1. 1.
    +2
    @14 ilk bira fabrikası kaç yılında kurulmuş aç bi bak bakim. ve yandaş basın gibi işine geleni yazma yazsana diğer kurduğu fabrikalarıda .

    1-ankara fişek fabrikası (1924)
    2-gölcük tersanesi (1924)
    3- şakir zümre fabrikası (1925)
    4-eskişehir hava tamirhanesi (1925)
    5-alpullu şeker fabrikası (1926)
    7-uşak şeker fabrikası(1926)
    8-kırıkkale mühimmat fabrikası (1926)
    9-bünyan dokuma fabrikası (1927)
    10-eskişehir kiremit fabrikası (1927)
    11-kırıkkale elektrik santrali ve çelik fabrikası (1928)
    12- ankara çimento fabrikası (1928)
    13-ankara havagazı fabrikası (1929)
    14-istanbul otomobil montaj fabrikası (1929)
    15-kayaş kapsül fabrikası (1930)
    16-nuri killigil tabanca, havan ve mühimmat fabrikası (1930)
    17-kırıkkale elektrik santrali ve çelik fabrikası (1931- genişletildi)
    18-eskişehir şeker fabrikası (1934)
    19-turhal şeker fabrikaları (1934)
    20-konya ereğli bez fabrikası(1934)
    21-bakırköy bez fabrikası (1934)
    22-bursa süt fabrikası (1934)
    23-izmit paşabahçe şişe ve cam fabrikası (1934 temel atma)
    24-zonguldak antrasit fabrikası (1934 temel atma)
    25-zonguldak kömür yıkama fabrikası (1934)
    26-keçiborlu kükürt fabrikası (1934)
    27-ısparta gülyağı fabrikası (1934)
    28-ankara, konya, eskişehir ve sivas buğday siloları (1934)
    29-paşabahçe şişe ve cam fabrikası (1935 - tamamlandı)

    30-kayseri bez fabrikası (1934 temel atma)
    31-nazilli basma fabrikası (1935- temel atma)
    32-bursa merinos fabrikası (1935 temel atma)
    33-gemlik suni ipek fabrikası (1935 temel atma)
    34-keçiborlu kükürt fabrikası (1935)
    35- ankara çubuk barajı (1936)
    36-zonguldak taş kömür fabrikası (1935)
    37-barut, tüfek ve top fabrikası (1936)
    38-nuri demirağ uçak fabrikası (1936- ilk türk uçağı nud-36 üretildi)
    39-malatya sigara fabrikası (1936)
    40-bitlis sigara fabrikası (1936)
    41-malatya bez fabrikası (1937 temel atma- bu fabrika hariç bütün bez ve dokuma fabrikaları atatürk'ün sağlığında açılmıştır.)
    42-izmit kağıt ve karton fabrikası (1934- temel atma)
    43-karabük demir çelik fabrikası (1937- temel atma)
    44-divriği demir ocakları (1938)
    45-izmir klor fabrikası (1938- temel atma)
    46-sivas çimento fabrikası (1938-temel atma)

    not: bu fabrikalar sayesinde 1929-1938 yılları arasında ağır sanayi üretimi %152 artarken toplam sanayi üretimi %80 artmıştır. kömürde %100, kromda %600, diğer madenlerde %200 artış olurken demir üretimi 0'dan 180.000 tona çıkmış, şeker üretimi 200 misli artmıştır. 1926'da başlayan şeker üretimi 1927-1930 arasında 5162 tondan 95.192 tona çıkmıştır. tekstil sanayi ülkenin tekstil ihtiyacının %80'ini karşılar duruma gelmiştir. tekstil ürünleri ithalatı 1927'de 51.000.000 türk lirası iken bu rakam 1939'da 11.900.000 türk lirasına düşmüştür. 1924-1929 arasında pamuk ürünleri üretimi 70 tondan 3773 tona, yün 400 tondan 763 tona, ipek 2 tondan 31 tona çıkmıştır.
    Tümünü Göster
    ···
  2. 2.
    +2
    Allah'ın 99 ismi varken tanrı ne diyenlere söylüyorum. ingilizce de Allah nasıl god ise. Türkçe de allah tanrı demektir. Bir nevi çeviri. Bunu bile yanlış görüp tartışma konusu açmanız bile gereksiz. Basma kalıp bilgilerinizden vazgeçin.

