-
1.
+11 -21Yine de koskoca peygamberin kızı yaşında biriyle evlenmesi etik değil allahın buyruğu bile olsa toplumsal ahlak kurallarının bozulmaması adına muhafazid reddetmeliydi ki burdanda muhafazidin sadece bir robot olduğunu ve kendi iradesi olmadığını görebiliriz
Ve eminim ki aranızda kızı yaşındaki kadınlarla evlenen adamları görünce çılgına dönen küfürler yağdıranlar var neden sinirleniyorsunuz ki kendinden yaşça epey küçük kızlarla evlenmek sünnettir ve aksini idda eden imansızdır
Kaldı ki aişe muhafazidle evlendiğinde 18 değil 6 yaşındaydı ve 9 yaşındayken regl olduğu zaman muhafazidle ilişkiye girdiler ki bunu ispatlayan hadisler çoğunlukta o halde sübyancılıkta sünnet
Edit:neden eksiliyorsunuz aq islama ters hiç birşey yazmadım islama inanmıyorsanız saygı duyun bari
Edit2:birazdan silik yerim aq alıştım artık ayda üç kere silik yemeden kendime gelemiyorum gammazlamayın lan huur çocukları ellerinizi gibeyim sizin
-
2.
+2 -218 değil 6 , kapı gibi hadis var amk
-
-
1.
0Biliyorum zaten panpa ben yaşının en büyük olma ihtimalini bile zorladım yine de mantıksız
-
2.
-1O hadis arabistan kaynaklarına göre biliyorsun deüil mi? Yani yaşı 18-25 olabilir
-
-
1.
+1Hadisi oku da gel amk
18 yaşından büyük kızın yüzünü annesi mi yıkar. Salincakta bebeği ile mi sallanir -
2.
+2http://m.ilkehaber.com/ya...vlilik-yasi-lll-12834.htm linkte adam 16 dan fazla hadisleri anlatmış. Al bak üşenmeden oku.
-
1.
-
3.
+1Hazreti Aişe validemizin ilk vahiyden önce doğduğu kesin kaynaklarla aktarılıyor, Peygamberimiz Aişe anamızla peygamberliğin 10. yılından sonra evlendiğine göre 6 yaşında olması zaten imkansız.
Sahih kaynaklara göre Aişe validemiz evlendiğinde 17-18 yaşlarındaydı. Yaşını daha küçük gibi aktaranlar kendi sapkınlarını dinimizde serbestmiş gibi göstermeye çalışanlardır ki bu hem Dinimize hemde peygamber efendimize iftiradır. Allah onlara Kahhar ismiyle muamele etsin inşallah
diğerleri 1 -
1.
-
3.
+3 -7ya bi defolun ya inanç bizim hayat bizim sizi neden ilgilendiriyor bu durum .inanmazssanız inanmayın banane ben inanıyorum sanane.
-
-
1.
+4 -1Çünkü hastalıklı bi düşünce baksana şimdi bile bunlara dayanarak küçücük kızlarla evlenen ve kendini haklı sanan huur çocukları yokmu o halde bu konu herkesi yakından ilgilendirir böyle kafanıza göre kendi doğru olduğunu düşündüğünüz şeyleri hakkınızmış gibi gösteremezsiniz
-
1.
-
4.
+19 diye biliyorum. ancak bosverin bu mevzuyu . benim kafama takilan peygamber öldukten sonra
ali ve aiseden tut sahabe denen herkes birbirini dogradi. Torunlarinin kafalari kesildi top oynandi.
namazda suikastler duzenlendi bu sirada kuran kitap haline geldi ve eyaletlere gonderildi.
Simdi hadislerden suphe etmeyi gectim kitabi bozmaya cesaret edermiydiler dusunuyorum. -
-
1.
06 evlilik 9 gerdek
-
2.
-1Kitap zaten değiştirildi aq osman hepsini hatırlayamadığı için bazı şeyleri kıçından uydurdu
-
-
1.
-1nickine gore bu entry vahiy saysak olur mu?
sirkan bi fetva ver la buralar karisti -
2.
0Osman yazmadı ki? Yüzlerce hafız bir araya gelerek yazdı. Biri yanlış bilseydi diğeri düzelirdi zaten. Hem de değiştirilsr kurandaki altın oran da bozulmuş olurdu. Oysa ki bozulmadı
-
3.
0Lan altın oran ne alaka geometriyle kuranı nasıl bağdaştırdın
-
4.
0@4.2.3 kuranın mucizelerinden biri de altın orandır. Ben sorgulayarak müslüman oldum ve altın oran işi kesinleştiriyor internetten öğtenebilirsin altın oranı
-
5.
+1ya amk kendi katiplerinden biri kaçmış zaten. muhafazide vahiy geliyorsa bana da geliyordur demiş araştırın. daha sonra adamı öldürdüler söylenti yayılmasın diye basbaya kafadan uydurma işte ama helal olsun binyılın sazan.avi sini yapmış.
