1. 1.
    +6 -2
    @3 entry nick uyumu
    ···
  2. 2.
    +1 -5
    am gib züt meme
    ···
  3. 3.
    +1 -4
    ···
  4. 4.
    +1 -2
    17. ba$liklarda farkli tabanlardaki sayilarin ba$ina sonuna ek getirilmemelidir.. ffff dogruyken "0xffff" veya ffffh yanli$ olacaktir..

    (neden: sozlukte bir taban belirtme standardi pek mumkun degildir. mesela "0xffff"'i hex kabul edip "ffff"ini alirsak 16'lik sistemde 65535 sayisina denk gelebildigi gibi komple tamamini alirsak da 36. tabanda 56147163 sayisina da denk gelmektedir. beyhude i$ler yani)

    19. ba$lik acarken belli bir kesimi belirtmek amaciyla $ahis cekimleri kullanilmaz. mesela "eski sevgilinizin en iyi arkada$inizla cikmasi" dogru degildir hatalidir. onun yerine cekimsiz $ahane form tercih edilmeli "eski sevgilinin en iyi arkada$la cikmasi" olarak duzeltilmelidir.

    (neden: yalinlik adina, "biz kimiz lan?" diye cikan kafa kari$ikligini ve keyfine gore cekim eki kullanilarak olu$an incin duzensizligi yoketmek, bari$ dolu bir dunya adina)

    20. hukuken kendi ba$ina sorun te$kil edecek mesaj icerikli ba$liklar acilamaz. mesela eger harry potter gercek bir ki$i olsaydi "huur cocugu harry potter" diye ya da "harry potter'i gotten gibmek istemek" gibi ba$liklar acilamazdi. altina "cok kotu bir soylem cok ayip, soyleyenin allah belasini versin" diye yazilsa dahi bu ba$ligin dogurdugu magduriyeti engellemediginden yasalarca suc te$kil etmektedir.

    (neden: korkuyoruz ulen ba$imizi derde sokacaksiniz ak$am ak$am)

    21. araba modelleriyle ilgili ba$liklar markasiyla beraber acilmalidir.. peugueot 206, volkswagen polo gibi..

    (neden: yaygin kullanimi tercih ederek kullanimdaki tutarsizliklari kaldirmak - daha iyi eri$im - evrensel bari$)

    22. yazilimlarda urunun resmi ismi kullanilmalidir. cogu zaman urun ismine firma ismi dahil degildir.. windows 95, norton antivirus, delphi 6 gibi..

    (neden: yaygin kullanimi standart kabul ederek insanlari tek tiple$tirme operasyonunun parcasi -- bilimsel du$unce yapisina geci$)

    23. "the" oneki eserin adi icinde varoldugu surece korunmalidir..

    (neden: koymu$ adamlar bo$una mi koymu$ aa -- fihrist'te bulmayi kolayla$tirmak her $eyi "t" harfine yigmamak icin the'lari kaldirma ekolu gecmi$te kaldi haci, ara gelsin)

    24. ucak modelleri resmi yazili$ $ekilleriyle (ef2000, mig 29, f-15 gibi) yazilmaktadir.. sonlarina lakap ekleri ("f-16 fighting falcon" gibi) getirilmemektedir..

    (neden: bir ucagin farkli donemlerde farkli isimleri olabildigi gibi yaygin bilinen isimleri orjinal isimleri de olmayabilmektedir (f/a-18 interceptor, mig 29 fulcrum gibi)

    25. ebat, cozunurluk ve carpim i$lemleri v.b. birle$ik yazilir.. (bkz: 1024x768) (bkz: 2x2) (bkz: 100x140)

    (neden: farkli pek cok yazim stili arasinda en yaygini oldugundan)

    26. rakamlar ile birimler biti$ik yazilir.. (100km, 500mhz gibi)

    (neden: turkcede dogrusu oyle)

    27. telefon numaralari biti$ik yazilir.. (4440365 veya 05320000000 gibi) aslinda du$undum de her turlu giren var, takilin yahu.

    (neden: tek standart hale getirme operasyonunun parcasi olurdu bu fakat bu konuda o kadar cok farkli anlayi$/ali$kanlik var ki insanlari birine ikna etmek pek mumkun degil gibi)

    29. "i ii iii" gibi romen rakamlarini sirf daha karizma gorunuyor diye l (le) harfiyle yazmayin buyuk harfli temalarda "lelele" diye gorunur maymun olursunuz. bunun di$inda arama ve "buyuk harfi otomatik kucuk harfe donu$turme" gibi konularda sozluk i$levselligini bozarsiniz ayip edersiniz.

