1. 26.
    0
    tanrı bize nefsin isteklerini söz vermedi tanrının diğer tarafta vereceğini nefis dünyada istedi. eğer bu istekler dünyada karşılansaydı zaten cennet denen yenrin bi artısı olmazdı
    ···
  2. 27.
    0
    @21 bu neyi değiştirir? sonuçta seni bu dünyada istemesen de kötülüğe iteleyen bir nefsin var. yaratanın istediklerini yaparsan da o nefsin mükafatlandırılacak cennette. ne değişti?
    ···
  3. 28.
    0
    Değişen şu inanılan sonsuz hayatta acı çekmeyip huzura erilecek
    ···
  4. 29.
    0
    @23 panpa sanırım anlaşamadık. nefis her 2 dünyada da var olacak, o yüzden birşey değişmiyor. insanlar burada da ddiğerlerinden iyi olmak istiyor, orada da öyle olacak. çünkü iyi şeyler vaadediliyor.
    ···
  5. 30.
    0
    @1 şunun cevabını verirsen senin sorun da otomatik olarak cevaplanıyor kardeşim;

    neden arapların en çok hoşlandığı şeyler cennette en çok vaadedilen şeylerdir?
    mesela memeleri henüz çıkmış huriler; (bkz: arapların küçük kız sapkınlığı)
    yeşillikler, kuşlar ve ırmaklar; (bkz: arapların çöl ikliminde yaşaması)
    sürekli hurmadan, üzümden bahsedilmesi ama karpuzun, kavunun ve tropikal meyvelerin adının geçmemesi; (bkz: arabistan meyveleri)
    vs. vs.
    ···
  6. 31.
    0
    @24 şimdi nefis her iki dünyada da varsa öyle nefsin amk cennette nefis olması bi anlam ifade etmez ki
    ···
  7. 32.
    0
    nefisin her iki dünyada olduğunu söyleyen kim bi çıksın hele ortaya
    ···
  8. 33.
    0
    @26 ve 27 öbür tarafta nefis olmadan hangi ödülün tadını çıkarabileceksiniz onuı söyleyin bana. örneğin bahsedilen hurilerle beraber olurken zevk alıyorsan nefsin tatmin oluyor demektir.
    ···
  9. 34.
    0
    @25 panpa o farklı bir konu. kitabın arapça olması örneğini versen de aynı kapıya çıkabilirdin. belki de orada tasvir edilenler herkes için güzel olan ama hiç görmediğimiz türden şeylerdir.
    ···
  10. 35.
    0
    Cennete nefis olmaz yazmamın nedeni nefis ulaşılması zor olanı yasak olanı arzuladğından cennette de her istediğin olacakmış zaten böylece nefsin bi dalgası kalmaz ki ortada yani heralde böyledir bu olay da.
    ···
  11. 36.
    0
    helal dairesindeki hangi hareketten nefis nemalanır ki?hurilerle haşır neşir olmak da helal.so??
    bu düz mantığı bi kenara bırakırsak, tasavvuf inancında nefis şeytanın karşılığı olarak görülür. hayatını idame ettirebilmek için yaptığın asgari hareketler dışındaki her hamlen saf anlamda nefsi doyurur diyebiliriz. burada nefisten ne anladığın önemli.sen onu içimizdeki şeytan olarak anlıyorsun.onu niye cennete zütüreyim diyorsun.ben kendimi bütün olarak görüyorum,her günahımda o soyut, hayali varlığı beslediğimi düşünüyorum. olan bana oluyor sonuçta
    ···
  12. 37.
    0
    @30 orada her istediğinin olması bişey değiştirmez. sonuçta bu dünyada kötülük yapan nefsin orada ödüllendiriliyor.
    ···
  13. 38.
    0
    nasıl bir tanrınız var sizin la?

    hem öldükten sonra sizin cennete mi cehenneme mi gideceginizi bilecek;
    hem de ona rağmen sizi sınayacak
    ve yanlış yapınca da cehennemle cezalandıracak.

    insanoğlu acıklayamadığı herşeye 'tanrıdan' yakıştırması yapmaya meyilli.
    hele bir de iş 3 ana dinde toplanınca...
    ···
  14. 39.
    0
    @31 aldığın hazları ne ile açıklıyorsun? mesela sen çatır çatır gibişirken o varlık mı senin yerine haz alıyor? evetse o şeytanın cennette ne işi var. hayır, ben bir bütün olarak acıyı da zevki de benliğimle hissediyorum diyorsan nefsinle tek parçasın demektir. 2 durumda da dediğim yere geliyoruz. yani cennette nefis ödüllendiriliyor.
    ···
  15. 40.
    +1
    @33 bıkmadın mı şu saçma flooddan?
    ···
  16. 41.
    +1
    o hazzı ben alıyorum. şişene kadar adana yediğimde misal,bu hazzı ben alıyorum. nefis buna tu kaka denmek için somutlaştırılmış. öyle bişey yok halbuki. nefis demek irade demek, iradene hakim olabiliyorsan nefsi yenebiliyorsundur. nefsi elimizi tutan habire bana şeker al diyen ve bizim onu kıramadığımız bi çocuğa benzettim, senin dünyan için konuşuyorum. öyle bi çocuğu niye cennete zütürmek isteyesin ki?hem günahı sen istemiyosun nefis istiyo, öyle diyola.ben tamamiyle safım fakat içimde bi nefis ar tüm pislikler onda, demek kolaycılığa kaçmak gibi. halbuki nefis demek aynı zamanda ben demek.ben böyle anlıyorum. sabah sabah iyi düşündürdün hacıı
    ···
  17. 42.
    0
    @34 tek parça olarak düşün cennette de yitirdiğini düşün ben olsam öyle yapardım
    ···
  18. 43.
    0
    @36 dinde nefis ile irade birbirine düşmandır.

    nefis sana kötülük yaptırıyor, ama eğer aklın, yani iraden nefsine galip gelirse öbür dünyada nefis ödüllendiriliyor. bu paradoks değil mi sence?
    ···
  19. 44.
    +1
    @8 mal allahin bizi sinamasinin nedeni eger biz öbür dunyada direk cennet cehennem gitseydik cehenneme gidenler isyan edicekti nerden biliyorsun dunyada boyle biri olcamizi diye isyanlar olcagi icin allah seni sinava yani dunyaya gonderdi o zmn sen isyan edince al sana yaptiklerin demk icin gonderdi
    ···
  20. 45.
    0
    benim kelimeyi yanlış kullanmam var, evet.şöyle diyelim karı domalmış bekliyor, girince nefis yapmış olacak;girmeyince irade yapmış olacak demek ne kadar doğru? hepsine karar veren aynı beyin değil mi?bunlar hep aynı beynin farklı düşünce hallerine verilmiş isimler
    ···