/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 1.
    +357 -178
    Chp camileri yaktı yıktı kuranı yasaklattı din alimlerini öldürdü, ezan türkçe okuttu.
    1.si chp camileri yıkmadı bu çok büyük bi yalan
    2. Kuranı yasaklatmışmış. Bikere kuranı yasaklatsa o zamanlar neredeyse bütün millet müslümandı.Bu halk zamanında tüm dünyayı yendi bi devleti mi yok edemeyecekti?
    3.Yakalattığı alimler dinle ticaret yapanlardı.Bir çoğuda yok din elden gidiyor diye isyan çıkaranlardı.
    4.Ezanı türkçe okutmasının sebebide o zamanın milleti cahildi."Bu hoca ne diyor" demesinler diye okuttu. Anlamak önemli bu kara cahiller arapça yazılı kıyafet etiketini bile kuran falan sanıp amin diyenlerdir.

    Edit:4. maddede bahsettiğim olayda ülkenin okuma-yazma oranları zaten yerlerdeydi. Arapça ve osmanlıca birbirinden çok farklı diller bazı benzerlikleri bulsada.Mal gibi atlamayın akepeli dalyaraklar.
    ···
  1. 2.
    +264 -14
    Yol yapmadılar bize yol lazım
    ···
    1. 1.
      +9 -3
      mimar sinanın camilerini yıkan menderese selam olsun.
      ···
      1. 1.
        +2 -12
        @1 panpa neden bu ladar safsin? Ataturk yapmadi dedigin her bi taku yapti. Halk cahil falan da degildi. Ulkenin %100 u okuma yazma bilirdi. Senin atan 1 gecede latin alfabesini getirince ulkede okuma yazma orani bir anda %10 lara indi. Azicik mantik gozunuzu seveyim.
        ···
      2. 2.
        +2
        Ohohoh ne güzel sallıyorsun millet okuma yazma bilmezdi çanakkale savaşında annesinden gelen mektupları bilenlere okuttururlardı. Osmanlıca eski türkçe kelimelerden oluşuyor arapça sadece harfleri kullanıyorlar millet anlamaz bizim atalarımız arap değildiki.
        ···
      3. 3.
        0
        Adam ironi yapmış çugu yağmuruna tutmuşsunuz mk jzjxjxd. Şuku kanka
        ···
      4. 4.
        0
        Sus lan pekekenti evladı
        ···
      5. diğerleri 2
    2. 2.
      +1
      ironi mi desem kinaye mi? Hll sana bursalı
      ···
      1. 1.
        +2
        Köprü falan da yapsalardı aslında
        ···
    3. 3.
      0
      Bol bol alırsın
      ···
    4. 4.
      0
      Yarıldım aq
      ···
    5. diğerleri 2
  2. 3.
    +14 -3
    Verdim sukunu onlerden
    ···
    1. 1.
      0
      Cümleten dangalaksınız. Haklı olsam da yine ben eksiye boğulacağım biliyorum. Çünkü hepiniz aşırı cahilsiniz ve biraz fikir mastürbasyonu size yeterli.
      Adamın ilk cümlesi:
      'Buraya adam gibi yazılı kaynaklarla gelin. Yandaş medyanın web sitelerinden linklerle ve ak parti gençlik kolları Facebook sayfasından duyduklarınızla değil!'
      Ve bunun ardından dediği hiçbir şeyin kaynağı yok * Ne kadar da tutarlı bir 'bilimsel' yazı. Tek durumu hepinizin ruhunu okşaması çünkü siz de aynı cehalettesiniz. Kendi ideoloji ve fikirlerinizi sorgulamadan hoşunuza gidenin fanatikliğini yapıyorsunuz.
      Çelişki ilk cümleden başlıyor zaten.