    (neden: soylemi$iz i$te)

    30. ickilerde tam isimleri kullanilir. absolut citron, puschkin black sun, smirnoff ice, kavaklidere angora gibi. gerek gorulurse bu ickinin alt turleri ayri ba$liklarda incelenebilir ("kavaklidere angora kirmizi", gibi).

    (neden: yaygin kullanim ugruna dunyayi tek cati altinda toplamak ve bilimsel ara$tirmaciligin bagimsizligiyla evrensel bari$in gercegine varmak)

    31. dedirten grubu duzenlemesi: "rusça, yunanca, arapça, japonca gibi latin yazı sistemi kullanmayan dillerdeki özel isimler (ve özel isim olarak sınıflandırılabilecek yerleşik kavramlar ve terimleşmiş sözcükler), türkçenin ses özelliklerine uygun olarak okunduğu gibi yazılır: çaykovski, vasabi, hiroşima, salman rüştü gibi.

    bu tür adların geçtiği kaynaklarda o adın ingilizce veya başka bir latin yazı sistemi kullanan dilde yazılışı ne kadar yaygın olursa olsun o adın kökenine bakmak, latin yazı sistemi kökenli değil ise türkçe okunduğu gibi yazmak gerekir.

    ekşi sözlük'te, bir tek "film adları"; karışıklık yaratmaması için, bu kuralın dışında tutulmuştur. sadece film adları için pinyin, hepburn ve iast'ın romanizasyon standartlarını kullanabilirsiniz. bu konuda da http://www.imdb.com'daki transkripsiyonları kaynak olarak kullanabilirsiniz."

    bunlardan ba$ka daha denk geldigim olursa bu listeye ekleyecegim in$allah..

    32. dedirten grubu duzenlemesi: "asya ülkelerinin bir kısmında (çin, vietnam, japonya, kore... ) ad ve soyadları dizilimi farklıdır. soyadlar önce, adlar sonra yazılır. bu tür durumlarda açılacak başlıklarda türkçenin ad - soyadı diziliminin gözetilmesi gerekmektedir. örnek: kurosava akira değil, akira kurosava. ancak söz konusu kişinin adı türkçede soyadı - ad
    diziliminde yerleşiklik kazanmış ve bir çok kaynakta bu şekilde geçmekteyse, bu kurala istisna oluşmuş sayılır. örnek: yun-fart cov değil, cov yun fat. aynı şekilde kabile adları da ad - soyadı dizilimine dahilse, yine türkçedeki dizilim dikkate alınır ve konu ad - soyadı - kabile adı şeklinde başlıklandırılır. örnek: şerpa tenzing norgay değil, tenzing norgay şerpa."

    33. yabanci kelimelere getirilen cekim ekleri apostorofla ayrilir. ornek: entry'ler.
    Tümünü Göster
    ···
  5. 5.
    +1 -2
    sozlugun 3 yili a$kin tarihi boyunca ba$lik acma konusunda belli genel tarafindan kabul edilmi$ kimi kistaslar ortaya cikmi$tir.. yeni kullanicilarin cogu bunlarin farkinda olmadigi icin en cok yaptiklari hata, konu ba$liklarini yanni$ yunnu$ (bkz: cem yilmaz turkcesi) acmak olmu$tur.. aklima ilk gelenleri ozetleyeyim:

    1. ba$liklar genellikle ilgili kavramin ismidir. nasil acacagini bilmiyorsaniz ismini kullanin. orn: tophane hakkinda ba$ligin dogrusu "tophane"dir. tophane semti degildir.

    2. kisaltmalar aralarinda nokta olsalar bile biti$ik yazilirlar.. ce$itli i$aretlerle ayrilmalari ozellikle yapilmadigi surece kisaltma ba$liklarinin dogru yazili$i biti$iktir.. orn: dwg, wysiwyg, 3d, cpmxchgb.. legal olan istisnalar icin ise (bkz: f e a r) (bkz: f e e l i n g c a l l e d l o v e). askeri kisaltmalar askeriye nasil uygun gorduyse yuce komutanlarimiz nasil uygun bellediyse oyle yazilir. orn: 2'nci or.is.a.2'inci is.svş.tb.k.liği malatya

    (neden: cunku kisaltma kullaniminda iki $ekil de tercih edilebildiginden yazili$inin ozellikle zorlanmadigi durumlar haricinde biti$ik kullanim daha yaygin ve pratik kullanimindan dolayi standart kabul edilmi$tir)

    4. bir web sitesi ile ilgili ba$lik her zaman web sitesinin adi olmak zorundadir: google, altavista ya da alkışlarlayaşıyorum.com gibi. web sitesinin adini ise logolarindan veya title'larindan bulabilirsiniz..

