-
1.
+48 -29madem bir kelime cok anlama gelebiliyor , madem ki kurani okuyan herkes anlayamaz , madem ki onu anlamak icin alim olmak gerek , neden bu ayetler gelmis amk ? nerde aciklik ?Tümünü Göster
Hac(*) Sûresinin 16 . Ayetinde Böylece biz Kur’an’ı apaçık âyetler halinde indirdik. Şüphesiz Allah dilediğini doğru yola iletir.
Nûr(*) Sûresinin 1 . Ayetinde Bu, bizim indirdiğimiz ve (hükümlerini) farz kıldığımız bir sûredir. Düşünüp öğüt almanız için onda apaçık âyetler indirdik.
Ankebût Sûresinin 49 . Ayetinde Hayır, o, kendilerine ilim verilenlerin kalplerindeki apaçık âyetler dir. Bizim âyetlerimizi ancak zalimler inkâr eder.
Şu’arâ Sûresinin 2 . Ayetinde Bunlar, apaçık Kitab’ın âyetleridir.
Bakara(*) Sûresinin 99 . Ayetinde Andolsun, biz sana apaçık âyetler indirdik. Bunları ancak fasıklar inkâr eder.
Zuhruf Sûresinin 2,3 . Ayetinde Apaçık Kitab’a andolsun ki, iyice anlayasınız diye biz, onu Arapça bir Kur’an yaptık
Sebe’ Sûresinin 3 . Ayetinde inkar edenler, “Kıyamet bize gelmeyecektir” dediler. De ki: “Hayır, öyle değil, gaybı bilen Rabbime andolsun ki, Kıyamet size mutlaka gelecektir. Ne göklerde ve ne de yerde zerre ağırlığında bir şey bile ondan gizli kalmaz. Bundan daha küçük ve daha büyük ne varsa hepsi apaçık bir kitaptadır.”
Mâide(*) Sûresinin 15 . Ayetinde Ey kitap ehli! Artık size elçimiz (muhafazid) gelmiştir. O, kitabınızdan gizleyip durduğunuz gerçeklerden birçoğunu sizlere açıklıyor, birçoğunu da affediyor. işte size Allah’tan bir nur ve apaçık bir kitap (Kur’an) gelmiştir.
Yâsîn Sûresinin 69 . Ayetinde Biz o Peygamber’e şiir öğretmedik. Bu ona yaraşmaz da. O(na verdiğimiz) ancak bir öğüt ve apaçık bir Kur’an’dır.
Nisâ(*) Sûresinin 174 . Ayetinde Ey insanlar! Size Rabbinizden kesin bir delil (Hz. muhafazid) geldi ve size apaçık bir nur (Kur’an) indirdik.
Duhân Sûresinin 2,3 . Ayetinde Apaçık olan Kitab’ aandolsun ki, biz onu mübârek bir gecede indirdik. Şüphesiz biz insanları uyarmaktayız
Yûsuf Sûresinin 1 . Ayetinde Bunlar, apaçık Kitabın âyetleridir.
Hicr Sûresinin 1 . Ayetinde Bunlar, kitabın ve apaçık olan Kur’an’ın âyetleridir.
Neml Sûresinin 1 . Ayetinde Bunlar Kur’an’ın, apaçık bir kitabın âyetleridir.
Kasas Sûresinin 2 . Ayetinde Bunlar apaçık Kitab’ın âyetleridir.
Mücâdele(*) Sûresinin 5 . Ayetinde Allah’a ve Resülüne düşmanlık edenler, kendilerinden öncekilerin alçaltıldığı gibi alçaltılacaklardı r. Oysa biz apaçık âyetler indirdik. Kafirler için alçaltıcı bir azap vardır.
Bakara(*) Sûresinin 213 . Ayetinde insanlar tek bir ümmetti. Allah, müjdeciler ve uyarıcılar olarak peygamberler gönderdi ve beraberlerinde, insanların anlaşmazlığa düştükleri şeyler konusunda, aralarında hüküm vermek üzere kitapları hak olarak indirdi. Kendilerine apaçık âyetler geldikten sonra o konuda ancak; kitap verilenler, aralarındaki kıskançlık yüzünden anlaşmazlığa düştüler. Bunun üzerine Allah iman edenleri, kendi izniyle, onların hakkında ayrılığa düştükleri gerçeğe iletti. Allah dilediğini doğru yola iletir
Âl-i imrân(*) Sûresinin 105 . Ayetinde Kendilerine apaçık deliller geldikten sonra parçalanıp ayrılığa düşenler gibi olmayın. işte onlar için büyük bir azap vardır.
Not: dindar arkadaşlar kiziyorlar neden boyle basliklar var , inanmiyorsan inanma neden bizi de yoldan çevirmeye calisiyorsun filan diye. Ben de eskiden boyleydim ve neden boyle yapıyorlar diyordum. Nedeni şuymuş ; şimdiye kadar din sacmaliklariyla kandirildik bari yeni nesil duzelsin istiyorum. Ne zarari var diyene AKP , hacli seferleri , diğer birçok din savaşları vs. Ornek verebilirim. Ve arkadaşlar benim bu isten bir kazancim yok. Dindar olan arkadaşlar belki sevap point kasiyorlardir ama benim öyle bir durumum da yok. Sadece bilgi veriyorum. Ayrıca ben ateist değilim agnostigim. Belki bir tanri olabilir ama bu kesinlikle muhafazidin tanrisi değil. -
2.
+13 -5simdi diycekler ki arapca ogrenmen lazim , turkce okuyunca olmuyor. velev ki ben samanim amk. simdi ibranice ogrenip tevrati , arapca ogrenip kurani , inglizce ogrenip incili , bilmem neyce ogrenip bilmem ne dilini tek tek deniycem mi amk ?
-
-
1.
+8 -31hayır yarram arapça okuyup o duyguyu ilk halini göreceksin. türkçe anldıbına bakacaksın. farklı anlamlar içinse tefsir okuyacaksın.
edit: eksileyenlerin ipyi takip edip ebi cehili bulabileceğimizi düşünüyorum -
-
1.
+8 -5yaptim ve kuran sacma geldi. nolucak simdi ? yasli karilarin yaptigi gibi arapca okuyup anlamadan aglamam mi gerekti ?
-
2.
+1 -1kuranı kendi dilinde okuyan adamlar dünyanın anasını gibmiyor mu birader ?
-
3.
+2 -2"Şüphesiz ki biz onu apaçık bir delil olarak indirdik"Burdan allaha soruyorum lan maden apaçık da neden bu kadar mezhep var madem apaçık da neden bukadar çok birbirine uç yorumlar var ve neden tevsir denen bir ilim var
-
4.
+2kardeşim Kur'an bir bütündür 22.ayeti anlaman için ondan önceki ayetleride okuman gerekli sizin yaptığınız şey ya Kur'an ı açıp tek tek hata bulmaya çalışıosunuz aslında hata yok hata sizin zihinlerinizde takmışsınız kafaya
ya da ordan burdan öğrendiklerinizi hiç araştırmadan burda yazıyosunuz olmuyor bole
diğerleri 2 -
1.
-
2.
+1saçma geldiyse nereyi anlamadıysan soracaksın. varsa başka dini metinleri de okuyacaksın. her şey açıklanmışken biraz soruşturmak zor olmamalı
-
-
1.
+1arastirdim kardesim ben 3 senedir arastiriyorum. gotumden uydurmuyorum hic bir seyi. bence sen de arastir. kurani tarfsiz meal eden birinden bir kere oku sadece benden beter olmazsan hic bir sey demiyorum
-
2.
0ne araştırdın allasen bi söylesene 3 yıldır sen ne araştırdın
-
3.
+2 -3şimdi sol elini açıp bakıyosun el çizgilerine. ne yazıyor? al. sonra sağ elinin çizgilerine bakıyosun ne yazıyo? la. şimdi bunları birleştiriyosun ne yazıyo 'alla'. şimdi diceksiniz ki 'h' erde ? o da açık açık yazsa sınav mı olur dıbına koduğum ateyizleri!
-
4.
+2 -2Herşey açıklanmiş diyip körü körüne bağlandığın için cahil kalıyosunuz zaten lan birinizde çıkıp bu kuranı objektif bi şekilde okuyamıyo okusanız zaten inancınıza en büyük darbeyi kuran vuracak ama siz anca anlamadığınız dilde hiç sorgulamadan okuyorsunuz arapça okumak ne gibinize yarıyo arapça bin kerede hatim etsen yine bi işinize yaramaz zaten anlamadığın kelimeler kutsal olsa ne gibime yarar
-
5.
+1Ben türkçe de okuyprum arapça da okuyorum okurken de apaçık anlıyorum ama siz karamsar yönden bakıyorsunuz ve çelişki arıyorsunuz bu objektiflik değil.
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
3.
+6hayır yavrum tefsir okuyacaksın. he sakın benimle tartışmaya girme. elin ateisti bilimsel alanda kendini geliştiriyor sen ise bütün gün burda züt büyütüyorsun. senin yüzünden geri kalıyoruz. git düzgün ateistlik yap
-
-
1.
+1 -136- "Allah ve Resulü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir erkek ve kadına, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resulüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur."Tümünü Göster
Elimizdeki güvenilir bilgiye göre bu ayet Cahş kızı Zeynep hakkında inmiştir. Olay şöyle: Peygamberimiz, müslüman toplumun geçmişten devraldığı sınıf farklarını ortadan kaldırarak insanları tarak dişleri gibi eşitleştirmek ve Allah'tan korkma derecesi dışındaki sözde üstünlük derecelerini geçersiz kılmak istiyordu. Oysa o günün toplumunda azad edilmiş köleler, efendiler zümresinden aşağıda bir sınıf sayılıyordu. Peygamberimizin azadlık kölesi ve evlatlığı olan Zeyd b. Harise de bu sınıfın bir üyesi idi. Peygamberimiz bu eski kölesini Haşimoğullarının soylu bir kızı olan Cahş kızı Zeynep ile evlendirmeyi düşündü. Böylece kendi ile çevresi içinde ve kendi insiyatifi ile sınıf farklılığını geçersiz kılarak toplumda tam bir eşitlik sağlamayı amaçlamıştı. Bu sınıf farklılığı bilinci o kadar köklü ve o kadar katı idi ki, onu ancak Peygamberimizden kaynaklanan bir uygulama ortadan kaldırabilirdi. Müslüman toplum bu uygulamayı örnek olarak kabul edebilecek ve bu sayede tüm insanlık bu yolda yürüyebilecekti.
Konuya ilişkin olarak "ibn-i Kesir" tefsirinde şu satırları okuyoruz: "Allah ve Resulü bir işte hüküm verdiği zaman artık inanmış bir erkeğe ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur" ayeti hakkında Avfı, Abdullah b. Abbas'a dayanarak şu açıklamayı yapıyor: Peygamberimiz, bir gün Cahş kızı Zeyneb'i evlatlığı Zeyd b. Harise'ye istemeye gitti. Zeynep "Ben onunla evlenmem" dedi. Peygamberimiz "Hayır, onunla evleneceksin" dedi. Bunun üzerine Zeynep "Öyleyse bu konuyu düşüneyim" dedi. Tam onlar bu konuyu konuşurlarken yüce Allah, Peygamberimize "Allah ve Resulü bir işte hüküm verdikleri zaman... " diye başlayan ayeti indirdi. Bunun üzerine Zeynep, "Ya Resulallah, sen onunla evlenmemi uygun görüyor musun?" diye sordu. Peygamberimizin "Evet, uygun görüyorum" demesi üzerine "Ben Allah'ın Resulüne karşı gelecek değilim, öyleyse onunla evleniyorum" dedi."