      Şimdi gerçeklere gelelim.
      1)
      a) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/cami-ve-mescidlerin-tasnif-edilmeleri-ve-kapatilmalari.jpg
      b) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/yakilan-satilan-depo-yapilan-yikilan-meyhane-yapilan-ahir-yapilan-camiler-cami-camii-kemal-atatc3bcrk.gif
      c) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/tek-parti-dc3b6neminde-satilan-camiler-4-1.jpg
      d) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/tek-parti-dc3b6neminde-satilan-camiler-4-2.jpg
      e) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/tek-parti-dc3b6neminde-satilan-camiler-6.jpg
      f) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/cami-kemal-imzali-yikilan-satilan.jpg
      g) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/satilan-camiler-yikilan-camiler-yenigc3bcn-gazetesi-kemalizm-cami-atatc3bcrk-cami.jpg
      h) https://belgelerlegercektarih . files.wordpress.com/2012/04/tek-parti-dc3b6neminde-satilan-camiler-7.jpg
      vsvs.. Sizin bu zamana kadar yalanlayabilmenizin tek sebebi müslümanların ellerinin kollarının bağlı olması. O eller çözüldü artık.
      2)
      a) Kayseri’de Bedestan Camii’nde 16 yaş üstü gençlere hafızlık dersi veren Nurioğlu Mehmet, Arap harfli kitapları kullandığı gerekçesiyle tutuklanarak mahkemeye sevk edilmiştir. (Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi (BCA.), CHP Kataloğu, Nr: 490.01, Yer No: 590.38.1, belge no: 88.)
      b) 1936’da kahvehanelerde radyodan Kur’an dinlenmesi bile yasaklanmıştır. (Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi (BCA.), CHP Kataloğu, Nr: 490.01, Yer No: 590.39.1, belge no: 33.)
      c) Polisin takip ettiği bir diğer konu ise, kadınların peçe, çarşaf ve peştamal giymesinin yasaklanması olmuştur. 1935 yılında Içişleri Bakanlığınca yayınlanan bir tamimle bu giysilerin giyilmesinin yasaklandığı bildirilerek kolluk kuvvetlerinin gerekli tedbirleri alması istenmiştir.[2] Bu yasak Inönü döneminde de devam etmiş ve Emniyet Umum Müdürlüğü, 1940 yılında `Medeni kıyafete aykırı kisve taşıyanlar hakkında´ bir emir[3] yayınlayarak, devrimlere aykırı ve belli bir maksada yönelik olarak kasketlerini ters giyen erkekler ile peştamal giyen, yüzünü örten, peçe takan kadınların takip edilip bunlara müsaade edilmemesini istemiştir. ([2] Içişleri Bakanının imzası ile Umumi Müfettişliklere ve Valiliklere gönderilen 22.7.1935 tarih ve 6936 sayılı yazı, Belge No: 13216-7/1) ([3] Emniyet Genel Müdürlüğü Arşivleri (EGMA), Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından illere gönderilen 20.4.1940 tarih ve EUM- Ş.I.C.18007 sayılı genelge, D.13216–7.)
      vsvs.. Ulan dallama, bırak Kuran'ı Arapça harfler bile yasaklandı. Arapça harf yasak iken Kuran nasıl serbest oluyor? *
      3) Alimler dinle ticaret yapanlarmış, bak bak laflara bak. Getirsene kaynak mongol çocuğu. O zamanı da şimdi gibi zannettin di mi? Dinin dıbına koyduğunuz için bu hale geldi bu toplum. Anca 3 5 yalancı rapor bulursun, onları da zaten dinsiz binler görevlendirmiştir ortalık karışsın diye. Binlerce insanı katlettiniz, apaçık soykırım yaptınız.
      4) Sabrım kalmadı neredeyse fena sövücem. Adam artık uyduracak bahane bile bulamamış ya. :D Lan ezanı kim anlamıyormuş söylesene bi'. Bu maddeye cevap dahi vermeyeceğim, o kadar gülünç

      Ve beyler çocukluğumuzdan beri bir şeyler aşılandı hepimize. Artık bırakalım bu cahil holiganlıklarını.
      Öneri olarak şunu söyleyeyim, Murat Bardakçı'nın 'Atatürk'ün el yazmaları' kitabını okuyun. Atatürk'ün kendi orijinal yazılarıdır.
      Bir de Mustafa Müftüoğlu'nun 'Yalan Söyleyen Tarih Utansın' 10 ciltlik kitap serileri mevcut. Bunları okumanızı öneririm, belgeli ve dürüst yazılar.
      Bir de kitap demişken Cumhuriyet'in ilanından sonra 12(tam hatırlayamadım kaç) senede 10 bin ton kitap yakılıyor * Bunlar hep fikir özgürlüğü ve kitap sevgisi. Ne mükemmel bir cumhuriyet. * )))) Bunlar sadece resmi rakamlar, gerçekte kaç bin ton daha vardır acaba... Bu bilgiye de TBMM.gov.tr sitesinden devletin resmi belgelerinden ulaşabilirsiniz.
      Tümünü Göster
      ···
      1. 1.
        +1
        kadir mısıroğlu sen misin ?
        ···
  3. 4.
    +55 -3
    Çabuk züt kılları gelmeden..
    ···
    1. 1.
      +1
      1cugu dexer
      ···
    2. 2.
      +2
      Vayyy panpaaa gel akşama korumalıklar bende
      ···
    3. 3.
      +1
      Eyvallaah
      ···
    4. diğerleri 1
  4. 5.
    +3 -2
    Yaptiklari yollar da bombalı aq
    ···
    1. 1.
      -1
      helal et . yancı medyayı boşver direk olayı yaşayanlardan duyuyorum ben sen ne konuşuyorsun . insanlar saklanarak kuran eğitimi alıyordu
      ···
  5. 6.
    +8 -36
    Eyy cehape 3. Köprüüüü
    ···
  6. 7.
    +14 -6
    baban kimdi bilemezdin şerefsiz!
    ···
    1. 1.
      0
      Bide tutturmuşlar babanı bilemezdin ulan amın feryadı her işgal edilen yerde millet bin doğuyor o zaman şuan dünyada herkes bin amk
      Not: ki anadoluda öyle birşey olsa o analar o çocukları boğardı
      ···
  7. 8.
    +23 -7
    aynen kardeşim ama chp nin miladı doldu çoktan
    akp den daha iyi bir parti başa geçmediği sürece ne terör biter ne de söz sahibi oluruz dünyada
    ···
    1. 1.
      +1
      Kesinlikle katılıyorum sana kardeş
      ···
    2. 2.
      -2
      Suan dünyada söz sahibiyiz turkiye cumhuriyeti tarihince olmadığımız kadar
      ···
    3. 3.
      0
      Suan dünyada söz sahibiyiz turkiye cumhuriyeti tarihince olmadığımız kadar
      ···
    4. 4.
      0
      Canakkale savasi ile kurtulus savasi ile dunyayi dize getirmis bi milletiz bi bu yazdiklarim oyle davosta one minutes demeye benzemez
      ···
    5. diğerleri 2
  8. 9.
    +55 -24
    Katılmamama rağmen fikrini okuyacaktım ta ki "ezan Türkçe okutuldu yalanı" diyene kadar.