    (neden: cunku sozlukte kavramlar isimleriyle anilmaktadir, adresleriyle degil)

    5. ozel bir adi olmayan web siteleri ile ilgili ba$liklarda bir kural gudulmesi $art degildir.. adresin kendisi kullanilabilir http://www.bilgi.edu.tr'deki gibi..

    (neden: her sitenin sembolik bir adi olmayabilmektedir)

    6. belli bir tarihi ifade eden ba$liklar 21 aralik 1976 tarih formatini kullanmalidirlar.. yanli$ ornekler ise 03 02 2002, $ubat 14 2002, 1 3 2002 $eklinde gider..

    (neden: sozlukte yaygin olarak kullanilan ve en anla$ilir, en okunakli, kari$ikliga mahal vermeyen tarih $ekli budur)

    7. belli bir saati ifade eden ba$liklar 24h formatini ba$larinda sifirlariyla beraber kullanmalidirlar.. orn: 18 00, 07 00 gibi.. ozel isim olarak saat isimleri bu kurala uymaz (misal 6:00pm diye bir kitap varsa o 6 00pm ba$liginda incelenir)

    (neden: turkiye'de standarttir, pm/am kari$ikligina mahal vermez)

    8. bir nesne, kavram, ki$i hakkinda acilan ba$liklara gerekmedigi surece turu sonuna taki olarak eklenmemelidir.. elma meyvesi, michael jackson $arkicisi gibi ba$liklar bu oldukca gib yapilan hataya ornektir.. formulize etmek gerekirse "anlamini kaybetmeden alabilecegi en kisa form" olarak kabul etmek yeterli olacaktir.. mesela "ayi$igi sonati"'ni kalkip "ayi$igi" olarak ufaltmak hatali olacakken "rock muzik" yerine "rock" yazmak daha dogru olacaktir.. (bunlari yazdigima inanamiyorum)

    (neden: cunku sozlukte kavramlar isimleriyle anilmaktadir)

    9. ki$iler hakkinda acilan ba$liklarda dogrusu ki$inin adini acik yazmaktir.. hitler yerine adolf hitler, ataturk yerine mustafa kemal ataturk gibi.. yine de literaturde kisa haliyle kabul gormu$ yazarlar icin kasmaya gerek yoktur.. h. p. lovecraft, t. s. eliot gibi.. "dr" "prof" gibi onekler kullanilmaz.. "dr. doom" gibi gerekmedigi surece tabi..

    (neden: ki$i isimlerinin yazili$inda pek cok tercih yapilabildiginden, ce$itli sanat dallarindaki "mahlas" ali$kanliklari haricinde tam isim tarti$maya en az acik olan secenek oldugundan uygun gorulmektedir. mahlaslar ise literaturde basili olarak bu halleriyle kullanildiklarindan kaynaklardan teyid edilebilmektedirler bu yuzden tarti$maya acik olmadiklarindan ve cogu zaman gercek isimden daha yaygin bilindiklerinden (trevanian gibi) varolduklari takdirde tam isme tercih edilmektedirler)

    10. ba$liklardaki harf sinirina sigmayan ba$liklari yarim acmaya veya acmak icin bo$luklardan gramerden odun vermeye cali$mayin. eger 50 harf yetmiyorsa o ba$ligi hicbir$ekilde acmayin zaten..

    (neden: aksi derme catma gorundugu gibi okura eri$im imkani saglamamaktadir. kelime bazli arama sistemlerini de bozmaktadir)

    11. aramaya inanin.. (bkz: aramaya inanmak)

    (neden: 1 milyon ba$ligin tamami eski sevgili hakkinda olacak degil ya)

    12. turkce ba$liklarda hatalar ozellikle vurgulanmak istenmedigi surece gramer hatasi yapilmamalidir.. gib rastlanan hatalar icinde mi, ki, de eklerini biti$ik veya biti$ik olmasi gerekirken ayri yazmak gelmektedir..

    (neden: okurun eri$im ve aradigini bulma imkanlarini arttirmak, refah devlet seviyelerine eri$mek)

    13. ba$lik acarken cogul olmasi ozellikle beklenmedigi surece tekil acilmalidirlar.. elma, armut gibi.. (yanli$ kullanimi farkedebileceginiz uzere elmalar ve armutlar'dir).. ozellikle cogul olmasi gereken ba$liklar da vardir osmanlilar, denemeler gibi..

