/i/İnanç

İnanç
  1. 26.
    -1
    “Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir, gözlerinde de kalın bir perde bulunmaktadır ve onlar için büyük bir azap vardır.” (Bakara, 2/7)
    ···
    1. 1.
      +2 -2
      Lan yannan o zaman ben inanmak istesemde allah izin vermiyor. allah hem izin vermiyor hem yakıyor sokarım öyle adalete
      ···
      1. 1.
        0
        Ben seni inanmak icin zorlayamam, o insanin kalbinden gelen 1 sey, Islamda zorlama yoktur, her insan ektigini bicer!
        ···
      2. 2.
        +2 -1
        istediğin kadar zorla allah dediğin tanrı istemezse olmaz diyorsun.hem sınavı geçmemi istemiyor hem de yakıyor yokk yaaa hadi hocam başka kapıya
        ···
      3. 3.
        0
        Sen inanmak istemiyorsan senin kalbin ve kulagin muhurludur, bunu neresini anlamadin?
        Bunu artik tartismak istemiyorum iyi geceler
        ···
      4. 4.
        +2
        Mesele nasip meselesi değildir Kur'an'da " Kur'an'a yüz çevirip dinlemek istemeyen ve tüm hatalarını vurdumduymaz bir şekilde unutmaya çalışan kişi" ninnjalbi mühürlenir çünkü sen zaten hiç inanmak istemiyorsun bunun için "ben inanmak istersem" diye bir durum da söz konusu değil çünkü dinlemek istemiyorsun yüZ çeviriyorsun kaçmaya çalışıyorsun yani perdw çekilmesi özgür irademizin bir sonucudur Kur'an'ı okurken hemen bunu anlıyorum anlaşılmayacak bir şey yok.
        ···
      5. diğerleri 2
  2. 27.
    0
    müslümanım ama kuranı okumaya üşeniyom
    ···
  3. 28.
    0
    anlamak isteyen için çok basit ve apaçık istemeyenler için ise çok karmaşık bol mezhep ve tarikat soslu
    ···
  4. 29.
    0
    iNSAN OKUYACAK ONU AMK AZ GÜÇÇÜK YAZ
    ···
  5. 30.
    0
    Müslüman olmamana saygı duyarım ama sonda yazdığın tanrı muhafazidin tanrısı değil demene saygı duyamam yanlız sebebi bizim sana saygı duymamızı istiyorsan sende bize saygı duyacan aga
    ···
    1. 1.
      0
      kardesim oradakiler benim dusuncelerim. yani bence yaratici varsa bu muhafazidin bahsettigi tanri degil , bu benim fikrim , ben saygisizlik yapmadim size
      ···
  6. 31.
    0
    Abi kuran bütündür bir kere de tek ele almayın şu ayetleri amk ya
    ···
    1. 1.
      0
      1.ben hepsini okudum kardesim , bastan sonra
      2.kitapta butunluk yok ki , sen nasil okursan oku. kitap daldan dala atlamis. ayni seyleri tekrar tekrar yazmis. ilk okudugumda gayet dindar biriydim ve cok sasirmistim. bu ne lan dedim , surekli ayni seyler. kagit israfi resmen. ayrica bi o konuya girmis sonra arada baska konu onra gecmiz zamani gelecek zaman kipiyle anlatmis gibi yapip genis zamani verme. ben hayatimda bu kadar tuhaf kitap gormedim acikcasi.
      ···
  7. 32.
    0
    abim yazmıssın iyi güzel. düşüncelerin var okuumuşsun mantıklı olanların arkasından insanlara yardımcı olamya calsıyorsun. umarım burda yazılanları okursunda bende okuduklarımı paylaşma fırsatı bulurum umarım.
    kuranı okuyan herkes anlar. ama herkesin anladığı sey aynı olmaz. sen okursun bi ayet bi paragraf yazarsın bi alim okur bi kitap yazar başka bi alim angiblopedi yazar ben sadece bi cümle anlarım. o senn bilginle kalbinle alakalı bi durum. kuran biz anlayalım diye var. ama her insan burdaki manaların tamdıbını anlıycak akdar derin olmamıstır hz. muhafazid hariç. onun için her asırda alim zaatlar gelir dini tazelemek için. o asrın ihtiyaçlarına göre kuranı yorumlar ve bizim anlamamızı kolaylastırır.
    takıldığım başka bi durum daha var . "Belki bir tanri olabilir ama bu kesinlikle muhafazidin tanrisi değil. " cümlesi. insanlardan inançlarımız için saygı beklriz. peki biz insanların düşüncelerine inanclarına ne akdar saygı gösteriyoruz ?
    ···
    1. 1.
      0
      kardesim zaten benim demek istedigim olay da bu , ana konu bu zaten. biz onu supehiz her insan anlasin diye acik ve basit indirdik deyip de bu kadar anlasilmasi zor olmasi. ki bu kitabin hayati konulari ele aldigini ve en kucuk bir karigibligin olumcul sonuclar cikardigini dusunursek . (ornek olumcul bir konu degil sadece ornek )
      bak sana bir ornek ;
      "Gündüzün iki ucunda ve gecenin bir kısmında namaz kıl. Doğrusu iyilikler kötülükleri giderir." (Hud suresi : 114)

      "Güneşin batıya yönelmesinden gece karanlığına kadar namazı kıl. Tanyeri ağarırken de sabah namazını kıl. Zira bu namaz görülmeye değerdir." (isra Suresi :78)

      "Ey muhafazid! Onların dediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)." (Taha suresi : 130)

      simdi ben bunlara gore 3 vakit mi kilayim , 2 vakit mi kilayim , 5 vakit mi kilayim ? ha bi de nasil kilayim amk ? namaz nasil kiliniyor ?
      bunun neresinde aciklik ?
      ···
    2. 2.
      0
      bu ayetler namaz kıl diyo demi. peygamber efendimiz de kuranı bizim anlamamız için geldi zaten. ne zaman ve nasıl namaz kılındığını anlattı zaten. birbirini tamamlıyan iki olgu. sana başka bişey söyliyim. bişeyleri görmemek için gözünü kapatırsan zaten onu göremezsin. gözlerin kapalıyken bn bunu göremiyorum dersen yanlış söylemiş olursun göremiyorum demek yanlış görmek istemiyrum demen lazım o durumda.
      ···
      1. 1.
        0
        kardesim bu bahsttigimiz din mi yoksa kafe kiravn mi ? 3 u bir arada gelecek kitap , peygamber , hadis.
        ben sana neden namazin kilinisi yazmiyor soyliyim. cunku adamlar islama gecmeden de namaz kiliyor ve oruc tutuyorlardi putlar vasitasiyla tanri icin. peygamber gelip bunlari revize ettigi icin kitaba bunu yzmaya gerek duymadi. yoksa peygamber nerden bilecek namaz kilmayi amk , cebraille pratik mi yapmislar ? biraz mantik allah rizasi icin azicik mantik. ilk gelen alak suresinde bile anamaz kil yaziyor , hangi namaz amk ? demek ki onceden varmis
        biraz dusun kimin gozleri kapali ? bi de okumadiysan kurani 1 defa tarafsiz al oku turkce mealini
        ···
      2. 2.
        0
        zaman kaybından bi adım öte değilsin. ebn bunu dedim diye bana sövüceksin ve cahil falan diyceksin biliyorum ama uğraştığımda bişiler öğrenicek olsan konusurum yemin ederim. ama senn sorunun bilmemek deil dediğim gibi bilmek istememk o senin kalbinde. kendine iyi bak
        ···
      3. 3.
        0
        bak ben sana somut seyler soyluyorum sen hala gozun kapali , bilmek istemiyorsun filan diyorsun.
        bak sana arguman veriyorum hem de senin kaynagindan. muhafazide ilk gelen sure hani su rabinin adiyla oku olan
        http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx

        10. ayetinde soyle yaziyor
        Bir kulu namaz kıldığı zaman.
        ne ara islam yeryuzune indi de namaz kilinmaya basladi ? sadece mantik sorusu kardesim
        ···
      4. 4.
        0
        Zaten namazın nasıl kılınacağını Hz. muhafazid göstermiştir.
        ···
      5. 5.
        0
        “Onların Beyt(tullah) yanındaki namazları da, ıslık çalmadan ve el çırpmaktan başka bir şey değildi…” (Enfal 35) âyeti câhiliye döneminde müşrik Arapların namaza yabancı olmadıklarını göstermektedir. Nitekim bu dönemde müşrikler, erkek-kadın, açık-saçık el ele tutuşur, Kabe’nin etrafında dolaşırlar ve ıslık çalıp el çırparlardı. Böylece, ibâdet ediyoruz diye çalar, oynar ve yaptıklarını alkışlarlardı. Hz. Peygamber Kabe’ye gelip namaz kılmak ya da Kur’an okumak istediği zaman, çoğu zaman böyle âyin yapmakta ileri giderler, kendileri de namaz kılıyor ve duâ ediyor­larmış gibi gösteri ve gürültü yaparlar, bunu kendile­rine bir ibâdet sayarlardı (Elmalı muhafazid Hamdi Yazır, Hak Dini Kur’an Dili, Eser Neşr., bty, IV, 2400).

