-
1.
+5 -1bilgili oldugunu zannedeler aptallar evrim vardır ve bizim maymundan ayıran şeyler ellerimizdir maymunla tek alakamız odur atalarımız aynıdır sadece evrimi kabul etmeyende bildiin düpedüz maldır
hadi sie -
2.
-3maymundan gelmedik. evrim olabilir.
-
3.
+1 -2ne cahil yobazı kevaşenin çıkarttığı. siz hiç bi şeye inanmıyosunuz sizin tercihinizdir diye saygı gösterip tek kelime ağzımızı açmıyoruz ama gelmiş burda müslümanlar cahil yobazlardır diyosun huur çocuğu eğer biz sizin kararınıza saygı duyuyorsak siz de bizim kararlarımıza saygı duyacaksınız giberim ananızı. sesimizi çıkartmıyosak çıkartamadığımızdan değildir emin ol.
-
4.
+1 -2bir köy muhtarsız olmaz.
bir iğne ustasız olmaz; sahipsiz olamaz.
bir harf katipsiz olamaz, biliyorsun.
nasıl oluyor ki:nihayet derecede muntazam şu memleket hakimsiz olur?
şimdi mantıken bir toplu iğne bile tesadüfen meydana gelmesi imkansızken, sonsuz derecede şu muazzam kainat nasıl sahipsiz olabilir -
5.
+2reserved akşam okuycam biri eksilesin veya şukulasın
-
6.
+1 -1ateist olacağıma intihar ederim daha iyi. hayattan hiçbir beklentisi olmayan toplum tarafından dışlanmış lavuklara kısaca ateit denir pardon ateist.
-
7.
+1bakanlar kurulu onayından geçti sanki amk
1- sana sorular geliyo @1 madem seviyeyi yükseltmek istioyosun evrim teorisinin devletlerce ya da dini kurllarca kabul görmesi neye yarıycak hayattaki pratik işlevi ne olucak?
2- evrim teorisi zaman-uzay-mekan gibi ontolojik problemlere epistomolojik açıdan cevap veriyor mu?
3- evrim teorisi kabul edilirse hala evrim 'teorisi' mi olur? bu teorinin kabulu kendi paradoksunu da içinde taşıyıp başka bir teori tarafından yani -evrimsel açıdan daha ileride bir teori de bunu olumsuzluyabilir O yüzden nedir bu evrim teorisini tanrılaştırma muhabbetinin sebebi? -
8.
-1bir grup filozof mevlana celaleddin rumi’ye (k.s) gelerek birkaç sual sormak istediklerini bildirdiler. niyetleri, bir şeyler öğrenmek değil, müslümanları dinleri hakkında şüpheye ve fitneye düşürmekti. hz. mevlana, adamların halini hiç beğenmedi, onları üstadı şems-i tebrizi’ye(k.s) gönderdi. bunun üzerine gruptakiler onun yanına gitti.Tümünü Göster
şems-i tebrizi mescitte talebelere ders veriyordu. konu teyemmüm abdestiydi; talebelere bir kerbinle teyemmüm abdestinin nasıl alınacağını gösteriyordu. gelen grup üç sual sormak istediğini belirtti. şems-i tebrizi,
“sorun” dedi. adamlar içlerinden birini sözcü seçtiler. ada ilk olarak şunu sordu:
“siz müslümanlar allah var dersiniz, ama allah2ı göstermezsiniz; varsa gösterin, görelim ki inanalım” dedi. şems-i tebrizi (k.s),
“öbür sorunu da sor!” dedi. filozof,
“sizler şeytanın ateşten yaratıldığını söylüyor, sonra da onun ahirete cehenneme atılıp ateşle azap edileceğine inanıyorsunuz. hiç ateş ateşe azap eder, acı verir mi?” diye sordu. şems-i tebrizi,
“peki, diğer sorunu da sor!” dedi. filozof,
“sizler ‘herkes dünyada yaptıklarının cezasını ahirette çekecek, orada mahkeme kurulacak, hesap sorulacak’ diyorsunuz. bırakın insanları, nasıl isterlerse öyle yaşasınlar, ne istiyorlarsa yapsınlar. ayrıca mahkemeye ne gerek var?” dedi.