    (neden: tum kavramlarin tekil halleri ortak paydalari oldugu icin)

    14. bir fiil veya deyim ile ilgili ba$lik acarken genel kullanim mastar ekiyledir.. "gitmek", "beynini gibmek", "alttan almak" gibi.. bunun di$inda ozellikle mastar olmamasi gereken halleri de zaman zaman kullanilabilir ozel isimlerde veya farkli anlamlara gelebilen hallerde.. deneme, mihlama gibi..

    (neden: fiilin/deyimin tek notr formu oldugu icin, boylece okurun ilgili fiili ararken hangi formda aramasi gerektigini du$unmesi deneme yanilma yapmasina gerek olmaz)

    15. eserlerle (eser derken kitap, resim, film gibi her tur eser diyoruz) ilgili ba$liklar eserin orijinal ismiyle acilmalidir.. mesela $arkuteri yerine delicatessen gibi.. mein kampf gibi..

    (neden: orjinal isim ve ceviri isimleri arasinda yaygin kullanim acisindan cok buyuk incinlik oldugu gibi hangisinin daha yaygin oldugunu bulmak mumkun degildir. hatta bazen yaygin ismi yanli$ ismi de olabilmekte, eserin turkce cevirisi olamayabilecegi gibi turkce'de birden fazla farkli isimde cevirisi de yayinlanmi$ olabilmektedir. boyle durumlardaki ayriliga du$memek adina tarti$ma faktoru en az olan orjinal isim tercih edilmektedir)

    16. bir sayiyla ilgili ba$ligin sonuna gereksiz ekler getirilmemelidir "3 sayisi", "5 rakami" gibi.. yine de son eki olmadan kullanilmayan tabirlerde bunu a$mak mumkundur "100 numara", "12 monkeys" gibi.. ben size sagduyuyla cikarilabilecek $eyleri oturup anlatiyorum ya bunu yapma gerekliligi ne zaman hangi a$amadan sonra ortaya cikti merak da etmiyor degilim..

    (neden: cunku sozlukte kavramlar isimleriyle anilmaktadir)
    Tümünü Göster
    ···
  6. 6.
    +1 -2
    legal entry örnekleri

    sozlukte her $eyin tanim olacagini zanneden gafillere serpi$tirilebilecek orneklerdir. misal:

    1) ba$i sonu geyik olan icinde tanim barindiran entry'ler. ornek:

    ba$lik: elma

    entry: "abi cok guzel $eyler bunlar ama bu bir meyvedir nietcede yani oha felan oluyorum siz boyle deyince."

    faidesi: geyik yapmayi saglar.

    2) tanim devami entry'ler. ornek:

    ba$lik: (oncesinde tanim yapilmi$ elma ba$ligi)

    entry: "cok severim".

    faidesi: her seferinde "cok sevdigim meyve", "yedigim meyve", "yemedigim meyve" diye 250 bin meyve instance'inin kopyalarinin entropi uzayinin icine sicmasi engellenir.

    3) alintilama. ornek:

    ba$lik: elma

    entry:
    sen miydin mecnun olan
    ben miydim elma arayan
    adem'in isirigindan
    bir parca havva'ya da du$se idi
    --k. iskender

    faidesi: alinti/ornek oldugu anla$ilir bir metinde herhangi bir tanim/manim aranmaz. boylece "diye bir $iiri hakkinda alintilamak istedigim olgunun parcasinin meyvesinin diye du$unduren durum" gibi kasilmalar engellenir. rahat bir dogum saglanir. bir entry'nin alinti oldugunun anla$ilabilmesi icin $iir formatinda degilse tirnak icine alinmasi diyalog tireleriyle onune bi$eyler konmalidir ki okuyan alinti oldugunu anlasin.

    4) ornekleme. ornek:

    ba$lik: elma'nin faydalari

    entry: zihni acar

    faidesi: "zihni acar diye du$undugum faydalardir" maymunluguna girme zorunlulugumuzu atar. bunyemizi ferahlatir. bizi insan yapar.