    Edit : Allah'a çok şükür müslümanım.

    edit2: Ayrıca nasıl filmlerde oh my god yazısını gördüğünde aman tanrım aklına geliyorsa yada alt yazıda öyle yazıyorsa tamamen türkçeye çevrildiğinden . Allah arapça bir kelimedir. Tek bir ilah manasını taşır. Tanrı da öyle. God da öyle. Hepsi aynı şeyi ifade eder. Herşey kalpte biter imanda biter gerisi boş. Ayrıca el açıp semâ'ya dua ederken niçin arapça etmiyorsunuz da türkçe ediyorsunuz. Tutarlı bir tartışma değil bu yaptığınız.
    ···
  3. 3.
    +1
    @3 tanrı kelimesi seni niye bu kadar korkutuyor ? yok yani başka bi anlama gelipte biz bilmiyosak söylede öğrenelim. arapça olmadığı için korkuyorsan rab kelimesinden de kork. farsça tanrı demektir bil istedim.
    ···
  4. 4.
    +1
    allah aşkına kaç tane surenin anldıbını bilerek okuyorsunuz beyler. yaptığınızın anldıbını bilmediğiniz cümlelerin kudretine inanarak şirke bile denk geleceğini düşünmüyor musunuz ?
    ···
  5. 5.
    +3 -2
    kılınmasının caiz olduğunu biliyor muydunuz ? En azından benim araştırmalarım sonucu Ebu Hanife böyle demiş.

    Kur’ân-ı Kerîm Kureyş lehçesi ile inmiştir. Bu lehçeyi okuyamayan Araplar, Hz. Peygamber’e başvurmuş ve kendi lehçeleri ile Kur’ân okunmasında dinsel sakınca bulunup bulunmadığını sormuşlar. Hz. Peygamber başvuranlara kendi lehçeleri ile Kur’ân okuyabileceklerini söylemiştir. Bundan sonra da birkaç lehçe ile Kur’ân okunmaya başlanmıştır.
    imâm Buhârî Hz. Peygamber’in bu sünnetinden hareketle şunları yazmıştır: “Arapların Kur’ân’ı değişik lehçelerle okuması câiz ise başka milletlerin de kendi dillerindeki çeviriyi okumaları câizdir.”

    Hani vay efendim atatürk ezanı türkçe yaptı vay efendim meal okunurmuş mu zartmış zurtmuş düşünmekten sorgulamaktan korkarak konuşanlar , kendi mezhebine göre caiz bişeye karşı çıktığını biliyor mu ?

    edit: adam akıllı soruyoruz varsa bildiğin şu konu hakkında yazikanıtla bizde öğrenelim amk. faydan dokunsun. ama bilmiyosan yeni öğrendiysen saygı duy araştır gerçekliğini. ne boş yapıyorsun.
    ···
  6. 6.
    +1
    @32 bu aileden yada toplumdan beynine kazınan birşey. Tanrı deme günah dendiğinden beyninize öyle işlendiğinden. Bizlerde yaşadık. ingiliz bir müslüman'ın arapça dua etmesini ancak arapça öğreterek sağlayabilirsin. Türk bir müslüman'a da aynı şekilde. @1 'in dediği kaynağı sizlere capslerle atarım yazarı falan not defterimde yazıyordu bir çok kitap ve hadis var bu konuyla ilgili. Ayrıca 7 lehçe olarak farklı dillerde okunmuştur ilk zamanlarda.
    ···
  7. 7.
    +1
    @34 sen çok yanlış anlamışsın birader. Örnek veriyorum Türk değil de japon olarak doğsaydın Allah yerine 神 [Kami] diyecektin. Müslümanda olmuş olsan sonradan.. Ona o şekilde hitap edecektin. Yani biz doğduğumuzda Tanrı olarak bilse ve kabullense idik Tanrı olarak seslenecek ve Allah demeye karşı çıkanlar olacaktı şimdi olduğu gibi. Sana tanrı de demiyorum. Lakin arada hiç bir fark yok. Şüphesiz o herşeyi gören ve bilendir. Kalbinizle ona ulaşabilirseniz zaten kelimelerin pek de önemi yok.
    ···
  8. 8.
    +1
    @36 diğer entryleri okumadan sadece ilk 5 entryden sonra işlerin sarpa sardığını görüp bilgilerimi yazdım yani diğerleri ne yazmış bakmadım bile. Dediğin kısma gelince bir yorum yapmak istemiyorum bir önceki entryimde verilmesi gereken yanıtları verdiğimi düşünüyorum *