Öte yandan ibn-i Luhaya'nın, Ebu Amre yolu ile ikrime'ye dayandırarak verdiği bilgiye göre yine Abdullah b. Abbas bu konuda şöyle diyor; "Peygamberimiz, Cahş'ın kızı Zeyneb'i, evlatlığı Zeyd b. Harise ile evlendirmek istedi. Fakat oldukça sinirli bir kadın olan Zeynep "Ben ondan daha soyluyum, diyerek bu teklifi reddetti. Bunun üzerine "Allah ve Resulü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman... " diye başlayan ayeti indirdi "
Mücahid, Katade ve Mukatil b. Hayyan gibi ünlü tefsir bilginleri de bu ayetin, Peygamberimizin Zeyd b. Harise ile evlenmesi yolundaki teklifini önce reddeden, fakat sonra kabul eden Cahş kızı Zeynep hakkında indiğini belirtmişlerdir.
ozet geciyorum ; peygamber sinif farkliligini ortadan kaldirmak ve boyle bir farklilik olmadigini gostermek icin kole ile soyluyu evlendirmeye calisiyor. soylu kabul etmeyince allah hemen bir ayet yolluyor ve soylu kabul ediyor. 1 yil sonra bosaniyorlar. sonra kizi kendi aliyor. peki kardesim bunlar bosaninca insanlar demiycek mi hani soylu ile kole esitti? bak bosandilar esit degillermis. peygamber onlarin evli kalmalarini tavsiye ediyor ama kole kabul etmiyor. peki bu ayet neden kole icin gecerli olmuyor acaba? o neden peygambere karsi geliyor da asil kiz gelemiyor ?
not:eger bana dersen ki evlatliginin kizini almanin normal oldugunu gostermek icin boyle yapti , hic tartismayalim cunku beynin yok demek
not2: ki bu en temiz tefsir , ateist kaynaklara gore bu ayet peygamber kizi evlatligindan almak icin indirilmis. -
2.
0Ben bir sorun göremiyorum ben e tefsirine baktım bunlar 1 yıl evli karışmış ama Zeynep hırçın olduğundan ve ikisi arasında anlaşmazlık olduğundan Zeyd boşanma istemiş ve sonra da boşanmışlardır. Yani boşanmanın din ile ilgisi yoktur karakter davranışları yüzünden boşanmışlardır ve bu soylu köle eşitliğini değiştirmemiş oluyor. Zaten Zeynep'in hırçınlığı da Hz. muhafazid ile evlenmek istemesindendir bunun için de Hz. muhafazid onunla evlenmiştir.
-
-
1.
-1okumadan once objektif olarak bak konuya. degilsen okumana gerek yok
1. bunu emsal olarak gostermekse amac, 1 yil sonra bosaninca herkes sunu soyler ; demek ki bir soylu ile kole evliligi yurumuyormus en fazla 1 sene suruyormus.
2.zeynep yukarida yazdigim ayetten dolayi muhafazide karsi gelemiyor ama zeyd nasil oluyor da karsi geliyor ? sapikliga dusmus olmuyor mu ?
3.muhafazid neden onlari baristirmak yerine kariyi bosa ben nikahima alirim sen raad ol zeyd diyor?
4. muhafazid in evlatliginin ve muhafazid in sex hayatiyl a bu kadar ilgili olan , her an bir ayet yollayan tanri , 1400 yildir insanoglunu neden yalniz birakti ? -
2.
01- Boşanınca hiçkimse sosyal statüye bağlamaz çünkü bunun ailevi nedenlerden çıktığını bilir yani başka biri ile evlenseydi bile Zeynep yine hırçın davranacaktır çünkü Zeynep Resulullah ile evlenmek istiyordu ve mehir de istemiyordu çünkü Peygamberimizin seviyordu.
2-Hz. Zeyd Zeynep ile evliliğinden zorluklar ile karşılaşmasına rağmen 1 yıldan biraz fazla evlilik yaptı. Boşanma isteğini açmak istiyordu ama Resulullah'ın kırmak istemiyordu. Allah da bunu bilerek Resulullah'a Zeyd'in boşanacağını ve Zeynep'in onunla evleneceğini bildiren ayeti aldı. Zeyd de boşanma isteğini yerine getirdi. Sonra da ikisi de ayrılıp Zeynep Resulullah ile evlendi.
3-Burada da barışacak durum yok çünkü Zeynep'in davranışları yüzünden bunlar oluyordu ve can çıkmadan huy da çıkmaz. Ve yanlış yaptığın bir nokta daha var evlenme ayeti Zeyd boşanma isteğini bildirdikten sonra gelmişti yani sen boşa ben evlenirim demedi uydurmuşsun. Zaten Zeynep sadece Resulullah ile yaşarsa sorun çıkmayacağından onunla evlenmesi gerekti.
4- Burada mantıksızlık yapıyorsun Kur'an'ın sadece yanlış bulduğun sureler ile tanıtıyorsun Allah Kur'an'da gelecek nesiller için sevgi hoşgörü dürüstlük ve iyi şeyleri öğütlemiş hukuki ekonomik siyasi toplumsal sorunlar için çözümler bulmuştur. Son peygamber olduğu için zaten başka ayet inmeyecek zaten böyle düşünmek hiç mantıklı değil .Ama islamiyet baki kalacak ve Kur'an da şu ana kadar nasıl korunduysa kıyamete kadar da korunacaktır. Kur'an'ın Kerim ve peygamberimizin sünnetleri hayata geçirildiği sürece insanoğlu yalnız değildir Kur'an ve peygamberimizin sünneti hep korunacaktır bu da Allah'ın yalnız bırakmadığının kanıtıdır. -
3.
01. neden objektif bakmiyorsun olaya? her seyi ornek mi vermem lazim amk. fabrikada asgari ucretle calisan ahmet diye biri olsun. bu ahmetin babasi ile meshur oyuncu sinem kobal in babasi cok yakin arkadas olsun. sonra sinem i sirf babalari istiyor diye ahmete verseler ve 1 sene sonra ayrilsalar halk ne dusunur ? ailevi meseleler mi yoksa davul bile dengi dengine mi ? sen buna hala aile diyorsan kusura bakma ama at gozluklusun
2. valla ne guzel allah mis , tek isi muhafazidin ozel hayatina gore ayet indirmek . buna da ornek veriyim. senin cok buyuk ve marka bir magazan olsa basina da bir mudur koysan (kanka filan degilsiniz , patron-isci iliskisi gayet ciddi) bu mudurun ask hayatiyla ne kadar ilgilenirsin? hadi oglum al su parayi bugun kariya git der misin? bugun git gecelere ak ya da karini bosa su kariyi al der misin?
3.ben o ayetten bahsetmiyorum peygambere karsi gelen sapiklik icindedir ayetiden bahsediyorum. yani zeyd peygambare karsi gelip bosaniyor ama zeynep ona karsi gelemiyor ve zeyd ile evleniyor istemeye istemeye. ya kardesim bunlar sana ne kadar mantikli geliyor . niye barisicak durum yok kardesim, zeynep pgibopat miydi ? 1 yil yasayan hayli hayli daha fazla da yasar. yani zeynebi zeyde iste , zeynep kabul etmeyince ayet gelsin peygambere karsi gelen sapiktir diye , zeynep de kabul etsin. sonra zeyd bosanmak istesin, peygamber olmaz desin ama yine de zeyd bosansin. noldu ayete ? update oldu da guncelligini mi yitirdi ?
4.nerden biliyorsun korundugunu? peygamber zamaninda yazilmis kuran var mi elimizde ? bir kitabin icine bu degistirilemez yazilnca degismiyor mu? bazi donemler ayni anda 2-3 peygamber varken neden su an peygamber yok ? herkes musluman oldu da gerek mi kalmadi acaba ? yoksa simdiki insanlar boye seylere inanmayacak kadar akil sahibi mi oldu ? -
4.
0Objektiflik diyorsun kendin çelişki arıyorsun sonra çelişki olmadığını söyşeeiğimde at gözlüklü diyorsun sen objektiflikten bahsetme bile.Tümünü Göster
Zengin biri iken fakir biri boşanırsa bu sosyal statüden kaynaklı denilemez zaten herkes biliyordur kadının ne kadar kötü huylara sahip olduğunu.
Tek işi özel hayatıyla evlenmek mi ciddi misin? Birkaç yerde geçiyor diye hep ondan mı geçiyor diye genelleştiriyorsun? Kur'an'da bunlardan çok başka ayetler vardır toplumsal ekonomik hukuki siyasi gibi problemler için. Sen zaten çelişki bulmak için özel hayatla ilgili ayetlere bak sadece o karşına çıkıyor diye "full bunu anlatıyor" de . Olmaz öyle şey atma şurada. Kur'an'da o günkü problemler es mi geçilecekti sanki duyarsız bir kitap mı olacaktı? Gelecek nesil için ayetler de var o dönem içinde nerenize yetmiyor acaba?
3- Barışacak durum yoktu degib ya Zeynep çok hırçın davranıyordu çünkü Peygamberimiz ile evlenmek istiyordu ama Zeyd'in haberi yoktu. Zeyd de onu boşamak istedi Peygamberimize görüşünü bildirdi Hz. muhafazid'e bu sorunu çözmek için de boşanmasına izin veren ayet geldi ve boşandılar. Zeynep'in isteğinin olması için de Peygamber ile evlendi. Update oldu da güncelliğini yitirmedi o emre karşılık vermemeayeti hala duruyor son ayette de boşanmalarına izin veren cümleler vardı yani yanlış bir durum yoktu.
4- Kur'an'ın ilk mushaflarından biri Kahire'de bulunuyor ve ona bakarak da hiçbir harfin değişmediğini görüyoruz. Peygamber döneminde yazılan Kur'an? Kur'an sonradan kitap haline gelmiştir bilmiyor musun? Allah eski dönemlerde peygamber göndermiştir en son olarak Hz. muhafazid'i göndermiştir ve son peygamber olduğunu belirtmiştir. Peygamberler herkes müslüman olana kadar gelecek birşey mi var acaba? Bu dönemde Kur'an ve Sünnetleri bildiğin için kendin iradenizi ile karar verebiliyorsun. Son cümlenin zaten saçma. Objektiflikten bahseden biri inanmayanların akıl sahibi olarak görüyor şu an müslümanlığa geçen birçok kişi bar arkadaşımı örnek verebilirim Kur'an'ı "doğru düzgün" olarak okudu ve kendi seçimini yaparak müslümanlığa geçti ve bir sürü video var bununla ilgili . En son bir adam konferansında anlatmıştı ateist iken müslümanlığa geçiş yaptığını ve önceden birçok dini "doğru düzgün" araştırdığını anlatmıştı. Burada inananlara akılsız inanmayanlara akıl sahibi diyorsun çok büyük bir edepsizlik yapıyorsun inanca saygı duymalısın terbiyesizlik yapma bu konularda. -
5.
0tamam o son sozlerimi geri aliyorum akilsiz mevzusunda ama senle tartismanin ciddn geregi yok. sen zaten yasamissin o donemde. kadinin ne kadar hircin oldugunu gozlerinle gormussun ya ben bosa anlatiyorum. cilgin kisragin tekiymis demek kari o yuzden her sey normal
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
4.
+4Allah Ömer Çelakıl'ı niye gönderdi sanıyorsun
-
-
1.
+3 -1yeni saç stili için kankey
-
1.
-
5.
+2KURANI OKUYUP ANLAMAYACAĞINA VEYA GiDiP BiR MÜŞRiKLERE (cübbeli ahmed, Nihat hatipoğlu, fettullah vsvs)gibi sünni din müşriklerine mürid olacağına. Allah'a gönülden inan ve emeğinle çalış dünyada iyi işler yap , harama bulaşma, efendi bir insan ol yeter bence.. Müslümanlık barış ve huzur dinidir. Aklını kullanmayanları Allah pisliğe mahkum eder.
edit: Muvahidim / Monoteistim
edit1: Anlamak için sadece beynini ver . Anlayamazsan kendi içinden iman et.
edit2: La ilahe illalah
BARIŞ VE SELAMLAR -
6.
+2Kur'an-ı Kerim'i en doğru şekilde anlayabilmek için Hadis-i Şerifleri takviye etmek gerekir.
