1. 66.
    0
    @63 bir soru daha
    binlerce şizofreni hastasının "özünde aynı noktaya çıkan" bir kavramı düşünme olasılığı gerçekçi mi.
    ···
  2. 65.
    0
    @60 işte şöyle söyleyeyim insanlık için yaşamak olayı bir amacım yoksa bana çok saçma geliyor. insanlık dediğin nedir ki ? bütün insanlar ölecek. dünya kaosa sürüklenen bir varlık yani sonunda yok olacak. neden bu dünya için uğraşmam gereksin ? neden bu dünyada bulunmam ve bu hayatı sürdürmem gereksin ? içindeki herşeyin yok olacağını bildiğim birşey için neden zaman kaybedeyim ? ayrıca yaşamak en zengini için de en fakiri için de o kadar mükemmel bir şey değildir. insan sürekli acı- mutluluk döngüsü içinde gidip gelir hayatı boyunca. bu eziyeti neden çekeyim ki zaten yok olup gideceksem ?

    biraz öncede söylediğim gibi ruhun ölümsüz olduğunu idda etmek doğsa doğsa egodan doğar. ama bu ego sonunda kendini yaratan bir varlık doğurur. yani kendisinden üstün bir varlık. ve kendini yok eder. kendi kendini imha eden bir ego zararsız bir egodur bence.

    sadece islam dini yok sosyal düzeni koruyup güzel öğütler veren, bu olayı öğütleyen herşeye saygım sonsuz, ama ben bunların içinden islamiyete inanıyorum. belkide yukarıdaki egomun kendini imha edişinden dolayı bilmiyorum. ama benim kafama yatan, bir yaratılış amacımın olduğu ve beni bir yaratanın olduğu düşüncesi.
    ···
  3. 64.
    0
    @61 "genel kanı" mı?? peygamberliğin var olduğunu düşünen kanıdan daha mı genel o kanı? olum hani marjinal olan sizdiniz?? bilimden bahsedeceksen kanı değil kanıt göster.
    ···
  4. 63.
    0
    @62 buyur gel çayımı iç tabi sınırı geçebilirsen

    bu arada abilerde kalmışlığım var ahaha
    ···
  5. 62.
    0
    @1 ya güzel kardeşim illa ip den adresini bulup abilerle ananı gibmeye mi gelelim ? bu mudur istediğin ?
    inanmıyosanda saygı duy bin
    gerçek islam bu değil onlar yanlış biliyor
    ···
  6. 61.
    0
    @59 tanrının tek ya da çok olmasının bir önemi yok ki benim gözümde öküze tapanla bir müslümanın bir farkı yok. hem öküze tapan en azından neye taptığını biliyor. nihayetinde öküz !

    evet ben yazdım ama altında link verdim hadis verdim. belgesel verdim. bu benim düşüncem değil genel kanı.
    ···
  7. 60.
    0
    @56 seni inanmamaktan alıkoyan belki de dediğin gibi hayattaki yaşama amacı. insanlığa hizmet etmek için yaşayabilir bir insan ya da bilinmezlikleri araştırmak için ya da sadece yaşamak için, hiç bir şey beklemeden ne bir mükafat ne de başka bir şey. insanda bir ruh olduğunu söylemek ve bu ruhun ölümsüz olduğunu iddia etmek ego olabilir mi, nitekim tanrı da ölümsüz semavi inançlara göre. içten içe onunla kendini bir tutmak. ayrıca ayette geçmiyor mu "biz onlara allahın ruhundan üfledik" diye.
    sadece islam dini mi var sosyal düzeni koruyan bütün iyilikleri öğütleyen?
    ···
  8. 59.
    +1
    @51 her türlü yoruma açık bi mevzu bu. ilk çok tanrılı dinlerin çıktığını varsayalım, nasıl ki hz isa'yı döneminin insanları benimsemeyip incili tahrif etmişlerse aynı şekilde o dönemin insanları da -aslinda tek tanrılı dini anlatan- peygamberlerini inkar etmiş ve yerine çok tanrılı din getirerek ten tanrı meselesini kayıtsız bırakmış olabilir. böyle bi yorum getirebiliriz en basitinden. yani bu bişeyi değiştirmez
    @54 durumu kurtarmaya çalıştıkça daha da battın amk. "peygamber diye bişey yoktur çünkü ben öyle düşünüyorum" demek nasıl bi mantıktır amk ya
    ···
  9. 58.
    0
    @55 öncesi de var sonrası da var peybamerlik bir vakadır ve tedavi edilmesi gerkir.
    ···
  10. 57.
    +1
    @55 olmaz mı hiç