-
6.
+1@4.2.5 ve sen de buna ünandın değil mi? Kaynak neresi? iranlıların ya da iyi arapça bilen hıristiyanların sözleri ve yazdıkları mı yine
diğerleri 4 -
1.
-
3.
+3bagira bagira cocuk geline hayir denmesinin sebebi islami bitirmektir.
Sunnetleri bitirip sonrada tecavuz vs kaldirir bu dinsizler aman diyip gelmeyin bu oyuna muminler.
Agaclari keserek çöl yaptik mi anadoluyu
arkasindan kuresel isinmaninda yardimiyla sarik ve entarilerimizi giyip
allah diyen halifemizede tam biat ettik mi tamamdir bu is.
Yasasin din.
diğerleri 1 -
1.
-
5.
+2 -2Lekum dinukum veliye diin.
-
-
1.
+4Ar*p lütfen
-
1.
-
6.
+1 -3Yemin ediyorum bu kafirlerin kafasini kesecegim gunu bekliyorum...
-
-
1.
+2Barış dini olan islamın mükemmel bir uygulayıcısı ile karşı karşıyayız
-
-
1.
-1K*firlere baris yok.siz islami yanlis anlamissiniz
-
2.
0O zaman isid gerçek islami uyguluyor demek ki. Sağol aydinlattin beni
-
3.
+1islam hastalıktır tek tedavisi ise biraz akıl
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
7.
0modasi gecti ama yinede:
2 tane silahim yuzlerce mermim var c'mon -
8.
+2ilk eşi de milfdi ona niye bisey demiyosunuz pis ateizler
-
-
1.
0Milfte sünnet o zaman panpa
-
1.
-
9.
0Bu niy laaan
-
10.
0din hocasina sormustum ben bu konuyu hadsiz peygamber normal insan gucunde degil kim bilir 50 yasinda iken kac yasinda gibiydi dexi ahaha
-
-
1.
0Yaş farkı derken cinsel performansı kastetdiğini sanacak kadar yobaz
-
1.
-
11.
-1ilk eşi milfti hakikaten amk sübyancı olsa sırf çocuk yastakilerle evlenirdi.
-
-
1.
0dıbına koyim belli bi yaş aralığı yokki 6 dan başlayıp 40 a kadar çıkıyo aradakiler sen düşün adam resmen tuttuğunu gibmiş
-
-
1.
0huur çocuğu güldürmesene carpilcaz xd
-
2.
0Çarpmıyo aq bozulmuş
-
3.
-2denizi yaran adam şikayet ettim seni dostum. 2 dakikanızı ayırıp siz de şikayet edebilirsiniz şu terbiyesizi
https://www.ihbarweb.org.tr -
4.
-2Et huur çocuğu allah zaten kendini koruyamıyordu hızır gibi yetiştin al sana cennetten 7 dönüm arazi 70 tanede huri hakettin bunu sen
-
5.
-2allah'a veya dinlerden veya bu dinlerin peygamberlerinden veya kutsal kitaplarından veya mezheplerinden birine hakaret eden veya bir kimseyi dini inançlarından veya mensup olduğu dinin emirlerini yerine getirmesinden veya yasaklarından kaçınmasından dolayı kınayan veya tezyif veya tahkir eden veya alaya alan
kimseye altı aydan bir yıla kadar hapis ve beş bin liradan yirmibeş bin liraya kadar ağır para cezası verilir.
bu fıkrada yazılı suçlar, basın ve yayın yoluyla işlenirse ceza bir misli artırılarak hükmolunur.
şikayet eder geçerim, s.kime bile takmam seni. sonucu beni bağlamaz
diğerleri 3 -
1.
-
1.
- 12.
-
13.
0Panpa bir de şey var onu da ekle. Evli de olsa cariyen varsa gibebiliyon.
-
-
1.
0Lan cariye konusu apayrı bi dünya aq muhafazidin cariyeleri almış başını gidiyor
-
-
1.
-1Am hediye etmişler almış sen olsan nefessiz giberdin
-
2.
0giberdim haklısın ama çocuk gibecek kadar da değil
-
1.
-
1.
-
14.
+1 -3Zaten aişenin 18-25 yaşında olduğu kesin. islamda da küçük yaştaki kişiler zorla evlendirilmez. Ateistlerin yeni trendi bu zaten sürekli 6 yaşındakiyle evlendi, 6 evlilik 9 gerdek gibi saçma şeylet söylüyorlar. Bu, yanlış birşey yapan doktoru suçlamak yerine tıpı suçlamaya benzer. O kadar altın oran mucizesini anlattım hala islamın hak din olduğunu anlayamadılar
-
-
1.