Bakınız: Haram olan ve olmayan et vardır
Helal olan dana etini ele alalım.
Dana eti helaldir, yenilebilir diyor ise:
Bu demek değildir ki, canlı canlı kesip yiyin.
Sizler, aklınız ile idrak edemeyecek kadar aciz misiniz?
Usulünce nasıl kesilir, nasıl yenir, Hadis-i Şerifler ile bilgilendirilmiştir. -
7.
+2Ya arkadaşlarım benim dinim bana sizin dininiz inancınız size burda birbirinizi çürütmeye çalışmanın anlamı yok bu tartışmalardan din değiştiren olduğuna inanmıyorum Müslüman olan kardeşlerime de diyorum ki sorgulamadan inanırsanız boşa inanmış olursunuz
Not:Müslümanım -
8.
+1Farklı yorum dediğin şeyler görmediğimiz cennet tasvirleri cehennem tasvirleri metaforlar fln dünyevi yaşam için herhangi bir itilaf yok ayetler açık demek istediğim senin kullanacağın hayatına tatbik edeceğin kısımda sorun yok diğer kısımdada sorun yok ama çok fazla beynini aldırmış alimcik olduğu için saçma saçma yorumlarla halkı uyutuyolar halk zaten hikayelere bayılır bu sayede yollarını buluyolar
-
-
1.
+1 -1panpa sen hic isvicre yasalarinin tartisildigini gordun mu ? yani tartisilir tabi ama en azindan yasalar katiir ve cakismaz birbiriyle . mesela bir yasada adam oldurmenin cezasi 10 sene deyip digerinde 5 sene ceza verin demez. ama kuranda bir ayette 3 vakit bir ayette 5 vakit kilin diyor. kilacagin namazin nasil kilinacagi bile yazmiyor ki amk. bu mu aciklik?
-
2.
+1namazın nasıl kılınacağına kadar yazarsa bu kitap kaç sayfa ederdi bi düşün bakalım. Ayrıca sizin küfrettiniz muhafazid'in (s.av.) gönderilme sebebi bu zaten, ayrıntıya girilmeyen noktada insanları bilgilendirmek.
-
-
1.
+3 -3adam hala muhafazid'in gönderildiğine inanıyor. olm muhafazid de sen ben gibi bir insan lan fakat bu adamın hayattaki en büyük başarısı edebi yönden böyle fukara bir kitap yazıp senin gibi milyonlarca insanı peşinden sürükleyebiliyor olması. adam kişisel tatmini için kitap yazmış amaç insanları bilgilendirmek falan değil yani.
-
2.
+1 -1Kardeş sen cahil misin o sıradan dersliğin Hz. Muhammee hayatında hiç yalan söylememiş kitap okumadığı halde edebi yönden üstün bir kitap koymuş barış temsilcisi seçilmiş şu dönemdeki yazarlar bile kitap yazmak için kaç kitap okuyor ? Şiirler diyeceksin ama onlar bile bu edebiyata ulaşamaz . Ayrıca Kur'an'da birçok bilimsel bilgi var şimdiki dönemde yeni keşfettiğimiz bu sıradan birinin yazabileceği birşey değil sor edebiyatçılara hepsi de Kur'an'ın edebi bakımdan üstün olduğunu farketmiştir . Adam kişisel tatmin için mekkeliler tarafından işkence görmez müşriklerin ona duyduğu saygıyı yerle bir etmez günlerce aç kalmaz şehrinden sürgün olmaz bunu düşünen bir insan anlar ama inanmak isteniyorsan da inanmazsın .
-
3.
+1 -2Biraz diğer kitaplardan biraz kendi uydurdukları ve biraz da işine gelen kendi isteklerini harmanlıyarak oluşturduğu şiir kitabı 1400 yıldır çok satanlar masasında insanlar böyle fantastik hikayelere bayılıyolar bende bi tane yazıcam eğer sizde yazmak istiyorsanız unutmayın ki baş rol oyuncusu hep tanrı sanılır ama gerçek ilgiyi ve başarıyı gösteren kişi her zaman yardımcı oyuncu sanılan peygamberlerdir onlar gerçekten iyi oyuncu ve senaristlerdir iyi birer yalancı olduklarınıda unutmamak gerekir
-
4.
+3dostum ,Sen ölümü bile göze alarak bi yalanın peşinden bir ömür tüketir misin ha?Bu yalancı, şair dediğin adam henüz 8 yaşındayken hem yetimliği hem öksüzlüğü tattı.. Halkın gözünde güvenilir sıfatına layıkken, tıpkı sizin gibi o zamanlar da ona deli, meczup,şair, büyücü diyenler oldu. Sırf getirdiği yeni bir din diye,3 sene bir mahalleye tıkılıp açlığı, susuzluğu tattı. Taşlandı,evlatları öldürüldü, yurdundan sürüldü, başından deve işkembesi döküldü, yollarına dikenler serildi.Bak arkadaşım, elini vicdanına koy da düşün: BiR iNSAN SIRF BiR YALANIN UĞRUNA BÜTÜN BUNLARA KATLANIRMIYDI HA?... Düşün ,akıl karı değil bi'kere... muhafazid (s.a.v) yalandan bir kitap yazmış da eline ne geçmiş söylesene.63 senelik hayatında insanların sevgisinden başka ne elde etmiş? Sarayları mı olmuş, altınlar içinde mi yüzmüş, yediği önünde yemediği yediği arkasında bi hayat mı yaşamış? Hayır.Yattığı hurma yaprağından döşeğin izi yüzünde kalan, açlıktan karnına taş bağlayan bi insanın hala daha bi kitap yazarak KENDi ADINA ne gibi bi çıkarı olabileceğini tartışmaktan vazgeçin artık. vazgeçin...
-
5.
0daglarda yasamak , olumu goze almak , ac kalmak falan filan dedin ya , bunlari pkk lilar da yapiyor kardesim , onlarin da buna katlanmasi akil kari degil , onlar da mi peygamber? onlarin nasil amaclari varsa peygamberin de var. ve olaylar senin anlattigin gibi de olmuyor amk. nerden cikariyorsun bunlari ? taslanmis da evlatlari oldurulmus de. zenginligi ilk karisindan olma ama diger ozellikleri peygamberlikten sonra kazaniyor. peki nedir bu ozellikler ? sayginlik , kadinlar , hizmetinde bir suru insan . simdiki sahte tarikat liderleriyle ayni seyler , tek fark daha zeki olmasi.
-
6.
0işte arkadaşım senle beni ayıran nokta bu: sen onun bunca şeye saygınlık ve kadınlar için katlandığına inanıyorsn , bense dini tebliğ etmek.Sen onun kadınlarla gönül eğlendirmek için evlendiğine inanıyorsun bense onları sahiplenmek ve dini yayacak kişi sayısını arttırmak. Bundan seneler önce yaşamış bir kimsenin niyetini senin de benim de bilmemize imkan yok. Senin ona karşı olan tavrının sebebinin bana sorarsan mantıklı bi açıklaması yok, yalnızca ne zaman ki islam'a karşı olmuşsun o zaman da hiçbir kanıtın olmadan muhafazid (s.a.v) 'e karşı tavır almışsın. Onun ahlaksızlığına dair en ufak bi rivayet yokken; bugün Tolstoy, goethe , dostoyevski gibi müslüman olmadığı halde onun yüce ahlakını öven insanlar dolu.Ha diceksin ki; peki ya sen onun dürüstlüğünden nasıl bu kadar eminsin?Kur'an, buhari gibi sahih birçok muhaddislerden , ve hatta bana göre en önemli kanıtı olan şu durum :Bana sorarsan bir insan yalancı olsa peşinden milyonları sürükleyemez, böylesine büyük bir başarıya ulaşamazdı.Siz ateistlerin de dediği gibi o da senin benim gibi bi insan. Olduğu halde bugün bile etkisi devam eden bir yalan söyleyebileceğini... sanmıyorum. Uydurduğu kitaba bugün bilimin yeni yeni keşfettiği bulguları sokuşturabilecek kadar zeki olduğuna da sanmıyorum. Benden yana durum bu anlayacağın .
-
7.
0rivâyete göre şöyle demiştir: ben altı yaşında bir kız iken nebî sallallahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikâh eylemişti üç sene sonra biz medîneye hicret ettik. hâris ibn-i hazrec oğullarının menziline indik. müteâkıben ben, sıtmaya tutuldum. bu cihetle saçım döküldü. (hastalıktan kurtulduktan sonra) saçım gürleşti, uzayıp omuzlarıma döküldü. bir kere ben, arkadaşlarımla berâber salıncakta oynarken annem ümmü rumân bana doğru geldi ve beni çağırdı. ben de annemin yanına geldim. beni ne edeceğini bilmiyordum. annem elimi tuttu. tâ evin kapısı önün (e geldiğimizde ora) da beni durdurdu. ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. nihâyet soluğum biraz yatıştı. sonra annem biraz su aldı. onunla yüzümü, başımı sıvazladı. sonra beni eve koydu. evde ensârdan birtakım kadınlar hazır bulunyordu bunlar bana – hayır ve bereket üzere geldin hayırlı kısmet getirdin diye alkışla dılar annem beni bu kadınlara teslîm etti bunlar da benim kılığımı kıyâfetimi düzlediler ve resûlullaha teslîm ettiler. beni hiçbir şey sıkmadı. ancak resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemi habersiz görünce sıkıldım. (resûlullah bir sedir üzerine oturmuştu. yanında ensâr erkeklerinden, kadınlarından oturanlar vardı. beni resûlullah yanına oturttu). ensâr kadınları beni resûlullah`a takdîm ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım.Tümünü Göster
buhari, e’s sahih, kitabu menakıbı’l-ensar/44; tecrid, hadis no:1553; müslim, e’s-sahih, kitabu’n-nikah/69, hadis no:1422
resulullah (sav) yahudi ebu rafi'e, ensar'dan bir grup adam gönderip, başlarına da abdullah ibnu atik'i koydu. ebu rafi' resulullah (sav)'a eza veriyor ve aleyhinde çalışmalar yapıyordu. ebu rafi hicaz bölgesindeki kendine has bir kalede oturuyordu. kaleye yaklaştıkları zaman güneş batmıştı. halk artık sürüleriyle dönüyordu. abdullah arkadaşlarına: "siz burada oturun ve yerinizden ayrılmayın. ben gidip, kapıcılara biraz iltifat edip, içeri girme imkanı arayacağım" dedi ve ilerledi. kapıya kadar geldi. kazayı hacet yapıyormuş gibi elbisesini toparladı,i însanlar içeri girmişti. kapıcı seslendi. "ey allah'ın kulu, girmek istiyorsan gir. kapıyı kapatacağım (çabuk ol)!" dedi. ben de girdim ve (bir köşeye) gizlendim. halk tamamen girince kapıyı kapattı. sonra da anahtarları bir kazığa taktı. ben (müsait bir anda) kalkıp anahtarları alıp kapıyı açtım. ebu rafi evinde gece sohbeti yapıyordu. ve hususi bir köşkte idi. sohbet arkadaşları dağılınca, yanına çıktım. her bir kapıyı açıp girdikçe içeriden üzerime kapadım. "eğer halkın haberi olur da beni öldürmeye azmederlerse, ben ebu rafi'i öldürmeden ona ulaşamasınlar diye böyle yaptım. sonunda yanına kadar geldim. köşkün ortasında yer alan karanlık bir odadaydı. ancak, odanın neresinde olduğunu bilemiyordum. "ebu rafi'" diye seslendim. "kim o?" dedi. sese doğru yöneldim. heyecan içerisinde bir kılıç darbesi indirdim, ama boşa gitti. adam bir çığlık attı. hemen odadan çıktım. azıcık bekleyip tekrar girdim, [sesimi değiştirip, yardıma gelmiş gibi:] "o ses de ne? ey ebu rafı" dedim. "kahrolası, odada biri var az önce bana kılıç vurdu" dedi. (yerini iyice keşfetmiştim), bir darbe daha indirdim. yaraladım, fakat öldüremedim. sonra kılıcın ucunu karnına sapladım, sırtına kadar dayandı. öldürdüğümü anladım. geri dönüp, kapıları teker teker açmaya başladım. merdivene kadar geldim. ayağımı bastım. yere kadar ulaştığımı zannettim. ay ışığıyla aydınlık bir gecede düştüm. bacağım kırıldı. sarığımla sardım. sonra gidip kapının önüne oturdum. onu gerçekten öldürdüm mü, öğreninceye kadar bu gece kaleden dışarı çıkmayacağım" dedim. horozlar ötünce, surların üzerinden ölüm ilan edildi. ölüm habercisi: "hicaz ahalisinin tüccarı ebu rafi'in ölümünü duyuruyorum!" diye bağırıyordu. ben hemen arkadaşlarımın yanına gittim. "zafer!" dedim, allah ebu rafi'in canını aldı!" resulullah (sav)'a geldim, olup biteni anlattım. bana: "uzat ayağını!" buyurdular. ben de ayağımı uzattım. meshediverdi. sanki hiçbir şey olmamış gibi hiçbir rahatsızlık kalmadı.
buhari, megazi, 16, cihad 155 hadis no : 4232 ravi: bera
resulullah (sav), ebu rafi'e bir heyet gönderdi. abdullah ibnu atik, geceleyin evine girerek, onu uyurken öldürdü.
buhari, megazi, 16, cihad 155 hadis no : 4231 ravi: bera
rivayet yok demissin de oyle rivayetlker var ki , ben yine de belki dusunursun diye sana senin dedigin buhari hadisini aktariyorum.
diğerleri 5 -
1.
