1. 10.
    +1
    @8 Senin açıdan olaylara bakarsam çoğu kavram çelişkili. Zaten bir varlık ya vardır yokdur ama olması htimali olmaması ihtimali de var.
    ···
  2. 9.
    0
    (bkz: müslümanım sorularınızıı alayım/#116355401)
    ···
  3. 8.
    -1
    tanrının ve kötülüğün olduğunu varsayarsak
    2 seçenek kalıyor
    ya mutlak iyi ya da herşeye kadir

    eğer tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği herşeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3)-ki kutsal kitaplarda bunu öne sürer-, o zaman kötülük olmamalıdır.

    ancak görüldüğü üzere dünyada kötülük yok denemez. bu da mutlak iyi olmadığını kanıtlar.

    diğer türlü;

    tanrı + kötülük + mutlak iyiyse bu da tanrının yeterince gücü olmadığını kanıtlar.

    dünyada kötülük var, tanrının mutlak iyi ve herşeye kadir olduğunu söyleyen kitaplar varsa geriye ne kalıyor ?

    şimdi sen söyle hangisi daha mantıklı ?
    ···
  4. 7.
    +1
    @7
    kader varsa özgür irade olmaz bunu unutma.
    "allah önce kalemi yarattı."
    "o herşeyi bilendir."

    sen herşey dediğinde işe gelecekte gelir. geleceği şekillendiren şey canlı ve cansız maddelerin tüm etkileşimleridir ve büyük oranda tesadüflerdir. Örneğin senin genlerinden birini taşıyan atan ayağı takılıp düşüp ölse, intihar etse vs. senin genotipinde o gen olmayacaktı. Ama oldu.
    Bu tesadüftür ama allah bunun olacağını bilir. Çelişki burda. Tesadüfte olasılık vardır, kesinlik yoktur.
    Kesinlik varsa da seçim şansı yoktur, yani özgür irade kavramı yoktur.
    "Nefis" bile çelişkili bir kavramdır.
    ···
  5. 6.
    0
    @6 allah insan nefsinide yarattı.
    ···
  6. 5.
    +3 -1
    iyilikte kötülükte allahtandır panpa.
    senin şer gördüğünde hayır, hayır gördüğünde şer vardır.
    inanmamakta özgürsün buna ama inanmazsan giberim *

    neyse senin dediğin olay şu
    (bkz: kötülük argümanı)

    Problemin sunuluşu ve versiyonları

    M.S. II. Yüzyılda yaşamış bir kilise babası olan Lactantius’un (ö. M.S. 340) aktarımına göre Epikür kötülük problemini bir ikilem biçiminde şöyle formüle etmiştir:[1][2]

    Tanrı, ya kötülükleri ortadan kaldırmak ister de, kaldıramaz; veya kaldırabilir, ama kaldırmak istemez; ya da ne kaldırmak ister ne de kaldırabilir, yahut da hem kaldırmayı ister hem de kaldırabilir. Eğer ortadan kaldırmak istiyor da kaldıramıyorsa, O güçsüzdür; ki bu durum Tanrı’nın karakteriyle uyuşmaz; eğer ortadan kaldırabiliyor fakat kaldırmak istemiyorsa, O kıskançtır; ki bu da aynı şekilde Tanrı ile uyuşmaz; eğer O ne ortadan kaldırmayı istiyor ne de kaldırabiliyorsa, hem kıskanç hem güçsüzdür, bu durumda da, Tanrı değildir; eğer hem ortadan kaldırmayı istiyor hem de kaldırabiliyorsa -ki yalnızca bu Tanrı’ya uygundur-, o zaman kötülüklerin kaynağı nedir? Ya da o kötülükleri niçin ortadan kaldırmamaktadır?
    Epikuros

    Problemin bir başka sunuluşu yüzyıllar sonra David Hume tarafından Din Üstüne Diyaloglar adlı eserinde Philo’nun ağzıyla şöyle yapılmıştır:[1][3][2]

