1. 76.
    0
    uppppppppppppp
    ···
  2. 77.
    0
    uppppppppppp
    ···
  3. 78.
    0
    @36 amk hem eleştiriyorsun, öyle şey olmaz diye laf ediyorsun, sonra züt olunca taraf değiştiriyorsun "ben sizin kitabınızı övüyordum" falan diye, kendini gibince bu gibişe devam edip gibilmemiş gözükmeye çalışma, ayrıca aşırı hakaret edince haklı çıkmazsın, neyse sana iyi günler, hadi git
    ···
  4. 79.
    0
    @34 sen iste o kadar cahilsin ki ne dedigimi anlamadin bile. kafan basmiyor dolayisiyla sen dogustan gibiksin.

    ben kuran'in hikmetine vurgu yaptim senin elestirdigin cümleyle, hem de baska bir dine mesup oldugum halde. evet muhafazid bunlari 1400 yil öncesinde nereden bilecekti? retorik bir soru. tabi senin evrimin bunu anlamaya müsait bir dereceye ulasmamis daha.
    cevabini vereyim. bilmesi imkansiz, ergo bu mesaj insan elinden cikmis bir mesaj degil ama beyin hücrelerini artik kim ne zaman ne icin gibmisse, cehaletin pisliginde yuvarlanmaktan nasil sapik bir haz aliyorsan artik, bunu bir türlü anlayamiyorsun. nato kafa nato mermer.

    kuran secde suresinin 7. ayetinde insani yaratmaya basladigindan bahseder. yarattigi her seyi düzelttigini ve güzellestirdigini ifade eder. git gide "iyiye" evrilen bir varliktir insan. yaratilisinin baslangici vardir. düzeltmeleri, güzele dogru evrilmesi vardir. sittigim kafan buna da basmaz ya neyse. lan hakikaten müslümanlara aciyorum.
    ···
  5. 80.
    0
    uppppppppppppp
    ···
  6. 81.
    0
    @33 kendini gibtin şuan, "bunu 1400 sene evvel yasamis muhafazid nereden bilsin?" bilmiş işte, ama hz muhafazid bilmemiş, kuran'da yazılanlar allah'a aittir çünkü. bu arada her neyse, su ya da kan pıhtısı, benim demek istediğim, o kan pıhtısının arapça anlamı embriyo ya da zigot gibi birşeydi galiba, aşılanmış yumurta ibaresi geçer hatta tefsirlerde falan, yani arapçasından bakmak lazım, gizli anlamlar olabilir, neyse bence git derim, zaten kendini "bunu 1400 sene evvel yasamis muhafazid nereden bilsin?" lafıyla yeterince gibtin *
    ···
  7. 82.
    0
    @28 ben kuran'in bir sey demesini sorun olarak görmüyorum, ben siz müslümanlarin cehaletini sorun olarak görüyorum.
    ayrica alak suresinde su ibrasi yoktur. alak kelimesi suyla alakali degildir. bir yere asili kan pihtisi gibi bir sey demektir.

    @29 hayat su bazli olabilir ama bunu 1400 sene evvel yasamis muhafazid nereden bilsin? 1999 planets belgeselini izledigini hic sanmiyorum. bu tür fikirler yeni sayilan fikirlerdir. sen dünyadaki yasamin su bazli oldugunu söyleyebilirsin de, muhafazid nereden bilmis asil mesele bu.

    not: en salaginin da anlamasi icin yavas yavas yaziyorum: kurandaki yaratilis fikri ve evrim birbirine zit fikirler degil. aksine kuranda evrim var. insan pat diye yaratilmadi. sudan cikti meydana. yaratilis git gide daha da düzeltildi ve iyilestirildi.
    ···
  8. 83.
    0
    @1 bana göre evrim olursa farklı bi canlı ortaya çıkcak insanlar gib gibi kalcak sonra evrenin efendisi olcaklar(BiLiMKURGU YAPTIM).
    ···
  9. 84.
    0
    @29 gibmiş atmış, teşekkürler
    ···
  10. 85.
    0
    @27 o zaman gibtir git, senin inancın öyle ise, değişmeyeceği de kesin ise durma burada, ya mantıklı argüman sun, ya da kişisel şeyler söylemeyi bırakıp git
    ···
  11. 86.
    0
    @26 yani diyorsun ki, kuran canlıların sudan yaratıldığını söyleyince sorun oluyor, ama evrim ilk canlının suda oluştuğunu söylediğinde bilimsel oluyor, bi de bu açıdan bakmak lazım o su ifadesine, bu arada arapçasına da bakmak lazım, çünkü arapça'da mesela alak suresinde su olarak bahsedilen şeyin diğer anlamları da zigot idir (ya da öyle bişey)
    ···
  12. 87.
    0
    @25 sen sadece olanı kendine yontuyorsun. Her zaman da başaracaksın bunda da bir sıkıntı yok. Ama ben bunun mantıklı olduğunu düşünmüyorum.
    ···
  13. 88.
    0
    @19 okudugun kitabi anlamamissin! sudan yaratilan sadece insan degildir. orada insan ibaresi yokkurandaki "bütün canlilari sudan yaratti" der.

