/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1
    Basit bir soru aslında. Okuyanında gözüne çarpmıştır ki Orucun iki tip karşılığı vardır.

    1- Tutabiliyorsan belirlenen aralıkta oruç tutarsın.
    2 - Tutamıyorsan, Doğa şartları sana engel oluyorsa (bunun altını çizeyim) , Sağlık sorunların var ise, yani orucu tutamadığın her şey için geçerli kefalet bölgedeki muhtaç insanların günlük rıskını karşılamak.

    O zaten saçmalıktır başka yere göre tutsun falan Allah zaten sana ne yapacağını yazmış.
    ···
    1. 1.
      0
      peki panpa oruç için başka bi yöntem bulunamaz mıydı yani belli saat tutulsun falan. allah bilmiyor mu bazı bölgelerde güneşin doğmadığını batmadığını? ben bunu soruyorum. bu benim aklımı kurcalıyor
      ···
      1. 1.
        +2
        Orucun esas amacı insanları açlıkla zorluğu gösterip akşam sofralarını muhtaç insanlara açmak için. bunu Kuran kendide belirtiyor. Yani amaç seni aç bırakıp ayı gibi yemen değil. Öyle oluncada diyor ki imkan varsa tut. yoksa yine esas amacı olan muhtaç olanın karnını doyur. insanlar zaten kurana göre yaşasaydı bugün çok farklı şeyler olurdu. Belediye çadırı önünde bir tas çorba için yarım saat beklemezdi kimse en azından.
        ···
    2. 2.
      0
      panpam haklısın yazdıklarında. ama benim bahsettiğim şeklen bi ibadetin neyle yapılacağı söylenmiş. güneşin doğuşu batışı şart koşulmuş ama bazı yerlerde uygulanamıyor. tamam ibadetlerde niyet amaç önemli eyvallah. ama sen mesela objektif baksan bi sıkıntı görmez misin?
      ···
      1. 1.
        0
        Panpacım bende diyorum ki ibadet olarak sana illa bunu yapacaksın demiyor seçenek sunuyor. Doğa koşulunuda söylüyor zaten. yani desen ki bana oruç ibadeti sadece bu şekilde yapılıyor o zaman derim ki bende evet doğru diyor bu adam osloda nasıl tutacak. ama zaten bunun sebebini veriyor sana imkan vermiyorsa şartlar ibadetin gereğini yap.
        ···
    3. 3.
      0
      hadi hastalar tutamayacak olanlar deniyor ama doğa koşulunu gösteren bi ayet hatırlamıyorum ben. varsa bi paylaşsana bildiğin.
      ···
    4. 4.
      0
      Doğa koşulundan kastı gücü yetmeyen anlamında, ayrıca bu konuyla ilgili tefsirlere de bakmak gerekir. Veya konuyla ilgili daha hakim birisinede sorulup yardım alınabilir.

      Sayılı günler içinizden kim hasta yahut seyahatte olursa başka günlerde tutsun. Gücü yetmeyenlere de bir yoksulu doyuracak fidye gerekir. Fakat kim gönül rızasıyla hayır işlerse, bu kendisi için daha iyidir. Ve oruç tutmanız eğer bilirseniz, sizin için daha hayırlıdır.”

      Bakara 184
      ···
      1. 1.
        0
        e yine doğa koşulundan bahsetmemiş. ben şöyle oruç tutamayacağınız yerlerde gibisinden bi ayet aradım bulamadım. sonuçta böyle bi yerin olacağını allahın biliyor olması oraya giden müslümanların olacağını bilmesi orda ne yapacaklarını söylemesi gerekmiyor mu?
        ···
      2. 2.
        0
        Diyorum ya kanka ayrıntılı araştırmak lazım bilmeden yorum yapmak istemiyorum akşama boş olursam bakar cevap atarım sana
        ···
      3. diğerleri 0
    5. 5.
      0
      hadi bağalım bekliyorum genco sende umut gördüm araştırmacısın
      ···
      1. 1.
        +1
        Eyvallah dostum
        ···
      2. 2.
        0
        Dostum biraz uzun oldu ama buldum.
        Kolay gelsin..

        Güneş ve dünya kürelerinin birbirlerine göre arz ettikleri bu durumların hepsi birer kudret mucizesidir. Bu mucizeyi fark eden kulun, hayranlık ve heybetinden başını secdeye koyması ve Allah’a hamd etmesi bir görev olur. işte namaz kula bu hamdi sağlayan doyulmaz bir ibadettir.

        Efendim vakit sorunu varmış. Olsun; iman sorunun yoksa, hiç önemli değil! Yeter ki, kul Allah’a secde etmek istesin. Gerisi kolay.

        Fıkıh bilginlerimiz, vaktin normal girmediği yerlerde namaz ve oruç gibi ibadetlerin hangi esasa göre yapılması gerektiğini şu hadisten çıkarmışlardır:

        Nevas bin Seman (ra) bildiriyor: Peygamber Efendimiz (asm) Deccal’den söz edince, biz: “Ya Resulallah! Deccal yeryüzünde ne kadar kalacak?” diye sorduk. Buyurdu ki: “Kırk gün kalacak. Bir günü bir sene gibidir. Diğer bir günü bir ay gibidir. Diğer bir günü bir hafta gibidir. Kalan diğer günleri ise, bizim günlerimiz gibidir.”

