bunu bir turlu engelleyemezdiniz. yani fm 09 da ön liberosuz oynamak rakip forvetlerin bu boşluk içinde harmandalı oynamasına sebep oluyordu. dolayısı ile fm 09 da en basarılı taktikler herzaman bir yada 2 ön liberolu taktiklerdi. yine örn fm 07 de uzun pasların çok düşük bir bölümünün hedefi tutması. oyun adeta kısa paslarla oynamak zorunda bırakıyordu sizi. fm 08 de tek forvetlerin ne kadar iyi olurlarsa olsunlar defans içinde kaybolmaları gibi her yeni cıkan fm nin bir maç motoru karakteristiği oluyor. buna göre taktik kuramları olusturup itibarsız takımlarda bile başarılı olabilirsiniz ancak. Maç motoru ile ilgili söyleyecek bir sürü lafım var sizin işinize yarayacak ama hepsini de böyle söyleyemem. size daha yararlı olması açısından soru cevap şeklinde yapalım istedim. sizin sorabileceginiz muhtemel soruları dusundum ve bunlara cevap verdim. umarım en iyi şekilde yaralanırsınız ve taktik varyasyonlar konusunu da böylelikle irdelemiş oluruz -
64.
0Soru: Defans kurgumu nasıl oluşturmalıyım?
Cevap: Nasıl bir oyun sergilediğinize, nasıl bir kalitede olduğunuza, taktiksel kurgunuza bağlı. Bunları olabildiğince listeleyelim.
a) Pace, acceleration, anticipation ve positioning özellikleri iyi olan defans oyuncularına sahipseniz defans çizginizi önde kurabilirsiniz. Defansı önde kuruyorsanız atak oynayan bir takım olmalısınız ve orta sahanız mutlaka iyi alan daraltmalı. Defansı önde kuran bir takımın sahada ön liberoya ihtiyacı yoktur. Ayrıca orta sahanız sık sık top kaybeden bir orta saha olmamalıdır.
b) Orta ve alt düzeyde takımlar defans çizgilerini mutlaka ya geride ya da ortada bulundurmalılardır. Defans çizgisini ileride bulundurursanız çok fazla kontra atak yersiniz ve karşı takım size hızlı oyuncularla tehlikeler yaratabilir. Defansınız eğer skoru koruma durumunda iseniz geride kurulmalı, eğer öne geçmek istiyorsanız orta sahada olmalı, fakat çok çok geride bulunmamalı, çünkü orta saha – defans arasındaki bağlantı kopabilir. Defans oyuncularınız mutlaka sıkı markaj yapmalı ve alan daraltma yapmamalıdır, pozisyonlarını kaybetmemelidir. Ayrıca oyunu geniş alana yaymamanız gerekir. Width (Genişlik) az olmalı.
Bunlara ek olarak, defans oyunclarınızın alan daraltma yaptıklarında pozisyonlarını kaybedeceklerini unutmayın. -
65.
0Soru: Orta sahamın çok pres yapması her zaman olumlu olur mu?
Cevap: Elbette hayır. Orta sahanız pres yapıp rakibin üzerine gitse de rakip oyuncular topu ayaklarında iyi saklayabiliyorlarsa topu mutlaka ileri taşımayı başaracaklardır. Pres yapan oyuncunuzun normal pozisyonunu boşalttığını da unutmayın. Yani bir oyuncu pres yapıyorsa arkasında mutlaka kaçan rakibi karşılayabilecek bir oyuncunuz bulunmalıdır. Bunu nasıl yapabilirim derseniz size bir iki tavsiye verebilirim:
a) Defans çizgisini önde tutmak: Orta sahanız topa bastığında alan daraltma başarısız olursa rakip de baskı yediğinden dolayı yanlış paslar verebilir. Önde bir defans bu pasları kesip topu kazanmanızı sağlayacaktır. Ancak yukarıda bahsettiğim gibi önde defansın pek çok handikapı bulunmaktadır. Eğer iyi bir takım iseniz bu opsiyonu kullanın.
b) Defans ile orta saha çizgisi arasına oyuncu veya oyuncular yerleştirmek: Oyunda ön libero yani DM diye tabir ettiğimiz oyuncuları kullanırsanız pres yapan bir orta saha arkasında topları kazanabilecek bir oyuncunuz olur, ayrıca bu oyuncu orta saha oyuncularınızı boşalttığı pozisyonları doldurabilecek bir oyuncudur. Örneğin ben oluşturduğum taktikte çift MC ve tek DM kullanıyorum. MC oyuncuları alan daraltma yapıp pozisyonlarını kaybettiklerinde gerideki DM oyuncusu gelen topları karşılayabiliyor, ayrıca boşalan pozisyonları doldurabiliyor. -
66.
