1. 51.
    0
    @49 cok hızlı girdin panpa olaya
    ···
  2. 52.
    0
    (bkz: müslümanlar neden spagetti canavarı)
    ···
  3. 53.
    0
    @47 ibadetler hakkında ben hiç o açıdan düşünmemiştim bak. o da olabilir. ama bence çoğu ibadet ve şekilcilikten öte değil yanlış bir söylem olur. nihayetinde sözlükte o kadar müslüman var ve belki de müslümanların çoğu gerçekten hissederek, bütün benliğini vererek ibadet ediyordur. dikkat(!) "belki de" dedim. sende haklı olabilirsin yani panpa
    ···
  4. 54.
    +3 -1
    @46 panpam. nietzsche'yi çok severim. erdem kavrdıbına verdiği önemle insanın benliğine kavuşması anlamında bence felsefede öncüdür.

    öte yandan. insan tabuları olmadan, önyargıları olmadan yaşayamaz.ama her tabuyla her önyargıyla da yaşanmaz. önyargım tabum yok diyen insan ya kendini bilmez ya da yalancıdır.

    hz muhafazid der ki, sormak imanın yarısıdır. gerçek bir inanan için, gerçekten yaratıcıyı, allahı arayan insan için yola çıkılacak nokta budur. iman etmek bilmekten geçer, aramaktan geçer. kimsenin kafasına iman gökten düşmez.onu arayan bulur. tersi taassuptur...

    ilk emir "oku"dur. ikinci emir ise "yaradan rabbin adıyla oku"dur. benim kendimce çıkardığım bir sonuç var buradan. paylaşmak isterim: oku, yani önce kendini bil, benliğini bil, insanlığının farkına var, oku. daha sonra rabbine yönel, yaradan rabbinin adıyla oku. allahı aramadan evvel kendini bul ki bunun yolu da "oku"maktan geçer.

    özbeklerin bir sözünü çok severim, hep de söylerim: saygıya saygı var. sözlükte karşılaştığım ender saygılı insanlardan birisin bu konu üzerinde tartışırken. teşekkür ederim bunun için ayrıca.
    ···
  5. 55.
    0
    @1 turan dursun amk
    ···
  6. 56.
    0
    lan cennetede cehennemede gitmek senin elinde, kader diye birşey var. Tamam allah geleceği biliyor sana bir beyin vermiş ve yol çizmiş demiş sen şurdan gideceksin. Ama sen şeytana uyup yolunu değiştirirsen kaderini değiştirmiş oluyorsun. ve bu dünya ne senin ne benim nede hz. adem havva için yaratıldı. dünya son din müslümanlığın peygameri hz.muhammet için yaratılmışken sn hala nelerden bahesediyosun. hz. adem bile allah' a bu soruyuo sorduğunda bu bu cevabı vermiş. az araştır cahil bin
    ···
  7. 57.
    0
    Çare ateizm ccc nietsche ccc
    ···
  8. 58.
    0
    (bkz: müslümanlar neden spagetti canavarı)
    ···
  9. 59.
    0
    aslında friedrich engels özet olarak dinlere; doğa olayları karşısında bilgisiz insanların bir doğa üstü güce inanmalarının gereği olarak bakar. adam ağacı alıyo demiri alıyor kendine balta yapıyor. aynı adam diyor ki kardeşim baltayı ben yaptım. koskoca yeri de başkaları yapmıştır. direk her halt için yeni tanrılar yaratılıyor. eski insan ve düşünce gelişmemiş. olaya bu açıdan bakın. tamamen bilgisiz, zekâsı bizimki kadar ama tamamen bilgisiz bir insanı hayal edin. biraz da olsa bana hak verebilirsiniz.
    ···
  10. 60.
    0
    ben sakinim beyler sizde öyle olun amk.
    ···
  11. 61.
    0
    @56 allahla direk irtibatta
    ···
  12. 62.
    0
    @54 insanın doğasında tabular yoktur. onları sonradan üretim ilişkilerinin gelişmesiyle toplumlaşma isteği oluşan insanlar toplum olduktan sonra, her yeni doğan bireye kendileri eklerler. senin için islam hak din, bir başkası için hıristiyanlık hak dindir mesela. ve önyargı tamamen korkudan oluşur. insan korkularıyla yüzleşti mi önyargıları yıkılır. yalancılık değil bu tamamen ham bir aydınlanmadır. "oku!" dan sonraki sözlerine bir şey diyemem o senin mahremiyetine girer panpa. biz burda sadece osuruktan felsefe yapıyoruz nihayetinde.