    5) bkz. ornek:

    ba$lik: elma

    entry: (bkz: allah belanizi versin)

    faidesi: bkz'in ba$likla alakasina yazarin kendisinin karar vermesini saglar. yazar alakali diyorsa alakalidir bize sorgulamak du$mez. lakin ici bo$ ba$liklara forum amaciyla bkz vermek yazara not du$ulur bu yazarlar kizgin saclarin uzerinde namaz kildirilirlar.
    ···
  7. 7.
    -2
    hatali entry örnekleri





    turkce tanim, turkce tanim devami, alinti, ornek ya da bkz olmayan, ba$ka bir ba$liga ait olan, daha once aynisi yazilmi$, ba$ligin kendisinden bahseden entry'ler sozluk formatina aykiri kabul edilip silinirler ya da dogru ba$liklarina ta$inirlar.

    ornek hatali entry'ler:

    - tanim -

    ba$lik: elma

    entry:
    1. neydi la bu? (hatali)
    2. eheheh (hatali)

    - tanim devami -

    ba$lik: elma

    entry:
    1. cok guzel bir meyve (duzgun)
    2. neydi la bu? (hatali)
    3. cok severim (duzgun)
    4. dun yedim (duzgun)
    5. dun yedim dedirten meyve diye du$unulesi durumdan cikarilabilinesinden gelen ders (allah belasini versin)
    6. dun yedim. tanim: bir meyve (allah kafasina ta$ du$ursun)

    - alinti -

    ba$lik: elma

    entry:
    1. cok guzel bir meyve (duzgun)
    2. "neydi la bu" --kotu serafettin (duzgun)
    3. "neydi la bu" (duzgun)
    4. - neydi la bu? (duzgun)
    5. neydi la bu diye du$undurten meyve (allah belasini versin)

    - ornek -

    ba$lik: sevilen meyveler

    entry:
    1. elma (duzgun)
    2. elma'nin nesini seviyosun haci yaa? (hatali)
    3. elma'nin nesini seviyorlar anlamiyorum diye du$unduren listeyi hissettiren du$unceyi beynime soku$turan ettirgen cati. (allah belasini versin)

    - bkz -

    ba$lik: elma

    entry:
    1. (bkz: neydi la bu) (duzgun)
    2. neydi la bu (hatali)
    3. #7614280 (hatali, turkce anla$ilabilir bir metin degil)
    4. (bkz: #7614280) (duzgun)

    - ba$ka ba$liga ait -

    ba$lik: elma nedir

    entry:
    1. cok guzel bir meyvedir (hatali, elma ba$ligina ait)
    2. bir sorudur (duzgun)
    3. adem'in tanri'ya ilk sorusu (duzgun)
    4. cok guzel bir meyvedir diye cevaplanasi bu sayede surunun, gundemin sicak cemberinden ayrilmamayi saglayasi metin hayatimi kurtarasi beni populerin pe$inde suruklenen basit bir bireye indirgeyici sorumtrak. (allah belasini versin)

    - aynisi yazilmi$ -

    ba$lik: elma
    1. cok guzel bir meyve (duzgun)
    2. cok guzel bir meyve (hatali)
    3. severim (duzgun)
    4. severim (ba$ka yazar yazdiysa duzgun, ayni yazar yazdiysa hatali)

    - ba$ligin kendisinden bahseden -

    ba$lik: elma
    1. cok guzel bir meyve (duzgun)
    2. herkesin cok sevdigini yazdigi ba$lik (hatali)
    3. herkesin herkesin cok sevdigini yazdigi ba$lik (hatali)
    4. noluyor lan burda diye du$undugum ba$lik (hatali)
    5. merhaba arkada$lar sakin olalim diye du$undugum ba$lik (hatali)
    6. galiba bir meyveden bahsediyordu biri konu neydi bahsedelebilir mi diye herkese rahatca sordugum ba$lik (hatali)
    7. allah topunuzu belasini versin diye du$unduren soru (ne sorusu lan baglam sarho$u
    Tümünü Göster
    ···
  8. 8.
    -1
    Dağları seviyorum ve mavi gökleri, büyük köprüleri, köpek balığını !! Dünyayı seviyorummm!! Sesleri, ışıkları...

    Bum dirara bum diara bum diara bum diaraaaa !!!

    Okyanusu severim ve kirli şeyleri, hızı seviyorum, mumya kralları, bütün dünyayıııı ve bu çılgınlığıııı !!

    Bum diara bum diara bum diara bum diaraaaa!!!

    Kasırgayıda, örümceği bile, yanardağları ve dev kalamarı, dünyayı seviyorum ne muhteşem bir yer!!!