adam sorularını tamamlamıştı. şimdi bunların cevabını istiyordu. kendine göre cevap verilmeyecek sorular sormuştu. herkes şems-i tebrizi hazretlerine bakıyordu. o ise gayet sakindi. yerinden kalktı, filozofun yanına geldi ve elindeki kerpici adamın başına vurdu. filozof “vah başım” diyerek başına sarıldı. şems-i tebrizi hazretleri çok şiddetli vurmamış olsa da adamın canı yanmış ve başı biraz şişmişti, adam bir sağa bir sola baktı, bu kadar insana birkaç kişi ile yapacağı bir şey yoktu. hemen dışarı çıktı, başını tutarak o bölgedeki mahkemeye gitti. şems-i tebrizi’yi hâkime şikâyet etti.
hâkim, “bu nasıl olur” diyerek şems-i tebrizi’yi mahkemeye çağırttı. durumu sordu. şems-i tebrizi,
“ ben ona kötülük etmedim, sadece sorduğu sorulara cevap verdim” dedi. hâkim,
“bu nasıl cevap vermektir. adam acı içinde kıvranıyor, senden şikâyetçidir, işin aslı nedir, diye sordu.
şems-i tebrizi şöyle anlattı:
“ efendim, bu adam bana ‘allah varsa göster, göreyim ki inanayım’ dedi. ben de buna, ‘olan her şey baş gözü ile gözükmez, işte misali’ dedim; başına darbe vurup acıttım. şimdi bu felsefeci, başındaki acıyı göstersin de görelim. eğer başında bir acı yoksa niçin beni şikâyete geldi? varsa göstersin!” dedi. filozof, şaşırarak,
“başımda acı var ama gösteremem” dedi. şems-i tebrizi de, ‘i̇şte bu acı gibi, allah teala da vardır, fakat kafa gözüyle görülmez, o ancak akılla bilinir, kalple tanınır, ruhla sevilir, ahirette nurla görülür” dedi.
şems-i tebrizi ikinci soruya verdiği yanıtı şöyle açıkladı:
“bu adam, sizler ‘ şeytan ateşten yaratıldı, ahirette ateşe atılacak ve ateşle azap görecek’ diyorsunuz; ateş ateşe ne zarar verir ki?’ dedi. ben de topraktan yaratılan bu insana topraktan yapılmış bir kerbinle vurdum. ona, ‘bak toprak toprağa nasıl acı veriyor, biraz daha hızlı vursaydım öldürürdü, demek ki ateş ateşe azap eder demek istedim’ dedi.
şems-i tebrizi üçüncü sorunun cevabını şöyle açıkladı:
“ bu adam bana, ‘ bırakın insanları dünyada herkes istediğini yapsın, niçin ahirette mahkeme, hesap ve ceza var?’ dedi. ben de onun başını vurmak istedim ve vurdum. o niçin hemen mahkemeye koştu? ben ona şunu demek istedim:
“ bu dünya da herkes istediğini yaparsa âlemi zulüm kaplar. kendisine zulüm yapılan çok insan var ki zayıftır, zalimden hakkını alamaz. herkes mahkeme bulamaz. i̇şte allah ahirette mahkeme kurup herkese yaptığının hesabını soracak, zalimden mazlumun hakkını alacak, gereken cezayı verecek ve adalet yerini bulacak” dedim.
felsefeci bu güzel cevaplar karşısında hayret etti, mahcup oldu söz söyleyemez hale düştü. hâkime dönüp,
“ben sorduğum soruların cevaplarını şimdi anladım” dedi -
9.
+1@23 emin ol dinler, akımlar, inanç türleri hakkında çok fazla araştırma yaptım ama hiç bişey beni ateizme itmedi beni de size cahil demeye iten kafanıza göre her müslümana cahil demeniz.
-
10.
+1-laiklik daha üstün seviyede tutulacak? -evrimin kabulü laiklik diye bir kavramı yok eder
-türkiyenin hepsi müslümandır denmeyecek? - böyle bir şey deniyor mu(böyle bir amaç olabilir) ama böyle bir durumun olmadığı zaten bir gerçektir.
- daha özgür bir ortam doğacak? - özgürlük tanımın nedir? Daha özgür bir ortamın olmasının suç ve adaletsizliği önleyebiliceğini düşünüyo musun gerçekten?