    “Hayatı olan/canlı olan her şeyi sudan yarattık. Hâlâ inanmayacaklar mı?”(Enbiya, 21/30)

    “Allah her canlıyı sudan yarattı. Kimi karnı üstünde sürünür, kimi iki ayak üstünde yürür, kimi dört ayak üstünde yürür. Allah dilediğini yaratır. Şüphesiz Allah her şeye kadirdir.”(Nur, 24/45)

    embriyolojiye atif alak suresinde var.

    yani kisacasi cehaletinizi ve dahasi cehalettki israrinizi skm! lan hahamlar oturup size kuran'i anlatsinlar, sizin bir taktan haberiniz yok!
    ···
  14. 89.
    0
    @24 lan bilim kitabı değildir derken, genel olarak rehberdir, tamam evren hakkında bir iki mucizevi bilgi içerir, ancak bilimsel bir yanı yoktur bu bilgilerin, çoğu da o bilgi bulunduktan sonra anlaşılır "aa demek bunu anlatmak istiyormuş kuran" diye, ne yazık ki yobaz kesim "Kuran'da yazıyordu bunlar hede hödö" diye çıkıyor, evet yazıyordu ama, anlaşılamıyordu, ingilizce yazılmış gibi, anca ingilizceyi bildikten sonra anlayabilirsin ama kuran önceden söylemiş diyemezsin, ona göre gönderilmiş zaten kuran, sonradan bu mucizeleri aydınlansın diye
    ···
  15. 90.
    0
    @17 sen sadece kuranın görmek istediğin yönü olan, ahlak kitabı ve anayasal fonksiyonu üzerinde duruyorsun. Oysa kuran herşeyi kapsayan/kapsadığını düşünen bir varlıktır. Kapsayamadığı veya inananlar hiç kabul etmese de bilimsel olarak farklı bakış açıları getirilien durumlarda işte bu "kuran bilim kitabı değildir" gibi ucuz bir argüman kullanılıyor. Biri sana karşı çıkmadığı sürece geçerliliğini koruduğu düşünülen bir fikirdir din ile bilimi bir arada düşünmek.
    ···
  16. 91.
    0
    neden olmayayım ki? evrim ilk canlının nasıl oluştuğunu açıklamaz, sadece canlı çeşitliliğinin nasıl oluştuğunu açıklar. kuran da canlıların nasıl oluştuğunu ya da çeşitlendiğini açıklamaz, sadece allah yarattı der, ama bu yaratma kavramı puf diye olan büyülü birşey anlamında değildir, belirsizdir, yani evrim kuran ile çelişmez, adem ile havva'nın bedenlerinin çamurdan şekillendiği, sonra ruh kazandığı yazar, belki bedenlerinin şekillenmesi evrim ile olmuştur? evrimsel süreç ilerledikçe de beyinleri iyice geliştiği zaman düşünme kabiliyeti yani ruh kazanmışlardır. belki kuran'ın demek istediği budur, belki de değildir, burada inanç devreye girer zaten, ama "evrim varsa allah yoktur" ya da "allah varsa evrim yoktur" diye birşey yok, evrim varsa allah'tandır, yoksa da allah'tandır.

    edit:evrim teorisini ilk ortaya atan ibni haldun isimli bir müslümandır bu arada, ama teorisi fazla bilimsel değildir, yine de düşüncesi evrimle aynıdır
    edit2:hala darwinizmi savunan varsa yazık, darwinizm çökeli çok oldu, ama evrim var o ayrı konu, evrimde darwin söz sahibi değil şuan
    ···