+140- EDEB BÖLÜMÜ
Oyuncak Bebeklerle Oynamanın Hükmü
4932... Hz. Aişe'den dedi ki: Rasûlullah (s.a.) Tebük ya da Hayber savaşından gelmişti. (Aişe'nin) sofasın(ın önünde) de bir perde vardı. (Tam o sırada) rüzgar esip Aişe'ye ait oyuncak bebeklerin üzerinden (sözü geçen) perdenin bir ucunu açıverdi. Bunun üzerine (Hz. Peygamber:)
"Bu(nlar) da ne ey Aişe?" dedi.
(Hz. Aişe de:)
Bunlar oyuncaklarım, cevabını verdi. (O sırada Hz. Peygamber) bebekleri arasına bir de çaputtan (yapılmış) kanatlı bir at gördü ve:
"Bebekler arasında gördüğüm bu (oyuncak) da nedir?" dedi, Hz. Aişe:
Attır, cevabım verdi.
(Bunun üzerine) Hz. Peygamber:
"(Peki) bunun üzerindeki(ler) nedir?" dedi,
(Hz. Aişe de):
Kanatlarıdır, karşılığını verdi. (Hz. Peygamber):
"Atın kanatları olur mu?" dedi, (Hz. Aişe:)
Sen Hz. Süleyman'ın kanatlı atları olduğunu duymadın mı? cevabını verdi. Hz. Aişe rivayetine devam ederek) dedi ki:
Bunun üzerine (Hz. Peygamber öyle bir) güldü (ki) azı dişlerini ble gördüm -
-
1.
+1 -1Oyuncakları olduysa da birşey yok küçüklükten kalma oyuncak da olabilir. Hem de Hz. muhafazid'in hiçbirzaman öyle güldüğünü de hatırlatiyim. Peygamberimiz hep gülümsemiştir. Hahaha diye görülmemiştir bu da bunun yanlışlığını kanıtlıyor
-
2.
0Nerden biliyorsun bu bilgide bi hadisten gelme hangisinin doğru olduğuna nasıl emin olabiliyorsun sonuç olarak şahit olmadın
-
3.
+1@14.1.2 gülme olayı sadece hadislerden değil neredeyse onun bütün sahabelerinden de söyleniyor. Yani yapı sağlam onun
-
4.
0Adam görmüş gibi inanmiş amk ya zihniyete bak amk
-
5.
+1@26.1.4 ona bakarsanız siz de görmüş gibi inanıyorsunuz. Bizdeki kanıtlar daha mantıklı ve sağlam. Sizin kanıtlarınız Hz. muhafazidin bizim gibi hahahaha gibi azı dişlerini göstererwk güldüğü dandik kaynaklardan geliyor
diğerleri 3 -
1.
-
2.
063- KiTABU MENAKIBi'L-ENSAR
43- Peygamberdin Âişe ile Evlenmesi, "Âişe'nin (Hicret'ten Sonra) Medine'ye Gelmesi Ve Peygamberin Âişe ile Güvey Odasına Girmesi Babı
114-... Âişe (R) şöyle demiştir: Ben altı yaşımda bir kız iken Peygamber (S) beni nikâh akdiyle zevceliğe almıştı. (Üç sene sonra) biz Medine'ye hicret ettik. Haris ibn Hazrec oğulları'nın menziline indik. Müteakiben ben sıtmaya tutuldum. Bu hastalıktan dolayı saçım döküldü. (iyileştikten sonra) saçım yine gürleşti ve omuzlarıma kadar uzadı. Bir defasında ben arkadaşlarımla beraber salıncakta oynarken annem Ümmü Rûmân bana doğru geldi de, beni çağırdı. Ben de annemin yanına geldim. Bana ne yapmak istediğini bilmiyordum. Annem elimi tuttu. Tâ evin kapısı önünde beni durdurdu. Ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. Nihayet soluğum biraz yatıştı. Sonra annem biraz su aldı.. Onunla yüzümü, başımı sıvazladı. Sonra beni eve koydu. Evde Ensâr'dan birtakım kadınlar hazır bulunuyorlardı. Bunlar bana:
— Hayır ve bereket üzere geldin, hayırlı kısmete geldin, dediler.
Annem beni bu kadınlara teslim etti. Bunlar da benim kılığımı kıyafetimi düzelttiler ve Rasûlullah'a teslim ettiler. Beni hiçbirşey sıkmadı, ancak Rasûlullah'ı habersiz görünce sıkıldım. Ensâr kadınları beni Rasûlullah'a teslîm ettiklerinde, ben dokuz yaşında bir kızdım -
-
1.
-1Evet 6 yaşımda diyor menakıbıl ensar zaten arapça kaynak olduğuna göre ergenliğe girdikten 6 yıl sonra yani 18-25 yaşlarında evlenmiş bunda ne var ki ?