    Böyle bir şey oldu, ailende dinle haşır neşir yaşlılar varsa sor sana anlatsın. Bu olay %100 gerçektir, sokaktaki adam bile bilir. inkar eden bilerek inkar ediyordur.

    Millet cahildi ne demek amk o zamanlar Osmanlı yıkılalı çok olmamış millet Arapça yazıyor hatta Arapça dersleri alıyordu, şeriatla yönetiliyordu her gün 5 kere duyduğu şeyin anldıbını mı bilmiyecek. Otur 1. Hangi akılla böyle şeylere inanıyorsun

    Edit: Osmanlıca Türkçeydi Arapça değil sadece harfleri aynıydı diyen Aynştaynlar çıkmış

    mongoloid herifler arapça dersleri alıyorlardı yazmışım dili arapça olsa niye dersini alsın amk. tabiki osmanlı arapça konuşmuyordu o zaman ki sosyal hayat içinde arapça bilen bugün az çok ingilizce konuşan yurdum insanı kadar yaygındı. arapçayla haşır neşirlerdi.
    ···
    1. 1.
      +3 -6
      Bizim bahis ettiğimiz dönem 40lı 50li (bkz: ) yıllar yani osmanlı yıkılalı 20 yıl falan oluyor yaklaşık yani en yakın osmanlı insanı 60 70 yaşında falan oluyor tezimi okusaydın anlardın
      ···
      1. 1.
        0
        osmanlı yıkılalı çok olmamış ve osmanlı yıkılalı 20 yıl falan olmuş aynı anlama geliyor. 20 yıl bir ülke değişimi için çok değil.
        ···
    2. 2.
      +6 -3
      1.Osmanlı tamamen Arapça kullanmıyordu Arapça-Farsça-Türkçe harmanlanmıştı Osmanlı Türkçesi diye geçerdi
      2.Osmanlıda sadece saray ve çevresi Osmanllca konuşurdu halk Türkçr konuşurdu yani halk da arapça bilmezdi
      ···
      1. 1.
        +1
        1. tabi ki osmanlı'nın arapça konuşmuyordu o zaman ki sosyal hayat içinde arapça bilen bugün az çok ingilizce konuşan yurdum insanı kadar yaygındı. arapçayla haşır neşirlerdi.

        2. 1'i tekrar oku
        ···
    3. 3.
      +1 -1
      Ezanda ne demek istediğini anlayamacak kadar cahilsen yaşama yani bi imama sorsan sana açıklar elbet o kadar mal değil herhalde halk
      Not: halk cahildi diye bir dini kuralı değiştirmek yanlış. Ki bunu değiştirseydi hoca ahmet yesevi (türklere islamı anlatan din alimi) (kendiside türktür) islamı türkçe anlatmış manası bozulmasın diye kuranı ve diğer dini hususları arapça devam etmiştir.
      ···
    4. 4.
      0
      lan madem 40 lı 50 li yıllardan bahsediyorsun niye mkemalin resmini koyuyorsun aq ayrıca ezanın türkçe okutulması 1932 de kuranın türkçeleştirilmesi de camilerin ahır yapılması da 30 lu senelerden başladı
      ···
    5. 5.
      0
      Orda bi durun gençler ahmet yesevi türklere islamı falan öğretmemiş aksine türklerin gelecekteki islam anlayışını mahvetmiştir. Ayrıca Türkler islamı iranlılardan öğrenmişlerdir.
      ···
    6. 6.
      -1
      Osmanlı Arapçası ile normal Arapça bir mi dalyarak yazıyla dilin alakası ne
      ···
    7. 7.
      0
      Ya arkadaşım bi okuyun siz nasil insansiniz ya