        “Ey Allah’ın Resûlü! Bir sene gibi olan günlerde bir günlük namaz bize kâfi gelir mi?” diye sorduk. Buyurdu ki:

        “Hayır! Takdir ediniz.”1

        Bu hadisten anlaşılıyor ki, dünya küresinde vaktin normal girmediği yerlerde ve zamanlarda, namaz ve oruç ibadetleri vakit girmemiş olsa bile, takdir esasına göre yapılacaktır. Yani en yakın memlekete göre takdir edilip namaz kılınacak, oruç tutulacaktır. Meselâ akşam namazı, yatsı namazı ve sabah namazı giren en yakın memleket esas alınacak; orada akşam namazı girdiğinde burada güneş batmamış olduğu halde akşam namazı kılınacak, oruç açılacak ve iftar yapılacaktır. Keza, en yakın memlekette yatsı namazı girdiğinde burada güneş batmasa da, yatsı namazı kılınacak, son vakitler takdir edilip sahur yapılacaktır. Keza en yakın memlekette sabah namazı girdiğinde, burada da güneş ortalarda gözükürken sabah namazı kılınabilecektir. Keza, en yakın memlekette öğle ve ikindi namazı girdiğinde, burada belki güneş yine bu vakitlerin uzağında olduğu halde, öğle namazı kılınacak, ikindi namazı kılınacaktır.

        Şafağın ve fecrin birbirine kavuştuğu ve yatsı namazının girmediği yerlerde de sadece yatsı namazı takdir esasına göre kılınacaktır. Buralarda zaman zaman zaten akşam ve yatsı namazları birbirinin ardından giriverecek, zaten cem keyfiyeti meydana gelecektir. Fakat cem keyfiyeti vakit olarak meydana gelmezse, yani akşam namazının vakti yatsıdan bağımsız olarak girerse, akşam namazını kendi vakti içinde kılmalıdır. Her namazı vaktinden erken değil; mümkünse kendi vakti içinde, mümkün değilse takdir esasına göre, takdir edilen yer ile eş zamanlı olarak kılmalıdır.
        Tümünü Göster
        ···
      3. 3.
        0
        Aklına takılan başka bi yer varmı bu konuyla ilgili dilim döndüğünce yardım edeyim
        ···
      4. diğerleri 1
    6. 6.
      0
      ama işte ben ne dedim senin bulduğun yakın memlekete göre oruç tutma namaz kılma formulü insanların bulduğu bişey. hatta sen galiba hadislerde bu bölgelerde orucun nasıl tutulmasıyla ilgili de bişey bulamamış olacaksın ki deccal gibi bir örnekten benzzerlik kurmuşun.

      bilmiyorum panpa sağol cevap yazmışın ama ben de zaten açıklamamda bu sorunun insanların çözüm bulmaya çalışmasının (mesela en yakın yere göre oruç tutma) bana allahın sanki o bölgeleri bilmediği izlenimini artırıyor diye yazmışım.

      mesela şu niye aklınıza gelmiyor allah bir kural koymuş dünya üzerinde uygulanamayacak yerler var. bu durumda aklımıza ilk gelmesi gereken objektif bakarsak allahın o bölgeleri bilmemesi ihtimalidir. ama işte siz allahın herşeyi ibldiği tezi üzerinden bu konuyu niyet önemli yakın yere göre oruç tutulur diye açıklama ihtiyacı hissediyorsunuz.
      ···
    7. diğerleri 4
  2. 2.
    +1 -1
    sizce oruç ibadetini bir insanın uydurmuş olması ihtimalini kuvvetlendirmiyor mu?

    reykvajik helsinki oslo gibi yerlerde bazı dönemler zaten yirmi iki yirmi üç saate kadar çıkıyor oruç süresi. kutuplara yaklaştıkça hiç güneş batmıyor güneş doğmuyor. böyle yerlerin olması benim aklımı kurcalıyor.

    şimdi bana ordaki müslümanlar başka merkezlere göre oruç tutsun diye cevap vereceksiniz. peki allahın koyduğu kural neden uygulanamacak vaziyette oluyor onu neden hiç sorgulamıyorsunuz? ayrıca allah kuranında başka merkezlere göre oruç tutun da demiyor bu kuralı çıkaranlar müslümanlar.
    ···
  3. 3.
    0
    hadi yok mu bi yorum
    ···
  4. 4.
    0
    son kez up
    ···
  5. 5.
    +1 -1
    diğer dinler gibi islam da bölgeseldir.
    ···
    1. 1.
      0
      panpa mesele evrensellikten ziyade tuhaf yani. mesela allah bilmiyor mu o bölgelerde de müslümanların yaşayacağını. orucu belli saat üzerinden atıyorum her yerde 15 saat tutulacak diye emir verebilirdi. güneşe göre olunca ortaya böyle garip bi durum çıkıyo. haksız mıyım?
      ···
    2. 2.
      0
      tanrı varsa biliyordur ama kuran'ı yazanların bilmediği kesin. anlatabildim mi
      ···