1. 1.
    +2
    düşünceler kurşun geçirmez
    vandetta
    ···
  2. 2.
    -1
    @18 http://imgim.com/uludagpii.jpg
    ···
  3. 3.
    +1
    birazdan bu başlığı açan bini tehşir edecem <3
    ···
  4. 4.
    0
    @2 gerçek inci ruhu gibmiş. şuku bin.
    ···
  5. 5.
    0
    nick : giberimnekadarnevarsa
    Adı : Hüseyin
    Soyadı : Kırmızı
    Yaşadığı şehir : Eskişehir,Turkey
    Memleket : Bornova,Turkey

    Düşüncüler : Uludağ bini aramıza sızmış,link vermeyi bilmeyen gerizekalı link verecem derken kendi facebtak adresini vermiştir.

    Alın buda bu başlığı açan binin facebook hesabı : http://www.facebook.com/h.kirmizi?v=wall

    Özet : adamı teşhir ettim beyler
    ···
  6. 6.
    0
    @17 mal sen yokken biz vardık. burdaki kardeşlerimdenmi cekincem

    ulugag dahil bütün sözlüklerde yazıyorum sizin bildiğiniz

    tanıştagıma memnun oldum

    hadi gibtir git şimdi
    ···
  7. 7.
    0
    @2 boşuna etkilenmeyin beyler cümle kuramıyo adam
    ···
  8. 8.
    0
    lafı uzatmicam popüler ve salak saçma bi sayfa baya kişiyi rahatsız ederiz ..

    kısaca;

    yani saldırsak fena olmaz iyi olur diyorum ben?

    bilmeyenler için link
    ···
  9. 9.
    0
    kübizm, 20. yüzyıl başındaki temsile dayalı sanat anlayışından saparak devrim yapan fransız sanat akımıdır. pablo picasso ve georges braque, nesne yüzeylerinin ardına bakarak konuyu aynı anda değişik açılardan sunabilecek geometrik şekilleri vurgulamışlardır.
    konu başlıkları [gizle]
    1 tarihi
    2 i̇ç içe geçmiş hacimler
    3 resme gerçeği sokmak
    4 resimde en büyük temsilcilerinden bazıları
    5 edebiyattaki temsilcilerinden bazıları
    tarihi [değiştir]

    20. yüzyıl başlarında ortaya çıkmıştır. kübizm terimi i. dünya savaşı'ndan önceki yıllarda paris'te gelişen bir resim akımını belirtir. o dönemde avrupa'da biçimlenmekte olan modern sanatın ışığın geçici etkilerini resmetmek olan izlenimcilerden hoşnut olmayan bir genç ressamlar kuşağı yetişiyordu; bunlar, matisse'in çevresinde toplanmış olan fovların çok renkli resim sanatından da hoşlanmıyorlardı. empresyonizm'e egemen olan görme duygusu yerine, kübist' ler aklın başatlığına dayanan aklın gücünü ortaya koymak istiyorlardı. tablolarını sağlam temellere oturtmak istiyor ve bu konuda ressam paul cezanne'ın izinden gidiyorlardı. nitekim bu ressamlar, cezanne'dan, onun son provence manzaralarından ve natürmortlarından esinlenecekler, bundan da kübizm doğacaktı. manifestosu yazan apollinaire, bir taklit sanat değil tasarım sanatı olduğunu söyler.
    i̇ç içe geçmiş hacimler [değiştir]

    kübizm adı, georges braque'ın bir tablosunu gören matisse'in bu tablo için «küçük küpler» sözünü kullanmasıyla ortaya çıkmıştır. bir yanılgı sonucu yeni resme uygulanan bu deyim, picasso ve georges braque'ın o tarihlerde birbirine pek benzeyen ilk kübist eserleri konusunda bir fikir verebilir. her ikisi de hacimlerin iç içe geçtiği portreler, manzaralar, natürmortlar çizmekteydi. onlar iki boyutlu (en ve boy) olan tuvalin yüzüne doğada üç boyutlu (en, boy, derinlik) olan nesneleri çizebilmenin çarelerini araştırıyorlardı. bu, yeni bir sorun değildi; bütün resim sanatının sorunuydu; ama o zamana kadar, derinlik izlenimi perspektif aracılığıyla verilebiliyordu.
    picasso ile braque, her şeyden önce bir tablonun ne olduğunu unutturan bu çözüm yolunu bir yana bıraktılar: tablo, aslında dümdüz bir yüzeydir. braque ile picasso, biçimleri tuvalin üzerine kademeli sıralayarak üst üste yerleştirdiler. zaten onların niyeti, gerçeği gördüğümüz gibi değil, olduğu gibi göstermekti: yerimizi değiştirmeden bir nesneye baktığımız zaman onun sadece bir kısmını, bir köşesini veya bir yüzünü görürüz.
    kübistler ise nesneleri, sanki çevresinde dolaşıyorlarmış gibi, birkaç bakış açısından, cepheden, yandan, üstten, alttan bakarak aynı imge üzerinde göstereceklerdir. aynı şekilde, bir yüzü hem yandan, hem de iki gözü görülecek biçimde (karmaşık görüntü) vereceklerdir.
    1911'e doğru braque ve picasso için, nesneleri kat kat açıp saydam küçük yüzeylere bölmek, kenar çizgilerini kırmak, gerçek bir oyun haline geldi; o kadar ki, neyin resmini yaptıklarını anlamak giderek zorlaştı. i̇ki ressam o sıralarda avrupa'nın başka merkezlerinde doğmakta olan soyut sanata çok yaklaşmış.
    resme gerçeği sokmak [değiştir]