    (bkz: yalancı peygamberlerin tek suçu kendine)

    onları biliyorsun umarım yalancı peybamberlemiş. ulan hepsi yalancı zaten
    ···
  11. 56.
    +2
    @47 hayır ben açıkçası egolardan arınmak için allaha inanmak gerektiğini düşünmüyorum. bunu allaha inanmadanda başarabilirsin tabiki. o yüzden egolarından arınmanın herkesi aynı inanca zütüreceğini düşünmüyorum. ama islamiyet, egolardan arınma olayının bu kadar üstünde durduğu için ona aşığım. dünyanın tek belasının egolar olduğunu düşünüyorum çünkü. @1 de ki arkadaşı örnek verebiliriz. ayrıca sosyal yaşamı düzenleyişini doğru buluyorum, fakir insanları ortadan kaldırmaya yönelik kuralları örneğin. ve öyle yada böyle bu dünyaya bir amaç uğruna geldiğimi düşünüyorum, sadece gelmiş yaşayacak ve ölüp kaybolacak bir varlık olduğuma inanasım gelmiyor ( bu da egomdan kaynaklanıyor aslında ama bu ego beni yaratan bir varlık olması gerekliliğini doğurup kendini yok ediyor aynı zamanda ). amaçsız olduğuma inansam bu dünyada cidden hiç bir şeyden zevk alamazdım, sonunu bildiğim bir filmi izlemek gibi olurdu ve zorluklarına katlanmak çok saçma gelirdi bana .
    ···
  12. 55.
    0
    @48 muhammetten sonra hiç mi bu vakadan muzdarip insan dünyaya gelmedi, geldiyse de neden onlara inanmadılar.
    ···
  13. 54.
    +1
    @50 onu ben yazdım pdf formatına mı uyarlayım onu mu istiyorsun
    ···
  14. 53.
    +1
    allah yok din yalan
    ···
  15. 52.
    +1
    bir teistle tartışmak, güvercinle satranç oynamaya benzer. satranç tahtasının ortasına sıçıp taşları devirip, ardından koltukları kabararak zafer naraları atan güvercinden farkları yoktur.
    ···
  16. 51.
    0
    @45 dinlerin kökeni antropolojik açıdan hala tartışmalıdır önce tek tanrılı dinlermi vardı yok çok tanrılımı gibi mesela ?
    ···
  17. 50.
    0
    @48 incideki bi başlığı kanıt diye önüme sununca harbiden bişeyleri değiştirebileceğini mi sanıyosun? komik olma amk
    ···
  18. 49.
    +1
    dinler tavukları kümeste tutmak için kullanılan mükemmel bir sistemdir. fakat her sistemin acıkları vardır. o tilkilerde bu sistemin hackshieldini kırıp araya damlarlar ve cekebildiklerini cekerler. su dunya icinde kurulmus en saglam temelli sistemdir ve bu kadar cok insanı bir arada tutmasını hep hayranlıkla izlerim.
    ···
  19. 48.
    0
    @46 (bkz: bütün peygamberlerdeki şizofreni eğilimi)

    hastalıklı insanlardan mı bahsediyorsun
    ···
  20. 47.
    0
    @39 demek istediğim egolardan ayırınca herkesin sadece bir noktada bir şeye inanacağı düşüncesi doğru mu. bunun yerine benim düşüncem ise egolardan arındığı noktada mutlak özgürlük, . seçim hakkı irade olduğu. hangisi kendisine yakın geliyorsa. varlık ve öz konusuna geliyoruz aslında. öz mü varlıktan önce vardı yoksa tam tersi mi.
    varoluşçuluk bu noktada başlıyor.
    ···