1. 1.
    +1 -1
    Cemaatci bir arkadaşımın başına gelen hadiseyi anlatıyorum.

    Arkadaş bu sene üniversiteye gitti . Cemaat evinde kalıyordu ve direkt 1. Sınıfta ev abisi yapmaya karar verdiler bu malı bu da kabul etti. Neyse abi olduktan sonra nasıl bir operasyon düzenledilerse nasıl bir yöntem izledilerse evi birakip kyk ya cikmaya karar vermis.evi bırakıp da kim yurda çıkmak ister hele ki kyk ya akıl mantık işi değil. ( neden cemaat yurdu değil de kyk onu gibtir edin uzun hikaye) neymiş efendim kendi istiyormuş yurda çıkıp allah rızası için hizmet etmeyi. Kendini öyle bir hazırlamış ki daha hayatının başında 19 yaşında kendini ve geleceğini aklınca sevaba gireceğine yüzde yüz cennete gideceğine inanarak cemaat hizmetine adamış. Okulu bitirince cemaate verdiği hizmet sayesinde bu sığırı yurt dışına gondereceklermis. Yurt dışında hizmet demek % 100 cennet demek beyler. Tabi inandığı için kabul etmesi normal. Yurt dışındaki onu cennetlik yapacak görevi ise cemaati millete öğretmek cemaate hizmete davet etmek olacak. Evlenmeyecek , çocuğu çoluğu olmayacak , ailesinden akrabalarindan binlerce km uzakta olacak... hayatını cemaate satacak. Dilediğin gibi yiyemedigin paranın amina koyayım trilyonlar verseler kaç yazar o parayi karinla cocugunla ananla babanla kardesinle arkadaslaria yiyemedikten sonra...

    Beyler bu çocukla bin kez konuştum falat ikna edemedim. Üni den önce ikna etmiştim fakat uni de tekrar bozuldu aklını yikladilar. Bu malı nasıl vaz gecireceğim hayatını satma fikrinden yardım edin nolur lan aklı başında adamlar vardır bu saatte :/

    Not:kesinlikle dalga geçilecek bir konu değil. cenneti parayla sattıkları döneme tekrar dönüyoruz. ...
    ···
  2. 2.
    +2
    evlilikten, çoluk çocuktan vur olayı. cemaatin bu kuralının islam değil , hıristiyanlık kuralı olduğunu söyle. sanki kiliseye papaz yapıyorlar oçler. kuranda da hadislerde de müslümanları aile kurmaktan alı koyan hiç bir kural yoktur. öyle olsa muhafazid evlenmezdi. nasıl olur da kuranı hiçe sayan bir cemaatin üyesi olur. bu dediklerimin üzerinden yardır.

    not : ateistim, kuranı 2 kere okudum. ben bile islamı bu dingillerden daha iyi biliyorum
    ···
  3. 3.
    +1
    @1 kardesim bunu aynen anlat arkadasina

    cok zor bisey ya bu. ben yurtdisinda yasiyorum su an tr de uzun bir tatil donemindeyim yurtdisinda cuma namazlari iftar yemekleri icin turklerin mahallesindeki camiye gidiyoruz. haliyle cemaat camisi.. icerden cikanlar biyiklardan konusmalardan belli. turkiyeden gonderilen abi taifesi direk goze carpıyor. bizim gibi camiden cikip normal hayata akan insanlara hapisteki bi adamin ziyaretcisine baktigi gibi bakiyorlar. baslar yerde birbirinin gotune baka baka evlerine7yurtlarina donuyorlar. bu demekki yurtdisinda daha agir bi kontrol sistemi var.

    bizim de elimizde sigara ama gote parmak muhabbet ede ede cumanin verdigi feyizle isimize gucumuze bakiyoruz

    ortami gozunde canlandirsin
    ···
  4. 4.
    +1
    @11 inşallah, maşallah,eyvallah fonetik olarak kullanıyoruz maalesef bunları kardeşim. türkçe'ye, dilimize yerleşmiş. e bir de yıllarca zorla okutulan din dersleri, (fanatiklik derecesinde olmasa da) müslüman aileden gelmek konuşmada tahribatlar yaratıyor. olacak o kadar.
    ···
  5. 5.
    +1
    @15 ingiltere
    ···
  6. 6.
    +1
    @10 yarar tabiki eyvallah diyen ateist kardeşim (=
    ···
  7. 7.
    +1
    @8 eyvallah panpa, umarım bi taka yarar yazdıklarım.
    ···
  8. 8.
    -1
    KardeşimiZ arş-ı kemalata yükselmiş ne mutlu ona, kimsenin kimseye karşı -hafizanallah- çelmeye getirme, onu elenseye alma, onu kündeye getirme gibi bir düşüncesi yok
    ···
  9. 9.
    +1
    @7 bu konuda vuracagim tabiki farklı fikirlere de ihtiyacım vardı sağolasın panpa. Ben de ateistim ve bu cemaat artık takunu çoktan çıkardı. Buna inanan mallar da var tabi tek suçlu cemaat değil.
    ···
  10. 10.
    +1
    Cemaatin de dıbına goyem akpnin de!!!
    ···
  11. 11.
    +1
    @13 anladım panpa kasma ergen değilim : )