      Osmanlıca dediginiz sey eski türkçe . Konuşulan dil türkçe arapca degil yani. Alfabe degisti diye konusulan dil degisti zannediyorsunuz . Ne kadar andavalsiniz. Bu arada osmali alfabesi kullaniliyordu arap deil
      ···
    8. 8.
      0
      Osmanlıca diye bir dil yok amk. Türkçe tamamen. Tabi araplarla olan ilişkiler falan filan derken dilde arapça ve farsça tamlamalar çok. Ayrıca bu dil üst tabakada genelde göze çarpıyor. Türk halkı senin benim konuştuğumuz dile yakın bir dil konuşuyor. Arapça konuşmuyor yani
      ···
    9. diğerleri 6
  9. 10.
    +57 -37
    1. ezanı türkçeleştirdi bunu Diyanet işleri Riyaset kayıtlarında kolaylıkla bulabilirsin hatta hiç uğraşma vikipedide bile bulunuyor.

    2. kuranı ve din eğitimi yasakladı. ilkokullara kadar din derslerini kaldırdı, ilkokul müfredatına darwinin evrim teorisini yerleştirdi. Dönemin gazetelerindeki "Nurcular ayin yaparken yakalandı" gibi haberlerde bu zulmü görebilirsin.
    bkz. 1937 yılında gaziantep'te 50 yaşlarındaki bir kadının kendi evinde gizlice eski usül arap harfleri ile çocuk okuttuğu haber alınmış ve suçüstü(!) yakalanarak, aramada ele geçen kitaplarla birlikte mevcuden mahkemeye sevk edilmiştir. suç olarak addedilen eşyalar ise; 3 adet mevlüt, 5 tebareke cüz'ü, 25 amme cüz'ü, 1 kadesemiallah, 7 kur'an-ı kerim, 10 elif cüz'ü, 2 minder, 1 sıra.
    aynı zamanda bizzat çevremdeki yaşlı insanlardan edindiğim bilgilere sen de ulaşabilirsin uğradıkları zulmü kesinlikle unutmamışlardır.

    3. iskilipli Atıf, Kemahlı ibrahim Hakkı gibi alimler dinden prim yapmıyorlardı. Ki Kemahlı, mezarından çıkartılıp ibreti alem olsun diye asılmıştır bu nasıl bir insanlıktır nasıl bir hınçtır bu adam vatan haini midir bu adamın kime ne zararı dokunmuştur?
    Şapka Kanunu ile halka zorla şapka giydirmekle kalmadılar, şapkayı nasıl kullanacaklarını, selam vereceklerini ve hatta evde nerelerde şapkayı muhafaza edeceklerini bile “Genelge” ile bildirdiler… Böyle zulüm ve komik birşey olabilir mi? Şalcı Bacı'yı Erzurum meydanında şapka giymediği için kafasına kese kağıdı geçirip astılar ve 3 gün naaşını asılı beklettiler. Bu yaşlı kendi halinde bir kadın dini nasıl kullanmış, bunu hakedecek ne yapmış olabilir? Şapka takmayan rize ülkenin zırhlısıyla denizden bombalandı.
    Arapça ezan islamiyetin şiarıdır ve halkın cahilliği bunun bozulmasına bahane olamaz. Ayrıca dönemin iktidarının diğer icraatleri ile burdaki amacın millete dini öğretmek olduğunu sanmıyorum.

    BURDA YAZANLAR DÜNYANIN EN BÜYÜK GERÇEKLERiDiR KiMSE BU GERÇEKLERiN ÜSTÜNÜ ÖRTEMEYECEK, BUNLARI YALANLAYAMAYACAKTIR.

