1. 101.
    0
    ozet gec lan pic demek istedigim laf salatalamasi
    ···
  2. 102.
    0
    http://uludagbegibtas.blo...felsefe-ve-modernizm.html
    ···
  3. 103.
    0
    Yaşam karşısındaki duruşumuzun aynadaki yansımasıdır. Bu anlamda çevremize bıraktığımız imajdır. thales ten beridir var olan ve topluma mal edilmiş düşünce ekolüdür.
    ···
  4. 104.
    0
    beyler uzak durun dedeler
    ···
  5. 105.
    0
    engibici nin okuduğu bölüm ne ki la o?
    ···
  6. 106.
    0
    also sprach zarathustra'yı okudum dilim yandı amanın amanın
    ···
  7. 107.
    0
    giber.
    ···
  8. 108.
    0
    @8 babam felsefeci ben felsefeciyim, ve şairim. malak herif 1 kere gibiş için işe yaramadı huurnun doğurduğu. yanlış yönlendirme milleti
    ···
  9. 109.
    0
    düşünbilim veya felsefe, sözcük kökeni olarak yunanca seviyorum, peşinden koşuyorum, arıyorum anldıbına gelen "phileo" ve bilgi, bilgelik anldıbına gelen "sophia" sözcüklerinden türeyen terimin işaret ettiği entelektüel faaliyet ve disiplin. "phileo"=sevgi "sophia"=bilgi veya bilmek kelimelerinden türemiştir. philosophia=bilgelik arayışı, bilgiyi sevmek, araştırmak ve peşinde koşmak anlamlarına gelmektedir. "filozof" da bilgeliğe ulaşmaya çalışan kişidir.
    buna göre, felsefe yunanlar için, ‘bilgelik sevgisi’ ya da ‘hikmet arayışı’ anldıbına gelmiştir. başlangıçtaki bu özgün anlama göre, her türden bilimsel araştırmacıya "filozof" adı verilmiştir.
    ···
  10. 110.
    0
    filozoflar genellikle varoluş veya varlık, ahlak veya iyilik, bilgi, gerçek ve güzellik konularıyla ilgilenmişlerdir. felsefe tarihine göre birçok filozof dini inançlara veya bilime de eğilmiştir. filozoflar genellikle bilimin dışında kalan bu kavramlarla ilgili kritik sorular sorarlar. felsefe nedir sorusunun cevabının aranması da bir felsefi uğraştır. filozoflar genellikle şu soruların cevaplarını ararlar:
    gerçek nedir? bir ifadeyi nasıl veya niye doğru veya yanlış olarak tanımlarız? nasıl karar veririz?
    bilgi mümkün müdür? bildiğimizi nasıl biliriz? doğru bilginin kökeni ve sınırları?
    ahlaken doğru veya yanlış hareketler (veya değerler, veya kurumlar) arasında bir fark var mıdır? hangi hareketler doğrudur, hangileri yanlıştır? değerler mutlak mı, izafi midir? yani nasıl yaşamak gerekir? ahlakın kaynağı nedir?
    gerçeklik nedir ve neler gerçek olarak nitelendirilebilir? gerçek olan şeylerin doğası nedir? * bazı şeyler algımızdan bağımsız olarak var olabilir mi? zaman ve mekanın doğası nedir? düşünme ve düşüncenin doğası nedir? birey olmak ne demektir?
    güzel nedir? güzel şeylerin farkı nedir? sanat nedir? ("l.n. tolstoy - sanat nedir?" adlı kitap)
    estetik izafi midir? belirli sınırları var mıdır?
    din kavrdıbının kökeni nedir? tanrı insanların korkularından kaynaklanan bir varsayım mıdır? tanrı var mıdır?
    varlık, zaman ve mekan arasında ne tür bir bağ vardır? esasen bu kavramlar arasında herhangi bir bağ var mıdı
    ···
  11. 111.
    0
    antik yunan felsefesinde, yukarıdaki sorulardan ilk beşi sırasıyla, analitik veya mantıksal, epistemoloji, etik, metafizik ve estetik olarak adlandırılırdı. bunların dışında da konular vardı ve bu tanımlamaları ilk kez kullanan aristoteles aynı zamanda politika, modern fizik, jeoloji, biyoloji, meteoroloji ve astronomi'yi de felsefenin konuları arasına almıştır. galileo'ya göre ise bilimler ve sanatların genel adı felsefedir. yunanlar sokrates'in etkisiyle bir analiz geleneği geliştirmişler ve konuyu daha iyi anlamak için parçalarına ayırmışlardır. bu yöntem günümüzde bilimde ve sanatta kullanılmaktadır.
    diğer gelenekler bu tip tanımlar kullanmamış veya aynı temaları ön plana çıkartmamıştır. hint felsefesi batı felsefesi ile benzerlikler taşısa da, binlerce yıldır felsefe ile ilgilenmiş olsalarda japonca, korece ve çince'de felsefe kelimesi 19.yy'a kadar var olmamıştır. özellikle çinli filozofların yunanlara göre farklı bir sınıflandırması vardı. tanımlamaları da genel özelliklere değil çoğunlukla metaforikti ve aynı anda birkaç konuya ilintiliydi [1]. ancak batı felsefesinde de konular arasında kesin sınırlar yoktur ve 19.yy'a kadar batı filozoflarının çalışamalarında konusal bir ayrım yapılmamıştır. örnek olarak, aristoteles'in çalışmalarının kendi başına bir anlamı yoktu. peripatetikçilerin yaptığı da, aristoteles'in çalışmaları ve konuları arasında bağlantılar kurup, genel yargılara ulaşmaktı. gerçek felsefe rönesans sonrası alman i̇dealizmi sonrasında doruk noktasına ulaşmıştır
    ···
  12. 112.
    0
    felsefeden bahsetmek kolay değildir ama
    nihat deyince tuz basarım yarama
    ···
  13. 113.
    0
    @2 mal fenerli
    ···
  14. 114.
    0
    william shakespeare'den gelsin.

    "dünyada hiçbir filozof gib ağrısına çözüm bulamamıştır."
    ···
  15. 115.
    0
    içine girdikçe herşeyi anlamsızlastirabilecek herseyi bosverdirecek bir duyguya hisse yönlendirebilecek bilim diye düsünün ki öylede yani
    ···
  16. 116.
    0
    ygs bahanesiyle çalıştıgım ve sevdiğim bölümalanders
    ···
  17. 117.
    0
    gerekli midir?
    ···
  18. 118.
    0
    en sevdigim dersti lise 3 te
    ···
  19. 119.
    0
    şu hayatta belkide kayda değer tek şey -bazıları için-
    ···
  20. 120.
    0
    aids gibi birşeydir felsefe uzak durun!! yakalanarsıanız geçmez.
    ···