-
2.
0Beynin mi durdu
Oyuncak ,Salıncak vs vs -
3.
+1Bende onu diyorum zaten diyelimki 18 yasındaydı ki değil onca hadis yalan mı aq ama yinede peygamberin kızı yaşında biriyle evlenmesi etik değil siz müslümanlarda ayşeyi her sene bi kaç yaş büyütüyorsunuz şimdide 25 olmuş aq ne kadar büyütürseniz büyütün muhafazid ondan yaşça büyüktü ve allahın peygamberinin kendinde yaşça küçük birini eşi olarak alması beni rahatsız etmiş durumda ve bunu kılıf olarak gösteren bir sürü müslüman var
-
4.
0Lan 6 yaşındayım demek 6 yaşında olduğu demektir şöyle cins cins kılıflar uydumayın o halde haticede muhafazidle 50 yaşından sonra evlenip 6 tane çocuk mu doğurmuş oluyor güldürme beni üstelik hadiste salıncak oyuncak bebek vs diyor bu adam bunları kıçından uydurmadıya hem koskoca sahabe kendisi o halde18 yaşındaki kızın oyuncaklarla oynaması mantıklımı
-
5.
+1O zamanlar insanların yaşı ergenlikten sonra hesaplanıyormuş deniyor ya.
Hz. muhafazid de 12 yaşında ergenliğe girmiş olsa 53+12'den 65 yapar.Her türlü çocuk yaşta kalıyor Hz.Aişe -
6.
0@26.2.5 o kızlar için geçerli
-
7.
0@ 14.2.4 biz kızın kaç yaşta regl olduğunu bilmiyoruz bu yüzden belki 16 yaşında olmuştur ergenliği yani biz büyütmedik ihtimaller bunlae
-
8.
0Hz. Aişenin çocuk yaşta olduğunu söyleyen dandik kaynaklardan çok olmadığını söyleyen kaynaklar da var. Onları neden okumuyorsunuz? Size önceden kutsal gizemler adlı bir belgesel önermiştim onu izlediniz mi?
-
9.
0Kızlar için geçerliymiş,yok amk. Daha ne uydurcağınız bakim.Dur hatta Hz.Aişe 35 yaşında ergenliğe girdi.+6 dan 41 yapar. 44te de ciks yapmışlardır.
diğerleri 7 -
1.
-
3.
+1@ugurkkkkkk
18 ile 53 ü yan yana koyabiliyorsan helal olsun kardeşim. Kızın olunca evlendirir misin acaba 53 yaşındaki birisiyle?
Ayrıca yanlış bir şey yapan doktor için tıpı suçlamak derken neyi kast ettin.
Doktor Hz. muhafazid Tıp islam mı oluyor??
Sen şimdi açık açık Hz. muhafazide hata mı etti diyorsun??
Peygamberimiz günahsızdır, hatasızdır.Tevbe etmelisin. -
-
1.
-2Doktor olarak arapları diyorum ben de müslümanım elhamdülillah. Hani araplar bilimden geri diyorlar ya batı da ilerde işte bunda dini suçluyorlar onu kastettim. Peygamberimiz o zaman kaç yaşındaydı bilmem. Ama imanlı biriydi Hz. Aişe de kendisi istedi yani bunda sakınca yok Hz. muhafazid bakımlınolduğu için olduğundan daha genç görülüyordu zaten
-
1.
diğerleri 1 -
1.
-
15.
+1 -1hz.aişeyle peygamberin evliliğini şehvet için sanacak kadar düşmüşsünüz. arap toplumunda bir erkek kadınlarla öyle açık konuşamaz. peygamberimiz hz.aişeyi yetiştirip ilim konusunda bir derya yapmıştır. öyle ki hz.aişe yeri geldiğinde hz.aliye savaş açabilecek güce ve arkasına da hz.aliyi yenebilitesi olan ordular toplayacak bir otoriteye sahip olmuştur.
halbuki ateistcanlar daha bir yüzyıl önce hz.aişe hz.ebubekirin değil de başka birinin kızı olsaydı gömülebilirdi. bu kişinin hz.ömer olması bile işi değiştirmez çünkü hz.ömer bile cahiliye döneminde kızını gömebilecek biriyken sonradan adalet timsali olmuştur.
gelelim zurnanın zırt dediği yere hz.aişe çocuk mu genç mi onu bilmem ama biraz araştırma zahmeti güttüyseniz hz.aişenin peygamberle evlenmeden önce başka biriyle nişanlı olduğunu bilirdiniz. sonra hz.ebubekir müslüman olduğu için nişanlı olduğu müşrik nişanı atıyor. bu ne demek demek ki evlenecek çağdaymış.
özet: lan yarram böyle önemli konularda özet mi olur şu yukarda yazdıklarım kaç kere posasını çıkarana kadar azaltılmış hali. gibtir git senin okuyacağın yok zaten -
-
1.