    edit: Akademik bir metin yazmadığımdan kaynak konusunu uzatmadım ama ilgilenen varsa bütün yazdıklarımın kaynaklarını birer birer atabilirim.
    ···
    1. 1.
      +17 -9
      Ya bikere söylediğin her şey çok mantıksız madem dini yasakladılar o zaman niye ezan okutturuyorlar ayrıca bu ülke birçok azınlık barındırıyor nasıl felsefe dersi müfredatta ise zorunlu din dersi de müfredattadır. Ayrıca ülkeyi kara çarşaflardan kurtarmak ne zamandan beri kötü olmuş.O kara çarşaf kum fırtınalarından korunmak için giyinilirdi. Atatürk böyle şeyleri kaldırıp türk halkına çağdaş ve yeni bir görünüm verdiği için mi suçlu oldu? Hadi diyelim hepsini yaptı millet bundan nefret ediyor o zaman neden günlerce yas tutuldu.Bu kadar insan mal mı da 78 yıldır 10 kasımda yas tutmuş?Çok nefret ediyorlardıda adam bütün ülkeyi korumasız geziyordu.Siz sadece bu ülke müslümanların zannediyorsunuz. Burası laik bir ülke beğenmiyorsan gibtir olur Irak'a gidersin dalyarak
      ···
      1. 1.
        +5
        Ezanı top yekün kaldırmak imkansız gibi birşey çok büyük tepki çeker.
        Kara çarşaf konusu ise isteyen istediğini giyinir sanane hala kılık kıyafet ile çağdaş olunur zannediyorsunuz anlaşılır gibi değil.
        ···
      2. 2.
        +6
        ilkokul programlarında, 1924 yılında 2, 3, 4 ve 5. sınıflarında haftada 2 saat din dersi okutulmuştur.
        1924 yılından itibaren giderek din derslerinin etkisi azaltılmış, ayrıca programdaki el işi ve müzik gibi derslerden az olduğu görülmektedir. 1926 yılının ders progrdıbına bakıldığında, 2 ve 3’üncü sınıfların haftada 2 saat, 4 ve 5’inci sınıfların ise haftada 1 saat din dersi aldıkları görülmektedir. 1927-1928 yılı ders programında ise 3’üncü sınıfların din dersi haftada 1 saate düşürülmüştür.
        1927’de ise din derslerine katılımı düşürmek maksadıyla olsa gerek, bir kurnazlık yapılmış ve çocuklarının din dersi almasını isteyen velilerin başvuru yapması talep edilmiştir. 1930’da yalnızca 5’inci sınıf öğrencilerine Perşembe günleri öğleden sonra yarım saat Din dersi verilebileceği bildirilmiştir. 1933 yılından itibaren isteğe bağlı olarak devam eden din dersleri müfredattan tamamen çıkarılır.

        Ulan zihniyyete bak sanane lan benim çarşaf giymemden sanane sarığımdan cübbemden? Halka zorla modern(!) kıyafetler giydirmek, giymeyene her türlü zulmü reva görmek mi inkılap? Bu memleketin %95 i müslüman beğenmiyorsan sen gibtirolup norveçe gidebilirsin. En ufak tarih bilgin yok araştırmaya merakın bile yok ama buraya gelince profesör kesiliyorsun konuştuklarımın hepsi yaşanmış gerçek şeyler sana kanıtlayabileceğimi söylüyorum özelden at diyorum ama senin o minik kiraya verilmiş beynin sorgulamadan reddederek "yo nö kodor soçmo söylödöklörön" diyebiliyor ne güzel amk. Şu ülkeye en çok zararı senin gibi bağnazlar at gözlüklüler veriyor. Atan sana hakikati bulmanı öğütlüyor sen onun tersine mal gibi körü körüne reddediyorsun.
        ···
      3. 3.
        +2 -1
        olum ben din dersi alıp arap tarihi konuşmak zorunda mıyım yada o cennet ütopyanızı dinlemek zorunda mıyım gevşek
        ···
      4. 4.
        +1 -1
        Din derslerinin azaltılmasını örnek olarak gösterirsin ama bir müslüman olmana(!) rağmen islamın hoşgörü dini olduğunu bilmez inanç özgürlüğünü yok sayarsın, cübbe sarık istersin ama gelip bize at gözlüklü dersin. Soruyorum sana sayın dıbına koduğum sen mi kurtaracaksın ülkeyi Kadir Mısıroğlu okuyarak edindiğin tarih bilginle, sen mi ileri zütüreceksin ülkeyi şeriat sevdanla.
        ···
      5. 5.
        +1 -1
        Kemalistler mantıklarıyla değil duygularıyla hareket ettiği için senden kanıt istemezler. Sinirlenip, bozulup olmasa olmazdın derler. Tarih sizin istediğiniz gibi olamaz hakikatler sizin duygularınızı incitiyor yutması zor geliyor diye değişemez. Yıllardır Kulaklarınızı tıkayıp "OLMASA OLMAZDIN OLMAZDIN OLMAZDIIIIN" demekten başka mantıklı bir cevap üretememişsiniz.