        Câhiliye devri Araplarında namazın bilindiği, ölüye de namaz kıldıkları rivayet edilir. Ölünün kabri başında durur onun iyiliklerini, güzel işlerini anar ve hüzün gösterirlerdi. Bu işe de “as-Salâh” (namaz) derlerdi. islam bu namaza ve benzeri dinî geleneklere da’vâ’l-câhiliyyeh (câhiliyye duası) demiştir (Kastallani, irşadu’s-Sari li şerhi Sahihi’l-Buhari, 406). Bu namaz, islam’daki cenaze namazından farklı olsa da yine de namazdır.
        Yine Câhiliye döneminde Ka’b b.Lüey’in Kureyşlileri cuma günü toplayıp, içinde bir de hutbe kısmı bulunan haftalık bir ibâdet yaparlardı. Bu güne cuma, maruzat (açıklama), Yevmü’l-Arûbe (Araplık Günü) denilmekteydi (Ateş, A.Osman, Sünnetin Kabul ve Reddettiği Cahiliye ve Ehl-i Kitab Örf ve Adetleri, basılmamış doktora tezi, izmir 1989, 37-38).

        burada muhafazid in nasil normal namazi ,cuma ve cenaze namazini arakladigi acikca yazmis . ama siz yine de bir kilif bulursunuz eminim
        ···
      6. diğerleri 3
  8. 33.
    0
    birden çok anlama gelebilir ama genel olarak hakim olan anlam kabul ediir ve çevriilirken bu şekilde çevrilir. Anlamak için dileyen arapça. öğrenebilir.Arkadaş yıl. oldu 2015 hala bunları tartışıyoruz. Vaktin varsa öğren arapça oku. Yoksa otur türkçe oku anlave hükümleri uygula hayatına bu kadar basit.Bu ülkede sorun bu işte takiyyenin ve istismarın tek sebebi. Gelişmeye de engel bu.Bugün Avrupanın bizden ileri olması sebebi bu.Nasıl ki reformla bu adamlar çağının çok ötelerine geçtiler artık bize de bir reform gerekmektedir ki gelişebilelim.
    ···
    1. 1.
      0
      peki bu kitap yazilirken gelecekte boyle karigibliklar olmasin diye acik ve secik yazilsaydi ?
      Şu halde rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz bu ayet 31 kere yazilacagina bazi konulara aciklik getirseydi de biz de bu kadar tartismasak fena mi olurdu ? tanri bunu ongorememis mi ?
      ···
      1. 1.
        0
        kuranı kerimin bir çok yerinde düşünün der güzel kardeşim bunu da oturup biraz düşünsen cevabı bulursun zaten ben bulduysam bu cevabı kendi çapımda sen de pekala bulabilirsin
        ···
      2. 2.
        0
        sen kendini kandirmaya devam et kardesim. ben 3 yildir dusunuyorum . sen de bir kere olsun objektif dusun.
        ···
      3. 3.
        0
        Ben objektif düşündüğümü düşünüyorum kardeşim sen diyosun ki söyleseydi kuran madem diye e o zaman nası yemek. yiyeceğini nası oturup kalkacağını da söylesin dimi ama senin kafaya göre bunları da anlatmalı dimi sana düşün diyen bir din var ortada biraz beyni çalıştıracaksın. Burada amaç dil bilmek etmek değil amaç Allahın emir ve yasaklarını anlamak ve bunları uygulamaktır
        ···
      4. 4.
        0
        mesela Ingilizce bi makale okuman gerek içinde çok önemli bilgiler var ve o bilgiler de gerekli sana hemen çünkü o bilgilerri kullanman isteniyo naparsın ingilizceyi mi sökersin yoksa çeviriyi okuyup içindeki bilgiyi mi alırsın?
        ···
      5. 5.
        0
        peki bazi seylere kimisi haram kimisi helal diyor, hangisine inanayim ? helal diye inandim meger harammis. gunahninni ben mi cekicem ?

        peki kardes suc ve cezayi okuyan bir cok insan var , bir cok dile cevrilmis bir kitap ve herkes ayni ana fikri almisken neden kurandan herkees farkli fikir cikariyor ? tanrinin dostoyevski kadar yazarlik yetenegi yok muymus?
        ···
      6. 6.
        0
        Hangisine helalken haram demiş anlamadım kardeş?

        ayrıca suç ve ceza dan herkesin aynı şeyi anladığından nası emin olabiliyorsun saçmalıyorsun bence herkesin kitaptan aldığı anladığı çıkarımı farklı olur sen kitaptan suçun ne kadar kötü bişey olduğunu çıkarırsın ben suçlu pgibolojisinin ne olduğunu anlarım. gibi.Kuranı Kerimde de aynı olay mevzu bahis.Bir konuda herkesten aynı şeyi anlamasını beklemek ne kadar mantıklı?
        ···
      7. 7.
        0
        a)iLK MÜSLÜMAN KiMDiR ÇELiŞKiSi.. Sizce ilk Müslüman kimdir?
        Enam-163. O’nun hiçbir ortağı yoktur; böyle emrolundum ve ben müslümanların ilkiyim.” Yukarıdaki ayet, muhafazid hazretlerinin ilk müslüman olduğunu belirtir ama hükümsüzdür.
        Araf-143. “Sen sübhansın”, “tevbe ettim, sana döndüm ve ben müminlerin ilkiyim,” dedi.
        Yukarıdaki ayet de Musa‘nın ilk müslüman olduğunu belirten ayettir ve o da hükümsüzdür.
        Her iki ayeti de hükümsüz kılan ayet:
        Ali imran- 67. ibrahim, ne Yahudi, ne de Hristiyandı. Fakat o, Allah’ı bir tanıyan dosdoğru bir müslümandı, müşriklerden de değildi.
        ibrahim, muhafazid’den de, Musa’dan da önce yaşadığına göre müslümanlığı onlardan öncedir. Adem, idris, Nuh gibi ibrahim’den önce yaşamış olan peygamberlerin Müslümanlık sırasının ise hesaba katılmadığını görüyoruz.
        b)MiRAS KONUSUNDAKi ÇELiŞKiLER
        Kur’an’a göre miras paylaşımında vasiyetin geçerli olduğunu söyleyebilir miyiz?
        Bakara-180. Sizden birisine ölüm yaklaştığında, eğer ardında mal bırakacaksa, vasiyet etmek farz kılındı.Bu vasiyetin anne ve baba ile akrabaya uygun şekilde yapılması gerekir. Bu, takvâ sahipleri üzerine bir borçtur.
        Bu ayete göre vasiyetin farz olduğunu ve bir Müslüman öldüğünde bıraktığı vasiyetin geçerli olduğunu düşünüyorsanız aldanırsınız. Ne vasiyet ederseniz edin hükmü yoktur. Miras paylaşımı aşağıdaki ayetlere göre yapılır:
        Nisa/ 11-12. Allah size evlatlarınızın miras taksimini şöyle emrediyor: Çocuklarınızda, erkeğe iki kadın payı kadar, eğer hepsi kadın olmak üzere ikiden de fazla iseler, bunlara mirasın üçte ikisi ve eğer bir tek kadın ise o zaman ona malın yarısı vardır…. (diye devam ediyor)
        C)ALLAH ACELE EDEN VE ACELE ETMEYEN OLARAK GÖSTERiLiR HANGiSi DOĞRU

        NiSA-12..Bütün bunlar, Allah'tan birer emirdir. Allah her şeyi bilen, CEZALANDIRMADA ACELE ETMESEDE ihmal etmeyendir.

