- 126.
-
127.
0huzur evini ziyaret edelim de hayra geçelim
-
128.
0troçkizm işçi sınıfı arasında kök salmaz, ancak onun devrimci mücadele , ve özellikle devrimci mücadeleye katılma yönünde olan küçük burjuva entellektüeller için tehlikesi küçümsenemez. kapitalizme karşı mücadele eden güçleri troçkist aldatmacalarla dağıtmaya ve moral bozukluğu yaratmaya çalışan işte bu küçük burjuvalardır……
küçük burjuva olma nedeniyle , çoğunluğunun devrimci mücadeleye, onun teori ve pratiğine karşı bir isteksizlikleri vardır. i̇şte burada troçkizm onların yardımına gelir . troçkizm bu tür entellektüellere bir kaçış yolu sağlar. troçkizm onlara sınıf mücadelesine katılmadan marksist-leninist, devrimci görünme olanağını sağlar. troçkizm onlara marxism-leninizmin kritikleri gibi görünme olanağını sağlar ve böylece gerici gibi görünmeden kendi küçük burjuva eğilimlerini tatmin ederler - 129.
- 130.
-
131.
0upupupupupup
-
132.
0upupupupupupup
-
133.
0upupupupupup
-
134.
0federico garcia lorca için üç şiir
ah işte herşey orda...
ben severim omuzlarımı bir gün
sırmaları, apoletleri olmasa da.
ben severim omuzlarımı bir gün
göçen bir maden direğinin altında
su akar kendir tarlalarından
ah her şeyim...
ben severim omuzlarımı bir gün
savaşda bir başka omuzun yanı başında
yatakda bir ince omuzun yanı başında
yol uzun, hava sıcak
kırbaçlarım atımı varırım kurtuba ya...
i̇ndiğini görürsem bir gün sığıcıkların
ve sürüler halinde, ovaya
i̇nsanların dünyayı bölüştüklerini hatırlarım
bir gün daha...
sevişirim ölürüm, savaşırım ölürüm
doldurum çantama kara ekmek ve peynir
varırım kurtuba ya...
"saat beşte
akşamleyin"
ah ellerim ve kalbim
her şey orada kaldı.
keçeler keçeler ve portakallar
kireç döktüler yere. kara gözlüm, kalbim,
halkımın fakir akşamlarıdır, biliyorum
kanlı bir mendil diye bağlanan gözlerime
kireç döktüler yere,
bir duvarın dibinde
bir deppoy un önünde
kiraz ağaçlarına ve sığırcıklara karşı
...
bir halkın gösterişsiz, sessiz cömertliğinde
ölüm nasıl söylenirse öyle
i̇spanyol dilinde
ve her dilde...
obra
completas
artık kat iyen biliyoruz;
halk adına dökülen kan
sapı güldalı güzelliğinde bir bıçaktır.
dişlerin arasında...
i̇spanya da
ve her yerde...
turgut uyar -
135.
0bildirge
ne türkü söyleme aşkımdan ne de sesimi
dinletmek için değil bunca türkü söylemem.
benim namuslu gitarımın sesi
hem duygulu hem de haklıdır.
dünyanın yüreğinden çıkar
bir güvercin gibi kanatlı
kutsal su gibi şefkatli,
okşar gitarım öleni ve yiğidi.
şarkım amacına kavuşur
violetta'nın dediği gibi.
pırıl pırıl coşkulu durmak bilmez
ve bahar kokan bir işçidir!
gitarım ne zenginlerin gitarıdır,
ne de başka bir şeyin.
şarkım bir yapı iskelesidir
eriştirir bizi yıldızlara.
katıksız gerçekleri şarkısında
söylerken bir insan ölmek pahasına,
anldıbını bulur o şarkı
damarlarında atarken.
şarkım ne gelip geçici övgüler düzer
ne de başkalarına ün katar,
yoksul ülkemin
kök salmıştır toprağına.
orada, her şeyin bittiği
ve her şeyin başladığı yerde,
söylerim o her zaman yiğit ve derin
sonsuza dek yeni olacak şarkıyı.
victor jara -
136.
0beş bin kişiyiz burada
beş bin kişiyiz burada
kentin bu küçük parçasında.
beş bin kişiyiz.
ne kadar olacağız bilemem
kentlerde ve tüm ülkede?
burada yapayalnız
on bin el, tohum eken
ve fabrikaları çalıştıran.
i̇nsanlığın ne kadarı
açlıkla, soğukla, korkuyla, acıyla,
baskıyla, terör ve cinnetle karşı karşıya?
yitip gitti aramızdan altısı
karıştı yıldızlara.
biri öldü, diğerini vurdular asla inanmazdım
bir insanın bir başkasına böyle vuracağına.