    Bağımsız edit : Ayrıca her dini mevzuda atatürkü vs karıştırmak kendi ahmaklığınızdandır. Lak lak edeceğinize açın da iki kitap okuyun. Birisi bir yanlış yaptı ise size göre o yanlışın etrafında gitmeniz gerekmez. Esir olmadığınız sürece Allah'ın emir ve yasaklarından sorumlusunuz başkalarının değil. Tabi önce bu emir ve yasakları öğrenmek için Kuran'ı Kerim'i anlayacağınız dilde okumanız gerekmektedir. Benden bu kadar haydi selametle.
    ···
  9. 9.
    0
    bakın ben de lisede kemalist takılıyordum ama üniversitede takıldığım çevre sayesinde her şeyi görme araştırma fırsatım oldu, inkılap kitaplarına gömülü kalmayın gerektiğinde belgeleri temin etmeye bizzat 1.kaynaktan araştırmaya çalışın
    ···
  10. 10.
    +1 -1
    son olarak hepinize söylüyorum. istediğiniz kadar eksileyin. ısmarlama tarihçilerin ve din tüccarlarının sözlerine inandığınız sürece anadolu insanının neden bu sistemi kabul etmediğini asla anlayamayacaksınız. sizde aklınızı başınıza alıp kurtuluş savaşında varını yoğunu ortaya koyan bu anadolu halkına yapılan zulümlere göz yummayın.
    ···
  11. 11.
    +1 -1
    @13 Atatürk’ün batılılaşmaktan amacı çağdaşlaşmaktır. Batıyı taklit etmek değildir. Körü körüne batılılaşma değildir. Kurtuluş mücadelesini verdiği batıya yönelmesinin temelinde çağdaş uygarlık düzeyi vardır. Batı’ya rağmen batılılaşma amacında taklitçilikten uzak Muasır Medeniyet içinde kendi değerleri ve kurumları ile çağdaş uygarlık düzeyine ulaşmış bir Türkiye vardır.

    ” Biz Garb ( Batı ) medeniyetini bir taklitçilik yapalım diye almıyoruz, onda iyi olarak gördüklerimizi, kendi bünyemize uygun bulduğumuz için, dünya medeniyet seviyesi içinde benimsiyoruz ” diyen bi adam bu kadar tutarsız olabilir mi ?
    ···
  12. 12.
    0
    @25 benim bildiğime ve okuduğama görede 1890 yılında kurulmuş o fabrika.
    ···
  13. 13.
    0
    @23 doğruyu yakalıcam diyede her anlatılana inanma tavsyem olsun. gördüğün duyduğun her bilgi %99 taraflıdır. yanlış bir olayı sana öyle bir anlatırlar ki taparsın doğruluğuna. anlatıkları yanlış değildir belki ama ekgibtir! dikkat et.
    ···
  14. 14.
    0
    @18 19 ulan yüzlerce şey atılıp çiziliyor. o zamanın şartlarını yaşayıp bilmeden niye atlıyorsun ki neyi biliyorsun da bu kadar emin konuşabiliyosun. şuan bile yaşanan olaylarda hangi tarafın haklı olduğunu kestiremiyosun 100 sene öncesinde mi mazlumu görüyosun amk. o teoriler hakkında detaylı bir bilgim olmadığı için bişey diyemicem , doğrudur veya yanlıştır tartışılır araştırılması gerekir. orda ingilizlerin tek kurşun atmadan falan filan lafına istinaden di o. utanmasalar kuvaiye milleyi hain sayacaksınız amk.
    ···
  15. 15.
    +1 -1
    @31 sen ayar mısın kardeş bana ne goddan guddan, ne god ne de tanrı kavramı allah kavrdıbını karşılamıyor diyorum sen hala takıntı makıntı diyon
    ···
  16. 16.
    0
    @31 bunlar niyete samimiyete önem vermezler ki . yok yani bide iyice soğutuyorlar insanı. Ne yani yarın öbür gün arabın teki benim ALLAH'ım (tövbe haşa) Ra,zeus filan dese ALLAH kelimesinden mi vazgeçicez
    ···
  17. 17.
    0
    @35 yanlış anladın hehe. aynı fikirdeyiz aslında. hani önceki entrylerde ateş tanrısı bilmem ne tanrısı dedikleri için , başka tanrılarıda anmakta kullanıldığı için yanlıştır diye demişler ya o yüzden öyle bir örnek verdim.
    ···
  18. 18.
    +1 -1
    @17 türküsü bile var atma hamidiye atma din kardeşiyiz dye rizeyi bombalayan hamidiye zırhlısına yazılmış
    ···
  19. 19.
    +1 -1
    @17 asılmış adam veya bombayla ölmüş adam resmi var kanıtı var idam belgesi var hadi onlara inanmıyon bizzat cellatların kel ali kılıç ali bunların hatıraları var ulan ne adamlarsınız, biz siz haklısınız bi sizin zütünüzden sıktığınız tarih doğru
    ···
  20. 20.
    +3 -3
    @1 tanrı uludur tanrı uludur nedir abi bi kere tanrı kavramı neee Allah kavramı ne tanrı kavrdıbını bi araştır bariz art niyettir cumhuriyetin ilk yıllarındaki türkçe ibadet kepazeliği

    haydi namaza
    haydi namaza

    haydi felaha
    haydi felaha

    felah neden arapça olarak kalmış manası kurtuluş olduğu için olabilir mi
    ···