        Araplar bize ihanet etti: Çürütüldü
        Din adamları ingiltere'ye yardım ediyordu o yüzden asıldı: Asılsız suçlama çürütüldü

        Kaç yüz bin kere çürütüldü bu yalanlar ama takmışsınız bi baban kim bilmezdin.
        ···
      6. diğerleri 3
    2. 2.
      0
      dini yasakladı demiyor din eğitimini ve Kuran-ı Kerim okumayı yasakladı diyor
      ···
      1. 1.
        -2
        Sözde din yasaklanmadıysa bu alimleri niye öldürdüler o zaman?
        ···
      2. 2.
        0
        Alimleri neden oldurdu acaba siz su an fetoyu bulsaniz naparsiniz elinizde olsa oldurursunuz devletin bekasi icin bas kaldiran bunuda dini duygulari alet edip insanlari dinle kandiranlarin sonu olumdur yeni bir devlet kurmussunuz 7 duveli yenmissiniz 3-5 tane yobazin sizi yikmasina izin veremezsiniz ayni sey dersim icinde gecerlidir
        ···
      3. 3.
        +1
        feto alim mi
        ···
      4. 4.
        0
        17-25 araliktan once hepiniz totosunu opuyodunuz soyle iyi alim boyle iyi alim hasret cagrilari yapiyodunuz gel artik bu hasret bitsin diye bizzat isyerimden dolayi bu sohnetlere katilmak zorundaydim nasil bir tapinma vardi cok iyi biliyorum
        ···
      5. 5.
        0
        kim totosunu öpüyodu la hiçbi zaman alim olmadı totosunu öpenlerin de dıbına koyim adam 90 lı senelerde tiyniyetini belli etti hiçbir zaman ona bırak alimi insan bile demedim
        ···
      6. 6.
        0
        Tanidigim ne kadar akpli varsa opuyodu sadece google yaz fetoya yapilan hasret cagrilari diye onune cikar videosu 90 YILLARDA bankasyayi acarken yaninda chp vardi zaten erdogan abdullah gul yoktu bu kadar saf olmayin arkadas ya kuyruguna basmasa o adami buraya getirir halife bile ilan ederdiniz
        ···
      7. diğerleri 4
    3. 3.
      +2
      Burası laik bi ülke evet ama biz Osmanlı torunuyuz kardeşim senin ne torunu olduğun az çok belli de neyse eyvallah
      ···
    4. 4.
      -1
      gibtir lan ordan iskifli akif ticaret yapmıyomuş dıbınakodugum adam ingiliz muhipler cemiyeti üyesiydi dinin arkasına saklanıp 1000 türlu iş çeviriyodu Türk bayrağına çaput diyen bi huur çocuğudur kendisi iyikide asılmıştır müslümanlığın arkasına saklanıp yıllardan beri ananızı gibtirler daha akıllanmadınız
      ···
    5. 5.
      0
      Mantık 0
      ···
    6. 6.
      +1
      m2weof kardesim dogru soyluyorsun benim 80 yasindaki babaannem anlatiyor basina gelenleri.

      godnigga sende bos konusma bunlar gercekler
      ···
    7. 7.
      0
      Abi kör cahil olunca böyle oluyor işte evet ben de osmanlı torunuyum ama son dönemdeki osmanlı manda olmak istiyordu.Ben nasıl şimdiki chpyi tasvip etmiyorsam o zamanın osmanlısınıda tasvip etmiyorum.
      ···
      1. 1.
        -1
        mkemal de sivas kongresinde manda ve himaye için amerikan senatosundan heyet istemiştir. Cumhuriyet kurulduktan sonra bu durum ne kadar gizli tutulmaya çalışılsa da yıllar sonra Kongre’ye katılmasına izin verilen tek yabancı gazeteci Brown, M.Kemal Paşa’nın kendisine şöyle dediğini yazacaktır:

        “Türkiye, Amerika’nın yardıma gelmesini istiyor… Amerika bunu kabul ederse sizi temin ederim ki, Türkiye, Amerika’nın bütün şartlarını kabul edecek. Sivas Kongresi doğrudan ABD mandasını kabul etmek istemiyor, çünkü evvela biz ABD’nin bunu kabul edip etmeyeceğinden emin değiliz.” (Bilgen, s. 190)