öbür dördü sona erdirmek istedi bu dehşeti
biri boşluğa attı kendini,
diğeri vuruyordu başını duvarlara
ama ölümün işareti var hepsinin bakışlarında.
nasıl dehşet saçıyor faşizmin yüzü!
kusursuz bir kesinlikle yürütüyorlar planlarını.
hiçbir şey umurlarında değil.
onlar için kan madalyadır,
kıyım kahramanlık gösterisi.
tanrım, senin yarattığın dünya bu mu,
çalışıp hayran kaldığın yedi günlük emek bu mu?
dört duvar arasında tükeniyor ömürler
sanki hiç geçmiyor,
yakarı yalnızca ölümün bir an önce gelmesi için.
ama birdenbire içim sızlıyor
ve görüyorum bu akışı yürek vurusu olmadan,
yalnızca makinelerin nabzıyla
ve ortaya çıkıyor askerlerin ebelerinin yüzlerinin
yalancı tatlılığı.
ya mekgiba, ya küba ve tüm dünya
ağlıyorlar bu alçaklık karşısında!
on bir el buradayız
üretmekten yoksun bırakılmış.
ne kadarız hepimiz tüm ülkede?
başkanımızın kanı, yoldaşımızın,
daha güçlü vuracak bombalar ve makineli tüfeklerden!
i̇şte böyle vuracak bizim yumruğumuz da yeniden!
ne zor şarkı söylemek
dehşetin şarkısı olunca.
dehşetti yaşadığım,
ölümüm dehşetti.
gördüğüm kendimdi oncasının arasında
ve oncasının sonsuzluk anı içinde
sessizliğin ve çığlıkların
ezgileridir şarkımın noktalandığı.
hiç görmemiştim böylesini
hissetmiş ve hissetmekte olduğum
yeni bir tohumun doğumu olacak bu...
victor jara -
137.
0victor jaraTümünü Göster
şili'li ozan victor jara 23 eylül 1932'de santiago'nun dışındaki küçük bir köy olan loquen'de yoksul bir köy çocuğu olarak dünyaya geldi. babası alkolik bir çobandı ve okur-yazar değildi. annesi düğünlerde, törenlerde gitar çalıyordu. jara okuma-yazmayı ve müziğin büyüsünü bir halk şarkıcısı "cantador" olan annesinden öğrendi. şili türküleri dinleyerek geçen çocukluğunun ardından 15 yaşına geldiğinde annesi öldü. bu ölüm ailenin dağılmasına jara'nın öğrenim gördüğü ticaret lisesini bırakmasına
neden oldu. sen bernardo i̇lahiyat okulu'na gitmeye karar verdi. kilise korosunda müzik bilgisinin temelleri atıldı. okul bittikten sonra rahiplik yapmadı, çeşitli yerlerde ufak tefek işler yapmaya başladı ve kısa süre sonra askere gitti. dönüşünde, şili üniversitesi'nde tiyatro okulu'na girdi. başarı göstererek oyunlar yönetmeye başladı, bu arada şili üniversitesi korosuna girdi. i̇lk bestelerini burada yaptı. nueva cancion "yeni türkü" akımının kurucusu olan violetta parra ile tanıştı ve onunla çalışmaya başladı. violetta para i̇nka ve aztek kültürlerini, akdeniz ve afrika kültürleriyle kaynaştırarak "yeni türkü"yü oluşturdu. jara da yeni türkü çalışmalarını sürdürdü. kaynak olarak latin amerika'nın geleneksel müziğini ve folklorik öğelerini aldı ve bunları çoksesli hale getirdi. yeni türkü kısa zamanda emperyalizmin ve sömürgeciliğin karşısında bir simge haline geldi. artık
jara'nın şarkıları fabrikalarda, okullarda, sokaklardaydı. i̇çten coşkulu hüzün bulanık dirençli sesi şili sınırlarını aşarak dünyanın dört bir yanına ulaştı. jara, 1970 seçimlerinde şili'deki sol muhalefetin sesi halkın birliği (unidad popular)'ni ve salvador allende'yi destekledi. 11 eylül 1973'teki augosto pinochet'nin düzenlediği faşist darbenin hemen ertesinde santiago üniversitesi'nde gözaltına alındı ve binlerce kişiyle birlikte -bugün adı verilen- şili santiago stadyumu'na getirildi. yüreğinde, postallarla çiğnenen ülkesinin ve katledilen yoldaşı allende'nin acısı vardı. 16 eylül 1973'de acımasızca katledildi. şili'deki pravda muhabiri vladimir çernisev, jara'nın son anlarını şöyle anlatıyor: "victor jara dudaklarında şarkıyla öldü. onu yanından hiç ayırmadığı refakatçisiyle, gitarıyla birlikte stadyuma getirdiler. ve şarkı söylemeye başladı. öbür tutuklular, gardiyanların ateş açma tehdidine rağmen melodiye eşlik etmeye başladılar. sonra bir subayın emri ile askerler victor'un ellerini kırdılar. artık gitar çalmıyordu, ama zayıf bir sesle şarkı söylemeyi sürdürdü. bir dipçikle kafasını parçaladılar ve diğer tutuklulara ibret olsun diye ellerini kesip tribünlerin önüne astılar'' -
138.