-
1.
-
9.
+2 -1olm peki ya gerçekten bu adam muhafazid böyle bir kitap yazmışsa. aklım almıyor amk o yıllarda nasıl bir zeka einsteindan bile zeki diyebilirdim eğer o yazmışsa. o kadar çok merak ediyorum ki o adamı, yüzünü sesini tipini boyunu posunu. bi zaman makinası olsa direk onun oraya giderdim hatta ona vahiy geldiği ana giderdim mağarasına birden girerdim ak.
-
10.
+1basliktaki sacma sapan din tartismasini okumadim fakat yukarda biri kuran icin bisey yazmis "böylesine edebi yönden fukara bir kitap... " minvalinde. sana tavsiyem sadece rahman suresini oku. bak arapca falanda bilmene gerek yok. *
diger arkadaslara ise ulan yil 2015 hala tanri/allah var mi yok mu diye tartisiyosunuz. yillarca tartissaniz gercekten inanmis bir adami ateist ve tam tersi inanmayan adami'da müslüman yapabileceginizi zannetmiyorum. hele bu cehaletle. amk el oglu uzayda oscar töreni yapip after partyler düzenleyecek neredeyse bunlarin hala tartistigi seye bak. -
11.
0iNSAN OKUYACAK ONU AMK AZ GÜÇÇÜK YAZ
-
12.
0Müslüman olmamana saygı duyarım ama sonda yazdığın tanrı muhafazidin tanrısı değil demene saygı duyamam yanlız sebebi bizim sana saygı duymamızı istiyorsan sende bize saygı duyacan aga
-
-
1.
0kardesim oradakiler benim dusuncelerim. yani bence yaratici varsa bu muhafazidin bahsettigi tanri degil , bu benim fikrim , ben saygisizlik yapmadim size
-
1.
-
13.
0Abi kuran bütündür bir kere de tek ele almayın şu ayetleri amk ya
-
-
1.
01.ben hepsini okudum kardesim , bastan sonra
2.kitapta butunluk yok ki , sen nasil okursan oku. kitap daldan dala atlamis. ayni seyleri tekrar tekrar yazmis. ilk okudugumda gayet dindar biriydim ve cok sasirmistim. bu ne lan dedim , surekli ayni seyler. kagit israfi resmen. ayrica bi o konuya girmis sonra arada baska konu onra gecmiz zamani gelecek zaman kipiyle anlatmis gibi yapip genis zamani verme. ben hayatimda bu kadar tuhaf kitap gormedim acikcasi.
-
1.
-
14.
0abim yazmıssın iyi güzel. düşüncelerin var okuumuşsun mantıklı olanların arkasından insanlara yardımcı olamya calsıyorsun. umarım burda yazılanları okursunda bende okuduklarımı paylaşma fırsatı bulurum umarım.
kuranı okuyan herkes anlar. ama herkesin anladığı sey aynı olmaz. sen okursun bi ayet bi paragraf yazarsın bi alim okur bi kitap yazar başka bi alim angiblopedi yazar ben sadece bi cümle anlarım. o senn bilginle kalbinle alakalı bi durum. kuran biz anlayalım diye var. ama her insan burdaki manaların tamdıbını anlıycak akdar derin olmamıstır hz. muhafazid hariç. onun için her asırda alim zaatlar gelir dini tazelemek için. o asrın ihtiyaçlarına göre kuranı yorumlar ve bizim anlamamızı kolaylastırır.
takıldığım başka bi durum daha var . "Belki bir tanri olabilir ama bu kesinlikle muhafazidin tanrisi değil. " cümlesi. insanlardan inançlarımız için saygı beklriz. peki biz insanların düşüncelerine inanclarına ne akdar saygı gösteriyoruz ? -
-
1.
0kardesim zaten benim demek istedigim olay da bu , ana konu bu zaten. biz onu supehiz her insan anlasin diye acik ve basit indirdik deyip de bu kadar anlasilmasi zor olmasi. ki bu kitabin hayati konulari ele aldigini ve en kucuk bir karigibligin olumcul sonuclar cikardigini dusunursek . (ornek olumcul bir konu degil sadece ornek )
bak sana bir ornek ;
"Gündüzün iki ucunda ve gecenin bir kısmında namaz kıl. Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir." (Hud suresi : 114)
"Güneşin batıya yönelmesinden gece karanlığına kadar namazı kıl. Tanyeri ağarırken de sabah namazını kıl. Zira bu namaz görülmeye değerdir." (isra Suresi :78)
"Ey muhafazid! Onların dediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)." (Taha suresi : 130)
simdi ben bunlara gore 3 vakit mi kilayim , 2 vakit mi kilayim , 5 vakit mi kilayim ? ha bi de nasil kilayim amk ? namaz nasil kiliniyor ?
bunun neresinde aciklik ? -
2.
0bu ayetler namaz kıl diyo demi. peygamber efendimiz de kuranı bizim anlamamız için geldi zaten. ne zaman ve nasıl namaz kılındığını anlattı zaten. birbirini tamamlıyan iki olgu. sana başka bişey söyliyim. bişeyleri görmemek için gözünü kapatırsan zaten onu göremezsin. gözlerin kapalıyken bn bunu göremiyorum dersen yanlış söylemiş olursun göremiyorum demek yanlış görmek istemiyrum demen lazım o durumda.
-
-
1.
0kardesim bu bahsttigimiz din mi yoksa kafe kiravn mi ? 3 u bir arada gelecek kitap , peygamber , hadis.
ben sana neden namazin kilinisi yazmiyor soyliyim. cunku adamlar islama gecmeden de namaz kiliyor ve oruc tutuyorlardi putlar vasitasiyla tanri icin. peygamber gelip bunlari revize ettigi icin kitaba bunu yzmaya gerek duymadi. yoksa peygamber nerden bilecek namaz kilmayi amk , cebraille pratik mi yapmislar ? biraz mantik allah rizasi icin azicik mantik. ilk gelen alak suresinde bile anamaz kil yaziyor , hangi namaz amk ? demek ki onceden varmis
biraz dusun kimin gozleri kapali ? bi de okumadiysan kurani 1 defa tarafsiz al oku turkce mealini -
2.
0zaman kaybından bi adım öte değilsin. ebn bunu dedim diye bana sövüceksin ve cahil falan diyceksin biliyorum ama uğraştığımda bişiler öğrenicek olsan konusurum yemin ederim. ama senn sorunun bilmemek deil dediğim gibi bilmek istememk o senin kalbinde. kendine iyi bak
-
3.
0bak ben sana somut seyler soyluyorum sen hala gozun kapali , bilmek istemiyorsun filan diyorsun.
bak sana arguman veriyorum hem de senin kaynagindan. muhafazide ilk gelen sure hani su rabinin adiyla oku olan
http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx
10. ayetinde soyle yaziyor
Bir kulu namaz kıldığı zaman.
ne ara islam yeryuzune indi de namaz kilinmaya basladi ? sadece mantik sorusu kardesim -
4.
0Zaten namazın nasıl kılınacağını Hz. muhafazid göstermiştir.
-
5.
0“Onların Beyt(tullah) yanındaki namazları da, ıslık çalmadan ve el çırpmaktan başka bir şey değildi…” (Enfal 35) âyeti câhiliye döneminde müşrik Arapların namaza yabancı olmadıklarını göstermektedir. Nitekim bu dönemde müşrikler, erkek-kadın, açık-saçık el ele tutuşur, Kabe’nin etrafında dolaşırlar ve ıslık çalıp el çırparlardı. Böylece, ibâdet ediyoruz diye çalar, oynar ve yaptıklarını alkışlarlardı. Hz. Peygamber Kabe’ye gelip namaz kılmak ya da Kur’an okumak istediği zaman, çoğu zaman böyle âyin yapmakta ileri giderler, kendileri de namaz kılıyor ve duâ ediyorlarmış gibi gösteri ve gürültü yaparlar, bunu kendilerine bir ibâdet sayarlardı (Elmalı muhafazid Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, Eser Neşr., bty, IV, 2400).
…
Câhiliye devri Araplarında namazın bilindiği, ölüye de namaz kıldıkları rivayet edilir. Ölünün kabri başında durur onun iyiliklerini, güzel işlerini anar ve hüzün gösterirlerdi. Bu işe de “as-Salâh” (namaz) derlerdi. islam bu namaza ve benzeri dinî geleneklere da’vâ’l-câhiliyyeh (câhiliyye duası) demiştir (Kastallani, irşadu’s-Sari li şerhi Sahihi’l-Buhari, 406). Bu namaz, islam’daki cenaze namazından farklı olsa da yine de namazdır.
Yine Câhiliye döneminde Ka’b b.Lüey’in Kureyşlileri cuma günü toplayıp, içinde bir de hutbe kısmı bulunan haftalık bir ibâdet yaparlardı. Bu güne cuma, maruzat (açıklama), Yevmü’l-Arûbe (Araplık Günü) denilmekteydi (Ateş, A.Osman, Sünnetin Kabul ve Reddettiği Cahiliye ve Ehl-i Kitab Örf ve Adetleri, basılmamış doktora tezi, izmir 1989, 37-38).
burada muhafazid in nasil normal namazi ,cuma ve cenaze namazini arakladigi acikca yazmis . ama siz yine de bir kilif bulursunuz eminim
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
15.
0birden çok anlama gelebilir ama genel olarak hakim olan anlam kabul ediir ve çevriilirken bu şekilde çevrilir. Anlamak için dileyen arapça. öğrenebilir.Arkadaş yıl. oldu 2015 hala bunları tartışıyoruz. Vaktin varsa öğren arapça oku. Yoksa otur türkçe oku anlave hükümleri uygula hayatına bu kadar basit.Bu ülkede sorun bu işte takiyyenin ve istismarın tek sebebi. Gelişmeye de engel bu.Bugün Avrupanın bizden ileri olması sebebi bu.Nasıl ki reformla bu adamlar çağının çok ötelerine geçtiler artık bize de bir reform gerekmektedir ki gelişebilelim.
-
-
1.
0peki bu kitap yazilirken gelecekte boyle karigibliklar olmasin diye acik ve secik yazilsaydi ?
Şu halde rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz bu ayet 31 kere yazilacagina bazi konulara aciklik getirseydi de biz de bu kadar tartismasak fena mi olurdu ? tanri bunu ongorememis mi ? -
-
1.