025-30 yaşlarında bir hanımla evlenip onu da yetiştirip bir derya yapabilirdi. Böylelikle o zamanlar normal karşılansa da gelecekteki insanların kafasın zerre şüphe kalmayacaktı.
Böylelikle kimse 53 yaşında biri çocukla evlendi diyemeyecekti.
Ayrıca peygamberimizden önce birisiyle nişanlanması onu evlenecek çağda yapmaz. Müşrik diyoz bi de.Pedofili hastası olmadığı ne malum nişanlısının? -
-
1.
+1 -125 -30 yaşlarındaki birini ne kadar yetiştirebilirsin? onun görüşü zaten oluşmuştur. ayrıca büyük ihtimalle o günkü toplumda 25-30 yaşlarındaki kişi evlidir kocasının onuruna bile dokunur.
nişanlandığı kişi pid0fili diyorsun peki hz.ebubekir bu nişana bir hayır demediğine göre demek ki bal gibi de evlenecek çağdaymış.
her şeyden geçtim islamın ekonomik ideolojik boyutlarını enine boyuna tartışmak varken neden detaylarda boğmaya çalışıyorsunuz? peygamberin evlilikleri derin bir mevzudur. bilen okuyan araştıran adamı okyanusta boğamazsın araştırmayıp internetten 2 satır yazıya tuzla koşanı da bir kaşık suda boğarsın. peygamberin evliliklerinin kimisi bazı kabileleri islama bağlamak için akrabalık kurmak içindir kimisi ilim dehaları yetiştirmek içindir. ama sonuçta şu dünyada HZ.AiŞENiN SÖYLEMiYLE kuru ekmeğe doyamadan giden bir adamın bize bıraktığı evrensel mesajı incelemek yerine özel hayatını incelemek ne derece doğrudur? -
2.
+1 -1Hz. Ebubekir müşrikle onayladığına göre o zamanlar daha mümin değilmiş demek ki.O zaman yine Hz. Ebubekir de çocuk yaşta evlendirmeye karşı çıkmamış diyebiliriz.
25-30 yaşlarında dul bulabilirdi. Allah çok zeki bir hanım yaratabilirdi daha önceden ve 25-30 yaşlarına gelince de Hz. muhafazid ile evlendirebilirdi böylelikle gelecekteki insanların kafasında şüphe kalmazdı.
Son paragrafta yazdıkların hakkında da şunları söyleyeceğim.
Sahih hadistir peygamberin 30 erkek gücünde olduğu.Bak sahih hadis. SAHiH.
Yani hanımlarını islamı tanıtmak için almıştır tabiki ona bir şey demiyoruz.Ama cinselliği göz ardı edemeyiz.
Ayrıca bunlar detayda boğulmak değildir.Hz. Aişenin çocuk yaşta olması akıl alacak iş değildir.
Bana göre 18 de çocuktur. istediği kadar olgun olsun.Şahsen şuan ablamı 25 yaşına da gelse 30 yaşına da gelse 53 yaşında birisiyle evlendirmek istemem. Kendisinin de isteyeceğini sanmıyorum.Ha peygamber olunca bu kişi işler değişir tabi.25 yaşında bir kadın olsam ben evlenmek isterdim belki sırf peygamber diye bilemem ama 18 yaşında evlenilmez. Daha zihinsel olgunluk olmamıştır bir kere.
Ergenliğe girer girmez buluğ oluyor musunuz siz? Asıl insanların akılları ergenlikte tam düzgün çalışmıyor. Ergenlik bittikten sonra aklı buluğ olunuyor. -
3.
+1 -2hz.ebubekir onaylamıştı ama o dönem müslümandı. şöyle ki müşriklere kız vermeme başlarda olmayan bir kuraldır.
bahsettiğin sahih hadisi biliyorum. kuranda peygamberin evinde fazla durulmamasını işaret eden ayet var. işte bu sebeplerden. gelecek kuşaklarda yanlış yorumlar çıkıyor. evet peygamber büyük bir cinsel güce sahiptir ama bu beni ilgilendirmez.
günümüzde bakılırsa daha lise döneminde bile şehvani ilişkiler boy göstermektedir. şu güzel tartışma atmosferine sıçmak istemem ama ben lisedeyken bunları çok gördüm dilersen detaya girmeyeyim.
yine bir hadisinde peygamber erken yaşta evliliği öğütlemektedir.
bence 18 ideal bir evlilik yaşıdır ama daha aşağısı 16 falan da kabullenilebilir. neden diye sorarsan toplumda yozlaşma bu şekil oluşmaz.
ha yine islami bir şeyden bahsetmek istiyorum. rica ediyorum sufistlerin gelenek haline getirdiği çomarca şeyleri islamla bağdaştırmayın. islamda eğer nikah akdi denen şey vardır. yani evlenecek çiftler yanlarında her birinin getirdiği birer şahit huzurunda bir odada evliliklerini kararlaştırırlar.