0epikürcülük terimi, epiküros'tan (m.ö. 341-271) türetilmiştir. "bahçe" adında samimi ve zarif atmosferiyle bilinen okuluna antik çağ için sıra dışı bir uygulama olarak kadınlar ve köleler de buyur edilirdi.
epikürcülük; "her bireyin mutluluğu nasıl temin ve muhafaza edilir?" sorusuna şöyle yanıt vermiştir: yaşamdan zevk almalı, fakat düşünüp tartarak. bir başka ifadeyle, iyi bir yaşam, müreffeh olduğu kadar acının ve ıstırabın olmadığı bir yaşamdır. yaşamımız boyunca, en fazla refahı ve mutluluğu elde etmek ve en az acı ve ıstıraba katlanmak için hesap yapmalıyız. örnek olarak; daha sonra acı çekmek pahasına şu andaki anlık, yoğun hazzı mı aramalıyım, yoksa şimdiki hazzı, ileride daha uzun süreli bir mutluluğu elde etmek umuduyla ertelemeli miyim? alternatif seçenekler arasında kâr- zarar hesabı yapmalıyız. başka bir söylemle bu, irfan sahibi ve kendisinin farkında olan bir hedonistin tavrıdır! hazzı ara; fakat bu haz hesaplanmış, planlanmış olsun! daha açıkçası, siyasete veya beraberinde endişe ve risk getiren diğer meselelere bulaşma! bunlar yerine, şarabının ve peynirinin tadını, barış ve huzur içinde çıkarabileceğin korunmuş bir çevre içinde olmaya bak. dolayısıyla epikürcüler, körlemesine bir aşırı düşkünlük ve doyum arayışına dalmış, gayri ahlakî bir yaşam süren sansualistler gibi değildirler. tam tersine, epiküros, hayatta tedbir ve ihtiyatı tavsiye etmiştir; çünkü mutluluğu garanti altına alma konusunda hakimi ol duğumuz tek şey hazdır. epikürcü yaşam felsefesi iki maddeyle özetlenebilir. -
139.
0bir hikayeye göre thales havayı ve hasatı tahmin ederek miletos'taki bütün zeytin basmaklarını satın alıp,iyi bir ürün elde ederek zengin olur.(aynı hikayenin bir başka versiyonun da miletoslulara, basmakları satın almasındaki amacının zengin olmak değil; zekasını her alanda kullanabileceğini göstermektir.)
birçok anektod, thales'in yalnız bir düşünür olmadığını; politika ile de ilgilendiğini belirtmiştir. politika konusunda eşsiz bir yol gösterici olsa da politikadan uzak kalmayı yeğlemiştir. herodot’a göre thales’in politik hayatı, ege bölgesindeki i̇onyalıların bir federasyon içinde birleşmelerini savunması ve anatolia'yı perslere karşı savunmasıyla başlamıştır. i̇onyalıların bir çok kentini egemenliği altına almış olan kral kroisos, güçlenmeye başlayınca lidyalılar ve medes arasındaki savaşın altıncı yılında thales'in önceden tahmin ettiği güneş tutulması olunca savaş sona erer. thales bu olayın ardından doğayı incelemeye başlamış, ve doğa felsefesiyle ilgilenen ilk i̇onya okulunu kurmuştur. doğa üzerine ilk thales konuşmuştur ve ileride özellikle kendisinden sonraki düşünürler için çok büyük bir önem taşıyacaktır.
özellikle eski hellen filozofları dünyanın temel maddesinin ne olduğu sorunuyla uğraşmışlardır. thales ilk olarak, pratik yararlar için değil de sadece doğru uğruna sorularla boğuşmuştur. - 140.
-
141.