0kuranı kerimin bir çok yerinde düşünün der güzel kardeşim bunu da oturup biraz düşünsen cevabı bulursun zaten ben bulduysam bu cevabı kendi çapımda sen de pekala bulabilirsin
-
2.
0sen kendini kandirmaya devam et kardesim. ben 3 yildir dusunuyorum . sen de bir kere olsun objektif dusun.
-
3.
0Ben objektif düşündüğümü düşünüyorum kardeşim sen diyosun ki söyleseydi kuran madem diye e o zaman nası yemek. yiyeceğini nası oturup kalkacağını da söylesin dimi ama senin kafaya göre bunları da anlatmalı dimi sana düşün diyen bir din var ortada biraz beyni çalıştıracaksın. Burada amaç dil bilmek etmek değil amaç Allahın emir ve yasaklarını anlamak ve bunları uygulamaktır
-
4.
0mesela Ingilizce bi makale okuman gerek içinde çok önemli bilgiler var ve o bilgiler de gerekli sana hemen çünkü o bilgilerri kullanman isteniyo naparsın ingilizceyi mi sökersin yoksa çeviriyi okuyup içindeki bilgiyi mi alırsın?
-
5.
0peki bazi seylere kimisi haram kimisi helal diyor, hangisine inanayim ? helal diye inandim meger harammis. gunahninni ben mi cekicem ?
peki kardes suc ve cezayi okuyan bir cok insan var , bir cok dile cevrilmis bir kitap ve herkes ayni ana fikri almisken neden kurandan herkees farkli fikir cikariyor ? tanrinin dostoyevski kadar yazarlik yetenegi yok muymus? -
6.
0Hangisine helalken haram demiş anlamadım kardeş?
ayrıca suç ve ceza dan herkesin aynı şeyi anladığından nası emin olabiliyorsun saçmalıyorsun bence herkesin kitaptan aldığı anladığı çıkarımı farklı olur sen kitaptan suçun ne kadar kötü bişey olduğunu çıkarırsın ben suçlu pgibolojisinin ne olduğunu anlarım. gibi.Kuranı Kerimde de aynı olay mevzu bahis.Bir konuda herkesten aynı şeyi anlamasını beklemek ne kadar mantıklı? -
7.
0a)iLK MÜSLÜMAN KiMDiR ÇELiŞKiSi.. Sizce ilk Müslüman kimdir?Tümünü Göster
Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, muhafazid hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür.
Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi.
Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür.
Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet:
Ali imran- 67. ibrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi.
ibrahim, muhafazid’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, idris, Nuh gibi ibrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz.
b)MiRAS KONUSUNDAKi ÇELiŞKiLER
Kur’an’a göre miras paylaşımında vasiyetin geçerli olduğunu söyleyebilir miyiz?
Bakara-180. Sizden birisine ölüm yaklaştığında, eğer ardında mal bırakacaksa, vasiyet etmek farz kılındı.Bu vasiyetin anne ve baba ile akrabaya uygun şekilde yapılması gerekir. Bu, takvâ sahipleri üzerine bir borçtur.
Bu ayete göre vasiyetin farz olduğunu ve bir Müslüman öldüğünde bıraktığı vasiyetin geçerli olduğunu düşünüyorsanız aldanırsınız. Ne vasiyet ederseniz edin hükmü yoktur. Miras paylaşımı aşağıdaki ayetlere göre yapılır:
Nisa/ 11-12. Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır…. (diye devam ediyor)
C)ALLAH ACELE EDEN VE ACELE ETMEYEN OLARAK GÖSTERiLiR HANGiSi DOĞRU
NiSA-12..Bütün bunlar, Allah'tan birer emirdir. Allah her şeyi bilen, CEZALANDIRMADA ACELE ETMESEDE ihmal etmeyendir.
ENAM-165..O, sizi yeryüzünün halifeleri yapan ve sizleri verdiği şeylerle denemek için kiminizi kiminize üstün kılandır. Şüphe yok ki, Rabbin ÇABUK CEZALANDIRAN ve yine şüphe yok ki, O tek bağışlayan, tek merhamet edendir.
Kuranda Allahı Bir surede cezalandırmada aceleci bir surede acele etmeyen olarak belirtmiştir???
Sadece bu bile kuranın Tanrıyla ilgili olmadığını anlamaya yetecektir.
d) iSLAMIN HOŞGÖRÜSÜ-HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ
"Islâm'da zorlama yoktur" (K. Bakara 256) seklindeki hükümlere dayanarak "Islâm hosgörü dinidir" diye konusur
Zorlamayi öngören ve hosgörü'yü kökünden yok eden hükümlere dayali olarak farkli din ve inançta olanlara karsi düsmanlik beslemekten geri kalmaz ve örnegin Kur'ân'daki "Islâm'dan gayri bir dine yönelenler sapiktir!” (K. Imrân 85; Tevbe 33 ),
Ya da “Müsrikleri nerede görürseniz öldürün!” (K. Tevbe, 5
Ya da “Islâm'a aykiri bir inanista ise analariniz, babalariniz, yakinlariniz için magfiret dilemeyin, onlarin namazini kilmayin vs... " (örnegin K. Tevbe 23, 84, 113; Ahzâb 60-61) seklindeki nice buyruklarlara uymayi dogal sayar. -
8.
0e)iSLAMiYETiN KADINLARA BAKIŞITümünü Göster
Bu ayni kisi, bir yandan: "Kur'ân'in 14 asir önce ilân ettigi kadin haklari hâlâ ulasilamamis bir yüceliktedir" seklinde konusurken diger yandan, seriât'in kadini asagilatan hükümlerine sarilmakta sakinca bulmaz; bunlari rahatlikla savunabilir, ki bunlar arasinda:"Kadinlar aklen ve dînen dûn yaratilmislardir; Iki kadinin tanikligi bir erkegin tanikligina denktir; Cehennemin çogunlugu kadinlardandir; Sûtresiz olarak namaz kilanin önünden esek, köpek, kadin geçerse namaz bozulur vs ... " seklinde insan sahsiyetinin haysiyetiyle bagdasmayan hükümler vardir. Birbiriyle çelisen ve çatisan bu iki düsünce tarzina saplanmislik ona ters gelmez. Daha dogrusu çelisme ve çatisma'nin varligindan muhtemelen habersizdir.
f)BiR TARAFTAN ÖZGÜR DÜŞÜNEBiLiRSiNiZ DiĞER TARAFTAN iSE SiZiN ADINIZA ALLAH DÜŞÜNÜR ÇELiŞKiSi
Yine bunun gibi, bir yandan Kur'ân'in: "Basiniza gelen her hangi bir musibet kendi ellerinizin yaptigi isler yüzündendir" (Sûra 30; Nisha 79 vs... );
ya da:"Yaptiklarinizdan dolayi mutlaka sorguya çekileceksiniz" (al-Nahl 93) seklinde olan ve “irâde serbestisi”ne ve “kisi'nin sorumlulugu”na yer verir gibi görünen âyet'lerine sarilirak "Islâm akil dinidir, özgürlük dinidir" diye konusurken,
diger yandan Kur'ân'in bu hükümleriyle çatisan, örnegin:"Süphesiz Allah diledigini saptirir, diledigini de dogru yola eristirir" (K. al-Nahl 36, 93: Fâtir 8; Müddessîr 31, 42, vs); ya da: "Tanri dilediginin gönlünü açar onu Müslüman yapar... dilediginin kalbini dar kilar (kâfir yapar)" (K. En'âm 125); ya da: "Allah isteseydi puta tapmazlardi... " (K. En'âm 107) seklinde olan hükümlerini benimseyerek, gerçeklere “irâde serbestisiyle”, yâni “akilci düsünce” yolu ile degil fakat gökten indigi söylenen Kur'ân hükümleriyle gidilebilecegini savunur. Bundan dolayidir ki Islâm dünyasinin "büyük bilgin ve düsünür" diye bildigi nice kisiler "Ben aklimi kullanmam, kullanmamakla iftihar ederim" diyebilecek kadar kendilerini vahy”lerin egemenligine terketmislerdir
g)EŞiTLiK DiNi-DiĞER TARAFTAN IRK VE CiNSiYET FARKI GÖZETEN DiN
Yine bunun gibi seriâtçi kisi, bir yandan :"Islâm esitlik dinidir; irk, renk, cins farki gözetmez; ne Arap, ne Acem, ne Türk vs... (gözetmeyip) insanligin güzel usaresinin bir belirisi(dir)" derken, diger yandan köleligin dogal oldugunu vurgulayan seriât hükümlerini (örnegin al-Nahl sûresi, âyet: 75) ya da siyah derili insanlarin tiksinti yaratici bir cild'e sahip olduklarina daîr hüküm'leri, ya da Arap'larin "Kavm-i necib" olarak diger müslümanlara üstünlügünü tanimlayan yönlerini benimseyebilir. Yani bir yandan Islâm'in esitlik dini oldugunu söylerken, diger yandan Seriât'in insanlar arasi esitligi yok bilen hükümlerini benimseyebilir; ve bunda bir çelisme görmez.
Ama öyle ayet de vardır ki hükmü kaldırılmasa da, yazıldıktan hemen sonra değişikliğe uğramıştır.
Abese suresinde peygamberin yüzünü ekşittiği gözleri görmeyen âmâ ile ilgili bir ayet daha var. Nisa-95 ayetinin “mazereti olanlar müstesna” kısmı bu âmâ sebebiyle ilave olunmuştur.
Bakın nasıl:Peygamber evinde birkaç kişi ile otururken vahiy gelir. Nisa-95′ dir gelen ayet ve savaşa gitmeyen, savaştan kaçanlar hakkındadır.
”Mü’minlerden, oturanlar ile, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenler eşit değildir.”
diye başlayan ayeti vahiy katibine yazdırır.
O sırada âmâ Abdullah Ümmü Mektüm gelir ve ayeti duyunca; ” Benim de gözlerim görseydi ben de savaşa katılırdım ya resulallah, benim gibi mazereti olanların durumu ne olacak?” diye sorar. Bunun üzerine muhafazid hazretleri vahiy katibine “Ayete bunu da ilave et” der: “Mazereti olanlar müstesna” (Buhârî, Cihâd: 27; Müslim, imara: 17)
h)iNSAN ÖZELDiR-iNSANI YERiN DiBiNE BATIRIR ÇELiŞKiSi
Allah hiçbir yarattığı canlıyı özel bulmamışta Hıristiyan ve Müslümanlara göre insanı özel ve değerli saymaktadır. hatta şeytanın bile bize secde etmesini istemektedir.
Yani bize
Allahın kuran da şöyle gödüğü bize.
INSAN NANKORDUR:
"Kahrolası insan ne nankördür (inkârcıdır)" (Abese 80/17)
"O size istediğiniz her şeyden verdi. ALLAH'ın ni'metlerini sayacak olsanız sayamazsınız. Doğrusu insan zâlim ve keffardır (nankördür) " (ibrâhim 14/34)
iNSAN ACIZDIR:
toplu iğneyi batırsan zıplar, sivrisinek anasını ağlatır... Yarım nefesi alamazsa ya da verememezse sahte azameti ve palavrası yerle bir olur!. (Mâide 5/30-31-Nahl 16/4 )
INSAN NANKORDUR VE CAHILDIR;
"Biz emâneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o (insan) çok zâlim ve çok câhildir!... " (Ahzâb 33/72)
iNSAN HIRSLI VE HUYSUZDUR VE MIZIKCIDIR;
"Gerçekten insan pek hırslı ve huysuz yaratılmıştır. Fenalık dokununca mızıkçı, hayr dokununca kıskançtır." (Meâric 70/19-21)
iNSAN YAGMACIDIR:
"Malı öyle bir seviş seviyorsunuz ki yığmacasına!... " (Fecr 89/20)
iNSAN AZGINDIR:
"Sakın okumazlık etme! Çünkü insan, muhakkak azıtır!... " (Alâk 96/6)
iNSAN SAPIKTIR;
"Andolsun ki; cin ve insanlardan bir çoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, onunla gerçeği anlamazlar; gözleri vardır, onlarla göremezler; kulakları vardır, ama onlarla işitmezler. işte bunlar hayvan gibidirler, hatta daha şaşkın (dallun:sapık) dırlar. işte gafiller bunlardır." (A'râf 7/179)
INSAN HAYVANDIR;
"Yoksa sen onların çoğunun işittiklerini veya anladıklarını (kavradıklarını) mı sanıyorsun? Onlar sırf hayvan gibi, hatta gidişçe (yolca) daha sapkındırlar. (dallun) " (Furkân 25/44)
Ve siz bir aslanın aslanı veya bir ineğin bir ineği yediğini gördünüzmü?