" başka eş alacak mısın?" " mehir olarak ne vereceksin?"gibi sorular dahil olmak üzere her türlü şey sorularak iki tarafın da rızasıyla evlilik gerçekleştirilir.
bu ne demek öyle arkada tabanca kabul edeceksin kız tarzı şeyler islamı bağlamaz. -
4.
+1Kardeşim bir an için olaya uzaktan bak ve Hz.Ebubekirin müşrik birisine kız verip vermeyeceğini düşün? Düşün Allah muhafazid aşkına. Senin aklın mantığın bunu kabul ediyor mu?
O ayetler de o manaya geliyorsa eyvah ki ne eyvah.Çok durmayın peygamberin evinde, zira cima eyleyecek mi demeye getiriliyor yani.E hani nerede kaldı kuru ekmekle ömür geçirmek. Hani nerede ben dünya zevki ndıbına hiçbir şey görmedim demek.Şehvetin nasıl bir his olduğunu hepimiz biliyoruz.O zevk değil midir? Zevktir.Hem de öyle böyle bir zevk değildir. Kaldı ki elinin altında birden fazla eş varsa hayli hayli zevktir. Zevkten dört köşe olmaktır.Ama kuru ekmek yiyip hasırlarda yatıp dünya zevki ndıbına bir şey tatmadım demek de ayrı bir ironidir.
Biz zaten dikkat ettiysen 18 yaşın evlilik için uygun olup olmadığını tartışmıyoruz. Defalarca konuyu aynı yere getirmeyin lütfen. Tamam 18 hatta 20 olsun kabul diyoruz dikkat ediyorsanız. Sorun peygamberimizin 53 yaşında olması.
Ayrıca kimsenin çıkıp da salıncakta sallanıyordu diye rivayet uyduracağını sanmıyorum kaldı ki kaç yıllarından gelme rivayetler bunlar. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz. -
5.
0ek olarak insanlar lisede neler yapıyor diye görüşünü desteklemeye çalışmışsın ama ben lisede olup 53 yaşında adamlarla ilişki yaşayan hiç kız görmedim. Genelde 15-16 yaşlarında ergen erkekler yine yaşıtları olan kızlarla takılıyorlar.
-
6.
0Panpa lego oynadığın arkadaşınla evlensen gene iyi.53 yaşında birisiyle evleniyorsun.
diğerleri 4 -
1.
-
2.
0Peki ya o zaman neden evlat edinmedide karısı yaptı hem kendi kızları ne güne duruyordu onlarıda eğitebilirdi
-
-
1.
0o günkü toplumla alakalı bir şey. o günkü toplumda kız evlat edinme yoktu. peygamberin kızlarından sadece biri hayatta kalabildi.
-
2.
0Ya bi gibtir git lan peygamber ne dese oluyodu zaten toplum kurallarını baştan sona değiştirmedimi üstelik allah ve elçisine itaat edin diye ayet bile inmişken toplum kurallarını kim gibler neden kabul etmiyorsunuz aq kızı yaşında birine tecavüz etmiş işte
-
3.
+1Hayatta kalan kızını yetiştirebilirdi.Bir derya haline getirebilirdi. Kalan kısımları da evlendiği diğer olgun hanımlarıyla tamamlardı.25-50 arasındakilerle.
-
4.
+1denizi yaran panpama katılıyorum. Toplumda namaz kılma zekat verme de kurban kesme de yoktu ona bakılırsa. Evlatlık edinmeyi getirebilirdi. Ayrıca içki içmeyi yasakladığını biliyoruz.Bir gecede herkes içkileri dökmüş sokak sel olmuş. Peki köleliği cariyeliği niye kaldırmadı?
-
5.
0Üstelik sonsuz güç ve hikmet sahibi allah 25 yaşlarında bir kızı da eğitmesi için karşısına çıkarabilirdi ama allah peygamberin adını lekelemeyi seçti ve kendinden küçük bir kızla evlenmesi için zorladı ve bugün bizimde kafa karışıklığı yaşamamıza sebep oldu yani allah bunları düşünemedi mi
-
6.
0@denizi yaran adam, o günkü toplumun ahlakına ters gelen bir şey yapması yanlış olurdu. ayrıca işin özel hayat boyutuna dalmak istemiyorum ama bahsettiğim hayatta kalan kızı hz.aliyle evlidir. ama hz.aişe başka biriyle evli değildir tamamen hz.peygamberin öğrettiklerini öğrenecek büyük bir beyindir. tabii aynı evde farklı ailelerden erkek-kız olması o dönemin kurallarına göre ahklaksızlık olduğu için bir evlilik oluyor.