0Soru: Kanatlarım çok top alamıyor. Ne yapmalıyım?
Cevap: Kanatlarınızın top alamamasının çeşitli sebepleri olabilir. Bunları sıralayalım:
a) Oyunu geniş alana yayıyorsunuzdur ve passing (pas odağı) down both flanks (iki kanada birden) değildir.
b) Kanatlar gereğinden fazla ofansiftir ve her pozisyonda ileri çıktığından dolayı rakip defansın arasında kaybolmuştur.
c) Kanatlarınızı AMR ve AML pozisyonunda oynuyordur, bu sebepten dolayı forvet gibidir.
Sonuç olarak ne yapmak gerekir? Kanatlarınız MR ve ML olarak oynuyorsa onları ofansif yapabilirsiniz. Benim tavsiyem MR ve ML kullanıyorsanız onların mentality’leri (anlayış) normal olsun (20 üzerinden 10–12 arası), forward runs (ileri çıkışlar) mixed (normal) olsun. Eğer adamlarınız AMR ve AML olarak oynuyorlarsa onları forvet olarak kullanmak istiyorsanız FR ve FL pozisyonlarıyla swap up yapın veya olabildiğince ofansif yapın. Ayrıca tek forvet kullanın. Eğer bu oyuncularınızın daha çok top almasını istiyorsanız onların ileri çıkışlarını normal yapın, ayrıca anlayışları da aşırı ofansif olmasın. -
67.
0Soru: Bu oyunda hangi dizilişi daha sık olarak kullanacaksınız?
Cevap: Ben savunmamın garanti altında olmasını, ayrıca orta sahamın topa iyi basmasını isterim. Orta saham pres yaptığında arkasında garantör olarak bir DM oyuncun mutlaka bulunmalı. Ayrıca kanatların boş kalmaması için defansif çizgim geride durmalı. 4’lü defans dizilişlerinden vazgeçmeyeceğim için 4 defans kullanıyorum. Önlerinde orta sahanın garantörü bir DM, önlerinde hem pres yapan hem de atağa katılan iki MC, kanatlardan yapılacak ataklarda etkili olmak için bir AMR ve AML, topu ayağında saklayıp gerektiğinde kilit goller atabilecek bir FC. Yani 4–3-3’ün değişik bir versiyonu olan 4-1-2-2-1 versiyonunu kullanacağım. -
68.
0Soru: Neden 4–4–2 kullanmaktan vazgeçiyorsunuz?
Cevap: 4-4-2’de alan daraltma yapan bir orta sahaya sahipseniz arkasında mutlaka defans çizginiz önde olmalı, bu da gelebilecek kontra ataklara ve defans arkasına atılacak toplara gün doğuruyor FM 2008’de. Bu yüzden çok çok iyi bir takıma sahip olmadıkça bu dizilişe dönmem.
Soru: FM 2010 da en çok tutulan taktik dizilişlerden biri de 4-2-2-2. Bu taktikle başarı olasılığı ne kadardır ve FM 2010 maç motoruna uygun mudur?
Cevap: 4-2-2-2 gereğinden fazla ofans bir taktikdir ki aslında 4-1-2-2-1 in ofansif bir versiyonudur. DM pozisyonundaki adamın forvet e koyulmasıyla olusturulur. Maç boyunca bu taktiği kullanmak gereğinden fazla riskler almak demektir. Bu taktiğin en büyük dez avantajları AMR ve AML pozisyonunda ki futbolcuları yeterince besleyememek olabilir ve 2 tane DM ve diğer ileride ki 4 ofansif futbolcu arasındaki geniş alan. Rakibin ortasaha sı kalabalık ise bu taktiği kullanmak bu geniş alanın rakip tarafından falafoş edilmesine sebep olur. O yüzden bu taktiği geriye düştüğünüzde kullanmak daha mantıklı. -
69.
0sakin ol şampiyon
-
70.
0Soru: Kendi kullandığınız dizilişte kim ne kadar alan daraltma yapmalı?