        ENAM-165..O, sizi yeryüzünün halifeleri yapan ve sizleri verdiği şeylerle denemek için kiminizi kiminize üstün kılandır. Şüphe yok ki, Rabbin ÇABUK CEZALANDIRAN ve yine şüphe yok ki, O tek bağışlayan, tek merhamet edendir.

        Kuranda Allahı Bir surede cezalandırmada aceleci bir surede acele etmeyen olarak belirtmiştir???
        Sadece bu bile kuranın Tanrıyla ilgili olmadığını anlamaya yetecektir.
        d) iSLAMIN HOŞGÖRÜSÜ-HOŞGÖRÜSÜZLÜĞÜ

        "Islâm'da zorlama yoktur" (K. Bakara 256) seklindeki hükümlere dayanarak "Islâm hosgörü dinidir" diye konusur

        Zorlamayi öngören ve hosgörü'yü kökünden yok eden hükümlere dayali olarak farkli din ve inançta olanlara karsi düsmanlik beslemekten geri kalmaz ve örnegin Kur'ân'daki "Islâm'dan gayri bir dine yönelenler sapiktir!” (K. Imrân 85; Tevbe 33 ),

        Ya da “Müsrikleri nerede görürseniz öldürün!” (K. Tevbe, 5
        Ya da “Islâm'a aykiri bir inanista ise analariniz, babalariniz, yakinlariniz için magfiret dilemeyin, onlarin namazini kilmayin vs... " (örnegin K. Tevbe 23, 84, 113; Ahzâb 60-61) seklindeki nice buyruklarlara uymayi dogal sayar.
        Tümünü Göster
        ···
      8. 8.
        0
        e)iSLAMiYETiN KADINLARA BAKIŞI

        Bu ayni kisi, bir yandan: "Kur'ân'in 14 asir önce ilân ettigi kadin haklari hâlâ ulasilamamis bir yüceliktedir" seklinde konusurken diger yandan, seriât'in kadini asagilatan hükümlerine sarilmakta sakinca bulmaz; bunlari rahatlikla savunabilir, ki bunlar arasinda:"Kadinlar aklen ve dînen dûn yaratilmislardir; Iki kadinin tanikligi bir erkegin tanikligina denktir; Cehennemin çogunlugu kadinlardandir; Sûtresiz olarak namaz kilanin önünden esek, köpek, kadin geçerse namaz bozulur vs ... " seklinde insan sahsiyetinin haysiyetiyle bagdasmayan hükümler vardir. Birbiriyle çelisen ve çatisan bu iki düsünce tarzina saplanmislik ona ters gelmez. Daha dogrusu çelisme ve çatisma'nin varligindan muhtemelen habersizdir.

        f)BiR TARAFTAN ÖZGÜR DÜŞÜNEBiLiRSiNiZ DiĞER TARAFTAN iSE SiZiN ADINIZA ALLAH DÜŞÜNÜR ÇELiŞKiSi
        Yine bunun gibi, bir yandan Kur'ân'in: "Basiniza gelen her hangi bir musibet kendi ellerinizin yaptigi isler yüzündendir" (Sûra 30; Nisha 79 vs... );
        ya da:"Yaptiklarinizdan dolayi mutlaka sorguya çekileceksiniz" (al-Nahl 93) seklinde olan ve “irâde serbestisi”ne ve “kisi'nin sorumlulugu”na yer verir gibi görünen âyet'lerine sarilirak "Islâm akil dinidir, özgürlük dinidir" diye konusurken,
        diger yandan Kur'ân'in bu hükümleriyle çatisan, örnegin:"Süphesiz Allah diledigini saptirir, diledigini de dogru yola eristirir" (K. al-Nahl 36, 93: Fâtir 8; Müddessîr 31, 42, vs); ya da: "Tanri dilediginin gönlünü açar onu Müslüman yapar... dilediginin kalbini dar kilar (kâfir yapar)" (K. En'âm 125); ya da: "Allah isteseydi puta tapmazlardi... " (K. En'âm 107) seklinde olan hükümlerini benimseyerek, gerçeklere “irâde serbestisiyle”, yâni “akilci düsünce” yolu ile degil fakat gökten indigi söylenen Kur'ân hükümleriyle gidilebilecegini savunur. Bundan dolayidir ki Islâm dünyasinin "büyük bilgin ve düsünür" diye bildigi nice kisiler "Ben aklimi kullanmam, kullanmamakla iftihar ederim" diyebilecek kadar kendilerini vahy”lerin egemenligine terketmislerdir

        g)EŞiTLiK DiNi-DiĞER TARAFTAN IRK VE CiNSiYET FARKI GÖZETEN DiN
        Yine bunun gibi seriâtçi kisi, bir yandan :"Islâm esitlik dinidir; irk, renk, cins farki gözetmez; ne Arap, ne Acem, ne Türk vs... (gözetmeyip) insanligin güzel usaresinin bir belirisi(dir)" derken, diger yandan köleligin dogal oldugunu vurgulayan seriât hükümlerini (örnegin al-Nahl sûresi, âyet: 75) ya da siyah derili insanlarin tiksinti yaratici bir cild'e sahip olduklarina daîr hüküm'leri, ya da Arap'larin "Kavm-i necib" olarak diger müslümanlara üstünlügünü tanimlayan yönlerini benimseyebilir. Yani bir yandan Islâm'in esitlik dini oldugunu söylerken, diger yandan Seriât'in insanlar arasi esitligi yok bilen hükümlerini benimseyebilir; ve bunda bir çelisme görmez.
        Ama öyle ayet de vardır ki hükmü kaldırılmasa da, yazıldıktan hemen sonra değişikliğe uğramıştır.
        Abese suresinde peygamberin yüzünü ekşittiği gözleri görmeyen âmâ ile ilgili bir ayet daha var. Nisa-95 ayetinin “mazereti olanlar müstesna” kısmı bu âmâ sebebiyle ilave olunmuştur.
        Bakın nasıl:Peygamber evinde birkaç kişi ile otururken vahiy gelir. Nisa-95′ dir gelen ayet ve savaşa gitmeyen, savaştan kaçanlar hakkındadır.
        ”Mü’minlerden, oturanlar ile, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenler eşit değildir.”
        diye başlayan ayeti vahiy katibine yazdırır.
        O sırada âmâ Abdullah Ümmü Mektüm gelir ve ayeti duyunca; ” Benim de gözlerim görseydi ben de savaşa katılırdım ya resulallah, benim gibi mazereti olanların durumu ne olacak?” diye sorar. Bunun üzerine muhafazid hazretleri vahiy katibine “Ayete bunu da ilave et” der: “Mazereti olanlar müstesna” (Buhârî, Cihâd: 27; Müslim, imara: 17)
        h)iNSAN ÖZELDiR-iNSANI YERiN DiBiNE BATIRIR ÇELiŞKiSi
        Allah hiçbir yarattığı canlıyı özel bulmamışta Hıristiyan ve Müslümanlara göre insanı özel ve değerli saymaktadır. hatta şeytanın bile bize secde etmesini istemektedir.
        Yani bize
        Allahın kuran da şöyle gödüğü bize.