        Bu mektup ABD Senatosu tarafından yayınlanmış olup gerek Rauf Orbay, gerekse Kâzım Karabekir oradan alarak hatıratlarında kullanmışlardır. Kemal Arıburnu ise Harp Tarihi Dairesi Arşivinden bulmuştur.* Dr. Rıza Nur, mektubun müsveddesinin Mustafa Kemal tarafından yırtıldığını yazmaktadır.
        ···
    8. 8.
      +1
      Oldbutgodnigga hiç birşey bildiğin yok gibtir git çocuk çocuk konuşma burada m2weof7mqrax kardeşim haklı eğer bu entry yi girmeseydi ben girecektim bi tak araştırmadan chp yandaşı sitelerden bulduğun bilgilerle milleti dolandırmaya unutturmaya çalışıyorsun ama diyosunki biz bi tak yedik ama siz unutun olanları tekrar söylüyorm gibtir git amk huur u
      ···
    9. 9.
      0
      Bi adamın uslubuna bak bi senin uslubuna bak burdan kimin doğru kimin yanlış olduğunu çok rahat olaylardan uzak biri bile anlayabilir bende bütün hepsini biliyorum bunların adamda haklı önce insan gibi konuş ondan sonra adama karşı konuş dalyannan filan deyince küfür edince adammı oluyosun sokakta karşına çıksın abi geçebilirmiyim diyeceksin geçmişsin burda palazlanıyosun
      ···
    10. 10.
      0
      Ulan çağdaş bir görünüm eyvallah şapka takınca medenisin hadi ona da eyvallah! Ulan be dıbına koduğum söylesene o şapkalar neden avrupandan getirildi rakı faprikası kurarsında şapka mı üretemezsin
      ···
    11. diğerleri 8
  10. 11.
    0
    Yakaladım bin
    ···
  11. 12.
    0
    Kap sukunu
    ···
  12. 13.
    +9 -7
    En büyük türk atatürk çügüleyen pkklı
    ···
  13. 14.
    +16 -15
    Chp dine ve milletin benliğine düşman gelmiştir düşman gidecektir atamızın partisi laf ettirmeyelim goygoyundan kurtulun artık
    ···
    1. 1.
      +1
      Şuanki chpyi savunan yok bilader bak dalgana
      ···
  14. 15.
    +3 -2
    Osmanli okuma yazma orani o kadar yuksek deildi birsey hakkinda bilmeden hemen karala adam bir dahi gelmis ezani niye turkce okuttu bir sebebi var demi.
    ···
  15. 16.
    +24 -3
    Arkadas Kuranı Kerim i yasaklatan adam neden elmalili hamdi yazar a turkce mealli tefsir yaptirsin millet oludugunu anlasin dualar ne anlama geliyor anlasin diye yaptirdi din dusmani olsak simdi kuzey kore gibi olurduk diyanet isleri baskanligini niye kursun ATATÜRK
    ···
  16. 17.
    +13 -2
    1.Osmanlı tamamen Arapça kullanmıyordu Arapça-Farsça-Türkçe harmanlanmıştı Osmanlı Türkçesi diye geçerdi
    2.Osmanlıda sadece saray ve çevresi Osmanllca konuşurdu halk Türkçr konuşurdu yani halk da arapça bilmezdi
    Yani isterse Osmanlı vakti olsun halk ezanı anlayamayabilirdi ezanın Türkce okutulması yanlış bir şey değil ama tabi size gôre Tanrı demek bile günah çünkü o da Türkçe değil mi Hz. muhafazid bile biz Türkleri överken siz dinin Türkçeye uyarlanmasını yanlış bulmaya devam edin
    ···
  17. 18.
    +5 -2
    Din tacirlerini yakalattı demişsin sanki ozaman yaşadında. Sistem ne diyorsa ona inanıyorsun. O zaman Atatürkte erzurum kongrsinde padişahlık ve hilafet makamı kurtarılacaktır diyor. Oda padişah yanlılarını yanına çekmek için kullandı bu sözleri.
    Ezan anlaşılmıyor o zaman millet cahilde demişsin çok mu zor iki arapça kelime öğtenmek zaten medreselerde arapça eğitimi veriliyordu.
    Birde yıllarca cahil kalan halk cumhuriyetle muassır medeniyetlere ulaştıda biz mi görmedik.
    ···
    1. 1.
      +1
      (bkz: yav he he)
      iskilifli akif hocayi astirdilaaarrr diye aglayan zihniyetten farkiniz yok amina kodumun ingiliz köpekleri. ulkemizin kurtuluşu ingilizlere bağlı diye ortalikta gezinen Cübbeli onun bunun çocuğu. sirf cübbe takiyo diye astirmissa bile helal olsun.
      ···
    2. 2.
      -1
      Sığırlıkta üstüne yok aglarim amk sanane ingiliz usagi Sen ve senin gibiler gibik. ingiliz usagiymis salak. tmm cumhuriyet o kadar iyi ise neden hala muassir medeniyete hala ulasamadik dinciyiz yobaziz siz cok ileri goruslusunuz ya siz yükseltin bu ülkeyi hade ozaman
      ···
      1. 1.
        0
        ulan cumhuriyet olsada olmasada senin gibi gerizekalılarla bu ülkeden bi yarak olmaz zaten merak etme sen.
        ···
      2. 2.
        -1
        Tmm bizleri yoketde güzel ÜLKEMi TÜRKiYEMi yücelt TÜRK IRKINI süper güç yap
        ···
      3. 3.
        0
        Ulan bu neyin acısı anlayamadım ki amaç ne dexeri padişah yapıp ananızı bacınızı kucağına mı vereceksiniz.
        ···
      4. 4.
        0
        Partileri tutmuyorum altını çizerim. Bu hiçbir şeyin acısı değil ama Osmanlıyı yıllarca kötülemenize tepkidir.
        ···
      5. diğerleri 2
  18. 19.
    +7 -9
    Hz.muhafazid Türklerin müslüman olanını övüyordu (Hz.muhafazid müslümanların hristiyan yahudi dostları olmaz diyor. )
    yani siz zaten gercek müslümanların dostu olamazsınız yani asıl lafım Hz.muhafazid
    cehepe liler gibi kavat ları övmüyordu

