1. 20.
    0
    ulan yine mi aynı muhabbet.
    ···
  2. 19.
    0
    seviye yukseliyor benim bunyem kaldırmaz am got meme ben gidiyom amk
    ···
  3. 18.
    -1
    @16 alevi güvenmektense müslümana güvenirim mantığı tabii daha hakim olcak amk.
    ···
  4. 17.
    0
    @14 ozet gec pic bune amk
    ···
  5. 16.
    -1
    @1 haklısın muallak

    ama şunuda unutma neyi oyladığını bilmeden nede olsa müslüman adam diyerek evet diyenlerde var.

    haksız mıyım bin ?
    ···
  6. 15.
    0
    @1 adam haklı beyler
    ···
  7. 14.
    0
    Yunanca paradeigma'dan gelen kavramın popülerliğini sağlayan Thomas Samuel Kuhn'dur. Bilimsel Devrimlerin Yapısı adlı kitabında düşünsel çerçeve, kuramsallığın belirli bir terimi olarak ve kendisi de yirmi çeşit paradigmada kullanarak anlatır. Ana anlamı, bir bilim çevresine belli bir süre için, bir model sağlayan evrensel olarak kabul edilen bilimsel başarılar, olarak tanımlanır.

    Thomas Samuel Kuhn bilimsel anlamında paradigmayı şöyle formüle etmektedir:

    - izlenen ve kontrol edilen olandır.

    - Soruların tarzı hangi konuyla ilgili olduğuyla içiçedir ve sağlamasının nasıl test edilebilirliğiyledir.

    - Bu soruların nasıl sorulacağıyladır.

    - Sonuçların karşılaştırmalı olarak nasıl yorumlanacağıyladır.

    Yani Kuhn'a göre paradigma, kabul görülmeye öncelikle hakim olan bir düşüncenin belli bir zaman dilimi içindeki ilk örneğidir. Uzun deneyimleri ve kanıtlarını içerisinde barındırır. Diğer anlamıyla paradigma, bir düşüncenin genel onayı (genel kabul görüleni) tasarımsal olarak varsayışının bir yansımasıdır ve bu da birçok sorunun yanıtlarını da beraberinde taşıyarak sunar. Bu tanımlamada paradigmanın bilimsel çalışmalardaki olgusu, model sunmak ya da bu suretle görüngüleri önceden açıklamak deneyidir.

    Kuram, paradigma değildir. Paradigma olması için, yeni ve benzersiz olması, yeniliğinin gelecekteki çalışmalara kaynaklık edecek türde olması gerekir. Bir olağan paradigma, olağan bilim etkinliği kuramıdır. Bu kuram her şeyi çözemez, açıkta kalan sorunları görmezden gelir veya dosyalar. Bunlar ve getirdiği sorunlar büyüyüp de kuramın başına bela olduğu zaman, bilim insanları çözüm bulmak zorunda kalırlar. Bunun sonucunda olağanüstü paradigma dönemi gelir. Olağan dönem iflas etmiştir. Kriz döneminde bilim insanı (örneğin Ziya Gökalp bir kriz geçirmiştir), yeni paradigma oluşturmak zorundadır. Paradigma değişikliği budur. Bir bunalım dönemi gelir ve her şey altüst olur. Kavramların yerli yerine konması için belki bütün teori baştan alınır. Ancak bu olağanüstü dönemde eski paradigmalar direnirler, teoriden kopmalar çatışmalara yol açar.

    Terim olarak Thomas Samuel Kuhn'un kullanmasından önce Herodot, Platon, Aristoteles'de geçer. Ancak bilinen kesin anldıbına ve bilim felsefesindeki tartışmasız konumuna Kuhn ile ulaşmıştır. Terimin amacı geniş bir düşünsel çerçevedir. Kuhn'un Bilimsel Devrimlerin Yapısı kitabında 21 farklı anlamda kullanılır. Esas olarak, bir bilim çevresine belli bir süre için egemen olan model, anldıbını verir. Bir kuramın paradigma olması için öyle bir yenilik getirmesi lazımdır ki, hem rakipleri varsa şaşırsın ve hayran olsun, hem de çağını aşarak ilerideki görüşlere kapı açsın. Olağan paradigma da zamanla çözemediği sorunlar olduğunda bunalıma düşer ve olaganüstü arayışlara girer ki bu döneme paradigma değişikliği hakimdir. Kuhn, bu anlamda bilimsel bilginin gelişiminin Bilimdeki devrimsel/sıçramalı gelişmelerle meydana gelidiğini belirtir. Belirli bir egemen paradigma artık geçerliliğini yitirmeye başladığında kendiliğinden yeni bir paradigmaya yerini bırakmaz, aksine bu devrimsel süreçlere benzeyen aşamalar gösterir. Paradigma değişiklikleri eskisinde büyük yıkımlara yol açar. Belirli bir paradigmanın belirli bir zamandaki geçerliliği, sözkonusu paradigmanın genel-kabuledilirliği ile ilintilidir.
    Tümünü Göster
    ···
  8. 13.
    +1
    bir iftar yemeginden etkilenip evet diyen mallardan daha gururludur bunlar.

    am züt meme yarak kürek
    ···
  9. 12.
    0
    azımsanamayacak kadar fazla
    ···
  10. 11.
    0
    @1 adam haklı amk
    ···
  11. 10.
    0
    boykot edenler de var o dediklerinden. şimdi bi porsiyon am getir de gibelim.
    ···
  12. 9.
    0
    am mı?
    ···
  13. 8.
    0
    @2 tespitlerle, belgelerle gibmiş
    ···
  14. 7.
    0
    evet dediler geldik
    ···
  15. 6.
    0
    am var dediler geldik?
    ···
  16. 5.
    0
    am mı? hani
    ···
  17. 4.
    0
    evet diyenide var o dediklerinden
    ···
  18. 3.
    0
    gibtir et am varmı am
    ···
  19. 2.
    +1
    azımsanmayacak ne lan.bi sorunsal bi azımsanmayacak filan dıbına korum bak ekşici bin
    ···
  20. 1.
    +1 -1
    paylaşımdan etkilenip hayır diyen mal
    var böyleleri ciddiyim hem de sayıları azımsanamayacak kadar fazla
    ···