-
26.
0panpa bakma sen şu mallara alın şunu izleyin amk https://www.facebook.com/...55&type=2&theater
-
27.
0inanmiyorum ama adam hakli amk daha ezanin anlamini bilmeyip namaza gidenler var hayir sanki allah turkce bilmiyor mu turkce kabul degil mi ille arapca sacma bence
-
28.
+1 -1inci sözlük ak parti platformu olduğu müddetçe bu ezanlar arapça okunacak...
(bkz: inci sözlük ak parti platformu)
(bkz: inci sözlük ak parti platformu)
(bkz: inci sözlük ak parti platformu)
(bkz: inci sözlük ak parti platformu) -
29.
0Herif kemalist musluman olmaz diyor baska bir sey demiyor. Ne insanlarla yasiyoruz allah kahretsin. Musluman birinin musluman olmadigina hangi hakla karar veriyorsun zindik? Haşa allah misin?
Bi kafani kaldir da disariya bak, o yobaz cevrenden biraz uzaklas -
30.
0@44 gibimin
-
31.
0@43 neyin kafasi??
-
32.
0@25 ben kendimle çelişeyim ama sen arap yannanı yalamaya devam et
-
33.
+1 -1@2 @3 dine dönün putperestler
-
34.
+2 -2Simdi eksiler gelmeye baslar hadi bakalim
Sakirtler heceleyerek okuyabilirsiniz -
35.
+1 -1@11 gerizekalisi turkiyede ortak dil ne irzini gibtigim meydanda okunan turkce ezanin ezan oldugunu arap anlayamaz mi nasil bir kafadir
-
36.
+1 -1@16 kemalist gavat diyen ağzına yaslarım, soysuz seni
-
37.
+1 -1ezan olmamalı amk
-
38.
0@22 amk oglu sen beni yargilamaya calisirsan ben de seni yargilarim
Ben de kemalistim senin belani gibeyim bu kadar nankor olunmaz
Ulkeyi de seyh sait kurdu dersin amk
Sozde muslumansin ibadetten baska hicbir sartini yapmazsiniz amk anca ona buna karisir kufur eder arkasindan konusur imanina laf edersiniz az okuyun -
39.
0@24 kendinle celismissin amk salagi nasil bir yazidir
-
40.
+1 -1arap yannanı için ölüp biten kendi soyunun kudretini unutan yavşak türk nesli için hakaret sayılabilecek bi olaydır ezanın türkçe olması. Bu huur çocukları Tanrı nın öz türkçe olup arapça olan Allah yerine Tanrı kullanıldığında yadırgarlar ve hatta bu hristiyanların allahı gibi mal mal beyanlar verir bu huur çocukları. Hepsinin anasını araplar gibsin bu huur çocuklarının. Oh be
-
41.
