1. 76.
    0
    @19 kardesım dediklerine eyvallah sana gore özgür irade yoktur tamam. ama benim sana bi sorm olacak. cevresel ve toplumsal etkenlerı bır kenara bırakırsak. sen her istediğin seyı (dine göre iyi ya da kötü) yapmakta özgür müsün değil misin ? yada şöyle diyelim. gene cevresel etkileri bi kenara bırakırsak. sen bu goruse kendın mı vardın yoksa baskasının zoru ıle mı ateist oldun ?
    ···
  2. 77.
    0
    bir örnek vermem gerekirse. örneğin istanbulun fethinden sonra fatihin. gayri müslüimleri kendi inançlarında özgur bırakması. şimdi şöyle bi soru cıkıyor ortaya, adamlar neden barbarlar gibi her yere yayılmıs ve işgal etmiş. o zaman şimdi ki gibi modernizim veya sanayı yoktu. o zaman topragı cok olan zengındı. yanı temelde yatan dini yaymak değil. ekonomık sebeplerdi.
    ···
  3. 78.
    -1
    iki türlü cihat vardır. biri kalemle biri kılıçla. kalemle olana gelelim. islamıyette(bugun ki seklinden bahsetmıyorum temelınde) derki kendi ilminle ınsanları oyle etkileyeceksin ve jendı ıyı davranıslarında insanlara öyle örnek olacaksın ki, insanlar senın gıbı olabılmek için birbiriyle yarısacak. ki hz. muhafazid hadisindede demiştir ki, ilim çindede olsa gidip öğrenin. yanı din bilime karsı değildir. dinle bilim iç içedir aslında.
    ···
  4. 79.
    -1
    şimdi arkadaslar baslamadan önce sunu da acıklıga kavusturalım. unı öğrencisiyim ve evimi paylaştıgım uc ev arkadasımda ateist. o yuzden herkesin adam akıllı dinlemesini. dinlemeyenlerinde gereksiz enrty kirliliği yapmamasını şstşyorum. bi müslüman 3 ateistle aynı evi nasıl paylasır. ...
    ···
  5. 80.
    +1 -2
    veya ööbür dinler. öncelikle beliryetim. müslümanım. şakirt olarak adlandırdığınız insanların niteliklerini bilmiyorum. amma velhasıl arkadaşlar. kendi fikrimdir. o yüzden bazı huur cocukları ooo şeyhülislam fetva vermiş demesin. şimdi gelelim sadece.
    ···