1. 1.
    +9 -1
    gençler kısa yazıcam dinlemeniz sizin yararınıza olur başlıyorum

    "Güç farklılık/ardadır, benzerliklerde değil ... "
    Stephen R. Covey

    Mesleğim itibariyle yıllardır son derece kısır bir tartışmanın
    içindeyim. "Evrim'e inanıyor musun, inanmıyor musun?" sorusuyla
    doğrudan karşılaşmam az değil. Evrim kavrdıbının binlerce tel-
    mihi olmasına rağmen, sanki herkes aynı şeyden bahsediyormuş
    gibi bir kanaat halen devam ediyor. "Evrim vardır" yahut "Evrim
    yoktur" uç seçenekleri arasında kalan, başka bir seçeneği tahay-
    yül edemeyen kalıplaşmış fikirlerin değişmeyeceği bilinciyle, var-
    dığım birkaç noktayı paylaşayım.
    Evrim Kuramı, canlıların zaman içinde belli bir sıra ile ortaya çı­
    kışlarına dair Charles Darwin tarafından ortaya konan ve zamanla
    geliştirilen bir dizi mekanizma önerisinden oluşmakta. Darwinci
    Evrim Kuramı'nın amacı, canlıların tarihte hangi devrelerde ortaya
    çıktıklarından çok, bu canlıların "nasıl" ortaya çıktıklarını açık-
    lamak. Darwin'e ve takipçilerine göre, ne kadar karmaşık olursa
    olsun, tüm canlılar rastgele doğal süreçler sonucunda "evrim" adı
    verilen bir süreçle gelişip çeşitleniyor. Canlılarda meydana gelen
    küçük değişimler eğer canlının yaşama ve üreme şansını artırı­
    yorsa, bu canlı, özelliklerini gelecek nesillere daha başarılı bir bi­
    çimde aktarıyor ve bu şekilde biriken değişimler, uzun zaman sü­
    reçleri boyunca yeni canlı türlerinin ortaya çıkmasını sağlıyor.
    Bu mekanizma, Evrim Kuramı'nda genellikle "doğal seçilim" ola-
    rak adlandırılmaktadır.