Ama hepimiz yamyamları biliriz değilmi.?
Çelişkilerin en büyüğü Birtaraftan biz onunyarattığı en özeliz yazacak ..sonra birde insan hakkında yukardaki yazılanları..
Birileri bizimle 1500 yıl dalga geçmiş …
islam kaynaklarından öğrenmekteyiz ki, Kuran’daki çelişkiler, islamcın daha ilk anlarından itibaren fark edilir olmuştur. Ö kadar ki, muhafazid’in verdiği emirlerin birbirini tutmaması ve örneğin bir gün “helal” bilip izin verdiği şeyi, bir başka gün “haram” sayması ya da yasaklaması, çevrede dedikodu konusu olmuştur. Birtakım kişiler açıkça şöyle konuşmaya başlamışlardır: “muhafazid bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor.” Bunu söylerlerken muhafazid’i “iftiracı” olarak tanımlamışlardır.1 muhafazid, o dönemde henüz güçlü durumda olmadığı ve bu nedenle bu gibi kişilere karşı şiddet yoluna başvuramayacağını bildiği için, buyrukların Tanrı tarafından konup, gerektiğinde Tanrı tarafından kaldırıldığına dair Kuran’a ayetler koymuştur. Bunlardan biri şöyledir:
“Biz bir ayetin yerine başka bir ayeti getirdiğimiz zaman —ki Allah, neyi indireceğini çok iyi bilir- ‘Sen ancak bir iftiracısın’ dediler…”(Nail Suresi, ayet 101).
Söylemeye gerek yoktur ki, böyle bir ayet, hani sanki Tanrı yanlış hüküm indirirmiş de, bir başka hükümle bu yanlışlığı giderirmiş” gibi bir tanıma sokmak bakımından daha da olumsuz bir sonuç yaratmaktadır. muhafazid, giderek güçlendikten sonra, yumuşak tutumunu değiştirmiş ve kendisi hakkında “bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor” şeklinde konuşanların hakkından gelmesini bilmiştir. 1 Nail Suresi’nin 101. ayetinin Diyanet Vakfı tarafından açıklanmasına bakınız. Bundan dolayıdır. Ki, muhafazid’in hayatta bulunduğu süre boyunca, hiç kimse Kuran’daki çelişkileri ortaya koymak cesaretini gösterememiştir. Fakat onun ölümünden hemen sonra, çelişkiler ve tutarsızlıklar şeriat uygulayıcılarını bir hayli uğraştırmış ve güç durumlarda bırakmıştır. Örneğin, Ashaba-ı Kiram bu yüzden pek çok sorunu çözümleyememiş, çoğu zaman çaresizlik içinde bocalamıştır. ilerideki bölümlerde, çelişkilerin yarattığı kötü sonuçlan belirtirken göreceğiz ki, Halife Osman b. Aftan bile, Kuran’daki iki ayetin birbiriyle çatışır olması yüzünden belli konularda fetva verememiş ve çoğu zaman işi askıya alıp geciktirmek
(talik etmek) zorunluluğunda kalmıştır. Örneğin, bir kez kendisine iki kardeşin “mülk-i yeminde” birlikte yemin edip edemeyecekleri sorulmuş, o da, “Ne bileyim? Bunu bir ayet helal, öbür ayet de haram kılmıştır” diyerek soruyu cevapsız bırakmıştır. Yine bunun gibi, Kur’an bilgisine sahip ünlülerden Abdullah b. Amr’e, pazartesi günleri oruç
tutmayı “nezreden” (kendi kendine adamış olan) bir kimsenin, “nezir” günü bayram gününe rastlayacak olursa, ne yapacağı sorulmuş, o da, “Ne bileyim? Bir tarafta Allah nezrin yerine getirilmesini emrediyor, öbür tarafta da Resulullah bayram günü oruç tutmayı yasak etmiştir” diyerek fetva vermekten çekinmiştir.(2) Çelişkilerin yarattığı sakıncalar sadece bu bakımdan değil, ileride ayrıca belirteceğimiz gibi, insan beynini tutarlı ve mantıklı şekilde düşünemez, işleyemez ve gelişemez hale getirmek bakımından ortaya çıkmıştır. islam ülkelerinde fikirsel, sosyal ve siyasal alanlarda geri kalmışlığın nedenlerinden biri de budur. (2)Sahih-i…, Diyanet Yayınları, c.11, s.52. 246 -
9.
0al sana bir cok celiski bir ayeti okuyunca farkli anliyorum baskasini okuyunca farkli anliyorum
-
10.
0Farklı anlamanı doğal karşılıyorum ama şurada bi sorun var senin yaptığın yorum günümüz değerleriyle yaptığın bir yorumdur.Şimdiki dünya ile.o zamanki dünya arasında dünyalar kadar fark vardır ve sen o dönemi bilmene imkan yok.Bu böyle interneetten öğrenilecek bir iş de değildir. Ciddi bir mesai istemektedir.Ve senin bunu yapmam günümüz koşullarında çalışma hayatı, eğitim vs. Gibi sebeplerle imkansıza çıkmaktadır. Böyle şu an ki bakış açısıyla kesin sonuca varman beni şaşırtıyorr. Neden bu alanda uzmanlaşmış mesai harcamış profesörlere yöneltmiyorsun.Şüphesiz onlar dönemi çok iyi bildiklerinden sana çok daha sağlıklı bilgi vereceklerdir. Burada başlık açarak işte bu konuda yeterli bilgisi olmayan insanlara bir takım sözde çelişki olduğunu düşğndüğün şeyleri dayatarak ve çok büyük bir bilgiye sahip olmayan insanlara soru yöneltmekle neyi amaçlamaktasın? Ego tatmininden başka bie şey değil.
-
11.
0kardesim bu kitap simdiki gunumuzun degerleriyle uyusmuyorsa bunu engellemenin 2 yolu vardir ;
1. guncellenmeli ve yeni peygamber gelmeli.
2.insanustu bir ongoruye sahip olarak kiyamete kadar bizi idare etmeli
1. yi kabul etmiyorsunuz son peygamber son din son kitap diye. 2. de yok ortada , gelecege hatta gelecegi gectim arabistandan baska hic bir yere hitap etmiyor . boyle bir kitabi tanrinin yazdigina inanmak bence akil isi degil , tanrinin kitabi boyle olmaz bence. tanri kitap yollarsa ve bu son kitap derse, kiyamete kadar butun cografyalara hitap edebilen bir kitap olmaliydi. benim dusuncem boyle
diğerleri 9 -
1.
-
2.
0Bu dediğin bilinme işi islamiyetin yayılışıyla alakalı eski dönemlerde bu fetih yoluyla yapılıyodu ve halk devletin yaptığı uygulamaları(hoşgörü, vergi indirimi vs.) gördükçe dini tanımayı, öğrenmeyi istemişler ki bu gün zamanında fetih yapılmış yerlerin çoğunluğu müslümandır.Çünkü bu kültüre öyle bir yayılıyo ki hayatı ve gelecek. nesilleri etkiliyor. Ancak devletlerin içine girdiği durumlar gerilemeleri ve yıkılmaları bu ilerlemeyi durdurdu
-
3.
0Lakinn günümüze bakalım şimdi islam dini şu an isteyen herkes ulaşabilir ve okuyup öğrenebilir lakin hangi insan yapıyo amerika daoturan bir adam durduknyere gidip Kuranı Kerimi okumaz bunu kabuledelim biz de mesela incil veya tevratı okuyomuyuz hayır burada işte islamın iyi güzel işlerle gündeme gelmesi gerekir ki dünyada ilgi çeksin ve merak uyandırsın. Lakin dini yanlış anlamış Allah yolu diyerek Allah adına kafa kestikleri işkence yaptıkarı emperyalist devletlerin kontrolündeki embesillerin olduğu bir dünyada hangi insan islama sempati besleyebilir ve merak edip okur ki sadece korku yaratır bu.Bu zamanda da özellikle 11 eylül saldırılarından sonra islamafobinin ne kadar yaygınlaştığını gördük sorun Islam değil islamın yanlış anlaşılması aanlatılmasıdır. Islam.düşmanı emperyalist ülkelerde her geçen gün bu islamafobiyi kaşımaya devam etmektedir.
-
-
1.
0bak kardes sayi versem belki inandiric olmaz diye bunlari veriyorum ;
islamiyet
Hristiyanlık
Musevilik
Budizm
Janizm (Caynacılık)Sihizm
Hinduizm
Şintoizm
Konfüçyüsyanizm
Taoizm
Dürzilik
Zerdüştilik
Sabiiler
Yezidilik
Samirîler
Bahailik
Moonculuk
Tenrikyo
TanrınınYoluTopluluğu
Kadıyanilik
Raelien Akımı
Rastafarianizm
Yehova Şahitleri
Mormonlar
Unitaryenizm
Adventistler
Pentakostalistler
Kuveykırlar
Süryanilik
Presbiteryenler
Maronîler Cizvitler
Kimbanguizm
Metodistlik
Gnostisizm
Voodoo(Vudu) Dini
Namba Dini
Şamanizm
Ga Dini
Ainu Dini
Aztekler Ve Tanrıları
Dinka Dini
Maori Dini
Ateizm
Agnostisizm
Panteizm
Pan-enteizm
Satanizm
Druidler
Manicilik
Paflikyanlar
Adventist
Bogomiller
Tapınak Şövalyeleri
Hurufilik
Eski Mısır Dini
Hitit inanç Sistemi
Urartular?da Din
Helen ( Eski Yunan ) Dini
Etrüksler
Phryg Krallığı ve Dini
Minos Uygarlığı Dini
Sümer Dini ve Tanrıları
Fenikeliler Dini
Eski Roma Dini
Kayıp Mu Uygarlığı ve Dini
Scientologistler (Bilim Kilisesi) Cennet Yolcuları
Masonluk
Yılan Eğiticileri
Kirişnacılık
Anglikanizm
Tanrının On Emri
Sahaja Yoga Dini
Evrensel Uluslararası Yol
Mans’ın Kutsal Kuralları
Tanrının Çocukları
Cennetin Kapısı
Oshocular
Hıristiyan Bilim Kilisesi
insan Tapınağı
Edebi Değerler
Hıristiyanlığın Birleşik Okulu
Branch Davidians
Diyet Tarikatı
Panawave Kültü -
2.
0Tamam yeryüzünde bu kadar çok dinin olduğunun farkındayım benim dediğim şu zamanda iyi şeylere örnek olmadan kimsenin bu dine ilgisini çekemezsin senin de dediğin gibi o kadar çok din var ki
-
3.
0bak bu kadar din varken (hepsi din degil ama cogu din ) adam hangi birini arastiricak ? neden islam i secsin ki ? zaten bunun sen de farkindasin. peki bu adam 6 tanesini arastirdi 7. de oldu ama islami arastirmaya vakti olmadi. bu adam cehenneme mi gidecek ? belki adam muslumanim diye gecinenlerden daha iyi ? bence dinlerin hic biri evrensel ve gelecege hitap edecek potansiyelde degil
-
4.