        INSAN NANKORDUR:
        "Kahrolası insan ne nankördür (inkârcıdır)" (Abese 80/17)
        "O size istediğiniz her şeyden verdi. ALLAH'ın ni'metlerini sayacak olsanız sayamazsınız. Doğrusu insan zâlim ve keffardır (nankördür) " (ibrâhim 14/34)
        iNSAN ACIZDIR:
        toplu iğneyi batırsan zıplar, sivrisinek anasını ağlatır... Yarım nefesi alamazsa ya da verememezse sahte azameti ve palavrası yerle bir olur!. (Mâide 5/30-31-Nahl 16/4 )
        INSAN NANKORDUR VE CAHILDIR;
        "Biz emâneti göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklenmekten çekindiler, (sorumluluğundan) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o (insan) çok zâlim ve çok câhildir!... " (Ahzâb 33/72)
        iNSAN HIRSLI VE HUYSUZDUR VE MIZIKCIDIR;
        "Gerçekten insan pek hırslı ve huysuz yaratılmıştır. Fenalık dokununca mızıkçı, hayr dokununca kıskançtır." (Meâric 70/19-21)
        iNSAN YAGMACIDIR:
        "Malı öyle bir seviş seviyorsunuz ki yığmacasına!... " (Fecr 89/20)
        iNSAN AZGINDIR:
        "Sakın okumazlık etme! Çünkü insan, muhakkak azıtır!... " (Alâk 96/6)
        iNSAN SAPIKTIR;
        "Andolsun ki; cin ve insanlardan bir çoğunu cehennem için yarattık. Onların kalbleri vardır, onunla gerçeği anlamazlar; gözleri vardır, onlarla göremezler; kulakları vardır, ama onlarla işitmezler. işte bunlar hayvan gibidirler, hatta daha şaşkın (dallun:sapık) dırlar. işte gafiller bunlardır." (A'râf 7/179)
        INSAN HAYVANDIR;
        "Yoksa sen onların çoğunun işittiklerini veya anladıklarını (kavradıklarını) mı sanıyorsun? Onlar sırf hayvan gibi, hatta gidişçe (yolca) daha sapkındırlar. (dallun) " (Furkân 25/44)

        Ve siz bir aslanın aslanı veya bir ineğin bir ineği yediğini gördünüzmü?
        Ama hepimiz yamyamları biliriz değilmi.?
        Çelişkilerin en büyüğü Birtaraftan biz onunyarattığı en özeliz yazacak ..sonra birde insan hakkında yukardaki yazılanları..
        Birileri bizimle 1500 yıl dalga geçmiş …
        islam kaynaklarından öğrenmekteyiz ki, Kuran’daki çelişkiler, islamcın daha ilk anlarından itibaren fark edilir olmuştur. Ö kadar ki, muhafazid’in verdiği emirlerin birbirini tutmaması ve örneğin bir gün “helal” bilip izin verdiği şeyi, bir başka gün “haram” sayması ya da yasaklaması, çevrede dedikodu konusu olmuştur. Birtakım kişiler açıkça şöyle konuşmaya başlamışlardır: “muhafazid bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor.” Bunu söylerlerken muhafazid’i “iftiracı” olarak tanımlamışlardır.1 muhafazid, o dönemde henüz güçlü durumda olmadığı ve bu nedenle bu gibi kişilere karşı şiddet yoluna başvuramayacağını bildiği için, buyrukların Tanrı tarafından konup, gerektiğinde Tanrı tarafından kaldırıldığına dair Kuran’a ayetler koymuştur. Bunlardan biri şöyledir:
        “Biz bir ayetin yerine başka bir ayeti getirdiğimiz zaman —ki Allah, neyi indireceğini çok iyi bilir- ‘Sen ancak bir iftiracısın’ dediler…”(Nail Suresi, ayet 101).
        Söylemeye gerek yoktur ki, böyle bir ayet, hani sanki Tanrı yanlış hüküm indirirmiş de, bir başka hükümle bu yanlışlığı giderirmiş” gibi bir tanıma sokmak bakımından daha da olumsuz bir sonuç yaratmaktadır. muhafazid, giderek güçlendikten sonra, yumuşak tutumunu değiştirmiş ve kendisi hakkında “bugün emrettiğini yarın yasaklayarak ashabıyla alay ediyor” şeklinde konuşanların hakkından gelmesini bilmiştir. 1 Nail Suresi’nin 101. ayetinin Diyanet Vakfı tarafından açıklanmasına bakınız. Bundan dolayıdır. Ki, muhafazid’in hayatta bulunduğu süre boyunca, hiç kimse Kuran’daki çelişkileri ortaya koymak cesaretini gösterememiştir. Fakat onun ölümünden hemen sonra, çelişkiler ve tutarsızlıklar şeriat uygulayıcılarını bir hayli uğraştırmış ve güç durumlarda bırakmıştır. Örneğin, Ashaba-ı Kiram bu yüzden pek çok sorunu çözümleyememiş, çoğu zaman çaresizlik içinde bocalamıştır. ilerideki bölümlerde, çelişkilerin yarattığı kötü sonuçlan belirtirken göreceğiz ki, Halife Osman b. Aftan bile, Kuran’daki iki ayetin birbiriyle çatışır olması yüzünden belli konularda fetva verememiş ve çoğu zaman işi askıya alıp geciktirmek
        (talik etmek) zorunluluğunda kalmıştır. Örneğin, bir kez kendisine iki kardeşin “mülk-i yeminde” birlikte yemin edip edemeyecekleri sorulmuş, o da, “Ne bileyim? Bunu bir ayet helal, öbür ayet de haram kılmıştır” diyerek soruyu cevapsız bırakmıştır. Yine bunun gibi, Kur’an bilgisine sahip ünlülerden Abdullah b. Amr’e, pazartesi günleri oruç
        tutmayı “nezreden” (kendi kendine adamış olan) bir kimsenin, “nezir” günü bayram gününe rastlayacak olursa, ne yapacağı sorulmuş, o da, “Ne bileyim? Bir tarafta Allah nezrin yerine getirilmesini emrediyor, öbür tarafta da Resulullah bayram günü oruç tutmayı yasak etmiştir” diyerek fetva vermekten çekinmiştir.(2) Çelişkilerin yarattığı sakıncalar sadece bu bakımdan değil, ileride ayrıca belirteceğimiz gibi, insan beynini tutarlı ve mantıklı şekilde düşünemez, işleyemez ve gelişemez hale getirmek bakımından ortaya çıkmıştır. islam ülkelerinde fikirsel, sosyal ve siyasal alanlarda geri kalmışlığın nedenlerinden biri de budur. (2)Sahih-i…, Diyanet Yayınları, c.11, s.52. 246
        Tümünü Göster
        ···
      9. 9.
        0
        al sana bir cok celiski bir ayeti okuyunca farkli anliyorum baskasini okuyunca farkli anliyorum
        ···
      10. 10.
        0
        Farklı anlamanı doğal karşılıyorum ama şurada bi sorun var senin yaptığın yorum günümüz değerleriyle yaptığın bir yorumdur.Şimdiki dünya ile.o zamanki dünya arasında dünyalar kadar fark vardır ve sen o dönemi bilmene imkan yok.Bu böyle interneetten öğrenilecek bir iş de değildir. Ciddi bir mesai istemektedir.Ve senin bunu yapmam günümüz koşullarında çalışma hayatı, eğitim vs. Gibi sebeplerle imkansıza çıkmaktadır. Böyle şu an ki bakış açısıyla kesin sonuca varman beni şaşırtıyorr. Neden bu alanda uzmanlaşmış mesai harcamış profesörlere yöneltmiyorsun.Şüphesiz onlar dönemi çok iyi bildiklerinden sana çok daha sağlıklı bilgi vereceklerdir. Burada başlık açarak işte bu konuda yeterli bilgisi olmayan insanlara bir takım sözde çelişki olduğunu düşğndüğün şeyleri dayatarak ve çok büyük bir bilgiye sahip olmayan insanlara soru yöneltmekle neyi amaçlamaktasın? Ego tatmininden başka bie şey değil.
        ···
      11. 11.
        0
        kardesim bu kitap simdiki gunumuzun degerleriyle uyusmuyorsa bunu engellemenin 2 yolu vardir ;
        1. guncellenmeli ve yeni peygamber gelmeli.
        2.insanustu bir ongoruye sahip olarak kiyamete kadar bizi idare etmeli
        1. yi kabul etmiyorsunuz son peygamber son din son kitap diye. 2. de yok ortada , gelecege hatta gelecegi gectim arabistandan baska hic bir yere hitap etmiyor . boyle bir kitabi tanrinin yazdigina inanmak bence akil isi degil , tanrinin kitabi boyle olmaz bence. tanri kitap yollarsa ve bu son kitap derse, kiyamete kadar butun cografyalara hitap edebilen bir kitap olmaliydi. benim dusuncem boyle
        ···
      12. diğerleri 9
    2. 2.
      0
      Bu dediğin bilinme işi islamiyetin yayılışıyla alakalı eski dönemlerde bu fetih yoluyla yapılıyodu ve halk devletin yaptığı uygulamaları(hoşgörü, vergi indirimi vs.) gördükçe dini tanımayı, öğrenmeyi istemişler ki bu gün zamanında fetih yapılmış yerlerin çoğunluğu müslümandır.Çünkü bu kültüre öyle bir yayılıyo ki hayatı ve gelecek. nesilleri etkiliyor. Ancak devletlerin içine girdiği durumlar gerilemeleri ve yıkılmaları bu ilerlemeyi durdurdu
      ···
    3. 3.
      0
      Lakinn günümüze bakalım şimdi islam dini şu an isteyen herkes ulaşabilir ve okuyup öğrenebilir lakin hangi insan yapıyo amerika daoturan bir adam durduknyere gidip Kuranı Kerimi okumaz bunu kabuledelim biz de mesela incil veya tevratı okuyomuyuz hayır burada işte islamın iyi güzel işlerle gündeme gelmesi gerekir ki dünyada ilgi çeksin ve merak uyandırsın. Lakin dini yanlış anlamış Allah yolu diyerek Allah adına kafa kestikleri işkence yaptıkarı emperyalist devletlerin kontrolündeki embesillerin olduğu bir dünyada hangi insan islama sempati besleyebilir ve merak edip okur ki sadece korku yaratır bu.Bu zamanda da özellikle 11 eylül saldırılarından sonra islamafobinin ne kadar yaygınlaştığını gördük sorun Islam değil islamın yanlış anlaşılması aanlatılmasıdır. Islam.düşmanı emperyalist ülkelerde her geçen gün bu islamafobiyi kaşımaya devam etmektedir.
      ···
      1. 1.
        0
        bak kardes sayi versem belki inandiric olmaz diye bunlari veriyorum ;

