0
Bu ancak tanrının süper üstün olmamasıyla açıklanabilir. Yani ne demek istiyorum? Tanrı bahsedildiği gibi egolardan arınmış, pgibolojinin üstünde bir varlık değil.Ama burada bir sorun var. Zira semavi dinler tanrının arınmış,saf bir varlık olduğunu öğütlerken bir taraftan da tanrıya insana has özellikler yüklüyor (birilerine ihtiyaç duyma, saygı görme isteği, benmerkezci olma, septik yaklaşımlar... ) işte film tam olarak burada kopuyor. Madem tanrı her şeyin üstünde ve insan mantık ve akıl sınırları dahilinde açıklanamayacak derecede yüce bir varlık o halde neden insani özellikler gösteriyor. Bence olan şu, evet evrenin bir yaratıcısı var lakin bu yaratıcının özellikleri ve varoluşsal bütünlüğü hakkında bir kanıya varmak olanaksız. Ancak biz insanlar bu yaratıcıyı ve nüfuzunu bir şekilde hissediyor ama tam olarak anlamlandıramıyoruz. Dinler ise bu anlamlandırma çabalarının birer ürünü. Aynı zamanda dinler reform yapma ve mürit toplama amaçları da taşıyor.O yüzden ben herhangi bir dine mensup olduğumu söyleyemem ancak yaratıcının semavi dinlerde bahsedilen yaratıcı olmadığını söyleyebilirim. Zira insanları cehenneme/cennete tıkan.Ödül ve ceza veren bir yaratıcıdansa içindeki yaratma isteğini tatmin edip bir köşeye çekilen yaratıcı daha arınmış ve saf bir varlık olarak gözüküyor benim perspektifimden.
Özet:Bir tanrı var ama semavi olan olmayan dinlerdekilerle hiçbir alakası yok.Ve bu tanrının nitelikleri hakkında bir fikir sahibi olmamız da mümkün değil.