0@1 postmodern eleştirinin temel handikaplarından biri bu ve ülkemizde benim kişisel olarak 90'larda yakaladığım siyasi islamcılar da bu hatayı kendi tahayyül evrenlerinin doğası gereği çok sık yapıyor... şöyle ki, modernitenin evrenselci, yerelin olasılıklarına karşı kör ve sağır o tepeden inmeci tahakkümcü pratiğini bir sivil iktidar eleştirisi örerek, ve ne yazık ki bu itirazın tüm sivil eleştirisinin meşruluğunu da sonuna kadar siyasileştirerek kullanıyorlar... oysa aynı iktidar olgusu bireyin kendi içindeki melekle şeytanı arasındaki mücadeleden başlayıp yatak odasında, yemek sofrasında, evin salonunda, sonra apartmanda, mahallede, cemaatte, cemiyette, camiada, kısacası yerelde de kendi iktidar ilişkisini üretiyor ve bunun tu kaka bir iktidar olarak yaftalanması için ille de bach ve mozart sosuyla gelmesine hiç gerek yok... aynı şey mehter marşı ve salavat ile de bir tahakküm olarak yağmur gibi yağıyor. ama insan aklı şablonlara ve şemalara ve görselliğe ve çağrışıma ileri derecede bağımlı ve bundan 1, 10, 50, 80 ya da 100 yıl önce gündemimize girmiş bir tahakküm ile bundan 1000 sene ya da 10 bin sene evvel gündemimize girmiş bir tahakküm arasındaki fark ncedir, şayet aradan özümüz, yerelimiz, milli manevi değerimiz gibi üst yapısal kavramları çıkarırsak? çünkü doğamız da değişken. doğamızın evrenselliğini sorgulayacaksak iktidar dediğimiz olgunun yerelde de evrenselde olduğu kadar ezici ve hatta çoğu kez yerelde icra edilir bir menem olduğunu unutmasak herkes için çok iyi olacak... bir de modernitede vücut bulan tasarımcı, tanımlayıcı, şabloncu kafayı yeriyoruz. evet, hayatın ve dünyanın olasılıklarına kör ve sağır şablonlar istemiyoruz. ancak neyin dayatmacı tasarım, neyin kendini ve dünyayı değiştirme çabası olduğunun sınırları o kadar belirsiz ki... tasarımcı, dayatmacı, şabloncu olmayalım derken kendi umutsuzluğunun kişide bir tür kaderci kabulleniş ve teslimiyete evrilip kendiyle ve dünyayla hiçbir mücadelesi kalmamış bir noktaya çekilmesini görmek ne en azından çok üzücü. bir teslimiyet uğruna ya rab, ne güneşler batıyor. kavramları hayatın ve dünyanın yerçekime maruz kalıyor, ama aynı anda buharlaşıyorlar da. bence çıkış noktamız kendine ve dünyasına müdahil insanda. bunun için de eleştiriyi ve özeleştiriyi yüceltmemizde fayda var.
-
42.
-1@20 lan yarram sana demedim ortaya attim lafi genelde bu konular atayiz, kemalistlerin actigi konulardir ne yazdigini okumadim zaten.ama su yazdiginda pek bi mal oldugunun kaniti amcik oglan bana insanlari yargilama diyor gelmis beni yargiliyor..
-
43.
-1@23 hem kemalist hem musluman olunmaz.. kemalistten musluman olursa firavun evliya olur amk.. senin kafan karismis bilgin olmadan fikir sahibi olma.
-
44.
-1Up up up
-
45.
-1(bkz: neden ezan türkçe okunmuyor/#142465339) gibtir git şimdi
-
düşünsenize o kadar galaksi
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 27 12 2024
-
gran torino adlı yazarı öldürmekkk
-
hesabı çocuğuma devretmeme az aldı
-
sözlüğün yeni gerizekalı kezbanına
-
kıtabın sonunda
-
twitterde cuckold videolara bakarken
-
kayra korkudan entryde silsen
-
sozlugu hwngi uwuspu cucwgu yavaslatiyorsa
-
ulkenin icinden gecmisler adam hala kurt turk
-
beyler endonezya baliye gitmeyi planlıyorum
-
eskiden interneet
-
golge reyiz
-
cinsel engellilik
-
31 mutluyken yapılir
-
tyler dursun adlı yazarın bacısı foto atdı
-
evde duvarlari yumraklarim genelde
-
olm bu mustafa şoray
-
yabancilar inceste nasil bakiyor
-
bizimkilerdeki dunkof komik mi
-
motorkız bana angut demiş başlıkta
-
kürt olsaydım pkklı
-
nerdeyse günün 24 saati radyo dinliyorum
-
2008li biriyle ayni sozlukte yazmak
-
beyler sizee ciddii birr sorum var
-
kizil gomunistler isciler devrim yaparken
-
düzensiz vücutlu milf kadın
-
ben anal sex sonucu klozete sıçıldım
-
düşünsene sudi arabistanda doğmuşsun
-
memati bileğine güvenmiyo musun
- / 2