    @14 nerdesin sen panpa
    ···
  12. 12.
    0
    @16 Sağol panpa
    ···
  13. 13.
    0
    ···
  14. 14.
    0
    ananla oynadım qnq
    ···
  15. 15.
    0
    Allah onlarin evlerine ates salsin.. amen
    ···
  16. 16.
    0
    Up up up
    ···
  17. 17.
    0
    @4 4 yıl içlerinde olacak 5. Yıl da yurtdışına gidecek öyle bir şey imkansız
    ···
  18. 18.
    0
    Âdet olan şeylerde enbiya-i izamın taklit edilmesi ibadet sayılabilir. Başkalarının yaptığı şeyleri taklit birer saygının ifadesidir. Asıl mesele enbiya-i izâmdır; yemede, içmede, yatmada kalkmada, oturmada, konuşmada, hemen hayatın her yanında.. çünkü onlar bütün bir hayatı talim etmek üzere Allah tarafından gönderilmiş hususi, özel, âli payeli, mansıplı, semavî muallimlerdir -mücerred muallim tabiriyle ifade etmek istemedim-. Bir mecburiyet yoktur ille de onların o detaya ait taklitlerine; fakat hâlis bir niyetle detayda bile onları taklit ederek tavır ve davranışlarınızı bir yönüyle ibadet olarak, ibadet hanesine yazdırmış olursunuz. Âdetler de ibadet olur. Şöyle yerdi, şöyle içerdi, şöyle otururdu, şöyle kalkardı.. halkın içine çıktığı zaman çevreye şöyle tebessüm yağdırırdı.. en bedbin ruhlara bile onların yüzlerine bakmak suretiyle içlerine inşirah salardı. Bunlarda, belki başta iradeyi zorlayarak -her meselede öyledir zaten- biraz câli, sun’î, şeklî, nazarî durum; fakat sonra işleye işleye mesele tabiatın bir derinliği haline gelince, bu defa onları bir iç dinamizmle gerektiği yerde hemen ortaya koyar insan hiç farkına varmadan.. düşünmeden diyeceği şeyleri der. “Sübhanallah” diyeceği zaman düşünmeden der. “Allahu Ekber” diyeceği yerde düşünmeden der. iç heyecanının ifadesidir. Bütün bunlara isterseniz “iç tepki” deyin, “iç dinamizmin harekete geçirilmesi” deyin, isterseniz “vicdanın sesi-soluğu” deyin, isterseniz “latife-i rabbaniyenin dürtüsü” deyin, isterseniz “ruhun yönlendirmesi” deyin.. Bunlar sofi terminolojisi içinde mahiyet-i insaniyede çok önemli sistemler, mekanizmalar…


    Arkadan yeni bir nesil, topraktan başını dışarıya çıkaran rüşeymler gibi başını dışarıya çıkarır, başağa yürür. Bir müddet de o ceditlerle cedit bir dünya oluşur. iman, yeni gökten inmiş gibi duyulur. Herkes meseleyi Hazreti Ebu Bekir gibi, Hazreti Ömer gibi, Hazreti Osman gibi, Hazreti Ali gibi duyar. Aşere-i mübeşşere gibi duyar. Hak dostları gibi duyar. Sanki böyle gökten yeni inmiş şebnemler gibi ruh yapraklarına dökülmüş de tazeliğiyle onu duyuyor ve heyecana geliyor gibi hissederler ve din gerçek manada, islamî ruh ve mana gerçek manada, mefkuremiz gerçek manada, ruh abidemizin ikamesi de gerçek manada ancak o cedid nesille gerçekleşir. Yoksa birbirinin ayağını kaydıran, istemediği insanlara çelme takan, nâsezâ nâbecâ sözlerle insanları karalayan insanlar, Müslümanlık deseler de ondan fersah fersah uzaktırlar. Din deseler de ondan fersah fersah uzaktırlar.
    Tümünü Göster
    ···
  19. 19.
    0
    ···
  20. 20.
    0
    ···