- herkesin türban giyme zorunluluğu olmayacak ? böyle bir zorunluluk yok ki müslümanlıkta da tartışma konusudur bu.
- başı açık diye bu kafir denmeyecek? Böyle bir şey de yine komplo teorisi ki dense bile bu yafta hangi gerçeği değiştirir?
- insanların ateist-deist-agnostik olmasıda doğal bir şey olarak karşılanabilecek. Bu zaten doğal bir şey vicdani olarak herkes hürdür kağıt üzerinde. ( bir toplum baskısından bahsediyorsan bu daha çok kültürel bir olaydır bu tak diye değişmez zamana bilinçlenmeye ekonomik sosyokültürel gelişmeye bağlı bir olgudur)
- diğerlerine de tek tek cevap yazabilirim ama burdaki asıl sorunsal şu ki din aslında sadece tanrıyla ilgili bir mevzu değil kültürel bir sistem ve ayrıca bilinçaltına etkiyen bir adalet sistemidir. Henüz buna karşı temel bir sistem oluşturlamadan bu yok edilemez evrim 'iyi' bir şey olabilir fakat etik anlamda temeli yetersizdir ve güçlü olanı meşru kılar..
2- din doğru ya da yanlış bir var oluş noktası gösterir mitlerle öykülerle akıl sınırlarında ya da değil peki evrimin böyle bir düşüncesi var mı örneğin zamanın başlangıç noktası evrimde nerdedir nasıldır?
3- genel olarak aynı şeyleri söylüyoruz ama bişeyleri tanrısallaştırmadan onları nasıl savunabiliriz asıl tartışma konusu bu değil midir?(nickaltı ve şuku ver bin ki sana daha sert eleştrilerde bulunuym:P) -
11.
+1aga hangi osmanlici evrimi kabul etmis allahaskina, asya turkcusuyum ben * verdigin bilgi doru bize oyle ogretildi. Etkilestikleri de kesin cunku musa donemine denk getiriyolar 2 devleti de. Neden civi yazisini almalari gerektigini de surdan cikardim, hiyeroglif coz eziyet bi is eski teknoloji yani magara duvari resimleri gbi. direk sumer civi yazisini almasalarda teknigi almalari gerekirdi tarih boyunca uluslar yeni teknolojiyi almis surekli ama misirin son doneminde bile bu teknoloji yok. Bu gbi celiskilere bi kac kitapta rastladm ama smdi kafami toplayamyorm yorgunluktan, misir papirusleriylen sumer tabletlerinin karbon tarihlerne bakmak lazm bi ara bulursam yazarim *
-
12.
+1@openyourmeme bu arada gunah sevap isim olmaz erdem kasiyorum demissin bare budha ya inan la onun da yuksek ihtimal peygamber oldugnu dusunuyorum mesela, yine az buz gotu kurtarirsin cehennemden:)
-
13.
+1şimdi birşey soracağım ve x y terk olacağım ya sormuyorum o yüzden ya da neyse sorayım lan amk ne olacak. şimdi panpa diyorsun ya big bang evrim mükemmele doğru gidiş bakteri midir ne gibimse onların fiziksel şartlara göre kendilerini bulundukları ortama adapte etmesi falan filan. en nihayetinde diyorsun ki var olan herşey kendiliğnden olmuştur dimi? yanlış mıyım? bir yaratıcı kavramı yoktur diyorsun , şimdi panpa diyelim ki her dediğinde haklısın ben de babamdan gördüğüm için müslüman olan arastırıp okumayan cahil binin tekiyim benim peygamberimde sapık falan filan işte dünya da hatta tüm evren de kendiliğinden belli bir zincirle oluştu. panpa dedım ya de ki haklısın işin mekanik boyutu dogrudur herseyın kendı kendıne olusması olağandır . daa bugun kü düzenin bir iradesizliğin iradesi olduguna mı inanıyorsun hakkaten yani bir irade yok diyorsun öyle mi ya da en iyi ihtimalle yukarıda yazdıgım gibi canlıların var oldugu ortama göre zaman içinde kendilerini şekillendirdiğini mi düşünüyorsun?
edit: lan arada iş falan oluyor yazamıyorum ama mutlşaka okur fırsat olunca cevap verırım kactım sanılmasın. -
14.
