-
13.
0Devletler insan ırkı için var olması ve düzenin korunması için gerçekten gerekli mi? Yoksa insan ahlakına uygun olanı sınırlar olmadan da belirleyebilir mi? Gerçekten mutluluk gibi bir duygu var mı yoksa insanların mutluluk arayışı boş bir arayış mı? Sorularım bunlar teşekkür ederim. iyi sabahlar.
-
-
1.
+1insanın ahlak kavrdıbını öğrenmesi belki de bu düzenlerin varlığıdır. insana doğası gereği iyi bir insan olmak yerine kötü bir insan olmayı aşılarsak, o insan topluluğu için kötü olan her şey doğru olacaktır. Ancak bu noktada devletlerin getirdikleri düzenin ne denli insanların doğru ve yanlışlarını sınıflandırdığını da göz önüne almak gerekir. Kısıtlamalar mı gerçekler mi şeklinde bana kalırsa.
Mutluluk duygusunun ise tamamen bir yanılgı olduğu kanısındayım. insan tüm hayatı boyunca aslında mutsuz yaşayan bir varlıktır ve mutlu olduğunu sanacağı olaylar silsilesi yaşar. Bu onu anlık mutlu hissettirir ve his ne zaman etkisinin yitirirse insan özüne döner.
-
1.
-
12.
0Doğru ,gerçek ,yanlış nedir? .
Şahsi görüşüm: bir yerde doğrular varsa tarafsız olarak bakarsak hiçbirinde yanlış yoktur çünkü her görüş kendi görüşünün gerçek olduğunu dile getirir ve siz tarafsız bakınca aslında her görüş doğru gelir . Eğer bir yerde gerçek varsa geriye kalan hepsi yanlıştır. Eğer bir kişi tarafsız noktadan değil de kendi görüşüyle bir noktada bir doğruyu savunuyorsa o doğru kişinin gerçeği olur ve diğerleri için de kendi görüşü yanlış .Sonuç olarak doğruların olduğu yerde yanlış yoktur. Ve gerçeğin olduğu yerde doğrular yoktur. Sence yanlış mı düşünüyorum . -
-
1.
+1Salt bir doğrudan veyahut yanlıştan bahsetmenin kesinlikle çelişki olduğundan yanayım. Örneğin bir işi en iyi kim yapar sorusunu sormak lazım burada. O işi hiç bilmeyen mi en iyi bilen mi? Kanımca en iyi bilen. Bir araç tamircisi örneğin. Bir aracı tamir edebileceği gibi o aracı en bilinçli şekilde bozabilecek kişi de odur. Bu durumda bu gerçek o araç tamircisini doğru bir insan mı yapar yanlış mı? Bana kalırsa her ikisi de. Bunu göz önüne alırsak her doğrunun bir yanlışı, her yanlışında bir doğruyu barındırdığını görmek gerekir. Ki doğru ve yanlışlar tamamen kişisel süzgeçler sonucu ortaya çıkan kavramlardır. Söylediklerine katılıyorum.
-
1.
-
11.
0Demokrasi kendini geliştirememiş toplumlarda doğru yönetim biçimimidir.? Başka insanların koymuş olduğu yasaların bize dikte edilmesi hususunda düşüncen ne?
-
-
1.
0Kendini geliştirmiş toplumlarda dahi yönetilme arzusu olduğundan önemli olan sorunun kendini geliştirmiş olan toplumlar gerçekten gelişiyor mu ki bir yönetim buyruğuna giriyorlar bu soruyu sormak lazım.
-
1.
-
10.
-1Anan felsefe yapar mı
-
9.
+1Bitti mi sorular arkadaşlar?
-
8.
0Son sorum kontrol gerçekten bizde mi.
-
-
1.
+1Aslında bu soru için bir çok ütopya kitaplarının tahlil edilmesi gerekli. Devletler bile kontrolün gerçek sahibi değiller. Herkes bir çarkın dişlisi ve çarkın dönmesi için her dişlinin kendini kontrol mekanizması olarak hissetmesi gerekiyor. Bizler o çarkın dişlerinden birisiyiz bence. Tıpkı diğerleri gibi.
-
1.
-
7.
0Bir insan ömrünü neye vermeli.?
-
-
1.