0Işte malesef gene tekrar ettiğim gibi islamın anlaşılabilmesi için önce islamafobi sona erdirilmelidir. Cennete yada cehenneme girip girmeme işini sen ne ben bilebiliriz bunu Allah bilir. Gaybı yalnız Allah bilir. Bence bu gün dahi bu dinlere inanılmaktaysa bu zamana kadar hitap etmiş ve etmeye devam edecek potansiyeli barındırmakta. Potansiyelini kaybeden insandır. Insan düşünmeyi ve vicdanını merhametini unuttukça böylel nankör oldukça ve böbürlenmeyi bırakmadıkça ortada din kalmayacak haklısın ama bunun suçlusu senin dediğin şekilde evrensel bir kitap yapamayan Tanrının değil insanların suçu olacaktır.
-
5.
0bence insanlarn dine inanma sebebi sunlar;
1-yalnzlik
2-aciz hissetme
3-korkular
4-umutlar
5-insanlari bir cati altinda toplama amaci
ve bunun gibi baska nedenlerdir. ornegin hic bir dinin teblig edilmedigi ve henuz kesfedilmemis olan bir amerika kesfedildigi zaman oradaki yerlilerin de bir tanrisi vardi. onlarin da ibadetleri vs. vardi. cunku insan aciz ve buna ihtiiyac duyuyor. mesela bir ormana dustunuz ve sagda solda kimse yok. tanri ve din nedir bimlmiyorsunuz ve icinizde korkuyla yardim diliyorsunuz . gorunmeyen guclerden , sizden guclu oldugunu dusundugunuz gucleren yardim talep ediyorsunuz ve oradan kurtulunca da tesekkur olarak kurban veya adak sunuyorsunuz. bu tanri oldugunu ya da din oldugunu gostermez bu tamamen sizin manevi dunyaniz , bir nevi totem. iste bence dinler boyle dogmus ve muhafazid de insanlarin bu acigindan faydalanarakk ve esk araplarin dinini revize ederek islami ve kurani yaratmis. muhafazidden onceki tanrinin isimlerini , ibadet sekillerini ve inanislarini incelerseniz islamin bu putperst tabir edilen dinden dogmus uydurma bir din oldugunu gorursunuz.
not; kimse saygisizlik yaptigimi dusunmesin , isteyen istedigine inanir. bunlar sadece benim goruslerim -
6.
0Insanların zaaflarını kullandı konusunda katılmıyorum çünkü Hz.muhafazid vahiyden öncesinde bile Hz.muhafazid mekkedeki dinlere inanmadı ve öncesinde bile varlığına inandığı tek Allaha ibadet ettiği ve oruç tuttuğu biliniyor. Vahiy geldikten sonra vahiy. insanlara ulaştırmaktan başka zevki için çıkarıcı için birşey yaptığını düşünmüyorum. Gerek hadislerindeki güzel davranışları gerekse sahabelerin anlattıkları bana bu konuda zaafları kullandı lafını inandırıcı bulmamı engelliyor. Benim.inancıma göre Allah bilinmek için yarattı insanları ve yarattıklarının da kurallarına uyması için elçiler ve kuralların yazlı olduğu kitaplar gönderdi.Bu da benim bakışım. Saygısızlık yapmayız birbirimize kesinlikle düşünceleri paylaşmaktır bu sadece
-
7.
0hayir muhafazidin ondan oncesinde ibadeti filan yok , bunu bizzat kuran soyluyor.Tümünü Göster
Şura 52: işte biz böylece sana da emrimizden Kur'ân'ı vahyettik. YOKSA SEN KiTAP NEDiR? iMAN NEDiR BiLMiYORDUN.
yani iman veya ibadet yok ama bir anda adam peygamber oluyor. bu nasil izah edilebilir ?
1-allah tarafindan secildi
2-peygamberligin kaymagini yemeye karar verdi.
ben acikcasi 2 ye inaniyorum cunku eger 1. olsaydi bir tane mucizesi olurdu. musaya , suleymana , isa ya mucizeler veriliyor da muhafazid e niye yok ? mucizeleri yazmasi kolay tabi , su peygamber soyle yapmis bu peygamber boyle yapmis diye. ama nedense bakin bunlar peygamber ve boyle mucizeleri var bakin ben de peygamberim ve soyle bir mucizem var neden dememis ? ve daha onemlisi oradaki halk neden senin mucizen yok diye sormamis , bu cok ilginc.
benm muhafazidin peygamberlige gidis yolunda inandigim olaylar soyle(alintidir):
atice (özellikler: 40 yaşında, zengin, ticaret erbabı, sırtı saglam o dönem icin ve muhafazide nazaran kültür sahibi ticaret ve aile eşrafı üzerinden geniş çevreye sahip sırtı saglam insan dişisi kişi )
muhafazid'(25 yaşında, beş parasız, okuma yazma bilmeyen ancak dar sayılacak çevresinde sivil insiyatif girişimlerinde yer alarak ilişkilerini geliştirip itibar edinmekte bu çevrenin önde gelenleriyle ( bir örnek: Hilful Fudul-Kabileler arası ilişkilerin anlaşmaların düzenlenmesi konusunda ileri gelenlerden biri)kurduğu yakın ilişkiler ..)
Hatice muhafazidle evlendikten sonra onu amcazadesi Varaka Bin Nevfel ile tanıştırdı. Varaka Hıristiyandı ve bilimle ilgiliydi. Aynı zamanda Nasturi rahibi olan Varaka Mekkenin de rahibi ve vaiziydi. Tevrat ile incil'ide iyiden iyiye incelemiş ve arapçaya tercüme etmişti.Çok bilgili ve Filozof bir adamdı. Dinler tarihini çok iyi biliyordu. O araştırmaları sonucunda puta tapıcılığı bırakıp hıristiyanlığı kabul etmişti.
Varaka Bin Nevfel muhafazidi sevdi. Onun dini konulara olan ilgisi hoşuna gitmiş ve yakınlık duymuştu. Bilgili olduğu için muhafazid'de ona saygı ve ilgi gösteriyordu. Varaka'yı her zaman ziyaret ediyordu. O da Ona Tevrat'ı baştan başa okudu. Adem'den ismail'e kadar bütün Peygamberlerin menkıbelerini anlattı. Musa'nın dinini nasıl kurduğunu, isa'nın Hıristiyanlığını da izah etti. Vahdaniyet-i ilahiye'yi derinden derine anlattı, fikir ve halvet yollarını gösterdi.
Türk tarihçisi Enver Behnan Şapolyo'ya göre, muhafazid 15 sene boyunca Varaka bin Nevfel tarafından eğitilmiş ve Tevrat ve incil'de yer alan bilgiler ona öğretilmiş ve yetiştirilmiştir.
Buradan anladığımız şey muhafazidin 40 yaşına-peygamberlik ilanına dek- çeşitli dinler konusunda edinebildiği, toplayabilidiği bilgi ya da bakış açılarını belleğine kaydedip magara sürecinde editleyip kafasına göre düzenleyip ekleme- çıkarma- çarpma- karma- koparma gibi metodlarla; yavaş yavaş kitlelere, islam- kuran ayetleri olarak sundugudur. Can- ı gönülden şu veya bu dine mensup olmadıgını ancak tilki bir gözlemci oldugunu da söyleyebiliriz.
tarih ve hadislrein bir kismi bunu destekliyor. ve bence mantik da bunu destekliyor. -
8.
0mucizesi yok diyorsun ancak kamer suresini okumanı öneririm ilk 3 ayet
diğerleri 6 -
1.
diğerleri 1 -
1.
-
16.
0Kuran ın apacık anlasılır hali Arapça dır atam dediğin adam dilini değiştirmese doğrudan okuyabilirdin inanmıyosan inanma ama sırf bu açtığın başlık için kafanı rahatlıkla kesebilirim ki o günde gelecek sizin gibiler için buna uyup şuku verenlerinde vay haline
-
-
1.
0ne alakası var dangalak, kuran osmanlıcamı gönderilmiş? sanki anadoluda hekes arapça konuşup arapça okuyodu. olm bu topraklarda yüzyıllardır türk var, türkçe var. bak yunus emreye
-
2.
0felluce , o adam alfabeyi degistirmeseydi arap harfleriyle ingilizce ogrenebilir miydin acaba ? ve ulke ne kadar gelisirdi ? irandan iraktan ne farkimiz kalirdi ? ataturkcu degilim ama harf inkilabi bence gerekliydi yoksa avrupanin cok daha fazla gerisinde kalirdik . en basitinden evine aldigin hangi urunun arkasinda arap alfabesiyle yazi var ? ayrica cok koyu akp li ve yobaz oldugun icin cok da tartismaya gerek yok seninle. bana argumanlarla ve mantikli seylerle gel amk salagi
-
1.
-
17.
0sukuuuauauau
-
18.
0Yanlış hatırlamışım bunun için özür diliyorum. Orada koyduğun iki şıktan ikincisini seçiyorsun ancak. ondan önceki peygamberler farklı mıydı onlara da vahiy bi anda geldi ne olacaktı seçim yapılıp seçilene mi vahiy gelecekti Allahın seçimidir ve sen buna karışamazsın inanıyosan sana kabul etmek düşer.Bi adamın yanında dinleri öğrenmesi sonra da 40 aşında gelmesi o zamana kadar öğrendi sonra ortaya karışık yaptı diyosun ama buna katılmıyorum.Bir kişinin dinler konusunda bilgi alması neden onu kullanarak insanları kandıracağı düşüncesine seni itti?Ve aldığı eğitim15 sene feelan sürüyor tahminim afedersin de o zaman da o dinleeri öğrenmek o kadar zor mu? Öyle bir din uyduracak olsa pekala 3 5 sene içinde de yapardı.He geç algılıyor diyosundur sen şimdi anca jeton düşmüştür dimi * .Vahiynin 40 yaşında gelmesi seni niye bu düşünceye sevketti insanların çocukluk, ergenlik,gençlik olgunluk dönemi vardır. Peygamberlik gibi kutsal.bir. görevi genç ve tecrübesiz birinin yapması mı daha uygun olur yoksa 40 yaşına gelmiş birçok tecrübe edinmiş bir kişiye mi verilmesi uygun olur. Tanrının işidir haşa karışamayız ama. mantıkttan bahsediyorsun ya mantıkla bir düşün bana da mantığa uygun gelen budur. Dolayısıyla maneviyattır inanmak isteyen inanır istemeyen inanmaz.
Burada ne kadar konuşsak da boş senin dinin sana benim dinim bana:)
Keşke burada bilim ve sanat üzerine tartışmalar yapabilseydik hala insanların inançları konusunda bu kadar tartışmanın yapılması ne kadar da gereksiz. -
-
1.
0egitimi 15 yil mi aldi 15 ay mi tam olarak bilmiyoruz , insan bazi seylere hemen karar veremez , belki 40 indan sonra krar vermistir ya da pgibolojik nedenleri vardir bilemeyiz. peki diger peygamberlerin mucize gosterirken muhafazidin gostermemesini neye bagliyorsun ?
tabiki senin dinin sana benimki bana , ben kimsenin dinini degistirmeye clismiyorum zaten bu cok zor , ben sadece dogrulari bulma taraftariyim. ama suna inaniyorum ki dinlerin oldugu bir topluluk (hele hele bu islm gibi acik secik olmayan bir dinse ) asla gelsemez , hala ramazanda elektronik sigara orucu bozar mi filan diye gelisemeden devam eder. tyyip gibi insanlar dini somurup insanlari kullanir , isid gbi orgutler insanlari oldurur vs. simdi diycksin ki onlar gercek musluman degil. peki kardesim gercek musluman nerde? bu adamlar boyleyse bunun tek suclusu senn dinin cunku acik ve secik degil . cunku senin dininde ve dger dinlerde kesin ve net ibareler yok. birinin gunah dedigine digeri degil diyor. kimine gore adam oldurmek gunah kimine gore sevap ( din dusmani mesela , isid in yaptigi gibi) . kuranda 1 kadin der hadisde 4 kadin ama baskasi da der ki peygamberimizin 10 karisi vrdi ben de 10 kari licam cunku sunnet. artik baul edin sunu kuran yetersiz . ne butun dunyaya ne de butun insanliga hitap etmiyor. yakin zamanda kiyamaet kopmazsa daha da yetersiz olucak. o yuzden dedigim gibi dinler insanlarin sirtindaki kamburdur , bize zaman zaman yardim etse de aslinda bizi yavaslatir. ben ne zaman dini duygularimdan siyrildim o zaman ileremeye basladim. -
2.