    herkes toplansın bi devam edicem
    ···
  2. 2.
    +3
    Bendeniz hem temel mesleki eğitim açısından bir biyolog hem ha-
    lihazırda bir tıp fakültesinde fizyoloji alanında öğretim üyesi sı­
    fatıyla ders veren ve sinirbilimleri alanında araştırmalarını sür-
    dürmeye çalışan bir akademisyen olarak yıllardır bu tartışmaların
    içindeyim. Uzun yıllar boyunca, ayrıntılarını bilimsel mahfillerde
    ancak tartışabileceğimiz birçok konuyla uğraşma, sayısız tartış­
    maya katılma şansım oldu. Neticesini kabaca şöyle özetleyebili-
    rim: Evrime karşı yahut taraf olma seçimi, çok büyük bir çoğun-
    luk için hiçbir şekilde bilimsel verilerin yetersizliğinden veya ikna ediciliğinden kaynaklanmıyor.
    ···
  3. 3.
    +3
    Rezerve
    ···
  4. 4.
    +3
    Okurum birazdan
    ···
  5. 5.
    +3
    Upp upp upp uplayalım ki yukarıda görünsün
    ···
  6. 6.
    +2
    Uzmanlar konuşsun
    Evrim Kuramı, birçok çeşitlemesiyle, sadece bilim dünyasını değil,
    tüm insan düşüncesini yüzyıllardır meşgul eden bir sorun. Bu gibi
    konuların temeli, sadece uzmanları tarafından tartışılması gere-
    ken akıl yürütme süreçlerine ve teknik detaylara dayanır. Evrim
    teorisinin bilimselliğini sorgulamak öncelikle bilim adamlarının,
    sonra da bilim alanında çalışmaları ve yoğun okumaları olan kişi-
    lerin işidir. Fakat uzmanların, konuyu tartışırken uzmanlık alan-
    ları dahilindeki bilgi birikimlerinin sınırlarını bilmeleri gerekiyor.
    Dar bir alanda uzmanlaşmış insanların, sınırlı bilgi parçalarından
    yola çıkarak evrenin ve canlılığın rastgele ve amaçsız birtakım sü­
    reçlerin doğal bir sonucu olduğu yönünde çıkarımlarda bulunma
    alışkanlıkları sürdükçe bu tartışma bitmeyecek
    ···
  7. 7.
    +2
    Darwin'in evrim teorisi, malum olduğu üzere, günümüzde Darwi-
    nizm (Darwincilik) olarak bilinen bir felsefi çatıya (paradigmaya)
    dönüşmüş durumdadır. Bu değerler dizisiyle dünyaya ve bilimsel
    verilere bakanlar, ellerindeki bulguları zihinlerindeki bu bakış
    açısıyla yorumlamak zorunda kalırlar. Bu sadece Darwincilik akı­
    mına özgü bir durum değildir, tüm paradigmaların da etkisi yak-
    laşık olarak böyledir: Bakan kişinin neye nasıl bakacağını, hatta
    baktığında ne göreceğini dahi dikte eden şeylerdir paradigmalar ...
    ···
  8. 8.
    +2
    Kusura bakmayın beyler köydeyi net gidiyo bidaha yazmak zorunda kalıyorum o yüzden gecikiyorum
    ···
  9. 9.
    +2
    Çünkü biliyorum ki neye inanırsa-
    nız inanın, savunmak için yeterince kanıtınız olacaktır. insanlar
    önce bir şeylere inanıyor, ondan sonra eldeki verileri inançlarına
    göre yorumlayarak, bunun üzerine kimi zaman ömür boyu süre-
    cek fikir(?) mücadelelerine girişiyor.
    Şimdiye kadar bu tanıma uymayan, yani önce bilimsel verileri alıp
    sonra da onlardan gerçek anlamda bir sonuç çıkarmaya çalışan
    birkaç kişiyle tanışma bahtiyarlığını da yaşadım elbette. Fakat bu
    kişilerin en önemli ortak özelliği, gündemdeki evrim tartışmala-
    rına hiçbir durumda taraf olamayacak kadar mantıklı olmalarıdır.
    ···
  10. 10.
    +2
    Taraf veya karşı olmak arasında
    Evrim görüşlerinde en büyük tartışma "mekanizma", yani bu işle-
    rin (değişim ve uyum süreçlerinin) nasıl gerçekleştiği konusunda-
    dır ki bu konuda da bir görüş birliği olduğunu söylemek çok zor-
    dur. Bilgi yerine maalesef birçok ezberimiz var.
    ···
  11. 11.
    +2
    Uzmanlığın günümüzde bilimin kutsal özelliklerinden biri haline
    gelmesi, uzmanların yaptığı genellemelerin gittikçe iç acıtır bir
    mantıksızlığa saplanmasına neden oluyor. Örneğin; sadece başa-
    rılı bir sporcu olduğu için birilerini hemen ülkenin başına geçir-
    meye kalkmıyorsak, insanların söylediklerinin de uzmanlık alan-
    larındaki bilgilerle sınırlı kalmasını istemek hakkımız olmalı.
    ···
  12. 12.
    +2
    Upp upp upp
    ···
  13. 13.
    +2
    Upp upp upp
    ···
  14. 14.
    +2
    Upp upp upp
    ···
  15. 15.
    +2
    Rezzerss
    ···
  16. 16.
    +2
    Uzmanlar, genelleme yapmak için eğitilmezler. Sapla saman, en
    çok burada karışıyor.1
    2
    Ayrıca bilimsel uzmanlığımızın tüm gerçek bilgiyi kapladığı san-
    rısından kurtulmalıyız ve bilimin bize sadece doğruları söylediği
    mitini tekrar sorgulamalıyız. Bana göre çözümün özü, düşünce-
    mizi iğdiş eden ikili mantık alışkanlığından sıyrılmaya çalışmaktır.
    Canlıların aralarındaki ilişkilere başka gözlerle bakmayı deneme-
    liyiz. Düşünceleri eleştirmek yerine yeni düşünceler üretmeliyiz.
    ···
  17. 17.
    +2
    Okuyanlar kendilerini belli etsinler prim için yazmıyorum yazmaya devam edicem ama biraz toplanıması lazım.
    ···
  18. 18.
    +2
    Darwin, aslen bir din adamı olmasına rağmen, daha evvel mensup
    olduğu kilise kurumu ve ona bağlı dini öğretilerle arası pek hoş ol-
    mayan bir isimdi. Hal böyle olunca, yaptığı tüm doğa gözlemlerin-
    den (muhtemelen) o güne kadar çok kişinin gördüğü ama mantıklı
    bir mekanizmayla açıklamaya fazlaca muvaffak olamadığı bazı so-
    nuçlar çıkarttı. Darwin, evrime "rastgele değişim ve varyasyonla-
    rın doğal seçilim yoluyla elenmesi ve en uygun olanın hayatta kal-
    ması" şeklinde -bugün bile büyük oranda geçerli kabul edilen- bir
    mekanizma önermesi açısından ilk olma özelliğine sahiptir.
    ···
    1. 1.
      0
      Evrim hangi ara kuram oldu?
      ···
  19. 19.
    +2
    Bu sondu beyler herkese teşekkürler
    ···
  20. 20.
    +2
    Arkadaşlar çok bişey isyemiyorum biraz dah toplanın şukularınızı eksig görmeyin devamı gelecek zaten
    ···