@fingers, yukarda da dediğim gibi hayatta kalan kızı hz.aliyle evlidir. onun ev içi görevleri apayrı olarak vardır. hz.peygamberinse hz.ayşeden çocuğu olmamıştır.
toplumda namaz kılma zekat kurban gibi şeyler benzerleriyle vardı. çükü sanılanın aksine mekkeliler putlara tapmazlardı. sorsanız ibrahimin rabbi olan Allaha taparız derlerdi bu yüzden islamdan önce de abdullah gibi isimler vardı. mekkelileri müşrik yapan şey Allahtan değil de büyük alimler olan lat menat ve uzzanın sonradan yaptıkları putlarından yardım dilenmeleriydi.
kölelik cariyelik kaldırılması mümkün olmayan sistemlerdir. söz gereği sen bir adamı hapse atarsın 40 yıl kalır piskopat olur çıkar. ama misal eline esir düşen düşman askerini öldürmek yerine köle yapabilirsin anlatabildim mi? guantanamoda işkence görmesinden kat kat iyi de olur.
ama islam köleliği ve cariyeliği azaltmıştır. şöyle ki tam bilmiyorum ama cariyeler eşleri öldüklerinde çocuk doğurmuşlarsa hür oluyorlar türü şeyler vardı. sonra köleleri azat etmek büyük sevap sayılıyordu. yani bu günümüz dünyasında bile bitmeyen bitirilemeyecek sistem azaltılıyordu. günümüz dünyasında da çalışıp çalışıp elinde bir kuruş kalmayan insanlar kapitalizmin kölelerinden başka nedirler ki? -
7.
+1Sonuç olarak allah yinede sonsuz gücü ile kızlarından birini hayatta tutabilirdi yeni bir kız bağışlayabilirdi üstelik peygamberin onca karısı varken neden çok daha küçük olan aişe
-
8.
0panpa kusura bakma ama o zaman cariyeliliği köleliği kaldıramıyosa kendisi almayacak ve diğerlerine azat etmeleri konusunda önerilerde bulunacaktı. Bizzat peygamberimizin cariyeleri olmuştur. Hatta Maria isimli cariyesinden Hz.ibrahim dünyaya gelmiştir.
Tamam Hz. Fatıma evli olduğu için eğitemedi.Ama yüce Rabbimiz, ki o her şeye gücü yetendir, niçin 25 yaşlarında bir hanımla evlendirip onun zihnini açmamıştır??Ya da zaten çok akıllı olan Hz.Aişe'yi daha önceleri yaratıp Hz.muhafazid döneminde 25li yaşlarına denk getirmemiştir de kafamız da şüphe oluşmuştur?
Hz.Aişe'den çocuğunun olmaması onunla cima etmediği anldıbına gelmez. Peygamberimizin zaten çoğu hanımdan çocuğu olmamıştır. Nasıl korundukları da merak konusudur.
Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor:
“Ben Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’ın elbisesine bulaşan meniyi yıkıyordum. O, elbisesinde ıslak kısım (kurumamış) olduğu halde namaza giderdi.” (Buhari, Vudü 64, 65; Müslim, Taharet 108, (289); Ebu Davud, Taharet 136; Tirmizi, Taharet 85, 86; Nesai, Taharet 187, 188).
Yani çocuğu olmamıştırı niye söylediğini anlamadım.Bu sebepten söylediysen cima etmiştir. Masturbasyon yapmadıysa elbisesine nasıl meni bulaşacak?
Ayrıca o dönemde uygundur bu dönemde değildir. Tarzında dönem koşul vs. safsatalarına gireceksek konu çok çarptırılır.
Çıkar derim ki o zamanın toplumu modern değildi. Haremlik selamlıktı. Yıl oldu 2015 karma eğitimdi, aynı işyerinde çalışmaydı vs. ile kadın erkek iç içedir.Öyleyse tokalaşmak o zamanlar haram idi ise de şuan değildir.
Bak ne güzel oldu ama dimi? -
9.
0o günkü toplumun ahlakına ters gelen bir şey yapması yanlış olurdu.
Bir de bu vardı atlamışım.Lan zaten baştan aşağı toplumun yapısını değiştirdi. Toplum ahlakı kızları öldürün diyodu o öldürmeyin diyodu. Yaptığı çoğu hareket toplum ahlakına ters idi zaten.
diğerleri 7 -
1.
-
1.
-
16.
0Sembolilik bir evliliktir ilişki yoktur peygamberimiz kadınlarla görüşemediğinden aişe ile evlenmiş islamı ona anlatmıştır oda kadınlara anlatmıştır
-
-
1.
0ilişki yoktur ?
