1. 1.
    +1
    hayeller mi biz, yoksa biz mi hayaller? bilemiyorumki...
    ···
  2. 2.
    +1
    tarlaya ektim soğaaaan

    benim pgibolojim bozuldu vak vaaak vavavavvavak
    ···
  3. 3.
    0
    @1 i sofist gibmiş
    ···
  4. 4.
    0
    peki allahı kim yarattı lan... bu sorunun bi ucu başı yokki kısa devre oluyor insan
    ···
  5. 5.
    0
    @48 zamanı allah yarattığı için allahı birinin yaratmasına gerek yoktur. allaha göre zaman diye bişey yoktur. zaman sadece insanlar için var
    ···
  6. 6.
    0
    @48 Her şeyi yaratmaya gücü yetenin, ikinci bir ilaha ihtiyacı olmaz.
    O, bizden once de vardi bizden sonra da olacak. yani demek istedigim o her zaman vardi.
    ···
  7. 7.
    0
    @48 rica ediyorum şuna allah demeyin. araplar turkleri katlederek yollar boyunca kendi kulturlerini dinlerini empoze ediyolar sizde bunu sorgulamadan allah putunu gorunmez bi tanri yapan bu arap inanışını kabulleniyosunuz. yaraticidan bahsedeceksek şuna yaratici ya da tanri diyon. allah,zeus, thor ya da ucan spagetti canavari degil.

    @43 herşeye ol diyince olduran tanri niye bi kadar formaliteye giriyo?yok o ruzgar havalandi yok sey oldu.sen bi duzeni tanrinin yonettigini ve yaptigini soyluyosun ben de bu duzenin kendiliginden var oldugunu soyluyorum.o keleegin kabit cirpisindan yarattigi etkide niye tanriya ihtoyac duyuyosun ki?sadece oluyo işte bazı dinamiklerle ve bilim sana bunu acikliyo
    ···
  8. 8.
    0
    çok iyi felsefe yaparım
    ···
  9. 9.
    0
    hangi sandalye?
    ···
  10. 10.
    0
    @41 yokluğun varlığını bilirsek yokluğu varlıktan ayırt edebiliriz ama varlığını bilmediğimiz birşey olan yokluğun yokluğunu yada varlığını bilemeyiz ama varlığın varlığını veya yokluğunu bilebiliriz ve bu şekilde ayırt edebiliriz
    ···
  11. 11.
    0
    Allah yarattı giberim felsefeni
    ···
  12. 12.
    0
    gibişiyorum öleyse varım. demiş adamın biri
    ···
  13. 13.
    0
    @43 belirsizlik ilkesini incele panpa.
    ···
  14. 14.
    0
    dünyadaki her şey tahminlerin ötesinde bir hassas dengeyle birbirine bağlıdır. Dünyanın bu yüzünde bir kelebek kanat çırpsa, bu hareket hava moleküllerini öylesine titreştirebilir ki öteki yüzünde bir kasırgaya neden olabilir. Hatta bu kasırga evrenin her bölgesinde hissedilir; ama örneğin 2,5 milyon ışık yılı uzaklıktaki bir galakside sadece 0.0000000000000000000000001 şiddetinde bir etki bırakır. Öyleyse, aynı atmosferle çevrili yeryüzü gezegenindeki aynı magma tabakası üzerinde yer alan her şey, sebep-sonuç ilişkilerini de hesaba katarak düşünürsek, kendi aralarında çok daha dinamik birer ilişki içindedirler. Her şeyin bir nedeni vardır ve her sonuç bir nedenin eseridir. Bu tür bir mantık yolu izlediğimizde doğal olayların hiçbiri rastlantı değildir çünkü hepsi bir/kaç sebebe dayanır, diyebiliriz. Burada işin içine Tanri dedigimiz olgu giriyor. kainat bu kadar dengeli yaratılmış ise, bu bir tesaduften ibaret olabilir mi, sorarım size ey bilinçli panpalarım..
    ···
  15. 15.
    0
    tabikide allah yarattı... hiçbirşey tesadüfen oluşmuş olamaz,,, herşey boşuna gerçekleşiyor olamaz
    ···
  16. 16.
    0
    var olanı yok olandan nasıl ayırt ederiz?
    ···
  17. 17.
    0
    hay allah başlık bomboş bende gideyim bari, zaten neresi dolu ki. hem ben de kimim nereye gidecekmişim ki. hayat zaten pisuvara işerken üzerime sıçrayan birkaç sidik partikülünden başka ne ki ve insanın tek ereği bu evrende, o pisuvardan sıçrayan sidik partiküllerinden biri olmak gibi bir şey; yani olmak ya da olmamak...
    ···
  18. 18.
    0
    seni gibmeyeni sende gibme.
    ···
  19. 19.
    0
    sen mi yoksa biz mi açan çicek mi yoksa bebeğimiz mi
    ···
  20. 20.
    0
    tanrısızlık çok mantıksız... herşeyin gelip geçeceğini sananları aklım almıyor. madem herşey gelip geçici hiç birşey yapma, direk git mutfağa kes kafanı,
    madem herşey ölümle son buluyor hemen öldür kendini niye birşeyler için çabalıyorsun, niye dünya sıkıntısını çekiyorsunki ,ha mutluluk ve zevkler diyorsan, mutluluk ve zevklerin ebedi olmayacağı düşüncesi olmazsa mutluda olamazsın.
    ···