    Bum dirara bum diara bum diara bum diaraaaa !!!
    ···
  9. 9.
    -1
    pierre auguste renoir 25 şubat 1841 yılında fransa'nın limoges kentinde doğdu. i̇kisi de terzi olan anne ve babasının auguste'den başka dört çocuğu vardı. auguste, 4 yaşındayken paris'e taşınan aile kalabalık nüfusuyla geçim sıkıntısı çekiyordu. babası küçük apartman dairelerinde terziliği sürdürüyor, terzi masasını geceleri yatak olarak kullanıyordu. aile, paris'in göbeğinde bulunan evlerinden, napoleon bonaparte'a önce cumhurbaşkanlığı sonra da imparatorluk yolunu açan 1848 ayaklanmalarını izleme fırsatı buldu. renoir, devlette, endüstride ve en önemlisi kültürde meydana gelen devrimlerin değiştiği bir kentte büyüdü.
    renoir, 1862 yılında yirmi bir yaşındayken, güzel sanatlar akademisi'ne kabul edildi. akademinin, antik dönem klagib resim anlayışını model alan kapalı eğitiminden bunalan renoir, köklü okullardan daha liberal bir eğitim anlayışına sahip olan i̇sviçreli ressam charles gleyre'nin atölyesinde çalışmaya başladı. burada onunla birlikte ders alan isimler arasında claude monet, alfred sisley ve fransa-prusya savaşı'nda trajik bir şekilde ölecek olan yetenekli ressam frederic bazille de vardı. renoir, monet, bazille ve sisley, gleyre'nin atölyesinden ayrıldıktan sonra da birlikte çalışmayı sürdürdüler. monet, onları açık havada resim yapmaya teşvik ediyordu. renoir, resmi paris salon'unun yıllık sergisine ilk kez 1864'te keçiyle dans eden esmeralda isimli tablosunu sundu. bu resmin kabul edilmesi şaşırtıcıdır çünkü salon tarafından gerçekçilerin ve i̇zlenimcilerin resimleri sürekli olarak geri çevriliyordu. renoir, daha sonra bu resmi içinde zift olduğu ve bozulacağı gerekçesiyle imha etmiştir.

    renoir ve arkadaşları, çevrelerindeki dünyayı, paris sokaklarını, seine nehri'ndeki tekneleri ve kafeleri, yani hayatlarındaki olağan manzaraları resmetmeye başladılar. 1874'te salon'dan bağımsız olarak onların resimlerini sergilemek üzere anonim sanatçılar topluluğu kuruldu. i̇lk sergide monet, morisot, renoir, degas, pissarro, cezanne ve sisley'in eserleri yer aldı ve bu grup izlenimciler grubu olarak anılmaya başladı. 1876'da izlenimcilerin duran-ruel'in ruel le peletier'deki galerisinde düzenledikleri ikinci sergilerine renoir, 15 eserle katıldı. i̇zlenimciliğin hala büyük eleştri alıyor olmasına rağman ressam tam altı tablosunu sattı. ayrıca renoir'a aile tablosu için sipariş veren o dönemin büyük yazarlarının kitaplarını yayınlayan georges charpentier gibi hayranları ortaya çıkmaya başladı. bu başarı, renoir'a bir ev tutma olanağı ve sanatı üzerine yoğunlaşma fırsatı verdi. aynı yıl 19. yüzyılın en güzel resimlerinden biri olarak kabul edilen le moulin de la galette isimli eserini yaptı. i̇lk bakışta çok karışık görünen tabloda, ön ve arka planlar üst üste geçerek figürlerin birbirinden ayırtedilmesi güçtür. ancak ağaç yaprakları arasından süzülen güneş ışığı, figürlerin ve zemin üzerine birbirine benzer gölgelerin düşmesine neden olmakta bu da resme bütünlük etkisi kazandırmaktadır.

    renoir'ın kendine modellik yapan bir çok kız arkadaşı olmasına rağmen (en önemlisi olan lise'nin portresiyle salon sergisine katılmıştı) kırk yaşındayken evlendi. 1880 yılında evinin yakınlarında oturan ve terzilik yapan on dokuz yaşındaki aline charigot ile tanıştı. aline, ressama poz verdi ve annesinin kendisine yaşlı ve zengin bir koca bulması yönündeki öğütlerine rağmen renoir'a aşık oldu. aline ve renoir sık sık seine nehri kıyısında vakit geçirmeye başladılar. renoir'ın ünlü tablosu, tekne gezisinde öğle yemeği, aline'in de kucağında küçük bir köpekle görüldüğü bir seine manzarasını içermektedir. aline, ressam 1881 yılında büyük ressamların eserlerini görmek için gittiği i̇talya ve cezayir seyahatinden döndükten sonra onun yanına taşındı. i̇lk çocukları pierre, 1885'te dünyaya geldi. aline ile renoir ancak 1890 yılında evlenebildiler. dört yıl sonra renoir'ın ikinci oğlu jean dünyaya geldi. büyüdüğünde babasının biyografisi dahil birçok kitabın yazarı olmasının yanı sıra ünlü bir film yönetmeni de olacaktı.