0Bu soruya bireysel cevap vermem gerekirse bilmek derim. insan bilmediği şeyden korkar. Bildiği şeyden değil. Sokrates de sırf bu sebepten iddıbına göz yummuştur. Aynı şekilde Nietszche kız kardeşine bir mektubunda şunu der. Eğer mutlu olmak istiyorsan inan, eğer gerçekleri bilmek istiyorsan araştır. Bu noktada bilgiye ulaştığın her an aslında hayatını verdiğin şey sana bir çok getiri sağlar. Bu da tamamen sana kalmıştır.
-
2.
0Niçe bilinç lanettir diyor. Dostoyevski de herşeyi tam anlamıyla anlamak hastalıktır diyor.
-
3.
0Çünkü gerçekler hiçbir zaman istediğimiz şekilde şekillenmiyor. Nietszche hayatı boyunca zihninin acılarını yaşıyor. Ancak bilmekten vazgeçmiyor. Çünkü bilmenin gerçek olduğuna inanıyor. Dostoyevski noktasında ise bilmek ve anlamak arasında fark olduğunu düşünüyorum. Bir şeyi biliyor olmak, onu tam anlamıyla anlamak anldıbına gelmiyor. Örneğin benim sözlüğe yazdığımı biliyorsun. Ancak neden yazdığımı anlamıyorsun. Arkasında bir çok sebep yatabilir. Bu sebepten ikisi farklı şeyler diye düşünüyorum.
-
4.
0Anladım panpa dosta zaten anlamaktan bahsediyor. Belkide tahmin etmek olur onun anlamak dediği
-
-
1.
0Bunlar naçizane kişisel fikirlerim. Belki de böyle değildir (:
-
2.
0Felsefe zaten belkide değil midir?
diğerleri 0 -
1.
diğerleri 2 -
1.
-
6.
0reenkarnasyon gerçek mi? bazen o anı daha önceden yaşamış gibi olmamızın sebebi nedir?
-
-
1.
0Deja vu. Aslına bakarsan bu sinir aksonlarındaki minik sapmadan kaynaklanır. Sağ lob ile sol lob arasında milisaniyelik çalışma farkı olduğunda ortaya çıkan bir olaydır.
-
1.
-
5.
+1benim yarram var ananın da amı.
bu atomdan oluşmuş parçalar yer evrende değiştirince neden bu senin zoruna gider?
ananı felsefi siqtim xd -
-
1.
+1 -2Ben de sana bir soru sorayım o halde. Tek ciksüel başarısı sabahtan akşama kadar ferre izlemek olan bir insanın kendi hayal dünyasında kurduğu şeyleri klavyesinin başında, internetini anne babası öderken böyle bir şey yazması sence de 12.5 yaşında olduğunu göstermez mi? Kum ötede orada takıl biraz.
-
-
1.
0hele hele zoruna gitmiş :d bu da tezimi kanıtlar.
ayrıca, senin hesabına göre sözlüğe 2,5 yaşında kaydoldum o halde xd -
2.
0Cevabımdan böyle bir şey anladıysan bu noktada felsefeden ziyade pgibanaliz üzerine konuşmamız lazım :D
-
3.
0yok panpa takıl sen. ben normalim. deli diyemezsiniz bana. pgib analiz falan ne biçim laflar
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
4.
0Eğer bir paralel evren varsa o paralel evrene geçiş yeri var mı?
-
-
1.
+1Felsefiden yine sapıyoruz ama şöyle düşünelim. Paralel evreni tecrübe edecek donanıma sahip değilizdir belki de. Tıpkı ilk çağ insanlarının şu an bir telefon görse akıllarının alamayacağı gibi bir durum diye düşünüyorum.
-
1.
-
3.
0Evren neyin içindedir
gibtirin gidin şimdi en büyük soru budur cevaplanması imkansızdır -
-
1.
+1Birincisi sorduğun soru felsefi değil bilimsel. Ancak senin sorun şuna benziyor. Orman ormanın neresindedir. Orman zaten ormandır. Ormandaki ağaçlar o ormanı orman yapar. Evren de böyledir. Evren vardır ve o evreni içindeki milyarlarca varoluş evren yapar.
-
-
1.
0hayır hayır gibtir huur çocuğu seni
Evrenler çoklu evrenler birşeyin içindedir
-
1.
-
1.
-
2.
0Bir mum sönünce ışık nereye gider?
Madde mi ağır mana mı? -
-
1.
+1Madde vardan yok, yoktan var olmayacağı için ışık hep oradadır. Biz artık görmeyi tercih etmeyiz o kadar. Madde olan vücuda yüklenilen manalar ağırlığın sebebidir bence.
-
1.
-
1.
+3Felsefi soruları yapıştırın, hep beraber cevap arayalım.