/i/Soru Cevap

Bilmemek değil başlık açmamak ayıptır...
  1. 26.
    0
    Bak şöyle düşün güneş tutulmasını biz bildiğimiz için mi tutuluyor yoksa güneş tutulacağı için biz onu biliyoruz kader de böyle işte
    ···
  2. 27.
    0
    kardeşim irade çeşitlerini araştır cevabı bulucaksın o engel olabildiğimiz birde engel olamadığımız kader vardır
    ···
  3. 28.
    0
    Harbiden lan amk
    ···
  4. 29.
    +1
    Şeytanın yarattığını ve yememeleri gerektiğini söyledi. Kaderini Allah belirlemedi, Adem'in SADECE öyle yapacağını biliyordu. Herkes özgür iradelidir

    Allah, ademin yiyecegini bildiği için evreni, meyveyi yemeden önce yarattı
    ···
  5. 30.
    0
    kaderini kendi iradenle kendin çizersin. Ama aslında bu kader çoktan çizilmiştir. Biz zamanı yaşıyoruz, günden güne sırasıyla olayları takip ediyoruz.. fakat aslında zaman kavramı çok farklı boyutlarda...
    ···
  6. 31.
    0
    2 tür irade vardır kardeşim biri allahın iradesi diğeri senin iraden adem ile havva mevzusunda adem kendi iradesini kullanmıştır allah tabiki biliyor meyveyi yiyeceğini ama insanın kendi iradesi kapsamında müdahale etmiyor. Olay bu kadar basit hayatta böyle Tabiki kaderi değiştiremezsin ama ademin elmayı yemesi kader değil kendi özgür iradesidir. Allahın iradesi kaderdir ve senin iraden onu etkileyemez.
    ···
  7. 32.
    0
    Kaderin Allah'ın değil bizim elimizde olduğu biliyorsun zaten senin merak ettiğin Allah'ın Hz. Adem'in yasak elmayı yicegini bildiği halde buna neden engel olmadığı sorusu eğer Allah buna engel olmasaydi insanı yaratmasında ki sebep ortadan kaybolurdu. Eğer Allah bizim ona karşı yapacağımız her itaitsizligimizi engelliyicekse bize verdiği iradenin ne anlamı kalırdı ki.
    ···
    1. 1.
      0
      sebep mi gerekli amk ol dedim oldunuz der tamam deriz yani isnanı yaratcak sebebi yok diyor ya eqweqweqeqweq yaratması için sebepe mi ihtiyacı var
      ···
    2. 2.
      0
      Yaratmasında ki sebebi bilmiyorum zaten bunu bilen de olduğunu sanmıyorum.
      ···
  8. 33.
    +1
    Panpa Allah birşey demedi diyelim.Hz adem ve havva cezalandırılmak için dünyaya gönderilince Allaha neden bizi buraya gönderdin diye isyan edebilirdi ama Allah onların günah işlemesine müsaade etti ki böyle birşey olmasın diye
    ···
  9. 34.
    0
    Allahın geleceği gördüğünü varsayarak başlarsak sıkıntı burada çıkar, Allah zaman ve mekandan bağımsız tutulmalıdır 1, ikincisi Allahın senin yapacaklarını biliyor olması seni bunları yapmadan önce cezalandıracağı anldıbına gelmez, yani düşünsene Allah yapacaklarını biliyor diye seni cezalandırıyor ama sen onu aslında hiç yapmamışsın bu hikmetli bir olay mı(Ki sen bir şey yapmamışsan mantıken bu yoksun demektir). Allahın senin ne yapacağını biliyor olması senin iraden olmadığı manasına gelmez, Evet Allahın senin iraden üzerinde tasarrufu vardır olmaması imkansız çünkü yapacağın fiilleri o yaratmadan kendin meydana getiremezsin. Said Nursinin kader risalesini Ebubekir Sifilin Tahavi akidesi şerhini bu konularla alakalı okumanı tavsiye ediyorum kardeşim
    ···
  10. 35.
    +1
    Kaza ve kadere iman etmek..
    Kaza ile kader kavrdıbını ayırt edemezsen arafta kalırsın git ve anlamlarını öğren
    BiLiYORUM DEME huur ÇOCUĞU BiLMiYORSUN gibTiR GiT YAZ GOOGLE A 2 SANiYENi ALMAZ
    ···
  11. 36.
    +3
    kendi iraden var amk allah sana 2 yol göstermiş nereye gideceğin senin elinde
    ···
    1. 1.
      +1
      Sonunda biri yazmış şunu amk
      ···
  12. 37.
    0
    Valla kardeşim pek takma bunları kafana yaşa gibiş öl yoksa delilirsin
    ···
  13. 38.
    0
    insanın düşüncesi ve hissedebildiği zaman sınırlıdır her şeyin sınırlı olduğu gibi
    ···
  14. 39.
    +1
    kardeşim öncelikle selamunalekumverahmetullahiveberakatuhu
    şimdi insanlar kader ve kaza terimini çok karıştırır sen de belli ki yanlış anlamışsın bunun gibi bir durumdan örnek vereceğim

    Mesela bir yaya var eğer ona araba çarpıyorsa(tabii ki kaderi de olabilir)oradan o saniyede geçmeseydi o araba onu ezmezdi çünkü bu bir kazadır(trafik kazası değil)

    Bu olay da aynen böyledir Allah onlara iki seçenek vermiş elmayı yemek ya da yememek ve onlara yememelerini önermiştir mesela şu da aynı şekildedir:

    Allah bize namazımızı kılmayı tavsiye ediyor ve kılıp kılmamak tamamen sana kalıyor ve bu da bir kaza örneğidir
    Allah onlara elmayı yemeyin diyor onlar yiyor ve hata yapıyor aynı namaz kılıp kılmamak gibi yani bunlar kader değil kazadır Allah sana kazada 2 seçenek veriyor sen de birini seçiyorsun
    ···
  15. 40.
    -2
    Sana Adem'den ve Havva'dan önce insanlar vardı desem? Hatta ve hatta bunu sana ispatlarım dersem tüm sorunlarına toptan bir yanıt verir miyim?
    ···
  16. 41.
    0
    Tanrı'nın geleceği bilip bilmemesine gerek yok panpa o sana bir olay için seçme yeteneği vermiş sen geleceğini ona göre belirliyorsun.
    ···
  17. 42.
    0
    ateizme atılan ilk adımlar bunlar
    ···
  18. 43.
    0
    Kardeşim zaman kavramı bizim fiziksel evrenimiz için geçerli olan bişey
    ···
  19. 44.
    0
    Kardeşim öncelikle sen kader olayini çok yanlış anlamışsın eger dediğin gibi olsaydı dünyaya Allah bizi imtihan için degil cani sıkıldigi icin eglenmek için göndermek olur (sonunu bildigin filmden zevk alamazsin orasi da başka) kader i sana basit bir örnekle anlatiyorum mesela sen bana bir tokat attın sonra gittin karsidaki sandalyeye oturdun sana vurmak veya vurmamak benim seçimim bu seçimden de bazı sonuclar ortaya çıkıyor tokat attin diyelim attığın kişinin de karşılık vermesi gibi umarım anlatabilmisimdir
    ···
  20. 45.
    0
    knk mesala şöyle düşün eskiden takvim yapraklarından güneş tutulacagı tarih yazardı.Şimdi o takvim yapragında yazdığı içinmi güneş tutulur yoksa güneş tutulacagı içinmi orda yazılır. Allahın yazdıgı şeyleri yapmassın yaptıgın şeyleri Allah bilir yazar umarım sorunu doğru anlamış cevaplamışımdır.
    ···