1. 1.
    +2
    balotelli
    ···
  2. 2.
    +2
    mikelenjelo
    ···
  3. 3.
    +1
    tessa lane bide asa akira..haa pardon çok yanlış gelmişim
    ···
  4. 4.
    +1
    kenan evren
    ···
  5. 5.
    +1
    benim botticelli.
    ···
  6. 6.
    +1
    benim usta splitter
    ···
  7. 7.
    +1
    caravaggio panpa
    ···
  8. 8.
    0
    ne komik arkadaşlar var ahaha.
    ···
  9. 9.
    0
    Seviye burj dubai olmus.
    Draw me like one of your french girls.
    ···
  10. 10.
    0
    caravaggio diyen bini selamlıyorum burdan. ölümü çok iyi betimliyo lan adam
    ···
  11. 11.
    0
    iyi lan yine 1-2 tane resimden anlayan çıktı.
    ···
  12. 12.
    0
    @2 bob ross o dıbınoğlu. reyize saygı
    ···
  13. 13.
    0
    kültürü yükseltme bin açma böyle şeyler
    ···
  14. 14.
    0
    Robert Hubert
    ···
  15. 15.
    0
    tineyj mutant ninja törtıls
    ···
  16. 16.
    0
    Ambroggio Lorenzetti

    1321’den önce Floransa’da çalıştığı bilinmektedir. Bilinen en erken resmi Floransa’dadır ve 1319 yılına tarihlenir. 1324’te Siena’da Çocuk isa’yı Emziren Meryem resmini yapar. Meryem’in oğlunu tutuşu, başının eğilişi, çocuk isa’nın hareketi dairesel bir etki yaratır. Oldukça sade, parçalı renkli yüzeyler dikkat çeker.

    Ancak onun ve belki tüm Trecento’nun en görkemli yapıtı Palazzo Pubblico’ya 1337-39 arasında (Dokuzlar Odası-Sala dei Nove) yaptığı iyi ve Kötü Yönetimin Etkileri ve Alegorileri konulu duvar resmidir. Bu fresk salonun üç duvarını kaplamaktadır. iyi ve kötü yönetimin etkileri karşılıklı olarak geniş duvarlarda yer almaktadır. Dörtgen şeklindeki odanın dar yüzlerinden birisinde pencereler bulunmaktayken diğerinde iyi yönetimin alegorileri resmedilmiştir.

    Gerek iyi yönetim gerekse kötü yönetim sahnelerinde resmin bir yarısında Siena şehrinin merkezi diğer yarısında kırsalı tasvir edilmiştir. iyi yönetimin şehir kısmında en üst sol köşede Siena katedralinin kulesi, aynı bugün olduğu gibi şehrin tipik taş binalarının arasından kendisini göstermektedir. Şehrin mimari kimliği olağanüstü bir duyarlılık ve çalışmayla gözler önüne serilmiştir. Bu kent mimarisi çeşitli noktalara kaçan bakış açılarını içermektedir. Kentin içinde mutlu sağlıklı insanlar, dans eden genç kızlar, yük taşıyanlar, tüccarlar, bir okul, öğretmen ve öğrenciler, çalışan esnaf v.s. tasvir edilmiştir. Duvarın diğer yarısında kenrin kırsal kesimi yer almaktadır. Panoramik bir kır manzarası uzanmaktadır. Tarlalarda çalışanlar, çapa yapanlar, yük taşıyanlar, ava giden soylular, sürülmüş tarlalar bu kır manzarasını doldurmuş durumdadır.
    Kötü yönetim freski ise büyük ölçüde tahrip olmuş durumdadır. Tüm kente ve kırsal alanına iblisler, korkunç yaratıklar, zorbalık, işkence ve ölüm hakim olmuştur. Tarlalar çölleşmiş, her yer yıkıntılarla dolu durumdadır. Bu resim belki de ortaçağın taze anılarını akla getirmek istemektedir. Siena kentinin sivil yöneticilerinin bu toplantı odasında yöneticiliğin olumlu ve olumsuz etkileri çarpıcı bir şekilde sergilenmektedir. Sivil yöneticilerin böyle bir resmi sipariş etmeleri de, italya’da trecento ve sonrasında yaşanan gelişmelerin alt yapısı hakkında fikir vermektedir.
    ···
  17. 17.
    0
    şıraydir
    ···
  18. 18.
    0
    da vinci giber.
    ···
  19. 19.
    0
    @2 ehehe şakacı behoşum =))
    ···
  20. 20.
    0
    inciye göre bi seviye degil beyler
    ···