        islamiyet
        Hristiyanlık
        Musevilik

        Budizm
        Janizm (Caynacılık)Sihizm
        Hinduizm
        Şintoizm
        Konfüçyüsyanizm
        Taoizm
        Dürzilik
        Zerdüştilik
        Sabiiler
        Yezidilik
        Samirîler
        Bahailik
        Moonculuk
        Tenrikyo
        TanrınınYoluTopluluğu
        Kadıyanilik
        Raelien Akımı
        Rastafarianizm
        Yehova Şahitleri
        Mormonlar
        Unitaryenizm
        Adventistler
        Pentakostalistler
        Kuveykırlar
        Süryanilik
        Presbiteryenler
        Maronîler Cizvitler
        Kimbanguizm
        Metodistlik
        Gnostisizm
        Voodoo(Vudu) Dini
        Namba Dini
        Şamanizm
        Ga Dini
        Ainu Dini
        Aztekler Ve Tanrıları
        Dinka Dini
        Maori Dini
        Ateizm
        Agnostisizm
        Panteizm
        Pan-enteizm
        Satanizm
        Druidler
        Manicilik
        Paflikyanlar
        Adventist
        Bogomiller
        Tapınak Şövalyeleri
        Hurufilik
        Eski Mısır Dini
        Hitit inanç Sistemi
        Urartular?da Din
        Helen ( Eski Yunan ) Dini
        Etrüksler
        Phryg Krallığı ve Dini
        Minos Uygarlığı Dini
        Sümer Dini ve Tanrıları
        Fenikeliler Dini
        Eski Roma Dini
        Kayıp Mu Uygarlığı ve Dini
        Scientologistler (Bilim Kilisesi) Cennet Yolcuları
        Masonluk
        Yılan Eğiticileri
        Kirişnacılık
        Anglikanizm
        Tanrının On Emri
        Sahaja Yoga Dini
        Evrensel Uluslararası Yol
        Mans’ın Kutsal Kuralları
        Tanrının Çocukları
        Cennetin Kapısı
        Oshocular
        Hıristiyan Bilim Kilisesi
        insan Tapınağı
        Edebi Değerler
        Hıristiyanlığın Birleşik Okulu
        Branch Davidians
        Diyet Tarikatı
        Panawave Kültü
        ···
      2. 2.
        0
        Tamam yeryüzünde bu kadar çok dinin olduğunun farkındayım benim dediğim şu zamanda iyi şeylere örnek olmadan kimsenin bu dine ilgisini çekemezsin senin de dediğin gibi o kadar çok din var ki
        ···
      3. 3.
        0
        bak bu kadar din varken (hepsi din degil ama cogu din ) adam hangi birini arastiricak ? neden islam i secsin ki ? zaten bunun sen de farkindasin. peki bu adam 6 tanesini arastirdi 7. de oldu ama islami arastirmaya vakti olmadi. bu adam cehenneme mi gidecek ? belki adam muslumanim diye gecinenlerden daha iyi ? bence dinlerin hic biri evrensel ve gelecege hitap edecek potansiyelde degil
        ···
      4. 4.
        0
        Işte malesef gene tekrar ettiğim gibi islamın anlaşılabilmesi için önce islamafobi sona erdirilmelidir. Cennete yada cehenneme girip girmeme işini sen ne ben bilebiliriz bunu Allah bilir. Gaybı yalnız Allah bilir. Bence bu gün dahi bu dinlere inanılmaktaysa bu zamana kadar hitap etmiş ve etmeye devam edecek potansiyeli barındırmakta. Potansiyelini kaybeden insandır. Insan düşünmeyi ve vicdanını merhametini unuttukça böylel nankör oldukça ve böbürlenmeyi bırakmadıkça ortada din kalmayacak haklısın ama bunun suçlusu senin dediğin şekilde evrensel bir kitap yapamayan Tanrının değil insanların suçu olacaktır.
        ···
      5. 5.
        0
        bence insanlarn dine inanma sebebi sunlar;
        1-yalnzlik
        2-aciz hissetme
        3-korkular
        4-umutlar
        5-insanlari bir cati altinda toplama amaci
        ve bunun gibi baska nedenlerdir. ornegin hic bir dinin teblig edilmedigi ve henuz kesfedilmemis olan bir amerika kesfedildigi zaman oradaki yerlilerin de bir tanrisi vardi. onlarin da ibadetleri vs. vardi. cunku insan aciz ve buna ihtiiyac duyuyor. mesela bir ormana dustunuz ve sagda solda kimse yok. tanri ve din nedir bimlmiyorsunuz ve icinizde korkuyla yardim diliyorsunuz . gorunmeyen guclerden , sizden guclu oldugunu dusundugunuz gucleren yardim talep ediyorsunuz ve oradan kurtulunca da tesekkur olarak kurban veya adak sunuyorsunuz. bu tanri oldugunu ya da din oldugunu gostermez bu tamamen sizin manevi dunyaniz , bir nevi totem. iste bence dinler boyle dogmus ve muhafazid de insanlarin bu acigindan faydalanarakk ve esk araplarin dinini revize ederek islami ve kurani yaratmis. muhafazidden onceki tanrinin isimlerini , ibadet sekillerini ve inanislarini incelerseniz islamin bu putperst tabir edilen dinden dogmus uydurma bir din oldugunu gorursunuz.
        not; kimse saygisizlik yaptigimi dusunmesin , isteyen istedigine inanir. bunlar sadece benim goruslerim
        ···
      6. 6.
        0
        Insanların zaaflarını kullandı konusunda katılmıyorum çünkü Hz.muhafazid vahiyden öncesinde bile Hz.muhafazid mekkedeki dinlere inanmadı ve öncesinde bile varlığına inandığı tek Allaha ibadet ettiği ve oruç tuttuğu biliniyor. Vahiy geldikten sonra vahiy. insanlara ulaştırmaktan başka zevki için çıkarıcı için birşey yaptığını düşünmüyorum. Gerek hadislerindeki güzel davranışları gerekse sahabelerin anlattıkları bana bu konuda zaafları kullandı lafını inandırıcı bulmamı engelliyor. Benim.inancıma göre Allah bilinmek için yarattı insanları ve yarattıklarının da kurallarına uyması için elçiler ve kuralların yazlı olduğu kitaplar gönderdi.Bu da benim bakışım. Saygısızlık yapmayız birbirimize kesinlikle düşünceleri paylaşmaktır bu sadece
        ···
      7. 7.
        0
        hayir muhafazidin ondan oncesinde ibadeti filan yok , bunu bizzat kuran soyluyor.
        Şura 52: işte biz böylece sana da emrimizden Kur'ân'ı vahyettik. YOKSA SEN KiTAP NEDiR? iMAN NEDiR BiLMiYORDUN.