Hz. Aişe radıyallahu anha anlatıyor:
“Ben Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm’ın elbisesine bulaşan meniyi yıkıyordum. O, elbisesinde ıslak kısım (kurumamış) olduğu halde namaza giderdi.” (Buhari, Vudü 64, 65; Müslim, Taharet 108, (289); Ebu Davud, Taharet 136; Tirmizi, Taharet 85, 86; Nesai, Taharet 187, 188). -
-
1.
0Rüyalanmıştır dıbına koyayım
-
2.
0he amk masturbasyon yapmıştır hatta.
-
3.
0al
Hz Âişe’ ye:
“Kadın adetli iken kocasına helal olan nedir?” diye soruluyor.
Hz. Âişe: “Cinsel temas dışında her çeşit sevişme.” (ibni Kesir)
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
17.
0Hazreti Aişe validemizin ilk vahiyden önce doğduğu kesin kaynaklarla aktarılıyor, Peygamberimiz Aişe anamızla peygamberliğin 10. yılından sonra evlendiğine göre 6 yaşında olması zaten imkansız.
Sahih kaynaklara göre Aişe validemiz evlendiğinde 17-18 yaşlarındaydı. Yaşını daha küçük gibi aktaranlar kendi sapkınlarını dinimizde serbestmiş gibi göstermeye çalışanlardır ki bu hem Dinimize hemde peygamber efendimize iftiradır. Allah onlara Kahhar ismiyle muamele etsin inşallah
Ayrıca yaşı 17-18 olsa bile Peygamberimizden küçük nasıl onunla evlenebilir diyenlere de açıklamasını yapalım hemen
Bazı özel durumların ( Adetli olma hali, Gusül gerektiren haller, cinsel temas v.s. gibi şeyler) kadınlara öğretilmesi için Peygamberimizin eşleri görevi üstlenmişti. Genç birisi daha uzun süre bu şeyleri öğretip gelecek nesillere aktarabileceği için Peygamberimiz genç bir eş olarak Aişe Anamızı nikahlamıştır. -
-
1.
0Yinede gibmek yerüne evlat edinip bunları öğretebilirdi
-
2.
0Evlat edindiği bir kıza cinsel bazı olayları nasıl öğretebilirdi ki. Örnek vereyim;
Hazreti Aişe validemize soruyorlar meni bulaşan kıyafetle namaz kılır mı (Sperm) O'da şöyle aktarıyor;
Peygamberimiz kıyafetine bulaştığında o kısmı yıkayıp yine kıyafetini giyerdi.
Şimdi bunu eşi olmayan birinin yanında nasıl yapabilirdi. Biz bunu bilmesek spremide necaset sayıp kıyafetimizi değiştirmek zorunda kalırdık. Bu tür bilgiler islam hayatını kolaylaştırır. Aslında çok örnek var bunun gibi ama ikna olmak istemeyen birisi için boş laf olacak o yüzden burda kesiyorum. -
-
1.
0panpa 30 yaşında birisiyle de evlenebilirdi. Zaten peygamberimizin Aişe validemizle evlendiğinde 53 yaşında olduğunu ve 63 yaşında öldüğünü düşünürsek 30 yaşında evlendiği hanımı peygamberimiz vefat ettiğinde 40 yaşında olurdu.50 yaşında kadar bu mevzuları anlatabileceğini düşünürsek 20 sene anlatmak demek olur.Ve bir de bu hanımından bir kız çocuğu nasip etseydi Allah annesi kızına öğretirdi böylelikle kızından da aktarılmış olunurdu. Onun da bir 30 sene anlattığını düşünürsek yaklaşık 50 sene anlatılmış olunurdu. Oysaki Hz. Aişenin de 50 yaşında kadar anlatabileceğini düşünürsek 50-18= 32 yapar. Yani 50 sene anlatılabilinirken 32 sene tercih edilmiştir. Tabi ben şuan senin yazdıklarına binaen bunları söylüyorum yoksa bunlar mantıksız açıklamalar bence başka açıklaması vardır illaki.Ben de müslümanım yanlış anlaşılmasın ama o mantıklı açıklamayı arıyorum. illaki vardır akla mantığa yatan bir açıklaması.
-
2.
+1Dediğin gibi 30 yaşında biriyle evlenip onada öğretebilirdi ama 18 yaşında birini eğitmek muhakkak daha kolay. çünkü 30 yaşındaki birisi için daha önceden doğru bildiği şeylerin aslında yanlış olduğunu kabullenmek ve yeni şeyler öğrenmek zor olacaktır (Erkekler için bu durum geçerli değil mi diye sorabilirsin ki bunun cevabını hepimiz biliyoruz :D ).
-
3.
+1Allah (ki o her şeye gücü yetendir) 30 yaşında birisine tüm bildiklerini unutturabilir zihnini açabilirdi. ERROR!
Kabul edin amk hepimiz bu noktada tıkanıyoruz.
diğerleri 1 -
1.
-
1.