Cevap: 4-1-2-2-1 olarak hatırlatayım dizilişimi. AMR ve AML kullandığımdan dolayı DR ve DL top yarı alanıma geldiğinden itibaren alan daraltmaya başlamalı. Bunların closing down (alan daraltma) mixed olacak, yani 20 üzerinden 10-11 iyidir. DC oyuncularım pres yapmamalı, çünkü pozisyonlarını boşalttıklarında arkalarında bir libero yok açıklarını kapatabilecek. Bu sebepten ötürü onlara az closing down veriyoruz (20 üzerinden 3-4), fakat pres yaptıklarında mutlaka topu kapmak zorunda olduklarından dolayı hard tackling veriyoruz, ancak tackling özellikleri kötü ise normal tackling (top kapma) da yapabilirler.
Defansı bitirdik. Sıra geldi orta sahaya. Dediğim gibi DM oyuncusu öndeki iki MC oyuncusunun garantörü olacak. Bu sebepten ötürü çok fazla alan daraltma yapmayacak. Top kendi zonuna geldiğinde alan daraltmaya başlaması gerekir. Bu sebepten ötürü ona 20 üzerinden 8-10 vermek yeterli olur. Önündeki iki MC oyuncusu öncelikle dayanıklılık açısından iyi oyuncular olmalı. Bu iki oyuncu tam saha baskı uygulayacak, devamlı rakibin üzerine gidecek ve topu kapmak için uğraşacak, rakibi sıkıştıracak. Bu yüzden onları çok fazla alan daraltma yapmalılar. 20 üzerinden 18-20 arası bir değer verilmeli. AMR ve AML oyuncuları güçlerini hücuma da saklamalılar, bu sebepten ötürü 20 üzerinden duruma göre 14-16 arası bir closing down vermek yeterli olacaktır. Forvet oyuncunuz da rakip defansa arada sırada baskı yapmalı. Onun alan daraltması da 20 üzerinden 14-16 arası olmalı.
Dediğim gibi, kilit nokta alan daraltma yapacak oyuncunuzun arkasında, onun boşalttığı pozisyonu doldurabilecek oyuncunuzun bulunması. Closing down ayarlarken mutlaka buna dikkat edin.
Soru: Takımımda kimler sıkı markaj yapmalı?
Cevap: Kullandığınız dizilişe bağlı. Örneğin kendi dizilişimde iki MC oyuncusu pres yapacağından dolayı pozisyonları boşalacak, boşalan pozisyonlara koşan oyuncuyu sıkı kontrol etmek gerekecek. Bu sebepten ötürü DM oyuncum mutlaka sıkı markaj yapar. Ayrıca defans oyuncularımda doğacak bir tehlikede kaçabilecek oyuncuları tutabilmek için sıkı markaj yapmalı mutlaka. Bundan başka, pres yapan adamlarınız sıkı markaj yapmamalı. Bu sebepten ötürü benim takımımda 5 oyuncu sıkı markaj yapar.
-
siteye ddos atan or
-
aynen bi an düşündüm kayra atatürk e sövmez
-
vikings bir arkadaşlarla kendi aramizda konuştuk
-
bu adam karşıma çıksa korkarım amk
-
yannan kafalı kayra
-
parasi hic eksilmiyor korkudan harciyamiyor
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 28 12 2024
-
kamilin turkiyedeki hayattan haberi yok
-
konstant dayı bize kötü örnek oluyor
-
ınsanın hayatında az kişi olunca
-
iyi çocuk ama kürt
-
şikayetvarda inci sözlük
-
ukraynayi nedne yahudi yonetiyoe
-
keske ben de futbolcu olsaydim
-
babacim 16 sene sonunda elde ettigin bilgi
-
3 derce hvada şort gyen kıza kahbe denmez ne denir
-
pampalar dm den şikayet alabilriim
-
bir karı ayy gtumu elledi diye bağırsa
-
gwynplaine adlı yazarınn kadın olmasıı
-
ne gariplik var ben cozemedim
-
odlwk topal eksiye musallat olmus
-
benim unide afgan arkadasim vardi
-
kimin niki orusbunun fırlattığı diye değiştirlmşti
-
mine uysal
-
selçuk bayraktarı yenecek adam
-
diyelim ki uzaylılar geldi orta doğuya indi
-
aleviye kibrit çaksak alev alır mı
-
yozgat belediye başkanı
-
turkiye de okumak seni oyalamaktan ibaret
-
kayranın hayali dostlar mekanı
- / 2