    edit : rica ederim ayrıca
    ···
  13. 63.
    0
    @41 tanrının varlığını sorgulayamazsın diye bir kaide mi var? hani ben en derininde hisseden biri olarak sana sorgula diyebilirim. sonucunda sorgulayıp bulacaksın Allah ın varlığını. görmene gerek kalmıcak. benim bu hayattan çıkarttığım manaya göre din Allah ı kendi kendine bulamayanlar için vardır. onların sorgulamaya ihtiyaçları yoktur çünkü bildiklerine inanırlar, sen de sorgulayıpta bulduğun için gördüğüne inanırsın. neyin doğru neyin yanlış olduğunu da bulursun bu şekilde.

    misal kaderden konuşuyoruz. kaderin içerisinde komşusu açken tok yatan bizden değildir i de düşünelim. neden akraban değil de komşun? normalde akraban sana daha yakın. ama eğer akraba denseydi kimsesi olmayan insanlar dışarıda kalırdı. yani bütün dünya komşulukta olduğu gibi birbirine bağlanmazdı, kaderlerine etki edemezlerdi. herkes komşusunu gözetse şu dünyada hiç kimsenin hiç bir sorunu kalmaz. formül verilmiş yani.

    ayrıca bi kere şu gibtimin anarşistliğini anlayalım lan. anarşistlik haksız düzene başkaldırmak manasına geliyor bende. ben mi yanlış biliyorum anlamadım bi türlü. toplumu oluşturan bireylere karşı yapılan haksızlıklara isyan etmek. zaten Allah da senden bunu istiyor. kimseye zulmetme diyor, kimsenin hakkını yeme diyor. bu ikisi bile yeterli dünyanın düzeni için. uymuyoruz ayrı mesele
    ···
  14. 64.
    0
    @63 sen anarşizmi yanlış anlamışsın. vikipedia'ya bir gir istersen en basitinden.
    ···
  15. 65.
    0
    ayrıyetten de istenilenle yapılanı karşılaştırmaktan vazgeçin. bu sizin yol haritanız olmasın. olcaksa da daha güzelini yapmak için uğraşın
    ···
  16. 66.
    0
    @64 neden gireyim vikiye. sen ne işe yarıyon amk muhabbet ediyoz işte anlatsana bin
    ···
  17. 67.
    0
    @66 panpa benim viki'den alıp sana yapıştırmadığıma emin olamazsın. o yüzden söylüyorum. kabaca anarşizmin tanımı bütün otoriteleri ve tabuları gereksiz bulup insanın gerçek özgürlüğü için onların yıkılması gerektiğini düşünmektir.

    edit: tabi balı kaymağı da var bu işin. özel mülkiyete filan karşısın. ortada bir elma ağacı varsa, isteyen istediği kadar alabilir der. çit çevirip insanlara elma vermek adına insanları kendine çalıştırmaya muhtaç bırakarak insanlara yeni bir ağaç diktirmek gibi (bkz: kapitalizm) bir halt değil.
    ···
  18. 68.
    -1
    ama şöyle bir durum da var. insanın bilinçli yahut bilinçsiz olarak, sistematik ya da karadüzen şeklinde ortaya koyduğu hangi sistem hangi kurum hangi inanış hangi teori insanlığın başından beri yaşamış? bakınız, daha sosyalizm bile sağlanamadı. yitti gitti hatta. dünyanın mevcut düzeni kapitalizm bile çatırdıyor. yani insanın eliyle zihniyle yahut hayalinde yarattığı hangi şey sağlam kalabilmiş ki tarih boyunca? o halde tanrı inancı insanın uydurmasıysa nasıl hala ayakta, bir de bunu düşünmek gerek. fikirlerimin temel kaynağı tabii ki bu değil ama bu da uç ve keskin bir nokta. yani demem o ki, insanın uydurması bir kavram insaına bu denli işleyemez. sonunda yitip gider. tarih boyunca en sağlam sistemlerin bile başına geldiği gibi.