    kübistler, sanatlarını geliştirirken gerçeği tamamen özgün bir biçimde resim sanatına sokmak amacını güttüler: resme tamamen yabancı öğeleri (kâğıt, gazete parçaları, kibrit çöpleri) tablolarına yapıştırdılar. üstelik boyalarına kum karıştırdıkları da oluyordu. bütün bunlar günümüz resim sanatında sık sık rastlanan şeylerdir, ama o dönemde hiç görülmemişti. kübistler bunu hem gerçek ile ilişkilerini yitirmediklerini göstermek, hem de resimde imtiyazlı madde diye bir şey olmadığını, bir tablonun herhangi bir şeyle yapılabileceğini göstermek için yaptılar. yeter ki, tablo, biçimlerin tutarlı bir kompozisyonunu oluştursun.
    açıklık kaygısıyla, yapısal çizgileri iyice azalttılar ve kompozisyonlarına, hemen belirli bir nesneyi akla getiren resmedilmiş biçimleri eklediler: sözgelimi, bir gitarı belirtmek için teller ve bir eğri, keman için üzerindeki delikleri, şişe için ise şişenin boynunu çizmekle yetindiler.
    sanat felsefesi olarak, ayrı ayrı yerlerde geçen şeylerin birlikte ve aynı zamanda cereyan ettiğini tasavvur ve tasvir etmek düşüncesi ile, karışıklıktan hoşlanma zevkinin birleştirilerek ifade edilmesi esasına dayanır. nitekim kübistlerin eserlerinde karmakarışık imajlara ve incin kelimelere rastlanır.
    kübistler, herhangi bir şeyde gözün türlü yönlerden görebildiği özellikleri, bir arada geometrik şekillerle göstermeye çalışır. bu tarz resimlere kübik resim adı verilir. kübizm, eşyanın uzaklık ve yer içinde kapladığı hacim kanununu temel hareket noktası olarak alır. bu akıma mensup sanatçılar, resimde özün, değişmeyenin peşinde koştuklarını savunurlar. onlara göre, konunun sadece görünen yönünü değil, görünmeyen tarafını da göstermek gerekir.
    bu akıma mensup olan edebiyatçıların gayesi ise, duygularla olayları birbirine karıştırmak, ayrı ayrı yerlerde geçen olayların birlikte, aynı anda olduğunu kabul etmek ve bu anlayışta eser vermektir. bu yüzden kübistlerin eserleri oldukça karmaşıktır.
    kübistler, resimde renk oyunlarının yankılarını, güneş ışınlarının tabiat içinde uyandırdığı parıltıları bir yana bırakarak, eşyanın geometrik yapısına önem vermişlerdir. bu bakımdan kübizm, tabiatın yepyeni bir anlayışla değerlendirilmesidir denilebilir. onlar sanatlarının kaynağını duygudan çok, düşüncede aramışlar, esere düşünceyi katarak empresyonistlerin aksine, ilim yoluyla değil sanat yoluyla sanata varmak prensibini seçmişlerdir.
    resimde en büyük temsilcilerinden bazıları [değiştir]

    pablo picasso
    paul cezanne
    georges braque
    amedeo modigliani
    salvador dali
    (juan gris)
    edebiyattaki temsilcilerinden bazıları [değiştir]

    guillaume apollinaire
    max jacob
    blaise cendrars
    apollaina
    Tümünü Göster
    ···
  10. 10.
    0
    bu gibişimi hatırladım beyler upluyorum aq tarihe bakın :D
    ···
  11. 11.
    0
    @2 replikle gibmis
    ···
  12. 12.
    0
    @2 harbiden gibmiş haha
    ···
  13. 13.
    0
    @2 düşünmüş cevap vermiş
    ···
  14. 14.
    0
    @2 bir de düzgün yazsaymış sözü
    ···
  15. 15.
    0
    @11 niçenin bıyıgını göstercen demi o değil :D
    ···
  16. 16.
    0
    up up up
    ···
  17. 17.
    0
    @2 bilgisiyle gibimş
    ···
  18. 18.
    0
    @2 etkilendim
    ···
  19. 19.
    0
    ya binler çok malzeme var yani odan dedim
    ···
  20. 20.
    0
    düşünceler kurşun geçirmez olacak salak.
    cümle düşüklüğünden sınıfta kalır beyler adam ortaokulda
    ···