    Tanrı kötülüğü önlemek istiyor da gücü mü yetmiyor?
    Öyleyse o güçsüzdür.
    Yoksa gücü yetiyor da kötülüğü önlemek mi istemiyor?
    Öyleyse o iyi niyetli değildir.
    Hem güçlü, hem de iyi ise, bu kadar kötülük nasıl oldu da var oldu?
    David Hume

    Problem değişik versiyonlarla defalarca tekrarlanmıştır. Kötülük probleminin çok bilinen bir versiyonu da çağdaş filozof John L. Mackie tarafından ileri sürülmüştür.:[4][5][6]

    Tanrı vardır.
    Tanrı mutlak iyidir.
    Tanrı herşeye kadirdir.
    Kötülük vardır.

    Yukardaki maddelerden herhangi üçünü kabul eden kişi, dördüncüsünü reddediyor olmalıdır. Yani:

    Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği herşeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3) , o zaman kötülük olmamalıdır.
    Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve sadece iyiliği istiyorsa (madde 2), fakat dünyada kötülük varsa (madde 4) o zaman Tanrı istediğini yapamıyor demektir, böylece Tanrı herşeye kadir değil demektir.
    Eğer Tanrı varsa (madde 1) ve herşeye kadirse (madde 3) ve kötülükte varsa (madde 4), o zaman Tanrı kötülüğü yaratmıştır, o zaman Tanrı mutlak iyi değildir.
    Son olarak, eğer Tanrı aynı zamanda mutlak iyi (madde 2) ve herşeye kadir (madde 3) ise ve buna rağmen kötülük varlığını sürdürüyorsa (madde 4), o zaman böyle bir Tanrı varolamaz.

    Kaynak: Vikipedi
    Tümünü Göster
    ···
  7. 4.
    -1
    @3 bi gibtir amk ya
    ···
  8. 3.
    +1 -3
    . .. ………………………………………………………._¸„„„„„„_
    …………………….………………………... „--~*'¯……………….'
    ………….………………………………… („-~~--„¸_………….,/ì'ì
    …….……………………………….¸„-^"¯ : : : : ::: : :¸-¯"¯/'
    ……………………¸„„-^"¯ : : : : :: : : : : : : : '¸„„,-"
    • *¯¯¯'^^*^*'"¯ : : : : : : : : : : : : : :¸-"
    .:.:.:.:.„-^" : : : : : : : : : : : : : : : : :„-"
    :.:.:.:.:.:.:.:.:.:.: : : : : : : : : : ¸„-^¯
    .::.. gibtir git... : : : : : : : ¸„„-^¯
    :.' bu sözlükten: : : : : : ;¸„„-~"¯
    :.: liseli:.:.:.: :**/*'ì¸'¯
    :.': : : : :"-„ : : :"
    .:.:.: : : : :" : : : : ,
    :.: : : : : : : : : : : : 'ì
    : : : : : : :, : : : : : :/
    "-„_::::_„-*__„„~"
    ···
  9. 2.
    0
    up up up
    ···
  10. 1.
    +2 -4
    çözebilir misiniz bakalım

    ben dinle ilgili bazı şeyleri mantıklı bulmuyorum.
    adalet olduğuna inanmıyorum

    eğer 5-6 yaşındaki çocuk bir kere gelebildiği şu hayata maganda kurşunu yüzünden veda ediyorsa bana kimse adaletten bahsedemez

    eğer ben burada bu yazıyı yazarken doya doya suyumu içip yemeğimi yerken afrikada orada burada açlıktan ölen çocuklar varken bana kimse adaletten bahsedemez

    allah neden o vakit oradakilere yardım etmiyor ?

    onca savaş varken onca açlık varken neden bir şey yapmıyor da, lut kavminde muallaklik başladı diye orayı helak ediyor ?
    ···