0Yazmıştım az önce ekleme yapmıştım muze şstşyorsan kamer suresi şlk 3 ayete bak derim. Terör olayını sakın ama sakın Kurana suç atmamalısın bu işin arkasında kimlerin olduğunu biliyorsun bunlar dini yanlış anlauan değil hiç bilmeyen gafillerdir.Şu kadın işini de çok takıyorsun ki şunu kaçıruyorsun o zamanda savaşlardan sonra dul kalan kadınların ortada kalmaması adına Peygamberimiz eş almıştır ve yoldaşlarını da teşvik etmiştir bizimkilerin aklına tabi direk gibiş geliyo ne kadar acı.Şunu da söyleyebilirim ki Allah insanları derece derece yaratmıştır kimi insanı kimilerinden üstğn kılmıştır.Üstğn kıldığı insanların yorumlarına bakmalı insan kendi doğru yorumu bulanıyorsa hanbeli şafi maliki gibi Allahın kademelerini yükselttiği kiişileri takip etmeli herkes yorumyapar Kurandan ama genel ve kapsayıcı yorumu bu nitelikte insanlar yapar. Dinin gelişmeye engel bie şey olduğunu da düşünmüyorum.Ben dinime bağlıyım ama ego yapmak için demiyorum her gün kendimi geliştirmek için ne yaptığımı sorguluyorum kendimş geliştirmek adına bol bol okuyorum din. şimdi beni enggelledi mi hayır tam tersi Allahın ilimi bana emrettiğini bildiğşm için bu yolda el verdiğşnce çalışıyorum.Ne kimin inandığına karışırım ne başkası bana karışabilir. Ortak coğrafyada birbirimize karşı saygı olduktan sonra pekala gelişme olur ama bizim insanımızın peoblemi bizden olmayanı dışlama ama dışlama bırak ne düşünürse neye inanırsa inansın sen daha güzel günler görmek için çalış.Şu fikri oturta bilsek bugün ne güzel olmaz mı. Malesef ki bu benim idealizmimin yarattığı bir ütopya olacak diye korkmuyor değilim.
-
1.
-
19.
0kutsal kitaplar sembolizm akımından esinlenerek yazılmıştır, anlamda kapalılık benimsenmiş imgesel anlatımdan faydanılmıştır aruz ölçüsü ile yazılmıştır klasflhsalkfhlasfkas
-
20.
0kur'an ı anlamak için alim olmaya gerek yok çünkü sadece alim olacaklara inmedi hedefin ne ise ona ulaşırsın kuran ile peygamber bir bütündür ayrı düşünemezsin biri olmazsa diğerini anlamak zordur, eğer islamı sececeksen peygamberini de örnek alıp onun penceresinden anlayacaksın kuranı sana kuranı öğreten peygamberdir .kendine göre dini yaşayamayacağın gibi bu çembere girdikten sonra da bazı şeyleri kabul edeceksin kmse seni seçim yapmanda zorlamıyor çünkü. mezhep konusuna gelince peygamber döneminde herbir sahabe için bile bir mezhep düşünülebilir her insan farklı düşündüğü için zamanla dört mezhebe düştü çünkü hepsinin içeriği birbiriyle örtüşmezdi .ayetin anlaşılmadığı yerde sünnet devreye girer peygamberden sonrada alımler din adamlarına düşer bu iş vesselam
-
-
1.
0bak kardesim bir laf var soz ucar yazi kalir . ben nerden bileyim peygamberin sunnetini , dilden dile gelmis degismis , kesinligi yok ki . bazi seyleri yazmak gerekir ve bir tanri bunu akil edebilmeli , etmemisse suphelenmek gerekir. suphelenmiyorsaniz da objektif degilsiniz demektir
-
-
1.
0önceden kuran ile sünnet karışmasın diye hafızlar vardı daha sonra :buhari müslim,ebu davut ve dahası nice insanlar hayatlarını buna verip derleyip topladılar şuanda en basitinden kutubu sitte dediğimiz bir kaynak var .sen 1400 yıl sonra dünyaya gelmişsin ve şimdi yanlış yerden beslenip bunları da göz ardı etmen üzücü objektif olmayan sensin sanırım bir ayeti anlamak için diğer ayeti de göz ardı edemezsin kuran bir bütündür ve neyin yanlış neyin doğru oldugunu allah bilir kendimize göre din yaratamayız belli kurallar vardır dinde eğer dini kabul ediyorsak bunları da kabul etmeliyiz .ben şahsen hayatını bu işe adayıp günümüze kadar eserlerinin ulaşması için ugrasanların en azından samimi olduklarını bilip allah rızası için uğraştıklarını düşünüyorum ve bu kaynaklara güveniyorum tabi uydurma eserlerin oldugunu da biliyorum ama onlar zaten yer tutamaz hiç bir şekilde
-
2.
0madem buhari diyorsun madem objektif diyorsun sunlari objektif bir sekilde okur musun?Tümünü Göster
rivâyete göre şöyle demiştir: ben altı yaşında bir kız iken nebî sallallahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikâh eylemişti üç sene sonra biz medîneye hicret ettik. hâris ibn-i hazrec oğullarının menziline indik. müteâkıben ben, sıtmaya tutuldum. bu cihetle saçım döküldü. (hastalıktan kurtulduktan sonra) saçım gürleşti, uzayıp omuzlarıma döküldü. bir kere ben, arkadaşlarımla berâber salıncakta oynarken annem ümmü rumân bana doğru geldi ve beni çağırdı. ben de annemin yanına geldim. beni ne edeceğini bilmiyordum. annem elimi tuttu. tâ evin kapısı önün (e geldiğimizde ora) da beni durdurdu. ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. nihâyet soluğum biraz yatıştı. sonra annem biraz su aldı. onunla yüzümü, başımı sıvazladı. sonra beni eve koydu. evde ensârdan birtakım kadınlar hazır bulunyordu bunlar bana – hayır ve bereket üzere geldin hayırlı kısmet getirdin diye alkışla dılar annem beni bu kadınlara teslîm etti bunlar da benim kılığımı kıyâfetimi düzlediler ve resûlullaha teslîm ettiler. beni hiçbir şey sıkmadı. ancak resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemi habersiz görünce sıkıldım. (resûlullah bir sedir üzerine oturmuştu. yanında ensâr erkeklerinden, kadınlarından oturanlar vardı. beni resûlullah yanına oturttu). ensâr kadınları beni resûlullah`a takdîm ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım.
buhari, e’s sahih, kitabu menakıbı’l-ensar/44; tecrid, hadis no:1553; müslim, e’s-sahih, kitabu’n-nikah/69, hadis no:1422
resulullah (sav) yahudi ebu rafi'e, ensar'dan bir grup adam gönderip, başlarına da abdullah ibnu atik'i koydu. ebu rafi' resulullah (sav)'a eza veriyor ve aleyhinde çalışmalar yapıyordu. ebu rafi hicaz bölgesindeki kendine has bir kalede oturuyordu. kaleye yaklaştıkları zaman güneş batmıştı. halk artık sürüleriyle dönüyordu. abdullah arkadaşlarına: "siz burada oturun ve yerinizden ayrılmayın. ben gidip, kapıcılara biraz iltifat edip, içeri girme imkanı arayacağım" dedi ve ilerledi. kapıya kadar geldi. kazayı hacet yapıyormuş gibi elbisesini toparladı,i însanlar içeri girmişti. kapıcı seslendi. "ey allah'ın kulu, girmek istiyorsan gir. kapıyı kapatacağım (çabuk ol)!" dedi. ben de girdim ve (bir köşeye) gizlendim. halk tamamen girince kapıyı kapattı. sonra da anahtarları bir kazığa taktı. ben (müsait bir anda) kalkıp anahtarları alıp kapıyı açtım. ebu rafi evinde gece sohbeti yapıyordu. ve hususi bir köşkte idi. sohbet arkadaşları dağılınca, yanına çıktım. her bir kapıyı açıp girdikçe içeriden üzerime kapadım. "eğer halkın haberi olur da beni öldürmeye azmederlerse, ben ebu rafi'i öldürmeden ona ulaşamasınlar diye böyle yaptım. sonunda yanına kadar geldim. köşkün ortasında yer alan karanlık bir odadaydı. ancak, odanın neresinde olduğunu bilemiyordum. "ebu rafi'" diye seslendim. "kim o?" dedi. sese doğru yöneldim. heyecan içerisinde bir kılıç darbesi indirdim, ama boşa gitti. adam bir çığlık attı. hemen odadan çıktım. azıcık bekleyip tekrar girdim, [sesimi değiştirip, yardıma gelmiş gibi:] "o ses de ne? ey ebu rafı" dedim. "kahrolası, odada biri var az önce bana kılıç vurdu" dedi. (yerini iyice keşfetmiştim), bir darbe daha indirdim. yaraladım, fakat öldüremedim. sonra kılıcın ucunu karnına sapladım, sırtına kadar dayandı. öldürdüğümü anladım. geri dönüp, kapıları teker teker açmaya başladım. merdivene kadar geldim. ayağımı bastım. yere kadar ulaştığımı zannettim. ay ışığıyla aydınlık bir gecede düştüm. bacağım kırıldı. sarığımla sardım. sonra gidip kapının önüne oturdum. onu gerçekten öldürdüm mü, öğreninceye kadar bu gece kaleden dışarı çıkmayacağım" dedim. horozlar ötünce, surların üzerinden ölüm ilan edildi. ölüm habercisi: "hicaz ahalisinin tüccarı ebu rafi'in ölümünü duyuruyorum!" diye bağırıyordu. ben hemen arkadaşlarımın yanına gittim. "zafer!" dedim, allah ebu rafi'in canını aldı!" resulullah (sav)'a geldim, olup biteni anlattım. bana: "uzat ayağını!" buyurdular. ben de ayağımı uzattım. meshediverdi. sanki hiçbir şey olmamış gibi hiçbir rahatsızlık kalmadı.
buhari, megazi, 16, cihad 155 hadis no : 4232 ravi: bera
resulullah (sav), ebu rafi'e bir heyet gönderdi. abdullah ibnu atik, geceleyin evine girerek, onu uyurken öldürdü.
buhari, megazi, 16, cihad 155 hadis no : 4231 ravi: bera -
3.
0Hadislerin çoğu sahih değildir Hz. Aişe 17-20 yaşındaama evlenmiştir ve bilimsel kaynaklar ile ispatlanmıştır.
ikincisi Kur'an'da sana biri saldırmazsa sen de saldıramazsın. Fitne çıkarıyor ise "aynı yoldan" cihad edersin. -
4.
0Kütübü sitte müelliflerinden en-Nesâî, Buhârî'yi bizzat görüştüğü şeyhler arasında saydıktan sonra şöyle demiştir: "O, giba, inanılır, akıllı bir muhaddistir. islâm tarihinde ilk defa sahih kitap yazan odur." Bazı âlimler onun için şöyle derler: "Buhârî, Allah (c.c)'nun yeryüzünde yürüyen ayetlerindendir." Necm b. el-Fazl diyor ki: "Rüyamda Rasûlullah (s.a.s.) efendimizi gördüm. Bir köyden çıkmış gidiyordu ve arkasından imam-ı Buhârî de onu takip etmekteydi. O bir adım atınca Buhârî de bir adım atıyor ve ayağını Rasûlullah (s.a.s.)'ın ayağını bastığı yere basıyordu. Kitabını da her bakımdan ona nisbet ediyordu."
sahih hadis bunlar kardesim. isinize gelince sahih isinize gelmeyince sahih degil diyorsunuz. senin dedigin adm iste niye kiviriyorsun?
diğerleri 2 -
1.
-
1.
başlık yok! burası bom boş!