        yani iman veya ibadet yok ama bir anda adam peygamber oluyor. bu nasil izah edilebilir ?
        1-allah tarafindan secildi
        2-peygamberligin kaymagini yemeye karar verdi.

        ben acikcasi 2 ye inaniyorum cunku eger 1. olsaydi bir tane mucizesi olurdu. musaya , suleymana , isa ya mucizeler veriliyor da muhafazid e niye yok ? mucizeleri yazmasi kolay tabi , su peygamber soyle yapmis bu peygamber boyle yapmis diye. ama nedense bakin bunlar peygamber ve boyle mucizeleri var bakin ben de peygamberim ve soyle bir mucizem var neden dememis ? ve daha onemlisi oradaki halk neden senin mucizen yok diye sormamis , bu cok ilginc.

        benm muhafazidin peygamberlige gidis yolunda inandigim olaylar soyle(alintidir):

        atice (özellikler: 40 yaşında, zengin, ticaret erbabı, sırtı saglam o dönem icin ve muhafazide nazaran kültür sahibi ticaret ve aile eşrafı üzerinden geniş çevreye sahip sırtı saglam insan dişisi kişi )
        muhafazid'(25 yaşında, beş parasız, okuma yazma bilmeyen ancak dar sayılacak çevresinde sivil insiyatif girişimlerinde yer alarak ilişkilerini geliştirip itibar edinmekte bu çevrenin önde gelenleriyle ( bir örnek: Hilful Fudul-Kabileler arası ilişkilerin anlaşmaların düzenlenmesi konusunda ileri gelenlerden biri)kurduğu yakın ilişkiler ..)
        Hatice muhafazidle evlendikten sonra onu amcazadesi Varaka Bin Nevfel ile tanıştırdı. Varaka Hıristiyandı ve bilimle ilgiliydi. Aynı zamanda Nasturi rahibi olan Varaka Mekkenin de rahibi ve vaiziydi. Tevrat ile incil'ide iyiden iyiye incelemiş ve arapçaya tercüme etmişti.Çok bilgili ve Filozof bir adamdı. Dinler tarihini çok iyi biliyordu. O araştırmaları sonucunda puta tapıcılığı bırakıp hıristiyanlığı kabul etmişti.

        Varaka Bin Nevfel muhafazidi sevdi. Onun dini konulara olan ilgisi hoşuna gitmiş ve yakınlık duymuştu. Bilgili olduğu için muhafazid'de ona saygı ve ilgi gösteriyordu. Varaka'yı her zaman ziyaret ediyordu. O da Ona Tevrat'ı baştan başa okudu. Adem'den ismail'e kadar bütün Peygamberlerin menkıbelerini anlattı. Musa'nın dinini nasıl kurduğunu, isa'nın Hıristiyanlığını da izah etti. Vahdaniyet-i ilahiye'yi derinden derine anlattı, fikir ve halvet yollarını gösterdi.

        Türk tarihçisi Enver Behnan Şapolyo'ya göre, muhafazid 15 sene boyunca Varaka bin Nevfel tarafından eğitilmiş ve Tevrat ve incil'de yer alan bilgiler ona öğretilmiş ve yetiştirilmiştir.

        Buradan anladığımız şey muhafazidin 40 yaşına-peygamberlik ilanına dek- çeşitli dinler konusunda edinebildiği, toplayabilidiği bilgi ya da bakış açılarını belleğine kaydedip magara sürecinde editleyip kafasına göre düzenleyip ekleme- çıkarma- çarpma- karma- koparma gibi metodlarla; yavaş yavaş kitlelere, islam- kuran ayetleri olarak sundugudur. Can- ı gönülden şu veya bu dine mensup olmadıgını ancak tilki bir gözlemci oldugunu da söyleyebiliriz.

        tarih ve hadislrein bir kismi bunu destekliyor. ve bence mantik da bunu destekliyor.
        Tümünü Göster
        ···
      8. 8.
        0
        mucizesi yok diyorsun ancak kamer suresini okumanı öneririm ilk 3 ayet
        ···
      9. diğerleri 6
    4. diğerleri 1
  9. 34.
    0
    Kuran ın apacık anlasılır hali Arapça dır atam dediğin adam dilini değiştirmese doğrudan okuyabilirdin inanmıyosan inanma ama sırf bu açtığın başlık için kafanı rahatlıkla kesebilirim ki o günde gelecek sizin gibiler için buna uyup şuku verenlerinde vay haline
    ···
    1. 1.
      0
      ne alakası var dangalak, kuran osmanlıcamı gönderilmiş? sanki anadoluda hekes arapça konuşup arapça okuyodu. olm bu topraklarda yüzyıllardır türk var, türkçe var. bak yunus emreye
      ···
    2. 2.
      0
      felluce , o adam alfabeyi degistirmeseydi arap harfleriyle ingilizce ogrenebilir miydin acaba ? ve ulke ne kadar gelisirdi ? irandan iraktan ne farkimiz kalirdi ? ataturkcu degilim ama harf inkilabi bence gerekliydi yoksa avrupanin cok daha fazla gerisinde kalirdik . en basitinden evine aldigin hangi urunun arkasinda arap alfabesiyle yazi var ? ayrica cok koyu akp li ve yobaz oldugun icin cok da tartismaya gerek yok seninle. bana argumanlarla ve mantikli seylerle gel amk salagi
      ···
  10. 35.
    0
    sukuuuauauau
    ···
  11. 36.
    0
    apaçık ayetler derken orda da mecaz var kardeş, kime göre apaçık, şimdiki kadınlar da apaçık dolaşıyor medeniyet dediğiniz şey hani.