0antisosyal kişilik bozukluğuTümünü Göster
antisosyal kişilik bozukluğu'nun başlıca özelliği çocuklukta ya da ergenlik yıllarının ilk yıllarında başlayan ve yetişkinlik dönemine doğru süren, başkalarının haklarını saymama ve haklarına saldırma ile giden yaygın bir bozukluktur.
bu bozukluk pgibopatlık, sosyopatlık ya da dissoyal kişilik bozukluğu olarak da adlandırılır. hilekarlık ve manipülasyon, antisosyal kişilik bozukluğunun başlıca özellikleridir.
bu tanının konulabilmesi için kişi en az 18 yaşında olmalıdır ve 15 yaşından önce davranış bozukluğunun bazı belirtilerini göstermelidir. davranış bozukluğu başkalarının temel haklarına saldıran ve yaşa uygun toplumsal göreneklerin ve kuralların bozulduğu, tekrarlayıcı ve sürekli bir bozukluktur.
davranış bozukluğu:
1. i̇nsanlara ve hayvanlara saldırganlık
2. mala zarar verme
3. sahtekarlık, hırsızlık
4. kuralları ciddi bir biçimde bozma
gibi dört sınıflama içerir.
antisosyal davranış bozukluğu yetişkinliğe doğru uzanır. bu kişiler yasalara uygun davranış biçimine ayak uyduramazlar. bu kişiler sık sık mala zarar verme, başkalarını taciz etme, hırsızlık yapma, yasadışı işlerin peşinde koşma gibi tutuklanmalarına zemin hazırlayan (tutuklansınlar ya da tutuklanmasınlar) eylemlerde bulunurlar. bu kişiler başkalarının isteklerini, haklarını ya da duygularını görmezlikten gelirler. sıklıkla düzenbazlık yaparlar ve kişisel bir çıkar sağlamak ya da sırf zevk almak için (para kazanma, cinsel doyum sağlama ya da güç elde etme gibi) yönlendirici davranabilirler. sık sık yalan söylerler, takma isim kullanırlar, başkalarını dolandırırlar ya da hasta gibi davranırlar. i̇leriye dönük tasarılar yapmayıp dürtüsel yaşarlar. kendileri kışkırtan anlık durumlara göre mantıklı düşünmeden kendileri ve başkaları için oluşacak sonuçları düşünmeden karar verirler. bu da işlerini, oturdukları yeri ve ilişkilerini birden değiştirmelerine yol açar. i̇rrite ve saldırgan eğilimli olup, sık sık kavga ederler. fiziksel saldırılara kalkışır, eş ve çocuklarını da döverler. (bu davranış, normal kişinin kendisini ya da bir başkasını savunmasından farklıdır). bu kişiler kendilerinin ve başkalarının güvenliği karşısında umursamazlık gösterirler. kişinin araba kullanması kendi ve diğer insanlar için tehlikeli olabilir. alkollü araba kullanma, sürat, sık sık kaza yapma görülür. uyuşturucu madde kullanımı, zararlı sonuçlara neden olacak cinsel davranışları, ailesini ve çocuklarını ihmal eden bir tavrı vardır. bu insanlar ileri derecede sorumsuz olma özelliği taşırlar. i̇şleriyle ilgili sorumluluk almadıkları için uzun süre işsiz kalabilirler. önlem almadan işlerini bırakabilirler. ailevi hastalıklar bahanesiyle sık sık işlerine gitmezler. ailelerine maddi ve manevi destek vermezler, borçlarına sadık olmazlar. sorumsuz eylemlerinin sonuçlarından vicdan azabı duymazlar. yüzeysel bir biçimde akıla uydurarak “adaletsiz dünya“ , “kaybedecekler kaybeder“ , “o nasıl olsa yeniden kazanır“ gibi cümleler kurarlar. kurbanlarını aptal, çaresiz ya da böyle bir kadere zaten kendileri razı olan insanlar olarak suçlarlar. eylemlerinin zararlı sonuçlarını hafife alırlar. zarar veren davranışlarını telafi etmezler ya da düzeltmezler. - 142.
- 143.
-
144.
0Güzel olduğunuz kadar küstahsınız da.
-
145.
0Durun, siz evlenemezsiniz, çünkü kardeşsiniz.
-
olum bu sözlükte ne değişik adamlar var lan
-
inci sözlük haber sitesi olmuş
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 16 01 2025
-
zalinazurt bora bahane
-
damarlı memeee
-
silinen baslıklar entryler hesaplar geri gelsin
-
namusunu temizliyorum aslan amcaa
-
beyler ben kedii
-
sozluk eskiden daha kotuydu
-
miiyaaw miiiyaaw
-
eskort fiyatları aşırı pahalı
-
kayra bu poz ne babus
-
kabak niye zalimazurta patladı amg
-
xwa nikli yazar özelden dağa çağırıyor
-
gunde 5 kere ezan
-
bu hayat ne olacak böyle
-
tayland yuz olcumu olarak turkiyeden
-
tıp okuyan rolex de kayma var mı
-
bir elimde havuç bir elimde sopa olacakk
-
züt kanseri olsanız makatınizdan
-
bi yandan baldur gate 3 oynıyımı diyom bi ynadan
-
rte altincisini bilmeyen liseli bakir ezikler
-
ccc rammstein ccc nerde la
-
beyler bundan alıcam nasıl iyimi
-
olüm sizin o ananizi bacinizi
-
sozlugu hangi orrrrr
- / 1