1. 1.
    +2 -4
    çözebilir misiniz bakalım

    ben dinle ilgili bazı şeyleri mantıklı bulmuyorum.
    adalet olduğuna inanmıyorum

    eğer 5-6 yaşındaki çocuk bir kere gelebildiği şu hayata maganda kurşunu yüzünden veda ediyorsa bana kimse adaletten bahsedemez

    eğer ben burada bu yazıyı yazarken doya doya suyumu içip yemeğimi yerken afrikada orada burada açlıktan ölen çocuklar varken bana kimse adaletten bahsedemez

    allah neden o vakit oradakilere yardım etmiyor ?

    onca savaş varken onca açlık varken neden bir şey yapmıyor da, lut kavminde muallaklik başladı diye orayı helak ediyor ?
    ···
  2. 2.
    0
    up up up
    ···
  3. 3.
    -1
    @3 bi gibtir amk ya
    ···
  4. 4.
    -1
    tanrının ve kötülüğün olduğunu varsayarsak
    2 seçenek kalıyor
    ya mutlak iyi ya da herşeye kadir

    eğer tanrı varsa (madde 1) ve mutlak iyiliği (madde 2) istiyorsa ve istediği herşeyi yapabilecek kadar güçlüyse (madde 3)-ki kutsal kitaplarda bunu öne sürer-, o zaman kötülük olmamalıdır.

    ancak görüldüğü üzere dünyada kötülük yok denemez. bu da mutlak iyi olmadığını kanıtlar.

    diğer türlü;

    tanrı + kötülük + mutlak iyiyse bu da tanrının yeterince gücü olmadığını kanıtlar.

    dünyada kötülük var, tanrının mutlak iyi ve herşeye kadir olduğunu söyleyen kitaplar varsa geriye ne kalıyor ?

    şimdi sen söyle hangisi daha mantıklı ?
    ···
  5. 5.
    0
    komik belki ama bütün işler şans ve tesadüf üzerineyse şans oyunlarının günah olması ?
    ···
  6. 6.
    0
    @13 yani müslümanlık olduğu için mi dünyaya karışmıyor ?
    lut kavmi ne ayak peki ? müslümanlık gelince elini ayağını çekti mi
    ···
  7. 7.
    0
    @15 hocam olmama ihtimali olan bir şey zaten olmaz. eğer oluyorsa onun olma ihtimali olduğunu gösterir bu
    ···
  8. 8.
    -1
    @20 haklısın o noktayı kaçırdım hocam.
    o vakit tanrının dünya üzerinde hiç bir etkisi yok mu demek oluyor bu
    ya da
    tanrı bir şeyin olacağını biliyorsa bu o olayın kesinliğini kanıtlar biz bilmesek de. sonuçta bir şeyin olacağı kesin olarak biliniyor. yani tesadüf yok. sadece bizim yarattığımız bi kavram
    ···
  9. 9.
    +1
    @20 @22 haklı birader. zütün sağlam diye oradan konuşmasını biliyorsun. ölen çocuğu gibtir et acısını çekemezsin, ya o çocuğun anne babası olsaydın bu açıdan bakabilir miydi duruma ? neden benim çocuğum demez miydin ?
    ···
  10. 10.
    +1 -1
    @23 eğer cennet varsa ve oraya iyi insanlar alınıyorsa -iyi olarak özet geçtim-
    çocukken ölenler torpilli oluyor o zaman. yaşama fırsatı verilmeyip kötülük yapma olasılığını düşürüyor.
    eğer tanrı, o çocuk yaşasaydı ileride yapacağı kötülükleri bilip de ona göre yargılasaydı dünyaya gelmemize gerek kalmazdı sınav adı altında.
    neye göre yargılanıyoruz?
    dünyada yaptıklarımıza göre mi?
    açlıktan ölen çocuklar cennetlik mi?
    biz erken ölmeyip onlar gibi kötülük yapmama fırsatımız olmuyorsa adaletten bahsedemezsin bana
    ···
  11. 11.
    0
    @27 sonsuzlukta seçeceğin yolu sana bıraktığı söyleniyor.
    5 yaşında ölen biri için gideceği yol belli?
    60 yaşında ölen birisi o yoldan gidebilmek için daha çok çabalaması gerekmez mi?

    az önce bundan bahsediyordum işte
    ···