    he bide ezanı türkçe olmasını zararsız görenler zaten namaz kılmayan hatta fatiha suresini okuyamayan fecr desem sanki fransızca almanca konuşuyorum gibi bana mal mal laf edecek kişiler var bu ülkede
    neyse Abdülhamit'in hayalini RTE gerçekleştiriyor
    ···
    1. 1.
      +1
      Lan yavşak chpyi savunuyoruz diye dinsiz mi ilan ediceksiniz bizi? Bizim suçumuz dini kullananları kötülemek tabi haklısınız.
      ···
    2. 2.
      +1 -1
      hasttrr lan hayatında kıldığın namazların rekatları eline aldığın içki şişesinin sayısını geçmez
      kaldıki zina yapıyorsunuz hatta buny marifetmis gibi Sözlükte anlatan binlerce cehepeli var yaptığınız ibinelikleri saymakla bitiremem zaten sizde gerçeği biliyorsunuz ama önemli olan bilmek değil gerçeği desteklemektir sizin Türklüğünüz bozulmuş atalarımıza bakın bi neler yapıyor birde kendinize bakın hala kendinizi Türk olarak tanıtırsanız ananızı gibiyim
      ···
    3. 3.
      0
      Mesaja baksana bir!
      ···
    4. 4.
      +1
      Kuran i Kerim i hatim etmis birisi olarak ve Turkce mealini okuyup anlamaya calisan Bir Musluman olarak 1-Sen bana gavat deyip bilmem ne deyip iftira atamazsin Benim dinimde yok seninkinde bilemem 2- Ezan namaza cagridir Turkce olmasinin bir kusuru yok O zaman Turkce dua etmeyelim 3-Zina yaptigimi nerden biliyorsun bre fani Hasa sen Allah misin herseyden emin oluyorsun? 5-Iftiraya devam ediyorsun buyuk vebal aliyorsun benim dinimde bu gunahtir. Demek ki sende Kurani arapca okuyup anlamini bilmedigin icin otuyorsun saygilar
      ···
    5. 5.
      +1 -1
      o kadar Kuran-ı Kerim okuyup halen türkçe okunması sakıncalı değil diyorsan bi terslik var bu işte kardes ya biz körüz hiç bişey bilmiyoruz sizin gibiler çok akıllı yada senin söylediklerinin hepsi palavra kaldıki en büyük din alimleri türkçe okunmaz demiştir ezan için Allahın ismini sen türkçe karşılığı var diyemezsin hasa askerlik arkadaşınmı senin Allahu teâlâ eğer Allah ismini türkçe karşılığında bize söylemek isteseydi bize ayetleriyle bildirirdi Allahın 99 ismi var sizmi çoğaltma işlemini yapiyorsunuz ?
      ···
      1. 1.
        -1
        Hadi bi oturup mantıklı düşünelim. inanç insanın içindedir değil mi? ibadet edersin aynı zamanda Allah ile iletişime geçersin, yalvarır yakarırsın. Burda asıl olan senin düşüncelerin, anlatmak istediklerin değil midir ? Allah arapça olmayınca anlayamayacak mı anlatmak istediklerini? Hani Allah Türkçe ismini isteseydi falan demişsin ona girmiyorum bile azıcık düşün. Bir tutam beyin lütfen.
        ···
      2. 2.
        0
        o zaman namaz kılmaya gerek yok nasılsa Allaha inanıyorsun sen oruçta tutma sakın birader eger Müslüman isen yapman gereken şeyler var yapmaman gereken şeyler var yasak olan şeyler eger sen yasak olanı yaparsan ...
        ···
      3. 3.
        0
        Ben sana islamın şartlarını yerine getirme mi dedim ? ibadetin dilinin önemli olmadığını belirttim. Yapman ve yapmaman gerekenlerse kur'an da belirtilmiş. Yine sen bunları tam olarak anlamadıktan sonra ne kıymeti var. Nitekim anlamamışsın ki bu entry i girmişsin.
        ···
      4. diğerleri 1
    6. diğerleri 3
  19. 20.
    +2 -1
    gibtir lan
    ···
    1. 1.
      0
      gibtir lan
      ···