    jean'ın doğumundan sonra aline'nin on beş yaşındaki kuzeni gabriel, ailenin yanında kalmaya başladı ve küçük jean'ın bakmını üstlendi. gabriel daha sonra ressamın en gözde modeli oldu.

    bu süre zarfında giderek izlenimcilikten uzaklaşan ressam, artık figürlerini daha net ve kesin çizgilerle betimlemeye başladı. eski ustaların eserlerini yeniden keşfetti. fırçasında artık daha fazla kendine güven vardı. ressam ayrıca fransız ressamı ingres'ten oldukça etkilendi. sanatçının izlenimcilikten uzaklaşan bu yeni dönemine 'kuru dönem' denir. bu dönemde renoir, yüzyıllardır değişmeyen geleneksel değerlere dönüş yaptımıştır. yeni seçtiği yöndeki ilerleyişinin en son noktası yıkananlar adlı büyük boy tablosudur. georges petit galerisi'nde sergilenen bu tablo izlenimcilerin tepkisi çekti ve beğenilmedi. onlara göre renkten çok çizgiye yoğunlaşan ressamın daha önce kullandığı muhteşem renkleri olmadan resimleri anlamsızdı.

    1901 yılında altmış yaşındayken üçüncü oğlu claudel(coco) doğdu. claudel babasına bir çok resminde modellik etti. beş sene sonra romatizma hastalığına yakalandığı için akdeniz kıyısındaki cagnes-sur-mer'e yerleşti. ancak 1911 yılında iyice rahatsızlanarak kötürüm kaldı. ardından 1915 yılında sevgili eşi aline'yi kaybetti. cagnes-sur-mer'de yaşdıbının sonuna dek atölye olarak kullanabileceği bir ev yaptırdı ve ona les colletes adını verdi. ömrünün sonuna doğru rahatsızlığı o kadar şiddetlendi ki artık ellerini doğru düzgün kullanamıyordu. bandajlarının arasına sıkıştırdığı fırçalarla resim yapmaya çalışıyordu. resimleri çok daha renkli olmaya başladı. bu arada geçim sıkıntısı da çekmeye başlamıştı. eski dostlarının yardımıyla yaşdıbını 1919 yılına kadar güç de olsa sürdürdü. yetmiş yedi yaşında, öldüğü günün sabahında zatürreden ağır hasta olmasına rağmen oğlu jean'dan boya kutusunu istedi ve hizmetçinin onun için topladığı dağ lalelerinin resmini yaptı. saatlerce çiçeklerle bütünleşti ve ağrılarını unuttu. sonunda birisinin fırçasını almasını işaret etti ve sanırım bunun hakkında bir şeyler anlamaya başlıyorum dedi ve o gece öldü. renoir, yaklaşık 6.000 resim yapmıştır. eserlerinin büyük çoğunluğu amerika'da bulunmaktadır, çünkü avrupa'da sanatçının eserleri değerli görülmezken amerikalı koleksiyoncular ressamın tablolarını almaya başlamıştır.
    Tümünü Göster
    ···
  10. 10.
    -1
    (bkz: http://imgim.com/eksicidetected.jpg)
    ···
  11. 11.
    -1
    ···
  12. 12.
    +1
    beyler burda arttırında bi taka yarasın

    (bkz: gheorghe hagi için 99999 entry)
    ···
  13. 13.
    -1
    ba$lilkla kavramsal ortu$me barindirmayan entry'ler yarattiklari kirlilikten kacinmak adina hatali kabul edilir. bunlar ya ait olduklari ba$liklara ta$inir ya da tamamen silinirler. eger ba$lik ba$ligin sozlukteki halinden bahsediyorsa

    ornek:

    ba$lik: elma
    entry: amma cok entry girilmi$ lan bu ba$liga

    bu entry silinir. yazari dovulur tokat manyagi edilir. sonra kizgin yaglarda kavrulur. tam acidan bayilacakken suyla sogutulur iyi gibi hissettirilir ama aci sizlamasi tekrar hafif hafif ba$larken tekrar kizgin yaga sokulur. boylece yazarin ruhu kotuluklerden arindirilir. cezasi biten ruh tekrar sozluk yazari olabilir. bunlari hep yazarlarin iyiligi icin yaptigimizdan sorun olacagini sanmiyoruz. ki$iselle$memesini umariz.