    tamam trollüyodum panpa za

    hayırlı günler
    ···
  12. 37.
    0
    kur'an ı anlamak için alim olmaya gerek yok çünkü sadece alim olacaklara inmedi hedefin ne ise ona ulaşırsın kuran ile peygamber bir bütündür ayrı düşünemezsin biri olmazsa diğerini anlamak zordur, eğer islamı sececeksen peygamberini de örnek alıp onun penceresinden anlayacaksın kuranı sana kuranı öğreten peygamberdir .kendine göre dini yaşayamayacağın gibi bu çembere girdikten sonra da bazı şeyleri kabul edeceksin kmse seni seçim yapmanda zorlamıyor çünkü. mezhep konusuna gelince peygamber döneminde herbir sahabe için bile bir mezhep düşünülebilir her insan farklı düşündüğü için zamanla dört mezhebe düştü çünkü hepsinin içeriği birbiriyle örtüşmezdi .ayetin anlaşılmadığı yerde sünnet devreye girer peygamberden sonrada alımler din adamlarına düşer bu iş vesselam
    ···
    1. 1.
      0
      bak kardesim bir laf var soz ucar yazi kalir . ben nerden bileyim peygamberin sunnetini , dilden dile gelmis degismis , kesinligi yok ki . bazi seyleri yazmak gerekir ve bir tanri bunu akil edebilmeli , etmemisse suphelenmek gerekir. suphelenmiyorsaniz da objektif degilsiniz demektir
      ···
      1. 1.
        0
        önceden kuran ile sünnet karışmasın diye hafızlar vardı daha sonra :buhari müslim,ebu davut ve dahası nice insanlar hayatlarını buna verip derleyip topladılar şuanda en basitinden kutubu sitte dediğimiz bir kaynak var .sen 1400 yıl sonra dünyaya gelmişsin ve şimdi yanlış yerden beslenip bunları da göz ardı etmen üzücü objektif olmayan sensin sanırım bir ayeti anlamak için diğer ayeti de göz ardı edemezsin kuran bir bütündür ve neyin yanlış neyin doğru oldugunu allah bilir kendimize göre din yaratamayız belli kurallar vardır dinde eğer dini kabul ediyorsak bunları da kabul etmeliyiz .ben şahsen hayatını bu işe adayıp günümüze kadar eserlerinin ulaşması için ugrasanların en azından samimi olduklarını bilip allah rızası için uğraştıklarını düşünüyorum ve bu kaynaklara güveniyorum tabi uydurma eserlerin oldugunu da biliyorum ama onlar zaten yer tutamaz hiç bir şekilde
        ···
      2. 2.
        0
        madem buhari diyorsun madem objektif diyorsun sunlari objektif bir sekilde okur musun?
        rivâyete göre şöyle demiştir: ben altı yaşında bir kız iken nebî sallallahu aleyhi ve sellem beni akd ve nikâh eylemişti üç sene sonra biz medîneye hicret ettik. hâris ibn-i hazrec oğullarının menziline indik. müteâkıben ben, sıtmaya tutuldum. bu cihetle saçım döküldü. (hastalıktan kurtulduktan sonra) saçım gürleşti, uzayıp omuzlarıma döküldü. bir kere ben, arkadaşlarımla berâber salıncakta oynarken annem ümmü rumân bana doğru geldi ve beni çağırdı. ben de annemin yanına geldim. beni ne edeceğini bilmiyordum. annem elimi tuttu. tâ evin kapısı önün (e geldiğimizde ora) da beni durdurdu. ben de yorgunluktan kaba kaba soluyordum. nihâyet soluğum biraz yatıştı. sonra annem biraz su aldı. onunla yüzümü, başımı sıvazladı. sonra beni eve koydu. evde ensârdan birtakım kadınlar hazır bulunyordu bunlar bana – hayır ve bereket üzere geldin hayırlı kısmet getirdin diye alkışla dılar annem beni bu kadınlara teslîm etti bunlar da benim kılığımı kıyâfetimi düzlediler ve resûlullaha teslîm ettiler. beni hiçbir şey sıkmadı. ancak resûlullah sallallahu aleyhi ve sellemi habersiz görünce sıkıldım. (resûlullah bir sedir üzerine oturmuştu. yanında ensâr erkeklerinden, kadınlarından oturanlar vardı. beni resûlullah yanına oturttu). ensâr kadınları beni resûlullah`a takdîm ettiklerinde ben dokuz yaşında bir kızdım.
        buhari, e’s sahih, kitabu menakıbı’l-ensar/44; tecrid, hadis no:1553; müslim, e’s-sahih, kitabu’n-nikah/69, hadis no:1422

        resulullah (sav) yahudi ebu rafi'e, ensar'dan bir grup adam gönderip, başlarına da abdullah ibnu atik'i koydu. ebu rafi' resulullah (sav)'a eza veriyor ve aleyhinde çalışmalar yapıyordu. ebu rafi hicaz bölgesindeki kendine has bir kalede oturuyordu. kaleye yaklaştıkları zaman güneş batmıştı. halk artık sürüleriyle dönüyordu. abdullah arkadaşlarına: "siz burada oturun ve yerinizden ayrılmayın. ben gidip, kapıcılara biraz iltifat edip, içeri girme imkanı arayacağım" dedi ve ilerledi. kapıya kadar geldi. kazayı hacet yapıyormuş gibi elbisesini toparladı,i însanlar içeri girmişti. kapıcı seslendi. "ey allah'ın kulu, girmek istiyorsan gir. kapıyı kapatacağım (çabuk ol)!" dedi. ben de girdim ve (bir köşeye) gizlendim. halk tamamen girince kapıyı kapattı. sonra da anahtarları bir kazığa taktı. ben (müsait bir anda) kalkıp anahtarları alıp kapıyı açtım. ebu rafi evinde gece sohbeti yapıyordu. ve hususi bir köşkte idi. sohbet arkadaşları dağılınca, yanına çıktım. her bir kapıyı açıp girdikçe içeriden üzerime kapadım. "eğer halkın haberi olur da beni öldürmeye azmederlerse, ben ebu rafi'i öldürmeden ona ulaşamasınlar diye böyle yaptım. sonunda yanına kadar geldim. köşkün ortasında yer alan karanlık bir odadaydı. ancak, odanın neresinde olduğunu bilemiyordum. "ebu rafi'" diye seslendim. "kim o?" dedi. sese doğru yöneldim. heyecan içerisinde bir kılıç darbesi indirdim, ama boşa gitti. adam bir çığlık attı. hemen odadan çıktım. azıcık bekleyip tekrar girdim, [sesimi değiştirip, yardıma gelmiş gibi:] "o ses de ne? ey ebu rafı" dedim. "kahrolası, odada biri var az önce bana kılıç vurdu" dedi. (yerini iyice keşfetmiştim), bir darbe daha indirdim. yaraladım, fakat öldüremedim. sonra kılıcın ucunu karnına sapladım, sırtına kadar dayandı. öldürdüğümü anladım. geri dönüp, kapıları teker teker açmaya başladım. merdivene kadar geldim. ayağımı bastım. yere kadar ulaştığımı zannettim. ay ışığıyla aydınlık bir gecede düştüm. bacağım kırıldı. sarığımla sardım. sonra gidip kapının önüne oturdum. onu gerçekten öldürdüm mü, öğreninceye kadar bu gece kaleden dışarı çıkmayacağım" dedim. horozlar ötünce, surların üzerinden ölüm ilan edildi. ölüm habercisi: "hicaz ahalisinin tüccarı ebu rafi'in ölümünü duyuruyorum!" diye bağırıyordu. ben hemen arkadaşlarımın yanına gittim. "zafer!" dedim, allah ebu rafi'in canını aldı!" resulullah (sav)'a geldim, olup biteni anlattım. bana: "uzat ayağını!" buyurdular. ben de ayağımı uzattım. meshediverdi. sanki hiçbir şey olmamış gibi hiçbir rahatsızlık kalmadı.
        buhari, megazi, 16, cihad 155 hadis no : 4232 ravi: bera
        resulullah (sav), ebu rafi'e bir heyet gönderdi. abdullah ibnu atik, geceleyin evine girerek, onu uyurken öldürdü.
        buhari, megazi, 16, cihad 155 hadis no : 4231 ravi: bera
        Tümünü Göster
        ···
      3. 3.
        0
        Hadislerin çoğu sahih değildir Hz. Aişe 17-20 yaşındaama evlenmiştir ve bilimsel kaynaklar ile ispatlanmıştır.

        ikincisi Kur'an'da sana biri saldırmazsa sen de saldıramazsın. Fitne çıkarıyor ise "aynı yoldan" cihad edersin.
        ···
      4. 4.
        0
        Kütübü sitte müelliflerinden en-Nesâî, Buhârî'yi bizzat görüştüğü şeyhler arasında saydıktan sonra şöyle demiştir: "O, giba, inanılır, akıllı bir muhaddistir. islâm tarihinde ilk defa sahih kitap yazan odur." Bazı âlimler onun için şöyle derler: "Buhârî, Allah (c.c)'nun yeryüzünde yürüyen ayetlerindendir." Necm b. el-Fazl diyor ki: "Rüyamda Rasûlullah (s.a.s.) efendimizi gördüm. Bir köyden çıkmış gidiyordu ve arkasından imam-ı Buhârî de onu takip etmekteydi. O bir adım atınca Buhârî de bir adım atıyor ve ayağını Rasûlullah (s.a.s.)'ın ayağını bastığı yere basıyordu. Kitabını da her bakımdan ona nisbet ediyordu."