+1evreni yaratan allahtir. Evrim de yaratilisin temel kurallarindan. bigbangle basliyo gunumuze kadar gelyor. sonsuz irade bu sonsuz evreni insana kadar evrilecek sekilde yaratiyor. Zaten dna dahil her sey mutasyona ve degismeye musait. aslinda bunlar apacik ortada ama bi taraf tanriyi kabul etmiyor tanridin bilimiyle artistlik yapiyor, diger taraf da yine ayni dusunce yapisiyla bilimin insana ait oldugunu dusunuyor ayni ateistler gbi, ama tanriya inandigi icin evrenin olusumunu mistik bi sekilde aciklamaya calisiyor. Aslinda her sey ortada ozgur zihinler icin.
-
15.
+1adam güzel anlatmış
-
16.
-1bayiliyorum bu "ben cok okudum, cok da akilliyim, onun icin ateist oldum, hepiniz salaksiniz onun icin anlamiyorsunuz" diyen mallara, cok eglendiriyorlar beni.
memeni acmadan once kalp gozunu acsaydin evladim her seyden once allah'in varliginin kanitlanamaz olmasi gerektigi gercegini kavrayabilirdin. bir cok sorun ve sorunun boylece cozulurdu; fakat onun yerine laf cambazliklariyla, asagilamalarla yag gibi uste cikmaya calisiyorsun.
bi gibtirin gidin valla ya, baydi artik bu ateizm propagandasi basliklari. nerenize batiyor evladim bu kadar insanin inaniyor olmasi, soyleyin cikartalim.
budut: evrim vardir, olmasi allah'in varligina karsi bir kanit degil, tersine destekleyici bir tezdir. -
17.
-1@27 benim durumumdaysan dönmen imkansızdır ben kesin olarak bir dinin gerçek olmadığını biliyorum. ama bunu acıklayamam . ama eğer en azından müslüman değildiysen 2 yıl öncesinde bir birikim olmalı sende de
-
18.
-1@6'ya katılıyorum.
-
19.
+1vallaha izledim ama ara geçiş formlarının varlığına bunlar nasıl örnek oluyor anlmadım pek
misalen bunlar eski devirde yaşayıp nesli tükenen türler olmadığı ne malum
bir hayvanın atıyorum antensiz iken anteni çıkarma sürecinde milyarlarca farklı ara tür olması gerek sayısız dediğin fosil ancak 100 tane bir çoğu da sanatçıların gayretleriyle bir araya gelmiş
bu kadar çok ara tür varsa toprağın yakın kısımlarında bunu bulmamız gerekmez mi?
ayrıca bilimsel bir şey konuşup allah yok demenin mantığı nedir. yani bu düpedüz sistematik bir olayın parçası. demekki sizde aynı misyonerler gibi milletin imanının süslü laflarla çalmaya çalışıyorsunuz ve bu neye hizmet ediyor -
20.
-1gibtir edildi.
-
mkult nikli orman çocuğu
-
560 bine biriniz 1 tl verin de
-
feyzoo gelmiş hoşgelmis
-
adam sizin gibi kapitalist sisteme boyun eğmemiş
-
egriye egri dogruya dogru
-
kira gelir vergisi
-
katil olmadan yasamayi becermek irade gerektiriyo
-
keske kanzi trasına sahip bir cocuk olsaydim
-
kafası atan kurt
-
hem ermeniyim hem müslümanım
-
keloğlan aramızda filminde tırtıl ile keloğlan
-
anlat da öğrenelim ya
-
karı düşünüyor ki ben en iyi yıllarımda
-
inciye gelmeyin beyler
-
beyler ciddi pgibolojik sorunlarim var
-
anca internette atıp tutarsınız
-
thexanax isimli yazar ağır şizofreni hastasıdır
-
artık sizinle dalga geçmicem söz
-
beyler bu fotodaki çocuk aslında benim
-
birader hepinize cugu atardim
-
yıl olmuş 2025 tengri diyor
-
eski sevgilim babasıyla foto atmış
-
hayat artigi a haber izliyor herhalde
-
kanzi ırkından utanma kanzi
- / 1