-
26.
0Şimdi şu var insan dediğin canlı içinde merhamet adalet gibi duyguları da barındırır zaten bana sorarsan zeka ile beraber insanı hayvandan ayıran temel özellikler bunlar yani güçlü ezsin doğal seleksiyon olsun diye düşünürsen insan olanlar devleti kurup adaleti getirir devlet insan olmanın sonucudur bence
Tabi güçlülerin kurduğu komünler de vardır ama bunlar genelde devlet olamaz çünkü bunlar zenginlik ve güç için mücadele eder işgal için yaşar kanun genelde reisin dediğidir bundan devlet olmaz ne dersin?
Ben daha çok eski zamanlar adına konuştum tabii -
27.
0Ahlaklı bir toplum için devlet zulümdür . Ahlaksız bir toplum için devlet lütuftur.
-
28.
0insanların yaşması için topluluk gereklidir. oduncuya balta yapacak demircisi, ev yapacak mimarı, yemek yapacak aşçısı vs. yani insan tek başına yaşayamaz, yaşaması için topluluğa ihtiyaç duyar ve topluluğun sayısı arttıkça ihtiyaçları artar. bu durumda düzensiz toplumlarda çoban, hayvanları en iyi yerde değil de işine gelen yerde otlatır. oduncu verim alabileceği ormanlara değil de evine en yakın olana gider. aşçı risotto, fırında pekin ördeği, bonfile yerine makarna, tarhana çorbası yapar. işte bu toplumun düzensiz olmaması, adaletinin olması, eşitliğin olması için devlet yada en azından bu işleri tehsis edecek bir kurumun olması şarttır.
özet : sonuç olarak insan, toplumu oluşturur, topluma ihtiyacı vardır. toplumun ise bir düzene ihtiyacı vardır ve bunu da devlet tahsis eder. -
29.
0Kesinlikle gereklidir. Insan zeki ve sosyal bir varlıktır bu yüzdendir ki sadece hayvanlarda olduğu gibi toplu hale gelmekle kalmaz bütünleşir karışır ve ortak bir miras oluşturur.Bu ortak miras kültür dil etnik birliktelik askeri güç birliği (ordu) ve tarım ortaklaşması gibi çeşitli birlikteliklerden doğar. Dolayısıyla bu kültür bir etnik kökeni oluşturur. Etnik birliktelik dayanışmayı gerektirir dolayısıyla küçük şehir devletleri veya göçebe boylara ayrılma zorunluluğu doğar. Daha ilerleyen zamanlarda bu boylar ve şehir devletleri bir araya gelme ihtiyacı duyarlar ve bir göneticinin altında güçlü yeni bir sentez oluştururlar. Işte bu sentez devletin kendisidir. Devlet kuramayan bir millet ölmeye mahkumdur.
-
30.
0Bence devlet bireyle ortak çıkarı olması gereken bir kurumdur. Bireye hizmet eden bir kurum. Bu kurum bireylere hizmet ederken herkese eşit şartlar tanımalı liyakate önem vermelidir. Devlet sınıflaşmayı da ortadan kaldırmamalı aksine sınıflaşmalı ama bu sınıflaşmanın denklemini iyi kurmalıdır.
-
31.
0Çünkü insanlar kendi başlarına bi icat çıkarıp hayatımızı gibmek istedi başka açıklaması yok. Amk avelleri 3000 sene önceki onların yaşadığı hayatı şu anki insanlar hayal ediyo sayelerinde(rahatlık ve huzur bakımından)
-
32.
+2Olmazsa olmazdır hemde
-
33.
+1popülasyonlarda lider olması doğal ve beklenir bir sonuç. adalet, savunma, ve ekonomi gibi ana başlıkların idaresi ve yönetimi her zaman gerekmiştir. her zamandan kastım belki evrim öncesinde bile (tıpkı serengeti düzlüklerindeki antilop sürüsü liderleri gibi). sürü liderleri topluluklar için yaşam avantajı oluşturmuşlardır. topluluklar da bunun karşılığı olarak lider için çalışırlar. devlet dediğimiz olgu teşkilatlanmış bir "lider" figürüdür. insanlığı bireyle toplum arası bir skalaya yerleştirecek olursak eğer, insanoğlu kalabalık hale geldikçe daha duygusal ve akılsız davranır. şahıslar tek başlarına daha rasyonellerdir. bu durumda "toplum" gibi akıl bakımından idareye muhtaç bir yapı için devlet bir ihtiyaçtır.
demem o ki kardeş, halklar yönlendirilmek zorunda olan bir çocuk gibidir. bazen seversin, bazen kızarsın, bazen onun adına karar alırsın.
peki bu durum ne vakit sıkıntı teşkil eder? eğer ki devlet kurumu liyakat ehline verilmezse; o devlet halkın babası değil eli kırbaçlı efendisi haline gelirse veya tam tersi vizyonsuz, beceriksiz pısırık bir abi olursa sıkıntı büyük. -
34.
0thomas hobbes'in görüşlerini oku. insan, düzen gereği gittikçe bencilleşir ve kötüleşir. insanın bencilleşen ve kötüleşen yapısından ise ancak yasalar aracılığıyla devlet koruyabilir. yani devlet olmasa insanlar birbirini yer, bu yüzden gereklidir.
-
-
1.
+1Dostum thomas hobbes delinin tekidir. irade aktarımı fikren cok yanlış olmasa da Avrupadaki tüm hareketlere karşı ve monarşi sempatizanı birinin fikirleri ne kadar ciddiye alınabilir ki
-
-
1.
0aristoteles de monarşiden yanaydı. onu da gibtir edelim o zaman. hobbes'in meşhur leviathan'ı makyavelli'nin prens'i ile birlikte modern siyaset felsefesinin en temel iki kitabıdır. çok saçma bir düşünce.
-
1.
-
1.
-
35.
0Devlet din ile çok benzerdir ikiside insanların her taku yapmamaları için oluşturulmuştur. Harika bir yönetim devleti istememizi sağlar. Normal bir yönetim gereklidir dememizi sağlar (üstteki yasa örnekleri vb.) kötü yönetim ise gereksiz dememizi sağlar ve bu yüzden Türkiye'de çok fazla devletsiz dünya diyen insan var. Devlet gereklidir ama kısıtlı şekilde
-
36.
0Ya ananı gibeyim felsefenin en sevdiğim temel problemlerinden olan bi konuydu bu. Reeeeezzzz.
Liberalizm yanlısıyım ama biraz eklemeli. insanlar belirli düzen ve kural çerçevesinde, sosyal, hukuk ve adalet çerçevelerinde yaşaması gerekmektedir. Aynı zamanda devlet kişilerin hakkına doğrudan müdahale edemez. Mustafa Kemal Paşa'nın bize hediye ettiği mükemmel düzen buydu işte.