    ayrıca şu da gariptir ki, yaratıcıyı arayanlar cahil insanlar değildir hiçbir zaman yeryüzünde. yaratıcıyı arayan,ona ulaşmak isteyen, onun hakkında düşünenler, ilk adımı atan ve topluma sunanlar hep toplumun kanaat önderleridir. bilim adamları ilim adamları filozoflardor vs. yani önceden dediğim gibi "oku"muş insanlardır. yoksa cahil bir insanın kendi korkularından arınmak ve acziyetini kabul edip sinmek için bir tanrı uydurduğunu ve yeryüzündei gelmiş geçmiş bütün akıllı insanların bunu çürütemediğini ve hatta bir kısmının da ona uyduğunu düşünmek, mantıken taşları yerine oturtmaz bence panpalarım.
    ···
  19. 69.
    +3 -1
    @1 şakirt değilim ama islam dini (veya felsefesi)ne göre insanoğlunun yaratılış amacı sınavdan ibarettir.

    yaratıcı güç, tanrı, veya allah -nasıl adlandırıyorsan artık- her şeyi görendir, bilendir, her şeye gücü yetendir bu felsefeye göre. fakat bu yaratıcı (allah diyeceğim bundan sonra), yarattığı hiçbir şeye benzemez. bu konuyu kendi kitabı olarak gösterdiği kur'an-ı kerim'de (42, Şura, 11) belirtmiş. bu demektir ki atomdan da değildir, nurdan da değildir, bambaşka bir şeydir. bunu öte taraf olarak nitelendirilen ahirete gittiğimizde, ve zamanı gelince (mizan'a çıkarıldığımızda) anlayacakmışız.

    kader denilen şey, ateistlerin anlayamadığı veya anlamak istemedikleri bir konu. kader şu şekilde özetlenebilir: "allah insanı yaratır, insanın davranışsal olarak olasılıkları oluşturacağı (nimet dolu olarak özetleniyor) bir evren yaratır, ve insanları oraya kontrollü bir şekilde ulaştırır (yaratılış, doğum, kavimler, afetler vb.). insan, yaptıkları ve başına gelenler sonucunda davranışlarında ve düzeninde bir yönelim gösterir."

    aslında şöyle de bir şey vardır: doğada temel olarak nitelendirilebilecek "doğru" ve "yalnış", "neredeyse" yoktur. bu "doğru ve yalnış" kavramları yerine göre kendiliğinden oluşturulur, yerine göre "iyi ve kötü"den türetilir. aslında kavramların kaynağı, bu açıdan insandır. bu yüzden "algı gerçekliktir" derim ben.

    sınav mevzusuna geldik. aslında soruları da biz belirliyoruz. inanıyoruz mu inanmıyoruz mu, davranışlarımız nasıl, yaptıklarımız neler, kimin hakkında iyi düşünüyoruz fakat sadece düşünmekle kalıyoruz; ve bunun gibi şeyler. islam felsefesine göre bu yaşayışların tamamı, ölümden sonra insana "teker teker" sorulacak.

    bir de şöyle bir şey var, eğer insanoğlu mükemmel bir kavim olsaydı, hiç acı çekmeyecek olsaydık komple helak edilirdik ve yerimize başka bir kavim konurdu. buradaki "helak"ın tamamen yok olma anlamı taşıdığını düşünüyorum ben.

    son olarak şöyle de bir şey var:
    إِنَّ اللّهَ لاَ يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا وَلَـكِنَّ النَّاسَ أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ

    “Şüphesiz Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez; fakat insanlar kendilerine zulmederler”(Yunus10/44)

    ---

    inanıp inanmamak insanın kendisine kalmış bir şey. ama şunu söyleyeyim, birbirini destekleyen iyi davranışlarda bulunduktan sonra başka iyilikler yapabilmek için sonsuz kudretli bir yaratıcıdan (allah) takat kuvvet dilemek, insanları (en azından beni) rahatlatan bir duygu. belki plasebodur, belki allah yoktur. öldükten sonra bu tip konuların açıklığına kavuşacağına inanıyorum. ve allaha da inanıyorum.

    inci. sozlukspot.com/w/pick-up-art olmak üzere birçok konuda çare paylaştım, bu inci'de çok kişinin derdini dinledim, kimisine özel ders misali "güzin abi"lik yaptım ama bir sevgilim yok. üzülüyor muyum? pek sayılmaz. sağlıklıyım, sevdiklerim hayatta, iyi olabilmem için takatim kuvvetim var. neden kendimi daha da geliştirip ömrümün tamdıbına erdiği anlara kadar yanımda olabilecek bir gül yüzlü bulmayayım kendime?

    özet:
    geçerli sebepler olduğu sürece inanmak ve inanç yolunda bilinçle ilerlemek güzeldir.
    Tümünü Göster
    ···
  20. 70.
    0
    peki bütün tabuları yıkıp gerçek özgürlüğü bulabildiniz mi
    ···