    ba$ka ornek:

    ba$lik: kara simsek
    entry: cok guzel bi diziydi be

    bu entry ba$lik acarken dikkat edilecek hususlar fikrasi 10. bendi 6. ce$mesi geregince knight rider ba$ligina ta$inir. eger ba$ligin yonlendirildigi barizse (yani yazar goz gore gore ta$inmi$ ba$lik dururken ba$ka ba$liga yaziyorsa) moderator yazara "ozensiz, $erefsiz, allah belasini versin" diye not du$ebilir. yazar bu tur hatalari tekrarliyor "banane lan gibime kadar istedigim ba$liga yazarim" diyorsa ortada bu kadar bu ba$liklari derli toplu tutmaya cabalayan insan varken, o zaman o yazar beter edilir. bileklerinden kancalar gecirilir ve kancalar kopana kadar suruklenir. du$tugu yere kazik cakilir ve o kaziga oturtulur. kargalar rahatca bagirsaklarini yesin diye karinlari de$ilir. eger yazar yine israr ederse caylak edilir.

    bi ornek daha:

    ba$lik: tantuni
    entry: hehehehe dedirten durum

    bu yazar oldurulur. entry'si silinmez ki sozluk yazarlari entry'yi gordukce "hayir boyle olmamaliydi sozluk bu hale gelmemeliydi nerde bu moderatorler gelsin yardim etsinler" diye yalvarsinlar, diz cokup kapaklansinlar moderasyonun hirkasina yuz sursunler. yazarin cesedi parcalanarak turkiye'nin 76 iline dagitilir. sonradan eklenen ilceden donme illere dagitilmaz ki geride kalip $ehirlerle yari$amaz hale gelip tekrar ilceye ve en sonunda kara delige donu$up kendi cekim kuvvetlerinde kaybolsunlar.
    ···
  14. 14.
    +1
    @1 entryi sayını artırcağına beynini kullan biraz aşkım cancişim.
    ···
  15. 15.
    0
    ···
  16. 16.
    0
    ···
  17. 17.
    0
    thy teknik, uçak teknisyenliği(teknisyen yetiştirme programı) başvuruları

    http://www.secretcv.com/web/thyteknik/

    bilgi:

    thy teknik a.ş., thy ao eğitim başkanlığı ve i̇şkur işbirliği ile havacılık sektörünün ihtiyaçlarına yönelik bir teknisyen ön eğitim programı düzenlenmiştir. easa kurallarıyla uyumlu bu program kapsamında, başvuru yapan teknisyen adayları, yapılacak değerlendirmenin ardından şirketimizdeki çalışmalarda doğrudan yer alabilecek yetkinlik düzeyine gelecek şekilde 4 ilâ 6 ay süreyle eğitimden geçirileceklerdir. havacılık sektöründe geçerli dilin i̇ngilizce olması nedeniyle adaylarda i̇ngilizce okuma/anlama yeterliliği aranmaktadır.

    yazılı ve sözlü sınavlarda başarılı olan adaylar, program boyunca i̇şkur tarafından belirlenen oranda maddi yardım alacak ve sosyal güvenlik kapsamında bulunacaklardır. programı başarı ile bitiren adaylar thy teknik a.ş.’de istihdam edilecektir.

    · t.c. vatandaşı olmak,
    · havacılık okullarının (shyo ve havacılık teknik liseleri) uçak bakım/ gövde motor ve elektrik elektronik bölümleri ile myo veya teknik eğitim fakültelerinin;
    makine
    elektrik
    elektronik
    mekatronik
    otomotiv bölümlerinden mezun olmak

    · i̇şe kabul edilmesi halinde vardiyalı çalışabilecek durumda olmak,
    · sabıka kaydı bulunmamak,
    · başvuru sırasında 30 yaşından büyük olmamak,
    · herhangi bir sağlık problemi bulunmamak,
    · program süresince i̇stanbul'da ikameti ve kursa devamı kabul etmek.

    uygulama: teorik ve pratik çalışmalar thy'nin i̇stanbul tesislerinde yapılacak olup katılımcılar program süresince yemek ve personel servisinden faydalanabilec
    ···
  18. 18.
    0
    http://www2.educ.usherbro.../proj838/images/koala.jpg
    ···
  19. 19.
    0
    ···
  20. 20.
    0
    ···