-
1.
+2 -1inkâr edenler (kâfirler), yerin ve göğün bitişik olduğunu görmediler mi? Sonra Biz, o ikisini (birbirinden) ayırdık. Ve her canlı şeyi sudan yarattık. Hâlâ inanmazlar mı?
burda ne anlatılmak isteniyor?
Yer ve göğ yani her şey birleşik iken ayrıldığını?
bu ne demek ?
yer ve göğ arasındaki herşey yani evren
bu ne demek?
big bang
big bang ne alaka?
big bang sonucu kainat oluşmuştur
şimdi bazı yarım akıllılar demiştir salak saçma konuşma.
şimdi evren ne demek?
sonsuz uzay ve uzay içindeki gök varlıklarının tümü.
yani o ayette yer göğ yani her şeyi kapsadığını mecazi bir şekilde anlatmıştır.
EDiT: HALA DAHA iMAN ETMiYORMUSUNUZ ? -
2.
+1Kafam karıştı ya.
-
-
1.
0eyw zanza çaktırma :(
-
-
1.
0düzenledim panpa
-
1.
-
1.
-
3.
+1trend kokusu alıyorum
-
4.
+1Okumayın Müslüman oldum
-
-
1.
+1Trol bu arada Elhamdülillah Müslümanım
-
1.
-
5.
0Rez rez
-
-
1.
0neden rez ?
-
2.
0Bilmem :(
-
1.
-
6.
0Yine evrenle alakali "biz onu genisletmekteyiz" şeklinde bir ayet var. Yakin bir zamanda bilim adamlari evrenin surekli genisledigini aciklamislardi
-
-
1.
0tabikide
-
1.
-
7.
0inş troldür amin
-
-
1.
0Beynin yok herhalde tabikide trol değil
- 2.
-
3.
0xd ton ton ve arkadaşları o knk sayısal mucizedir bu sayısal değil.
diğerleri 1 -
1.
-
8.
0Tarık 5-6-7...
-
-
1.
+15. insan, neden yaratılmış olduğuna bir baksın.
6. Atılan bir sıvıdan yaratıldı.
7. Bel ile kaburgalar arasından çıkar.
8. Kuşkusuz O, onu yeniden döndürmeye gücü yetendir. (Tarık 5-8)
Ayetlere dikkatli bakarsak; 5, 6 ve 8. ayetlerde insandan bahsedildiğini göreceğiz. 5. ayette “neden yaratılmış olduğuna bir baksın” denilen insandır. 6. ayette “atılan bir sıvıdan yaratılan” da insandır. 8. ayette “yeniden döndürülme”sinden bahsedilen insandır. Pek, o zaman 7. ayette “bel ile kaburgalar arasından çıkar” denilenin insan olduğunu düşünmüyoruz? Bizce önceki iki ayette ve sonraki ayette “insan”a atıf yapıldığı için bu ayette de atıf yapılanın “insan” olduğunu düşünmek daha uygundur. Dolayısı ile 7 ayette meniden ziyade, bel ile kaburgalar arasından çıkan şey insandır. Her ne kadar bazı tefsirler bunu bu şekilde anlamış olsa da, bize göre bu anlayışlar hatalıdır. Ayetin hem öncesinde hem de sonrasında “insan”a atıf yapılması, bu dediğimizi desteklemektedir. Ayrıca 7. ayette geçen “çıkar” fiilinin Arapçası “yahrucu”dur; bu fiilin aynısı 40. sure Mumin Suresi’nin 67. ayetinde “Sonra sizi bebek olarak çıkardı” ifadesinde geçmektedir. Görüldüğü gibi buradaki “çıkmak” ifadesi insanın doğumu için kullanılan fiildir ve insan bebekken bulunduğu bölge herkesin gördüğü gibi “bel ile kaburgaların arası”dır. Bu da “çıkmak” ile insanın doğumunun kastedildiği görüşünü desteklemektedir.
-
1.
başlık yok! burası bom boş!