        sahih hadis bunlar kardesim. isinize gelince sahih isinize gelmeyince sahih degil diyorsunuz. senin dedigin adm iste niye kiviriyorsun?
        ···
      5. diğerleri 2
  13. 38.
    0
    kutsal kitaplar sembolizm akımından esinlenerek yazılmıştır, anlamda kapalılık benimsenmiş imgesel anlatımdan faydanılmıştır aruz ölçüsü ile yazılmıştır klasflhsalkfhlasfkas
    ···
  14. 39.
    0
    Yanlış hatırlamışım bunun için özür diliyorum. Orada koyduğun iki şıktan ikincisini seçiyorsun ancak. ondan önceki peygamberler farklı mıydı onlara da vahiy bi anda geldi ne olacaktı seçim yapılıp seçilene mi vahiy gelecekti Allahın seçimidir ve sen buna karışamazsın inanıyosan sana kabul etmek düşer.Bi adamın yanında dinleri öğrenmesi sonra da 40 aşında gelmesi o zamana kadar öğrendi sonra ortaya karışık yaptı diyosun ama buna katılmıyorum.Bir kişinin dinler konusunda bilgi alması neden onu kullanarak insanları kandıracağı düşüncesine seni itti?Ve aldığı eğitim15 sene feelan sürüyor tahminim afedersin de o zaman da o dinleeri öğrenmek o kadar zor mu? Öyle bir din uyduracak olsa pekala 3 5 sene içinde de yapardı.He geç algılıyor diyosundur sen şimdi anca jeton düşmüştür dimi * .Vahiynin 40 yaşında gelmesi seni niye bu düşünceye sevketti insanların çocukluk, ergenlik,gençlik olgunluk dönemi vardır. Peygamberlik gibi kutsal.bir. görevi genç ve tecrübesiz birinin yapması mı daha uygun olur yoksa 40 yaşına gelmiş birçok tecrübe edinmiş bir kişiye mi verilmesi uygun olur. Tanrının işidir haşa karışamayız ama. mantıkttan bahsediyorsun ya mantıkla bir düşün bana da mantığa uygun gelen budur. Dolayısıyla maneviyattır inanmak isteyen inanır istemeyen inanmaz.
    Burada ne kadar konuşsak da boş senin dinin sana benim dinim bana:)
    Keşke burada bilim ve sanat üzerine tartışmalar yapabilseydik hala insanların inançları konusunda bu kadar tartışmanın yapılması ne kadar da gereksiz.
    ···
    1. 1.
      0
      egitimi 15 yil mi aldi 15 ay mi tam olarak bilmiyoruz , insan bazi seylere hemen karar veremez , belki 40 indan sonra krar vermistir ya da pgibolojik nedenleri vardir bilemeyiz. peki diger peygamberlerin mucize gosterirken muhafazidin gostermemesini neye bagliyorsun ?

      tabiki senin dinin sana benimki bana , ben kimsenin dinini degistirmeye clismiyorum zaten bu cok zor , ben sadece dogrulari bulma taraftariyim. ama suna inaniyorum ki dinlerin oldugu bir topluluk (hele hele bu islm gibi acik secik olmayan bir dinse ) asla gelsemez , hala ramazanda elektronik sigara orucu bozar mi filan diye gelisemeden devam eder. tyyip gibi insanlar dini somurup insanlari kullanir , isid gbi orgutler insanlari oldurur vs. simdi diycksin ki onlar gercek musluman degil. peki kardesim gercek musluman nerde? bu adamlar boyleyse bunun tek suclusu senn dinin cunku acik ve secik degil . cunku senin dininde ve dger dinlerde kesin ve net ibareler yok. birinin gunah dedigine digeri degil diyor. kimine gore adam oldurmek gunah kimine gore sevap ( din dusmani mesela , isid in yaptigi gibi) . kuranda 1 kadin der hadisde 4 kadin ama baskasi da der ki peygamberimizin 10 karisi vrdi ben de 10 kari licam cunku sunnet. artik baul edin sunu kuran yetersiz . ne butun dunyaya ne de butun insanliga hitap etmiyor. yakin zamanda kiyamaet kopmazsa daha da yetersiz olucak. o yuzden dedigim gibi dinler insanlarin sirtindaki kamburdur , bize zaman zaman yardim etse de aslinda bizi yavaslatir. ben ne zaman dini duygularimdan siyrildim o zaman ileremeye basladim.
      ···
    2. 2.
      0
      Yazmıştım az önce ekleme yapmıştım muze şstşyorsan kamer suresi şlk 3 ayete bak derim. Terör olayını sakın ama sakın Kurana suç atmamalısın bu işin arkasında kimlerin olduğunu biliyorsun bunlar dini yanlış anlauan değil hiç bilmeyen gafillerdir.Şu kadın işini de çok takıyorsun ki şunu kaçıruyorsun o zamanda savaşlardan sonra dul kalan kadınların ortada kalmaması adına Peygamberimiz eş almıştır ve yoldaşlarını da teşvik etmiştir bizimkilerin aklına tabi direk gibiş geliyo ne kadar acı.Şunu da söyleyebilirim ki Allah insanları derece derece yaratmıştır kimi insanı kimilerinden üstğn kılmıştır.Üstğn kıldığı insanların yorumlarına bakmalı insan kendi doğru yorumu bulanıyorsa hanbeli şafi maliki gibi Allahın kademelerini yükselttiği kiişileri takip etmeli herkes yorumyapar Kurandan ama genel ve kapsayıcı yorumu bu nitelikte insanlar yapar. Dinin gelişmeye engel bie şey olduğunu da düşünmüyorum.Ben dinime bağlıyım ama ego yapmak için demiyorum her gün kendimi geliştirmek için ne yaptığımı sorguluyorum kendimş geliştirmek adına bol bol okuyorum din. şimdi beni enggelledi mi hayır tam tersi Allahın ilimi bana emrettiğini bildiğşm için bu yolda el verdiğşnce çalışıyorum.Ne kimin inandığına karışırım ne başkası bana karışabilir. Ortak coğrafyada birbirimize karşı saygı olduktan sonra pekala gelişme olur ama bizim insanımızın peoblemi bizden olmayanı dışlama ama dışlama bırak ne düşünürse neye inanırsa inansın sen daha güzel günler görmek için çalış.Şu fikri oturta bilsek bugün ne güzel olmaz mı. Malesef ki bu benim idealizmimin yarattığı bir ütopya olacak diye korkmuyor değilim.
      ···
  15. 40.
    0
    beraber bakalim o ayete kardesim ;

    Diyanet işleri: Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı.
    Diyanet Vakfi: Kıyamet yaklaştı ve ay yarıldı.
    Elmalılı Hamdi Yazır: Yaklaştı Saat, yarıldı Kamer

    ikterebetis sâatu ven şakkal kamer(kameru).

    1. ikterebeti : yakınlaştı
    2. es sâatu : saat (kıyâmet vakti)
    3. ve inşakka : ve yarıldı
    4. el kameru : ay

    ha bir de mirac mucizesi diyceksin ki onu goren var mi acaba ?

    hic bir mucize yok kardesim

    teror olayinin arkasinda yahudilerin oldugunu kastediyorsun galiba , masa olanlar da musluamanlar. ezilenler yine muslumanlar. yani ne varsa din ile alakali. bu benim tezimi curutmuyor

    peygamberin esleri konusunu ir arastirrirsn gorursun ku hepsi savasda olenlerin karisi degil

    kuranda bu isi ustun olanlardan ogrenin demiyor kitap herkese acik diyor.
    ben dini konulara ugrasmasaydim en az 5 sene ilerdeydim , sen de daha ileride olabilirdin
    ···